DE RUTA PEL PARC NATURAL DE VERCORS (FRANÇA)

Per a proposar sortides, viatges i les seves cròniques

Moderador: Airald

Respon
Xavitiger
Presentats
Entrades: 833
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 8:08 pm
Ubicació: Igualada (Anoia)

DE RUTA PEL PARC NATURAL DE VERCORS (FRANÇA)

Entrada Autor: Xavitiger » ds. maig 05, 2007 7:04 pm

Bones companys!!!
Doncs com no podia ser d'una altre manera, la Ceci i jo també la hem estat voltant aquests dies del pont del 1 de Maig.
Influenciats pels reportatges d'en Stelvio i d'en Siono 1000 dels seus viatges a la regió de Vercors, vem dicidir sense pensar-ho massa fer-hi una visita llampec.
De fet la zona dóna per estar-hi uns quants dies, però nosaltres ens vem tenir que conformar només amb dos, ja que els dos altres dies sobrants ja estaven coberts amb els viatges d'anada i tornada.
Aquí teniu una mica de crònica i algunes imatges, algunes d'elles amb moviment, de com va anar la cosa...

Dissabte 28 d'Abril

Poca cosa a explicar...Autopista desde Martorell fins a Orange.
A partir d'Orange, comencem a enfilar cap a Rencurel, en ple parc natural de Vercors, on ens esperaven la Caroline i el Jean François, els nous propietaris de l'hotel motarre le Marronnier.
http://www.hotellemarronnier.com/site/fr/index.html
Abans d'arribar però, ja vem poder començar a disfrutar d'allò més serpentejant per la carretera que ens duria a coronar el Col de Rousset...

Imatge

Imatge

Aquest era l'aspecte de la carretera desde el Col de Rousset

Imatge

Continuem el trajecte en busca del descans de l'hotel...

Imatge

Imatge

Finalment divisem el petit poble de Rencurel...

Imatge

I l´hotel que cuidaria de nosaltres els propers dies...

Imatge

Diumenge 29 d'Abril
Pel Diumenge teniem pensat rutejar per la totalitat del parc de Vercors...bé, al menys per el que ens arribés en tot un dia...
El dia va començar de manera fantàstica, amb el sol que ho iluminava tot...

Imatge

En els primers quilòmetres de ruta, per la carretera que passa per les Gorges de la Bourne, vem començar a trobar els primers "sostres" que cubrien l'asfalt...

Imatge

Seguint per la mateixa carretera, aviat arribem a Pont-en-Royans, pintoresc poble, sobretot per les seves cases penjades que "volen" sobre el riu Bourne...

Imatge

D'aquí, continuem en busca del Col de la Bataille. No cal dir, que el trajecte era de gran bellesa...

Imatge

Desde el Col de la Bataille es veia això...

Imatge

El pròxim objectiu era el Circ de Combe laval, però abans ens engulliria la muntanya passant pels túnels de Pionner...

Imatge

Imatge

Quan estàvem a punt d'atacar la famosa carretera que rodeja el Circ de Combe Laval, ens vem regalar un altre port de muntanya, el Col de l'Echarasson, que en un principi no el teniem previst, però al veure la petita carretereta que hi anava a parar, no ens en vem poder resistir...

Imatge

Imatge

Finalment arribàvem a la cirereta del pastís: la carretera de Combe Laval.
Es tracta d'un recorregut plegat de túnels excavats a la roca, i amb unes vistes espectaculars del circ del mateix nom...

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Si ho voleu veure d'una manera més mogodeta, aquí teniu un trocet de pel.lícula...

A continuació, ens vem tornar a regalar una altre carretereta, molt i molt revirada, i amb un final deliciós en forma de pista forestal asfaltada. Com no podia ser d'una altre manera, molt estreta i pintoresca. Ens va dur fins al Monestir de St. Antoine le Grand...

Imatge

Crec que en un moments d'aquests, deuriem parar a menjar alguna cosa...un pícnic que ens va preparar la Caroline de l'hotel...
Amb la panxa plena, proseguim el nostre camí en vers la ruta des Ecouges.
Sembla ser que aquesta és la ruta per carretera més antiga del Vercors. La veritat és que, seguint amb la mateixa tònica que durant tot el dia, la carretera es mostra esplèndida i espectacular. Està coronada per un tram d'una sola direcció. Els que venen en direcció contrària han d'agafar obligatòriament un túnel que et submergeix en la foscor més profunda, però d'això ja en parlarem més endevant...
En el transcurs de la ruta des Ecouges, enfilem cap el Col de Romeyere...

Imatge

...I continuar cap a unes petites i salvatges gorges...

Imatge

Imatge

...On la carretera cada cop esdevenia més estreta...

Imatge

...I més baixa...de sostre...!!!

Imatge

Com que encara ens quedava temps...i un servidor tenia més ganes de moto...vem defugir de tornar pel túnel de direcció única al que em referia anteriorment, i vem continuar per anar a trobar-nos amb les Gorges du Nan...

Imatge

Imatge

Imatge

La tornada a l'hotel la vem fer a través del Foret des Coulmes sota una fina pluja...
A l'hotel ens hi esperava un bon sopar per recuperar energies...a l'endemà no podiem perdre pistonada...

Dilluns 30 d'Abril
Pel dilluns vem pensar que estaria bé arribar-nos fins a l'estació d'esquí d'Alpe d'Huez.
Vem començar la ruta de la mateixa manera que el dia anterior, amb bon temps, i un altre vegada per les Gorges de la Bourne. Aquest cop però, en direcció contrària...

Imatge

Vem continuar en direcció a les Gorges d'Engins per la carretera més secundària...

Imatge

I d'aquí cap el Col d'Ornon desprtés de fer mil i un viratges...

Imatge

Imatge

A le Bourg d'Oisans, s'imposa una paradeta per fer un cafetó...Ens va cridar l'atenció una Varadero que es creia que era tota una KTM...

Imatge

Faltava poc per arribar a Alpe d'Huez. Només ens hi separava una carretera mítica gràcies al Tour de France...
Aquí en teniu unes imatges desde la unitat mòvil...

Despres de corvejar una bona estona, arribem a Alpe d'Huez...

Imatge

...On se'ns recorda que forma part del Tour de France...

Imatge

La veritat és que el lloc no és res de l'altre món, però el trajecte per arribar-hi ha valgut molt i molt la pena...

Imatge

Aquí dicidim fer el que seria la sorpresa més agradable del dia. Una pista asfaltada...més o menys... que ens duria a fer el Col de Sarenne...

Imatge

Imatge

Imatge

Aquí una mica més ràpid...

Just a l'arribar al Col de Sarenne, ens trobem la carretera tallada per la neu, i dicidim recuperar-la fent un "regateig" per l'esquerra...

Imatge

Imatge

Superat l'entrebanc, s'obserbaven aquestes vistes...

Imatge

A partir d'aquí, l'estat de la carretera anava empitjorant. Era un seguit de petits desprendiments, a vegades no tan petits, de pedres i roques.
Quedava clar que molt transitada no era...!!!

Imatge

Finalment, ja a menys alçada, la carretera va tornar a oferir un aspecte més saludable. Era el moment de parar per fer una pixaradeta, amb la pota de cabra ben posada, i menjar el que un altre cop ens havia preparat la Caroline per poder passar el dia en condicions...

Imatge

Imatge

Ja de tornada, voliem fer una volta extra pel Forêt de Premol, però una més que anunciada pluja ens en va fer desistir. Per contra, vem anar a fer una visita llampec a Grenoble...

Imatge

Un cop fetes les fotos de rigor, tornem a la carretera per dirigir-nos a l'hotel.

Imatge

De nou les Gorges d'Engins, però per l'altre costat del riu, i per última vegada les Gorges de la Bourne...

Imatge

Imatge

Finalment arribem a l'hotel...però tornem a passar de llarg, i és que el cos, conscient que això s'acabava, demanava més i més.
D'aquesta manera, per fer una mica de temps abans d'anar a sopar, repetim la ruta des Ecouges, amb la intenció de tornar pel ja famós túnel d'un únic sentit i fosc, molt fosc...!!!

Imatge

Dilluns 1 de Maig
Ja només quedava per fer un bon esmorzar, carregar l'equipatge a la moto, i cap a Igualada que falta gent...
Abans però l'última foto abans d'abandonar l'acollidor Marronnier...

Imatge

La resta, doncs res d'interessant...a partir de mig camí, per l'autopista,vem enganxar una pluja que ja no abandonariem fins arribar a casa nostra.
Com a resum de tot això, em quedaria amb unes paraules del company Stelvio, que més o menys venien a dir que rodar per Vercors, era com fer una mena d'espeleologia en moto.
Gràcies al Stelvio i al Siono 1000 per fer-nos pensar en aquesta zona com un bon lloc per anar a passar-s'ho bé amb la moto...!!! :wink: :wink: :wink:
Xavitiger l’ha editat per darrera vegada el dia: ds. maig 05, 2007 8:39 pm, en total s’ha editat 2 vegades.
NO DEIXIS PER DEMÀ EL QUE PUGUIS FER AVUI!!!
SOCI AMM Nº 5951
Imatge

Pere
Presentats
Entrades: 946
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 11:16 am
Ubicació: Lliçà d'amunt

Entrada Autor: Pere » ds. maig 05, 2007 7:16 pm

Xavi, Ceci, no hi han paraules per descriure..................

IM PRESIONANT

Moltes moltes moltes i moltes gracies per posar les fotos, quina guapada de ruta nois...............

Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Entrada Autor: Randy-650 » ds. maig 05, 2007 7:35 pm

Senzillament, genial, nois!!!!Imatge
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Angel
Presentats
Entrades: 1284
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 11:37 pm
Ubicació: Vilafranca del Penedès

Entrada Autor: Angel » ds. maig 05, 2007 7:44 pm

Hola Xavi,

Amb el relat de l’Estelvio, i si no m’equivoco el siono també, molts ens vam quedar amb les ganes de anar-hi alguna vegada. Ara que he vist el teu viatge ja no tinc cap dubte que i aniré, el que no se pas quan serà. :roll:

Gràcies per compartir aquesta ruta amb tots nosaltres. :D
Salutacions moteres.

Xavitiger
Presentats

Entrada Autor: Xavitiger » ds. maig 05, 2007 7:46 pm

Per cert, la carretera dels Goulets continua tallada!!!
Segons ens van dir, hi estan construint un túnel...!!!
Espero que no la fagin malbé, doncs pel que sembla és d'una bellesa extraordinària!!!
SOCI AMM Nº 5951
Imatge

roger
Presentats
Entrades: 345
Membre des de: dc. gen. 10, 2007 2:59 pm
Ubicació: Andorra la Vella

Entrada Autor: roger » ds. maig 05, 2007 7:51 pm

Molt guapo :ban

Jo vaig per alla ( concretament a Annecy ), per les vacances d'estiu :D :D Alguna recomanacio ?? Alguna cosa impresindible ?? :D :D
roger l’ha editat per darrera vegada el dia: ds. maig 05, 2007 7:59 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Roger
VStrom dl650 k7

Imatge

Steelman
Presentats
Entrades: 14816
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Entrada Autor: Steelman » ds. maig 05, 2007 7:56 pm

Ja em vas dir per telefon que era una pasada i ara despres de veure les fotos m´ho confirmes del tot!!!

Doncs com no podia ser d'una altra manera....
Cap a PENDENTS ;)
Ex ...moltes coses

Xavitiger
Presentats

Entrada Autor: Xavitiger » ds. maig 05, 2007 8:01 pm

roger ha escrit: On queda exactament aquesta zona ??
Ei Roger!!!
Si agafes un mapa de França, veuràs que queda entre Valence i Grenoble...i per sapiguer exactament on queda, res millor que anar-hi!!! :wink: :wink: :wink:
SOCI AMM Nº 5951
Imatge

roger
Presentats
Entrades: 345
Membre des de: dc. gen. 10, 2007 2:59 pm
Ubicació: Andorra la Vella

Entrada Autor: roger » ds. maig 05, 2007 8:05 pm

Xavitiger ha escrit:
roger ha escrit: On queda exactament aquesta zona ??
Ei Roger!!!
Si agafes un mapa de França, veuràs que queda entre Valence i Grenoble...i per sapiguer exactament on queda, res millor que anar-hi!!! :wink: :wink: :wink:
Ho he fet malament, primer he posat el post i despres he mirat. :oops: :oops:
Ja he modificat el que tenia posat :D :D Es aprop d'on anire jo :D :D
Roger
VStrom dl650 k7

Imatge

Xavitiger
Presentats

Entrada Autor: Xavitiger » ds. maig 05, 2007 8:12 pm

roger ha escrit: Jo vaig per alla ( concretament a Annecy ), per les vacances d'estiu :D :D Alguna recomanacio ?? Alguna cosa impresindible ?? :D :D
Ei Roger!!!
D'Annecy no et perdis el seu casc antic. La veritat és que val molt la pena.
A més, per proximitat, jo rutejaria per la zona de Chamonix.
Aquesta part, jo personalment no la conec, però pel que m'han dit no té desperdici!!!
SOCI AMM Nº 5951
Imatge

Carles
Presentats
Entrades: 3743
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:06 pm

Entrada Autor: Carles » ds. maig 05, 2007 9:37 pm

Bones!!!

Fantàstica ruta, i el lloc realment impressionant... ja heu degut disfrutar ja!!! Carreteres 100% TAT!!!

I no li poseu més enganxines a la moto, que no us quedarà espai... :wink: :wink: :wink: :wink:

Fins aviat!
Imatge

Rutilo
Presentats
Entrades: 427
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 1:02 am
Ubicació: Alboraia (Valencia)

Entrada Autor: Rutilo » ds. maig 05, 2007 9:43 pm

Boeneeeeesssssss....

Xavi ets un crack....

Fantastic reportaje i una ruta al-lucinant.

Adeeeeeeeuuuuuuu

Burruktala
Presentats
Entrades: 629
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 7:17 am
Ubicació: Parets del Valles
Contacta:

Entrada Autor: Burruktala » ds. maig 05, 2007 9:51 pm

Bé, Xavi, t'has adelantat tres setmanes al meu viatge que tenia (vull dir que tinc) planejat fer per aquí de camí als Alps.

Millor..... :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: ara ja aniré a tiro fet...
Pero ho tens clar.... et matxacaré perque em donis tota l'informació.....

Quina passada de carreteres......quins engorjats tant increibles....

Moltes felicitats pel viatge i gracies per compartir-lo.

Pero no em dones enveja.....perque penso anar-hi, ja!!!! Queden 25 dies :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink:

Siono1000
Presentats
Entrades: 2573
Membre des de: dc. març 28, 2007 2:12 am
Ubicació: Baix Empordà

Entrada Autor: Siono1000 » ds. maig 05, 2007 10:24 pm

Veig que ets un Motarra de Cap a Peus...no acabes mai les ganes de rutejar. :wink:

Bona crònica i fotos. Uns dies aprofitats al máxim, enhorabona.

Tot i que ja hi he estat mas fet venir ganes de repetir.
Gràcies per compartir.
Salut i kilómetres

JoanF
Presentats
Entrades: 4333
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 6:31 pm
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: JoanF » ds. maig 05, 2007 10:58 pm

Un viatge molt complert. El reportatge no te ni un segon de desperdici.
Felicitats pel viatge parella
Gràcies per compartir-lo.
:form :form

Tonet
Presentats
Entrades: 891
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 10:06 am
Ubicació: La Valldigna, Safor (P.V)

Entrada Autor: Tonet » dg. maig 06, 2007 12:00 am

Oe, Oe, Oe, Oeeee. O eeeeeeeeeeeeee. O eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee.
Oeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee. :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :bow :bow :bow :bow :bow :bow :bow :bow

Si tornes a anar alguna altra vegada. Plis, digues m'ho amb una mica d'antelació.
Alló és preciós, fantàstic; i tal i conforme ho conteu el Siono, el Stelvio i tu... joer, joer. Quien pudiera :evil: :evil:
... eppur si muove.!!!

Albert
Presentats
Entrades: 7280
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 9:42 pm
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: Albert » dg. maig 06, 2007 12:44 am

Holaaaaa,

Felicitacions per el viatge tan bonic que heu fet. Penso que despres de veure les imatges de l'Estelvio i del Siono tots voliem anar-ho a veure en directe, però tu has estat el primer en confirmar la bellesa de tota la zona emb unes rutes meravellossas.

Gràcies per explicar-ho amb tant de detall.

:shock: :shock: :shock:
Sort,

Xavitiger
Presentats

Entrada Autor: Xavitiger » dg. maig 06, 2007 8:22 pm

tonet ha escrit: Si tornes a anar alguna altra vegada. Plis, digues m'ho amb una mica d'antelació.
Ja hi pots contar Tonet...I ni la Ceci ni jo acceptarem un NO com a resposta...!!! :wink: :wink: :wink:
SOCI AMM Nº 5951
Imatge

Triniti.V
Presentats
Entrades: 1426
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 7:41 am
Ubicació: La Garriga
Contacta:

Entrada Autor: Triniti.V » dg. maig 06, 2007 8:27 pm

Realment Espectacular !!!!!! :jump :ban :jump :ban :jump :ban

Estic desitjant anar a conèixer aquella zona, Quina Enveja !!!!!!! :wink: :wink: :wink:

Moltes Felicitats parella, per la Ruta, la Crònica i sobre tot per les fantàstiques Fotos

:bow :bow :bow :bow :bow :bow :bow :bow :bow :bow :bow :bow :bow

:!: i Vvvssss
Honda Varadero XL1000V - La Negreta

Web Personal - Informació dels Alps a El Rincón Alpino

Vvvvvvssss

Gerard
Presentats
Entrades: 440
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 5:39 am
Ubicació: La Garriga ( Bcn )

Entrada Autor: Gerard » dg. maig 06, 2007 8:54 pm

Em sembla que ens heu tocat la fibra a més d'un amb aquesta ruta i amb aquestes fotos
com ja os han dit ESPECTACULAR nois. :bow :bow :bow

A veure si podem anar aviat l’Anna i jo.

Ens veiem companys.

Respon

Torna a “Rutes, cròniques i viatges”