La KTM Adventure 990.
Es una moto derivada de la competició. Vol dir que el que la compra JA SAP el què compra. Vol dir una moto amb unes prestacions úniques, amb unes sensacions úniques (que per molt que diguin altres, crec que NO HI HA cap moto com ella en la seva categoria, si es que pertany a alguna... es la categoria 990 adventure, de KTM)... hahà.
Be, aixo vol dir que has d'estar-hi un xic més a sobre. les KTM s'han de mimar si vols que vagin com han d'anar. Gasten un xic més d'aigua, d'oli... només s'ha de saber. però el motor es una bomba, empeny des d'abaix i no s'acaba. Té una recuperació bestial i és molt nerviós. L'injecció és super precisa i fiable. Es una moto que quan ets a sobre, sembla que estiguis en una 250... aixo ens agrada especialment als que fem enduro i motocross... Que passa? que et sens i pots pilotar una moto de 250 cc i es una... 990!!!!
En asfalt et permet anar realment molt ràpid i agafar les traçades amb agressivitat, nervi i agilitat, el xassis es super estable i versàtil. Pots arribar a una corba apurant i tombar la moto com en un circuit, sense miraments. Amb les suspensions (de sèrie) ben regulades i tarades amb el teu pes i tipus de conducció vas perfecte i responen al límit. Això si, BEN tarades amb pes i conducció.
Per pistes i camins (i corriols estrets i revirats, en veu baixa...) et permet un bon marge d'error, però alerta amb el pes... i la inercia... això ja es cosa de la destresa de cadascú... desconnectes l'ABS i... Gassssssssssssssssssssss... el motor empeny sense arrugar-se i t'obliga a tenir tacte amb el gas si no vols anar cuejant a dreta i esquerra... A més, amb els Akrapovic guanyes nervi i alegria, i sobretot, la moto no s'escalfa tant (de sèrie es una central calefactora), pesen molt menys que els escapes de sèrie (son un mort). Jo els recomano OBLIGATÒRIAMENT. EL motor esta pensat per funcionar amb Akras, i és amb ells com se sent més lliure i desofegat.
Problemes? com TOTES les 950 i 990 Adventure, la bomba de l'aigua es fatiga i s'ha de canviar (carta rebuda per KTM Austria als concessionaris, trucada, taller i canvi en garantia); KTM va descobrir que la proximitat del latiguillo del fre posterior a l'escape evaporava el líquid i el fre de darrera era deficient (carta rebuda per KTM Austria als concessionaris, trucada, taller i canvi en garantia)... no problem... el demés... manteniment normal. Portar oli al dia (molt important), tenir tot ben greixat i de tant en tant revisar les suspensions. Revisions al dia i... a rular! :D
Salut!
El cor de la bèstia
