CSSE

Per a proposar sortides, viatges i les seves cròniques

Moderador: Airald

Respon
Pasqual
Presentats
Entrades: 2080
Membre des de: dj. jul. 09, 2009 11:20 pm
Ubicació: Garrotxa

CSSE

Entrada Autor: Pasqual » dj. maig 05, 2011 5:36 pm

CALFORNIA SUPERBIKE SCHOOL ESPAÑA (http://www.superbikeschool.es)

Com alguns sabeu, el primer cap de setmana de maig, es va celebrar el primer del 2 cursos que la CSS farà a Espanya durant aquest any. Desprès de molts dubtes, sobretot per si estava molt enfocat a circuit i també per el preu, vaig decidir assistir-hi el diumenge. Si anava malament, faria unes tandes MOLT cares a Calafat.

Haig de confessar que les primeres impressions no varen ser molt bones. Només veia R i RR i gent enfundada amb monos de pell com si estigués al padock d’un gran premi. Motos sense matricular (només les fan servir per circuit), sense llums ni retrovisors, sense cavallet central ni suport lateral, slicks, només hi faltaven les noies del padock: tot eren tios!. I allà estava jo, amb el meu tractor (sort que vaig deixar les maletes a casa), la moto més alta i ample de totes, amb l’equip de cordura, rodes mixtes i duplicant (com a mínim) l’edat del més gran. Tant integrat amb l’entorn com en un “happy hour” d’Eivissa!

La conclusió va ser clara. “Pasqual, l’has cagat!” vaig pensar i em vaig resignar a no treure’m el casc durant tot el dia. Per sort, després van anar arribant altres participants més “normals”. Una Multistrada 1000, una R1200R, una Fazer, però...cap GS!

Els curs està organitzat en 4 nivells i obligatòriament has de començar per el primer. No son nivells de conducció, son nivells temàtics i tothom a de passar progressivament des del primer al quart. Com era diumenge, molts havien fet el primer nivell el dissabte i avui feien el segon. Així aquest nivell era el més numerós i al primer, el meu, només érem 5 persones (un luxe!).

Tots els nivells segueixen la mateixa rutina: 20 minuts de classe teòrica i 20 minuts de pràctica en circuit amb comentaris i correccions del monitor. Nosaltres teníem 1 monitor per persona (un altre luxe!).

La presentació va ser molt “ianqui”, vull dir la posada en escena. Tot l’equip presentant-se un a un, explicant el seu càrrec (coses tant curioses com cap de pista, cap de seguretat, coordinadora d’horaris, responsable de material, cap de mecànics, etc.. teníem de tot, fins comissaris de pista!) i currículum i esperonant a la gent perquè els aplaudissin més que al altres. Vàrem tenir la sort de la presència de Ketih Code fundador de l’escola fa 31 anys i autèntic guru dels moterus de competició. Molt simpàtic i afable, no vaig poder evitar pensar cada cop que el veia amb el “Kentucky Chicken Friend”. 4 de les 5 classes que vaig rebre les va fer ell (el tercer luxe!).

El primer nivell tractava de “Estabilitzar la moto” especialment als revolts. Teoria dels triangles de força, de l’efecte del gas sobre els amortidors, de les traçades, del grip de l’asfalt, de les inclinacions...en fi no ho repetiré aquí (ben segur que m’equivocaria).

Un cop en pista vaig gaudir com un mono en una gàbia de mones. Una mica tallat al principi de portar un monitor tant aviat davant com darrera, però a mida que agafés confiança, la cosa va millorant. Especialment a partir de la segona tanda on t’indiquen el lloc on has de començar a tombar. Al final del dia, els temps i sobretot la seguretat havien millorat substancialment. Ara ja no tenia una taquicàrdia ni treia gas cada cop que l’estrep tocava el terra!

Està dins la pista i veure com t’avançaven alguns monitors amb una R1 i com en una volta al circuit gairebé ho feien dues vegades arrossegant el genoll a cada revolts, va ser per parar la moto i posar-te a aplaudir. Uff! Increible!

Per mi la part més negativa és el preu. Exageradament car, però haig de reconèixer que un cop fet el curset i veient la quantitat de gent i material que utilitzen, està força ajustat. Per altre banda, el fet de que el curs fos tot en angles-americà també va ser un problema. Tot i que hi havia un traductor/a a cada classe i cada cop que parlàvem amb el monitor. El problema era que algunes traductores no eren del mon de les motos i això feia que de vegades la traducció fos una mica...curiosa. Per exemple per dir-te que tenies d’iniciar la traçada més tard, et deien “tienes que tirar la linea más lejos”.

En tot cas, i per acabar, per mi és ABSOLUTAMENT ACONSELLABLE! Ja estic estalviant per anar a l’octubre a Almeria a fer el segon nivell.

Aquí amb Keith Code

Imatge

Abans de sortir hi ha revisió complerta de l’equip i de la moto. A mi em varen tenir que deixar uns guants, els meus d’estiu no servien.

Imatge

Les motos dels monitors

Imatge

Abans de la primera sortida a pista. Ens varen tapar els retrovisors i el comptaquilòmetres. Només hi quedaven les r.p.m.

Imatge

Parlant amb el meu monitor. Corre al campionat de Gran Bretanya.

Imatge

A punt per sortir. Com veieu, tot eren motos turistiques.....

Imatge

Algunes fotos més

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

GRUM
Presentats
Entrades: 1837
Membre des de: dg. ago. 30, 2009 4:17 pm
Ubicació: Manresa

Re: CSSE

Entrada Autor: GRUM » dj. maig 05, 2011 6:47 pm

Una barreja d'enveja, felicitat i una mica de rabia(perquè no dir-ho) m'envaeixen ara mateix. Sobretot ENVEJA!!! :mrgreen:
Felicitats és tot el què se m'acut dir.
PD: per cert, unes fotos ben guapes i unes bones aplanades amb el tractor, si senyor ;)
L'aprenentatge és una cosa que dura tota la vida.
Coleccionista de vivències.

Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Entrada Autor: Randy-650 » dj. maig 05, 2011 7:00 pm

Si senyor, amb dos pebrotets! :bow

Un parell de consultes: vas aprendre més en aquest curset o en aquell que vas fer fa dos anys a Castellolí? I quines diferències hi ha entre un i l'altre?

P.D: A l'última foto sembles un professional. :eyes
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Steelman
Presentats
Entrades: 14816
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Entrada Autor: Steelman » dj. maig 05, 2011 7:17 pm

os3 que rapid has fet aquesta cronica!!!!!!!!!!!!!!
i l´altre?????????????????????????

Un bon cap de setmana ben aprofitat oi??? algun any m´hi apuntare que jo no se anar en moto
Ex ...moltes coses

STELVIO 00
Presentats
Entrades: 6111
Membre des de: dv. gen. 01, 2010 8:48 pm
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: STELVIO 00 » dj. maig 05, 2011 8:04 pm

Molt interessant !!!!

Fes nos 5 centims de la sensacio d´anar nonés amb conta revolucions i sense retrovisors

Per cert , semblas en "Pasqual Agostini" :mrgreen: :mrgreen:
STELVIO 00 l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. maig 05, 2011 8:05 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
ImatgeImatgeImatge

Ra-mon
Presentats
Entrades: 5102
Membre des de: dj. feb. 12, 2009 9:34 pm
Ubicació: Vic - Osona

Entrada Autor: Ra-mon » dj. maig 05, 2011 9:42 pm

Home Pasqual ... ja era hora que n'aprenguessis d'anar en moto :b9 :b9 :b9

Pel que dius sembla que pot estar força bé això, sembla que t'estan molt a sobre i et deuen indicar moltes «tares» que segur que tots tenim o fem, oi ?

Kpeps
Presentats
Entrades: 8196
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Entrada Autor: Kpeps » dj. maig 05, 2011 10:53 pm

ja es veu que es molt profesional el montatge i amb tanta gent es normal que no sigui gaire economic,suposso que en circuit quan t'ensenyen,del començament al final deus tenir que notar molt diferencia.
Imatge

Eva
Presentats
Entrades: 10516
Membre des de: dg. març 22, 2009 8:49 pm
Ubicació: Torroella de Montgrí

Entrada Autor: Eva » dj. maig 05, 2011 11:34 pm

Benvolgut anti-jo:

Gracies per el currat reportatge, has quedat molt bé a les fotos.

A veure si la propera vegada avises , ja saps que jo t´hauria acompanyat ( de traductora, babysitter ..... ) ;)
Eva l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. maig 05, 2011 11:35 pm, en total s’ha editat 2 vegades.

Pasqual
Presentats

La Biblia De Keith Code

Entrada Autor: Pasqual » dj. maig 05, 2011 11:41 pm

Per els que no saben qui és en Keith Code, podeu veure la seva biografia aquí: Bio Keith Code

Només dir que "va fundar la CSS fa 31 anys, a més de dedicar la seva vida a implementar les tècniques de conducció de moto, també va escriure dos best-sellers "A Twist of the Wrist" I i II, una especie de biblia que molt pilots coneixen de memòria, perquè en elles va explicar els resultats de la seva incesant recerca, desenvolupament i investigació de tot el relacionat amb les técniques de pilotatge/conducció de motocicletes"

Un dels problemes és que aquests llibres no estan traduits al català (ni al castellà) però hi han versions no-oficials de traduccions no-autoritzades que corren per la web.

No sé si els administradors trobaran be que possi el link d'una d'aquestes traduccions. Si és així si us plau, borreu l'enllaç i qui estigui interessat que m'envii un privat

http://www.megaupload.com/?d=E7DRZUMM

En principi està pensat més per la conducció en circuit, però tal com diu el llibre a la carretera serà molt útil i donarà més seguretat.

Pasqual
Presentats

Entrada Autor: Pasqual » dj. maig 05, 2011 11:44 pm

[quote user="Mareta" post="168259"]Benvolgut anti-jo:

Gracies per el currat reportatge, has quedat molt bé a les fotos.

A veure si la propera vegada avises , ja saps que jo t´hauria acompanyat ( de traductora, babysitter ..... ) ;)[/quote]

Home!, dic Dona! si tu ja estas en un altre nivell, el de probadora de motos. Quan a SM30 et coneguin, en Ronald Brown ja pot buscar-se un altre feina

Pasqual
Presentats

Entrada Autor: Pasqual » dj. maig 05, 2011 11:46 pm

[quote user="Kpeps" post="168251"]ja es veu que es molt profesional el montatge i amb tanta gent es normal que no sigui gaire economic,suposso que en circuit quan t'ensenyen,del començament al final deus tenir que notar molt diferencia.[/quote]

Imagino que si fas els 4 nivells la diferència deu espatarrant. Jo vaig notari molt del principi al fina, però clar desprès de passar no sé quantes vegades per el mateix revolt, cada cop ho fas amb més seguretat i velocitat. A la carretera la majoria de vegades els revolts son nous. Jo no sé si he millorat, però que m'ho he passat pipa...segur!

Pasqual
Presentats

Entrada Autor: Pasqual » dj. maig 05, 2011 11:58 pm

[quote user="Ramon" post="168240"]Home Pasqual ... ja era hora que n'aprenguessis d'anar en moto :b9 :b9 :b9

Pel que dius sembla que pot estar força bé això, sembla que t'estan molt a sobre i et deuen indicar moltes «tares» que segur que tots tenim o fem, oi ?[/quote]

Més a sobre (1 monitor per persona) és difícil. El que no treuen son les "tares" de naixement... :lol:

[quote user="STELVIO 00" post="168214"]Molt interessant !!!!

Fes nos 5 centims de la sensacio d´anar nonés amb conta revolucions i sense retrovisors

Per cert , semblas en "Pasqual Agostini" :mrgreen: :mrgreen:[/quote]

Al principi, a cada revolt la vista va als miralls. això em va costar de deixar de fer-ho. Mirar el comptequilòmetres va ser molt fàcil. Al final adivines, no sé si per el soroll o per intuició, quan un dels monitors se t'acosta. A les tandes només hi ha un nivell cada cop, això vol dir que com a molt nosaltres erem 10 a la pista. així hi tot al final vaig fer diversos adelantaments. El conta revolucions hi havien màquines que feien un soroll o s'encenia una llum quan arribaven al màxim de voltes. Amb els nostres tractors això no fa falta, tremolar tot quan arribes a 7000 rpm ;)

[quote user="Steelman" post="168207"]os3 que rapid has fet aquesta cronica!!!!!!!!!!!!!!
i l´altre?????????????????????????

Un bon cap de setmana ben aprofitat oi??? algun any m´hi apuntare que jo no se anar en moto[/quote]

L'altre? quina? :lol: :lol: :mrgreen: estic esperant que algú m'envii la seva part.... No, en serio, la propera guàrdia (si no hi ha molta feina) intenatré acabar-la per res del món no voldria que en Randy i l'Stelvio no anessin en bicileta fins a Lourdes per culpa meva...

Pasqual
Presentats

Entrada Autor: Pasqual » dv. maig 06, 2011 12:29 am

[quote user="Randy-650" post="168204"]Si senyor, amb dos pebrotets! :bow

Un parell de consultes: vas aprendre més en aquest curset o en aquell que vas fer fa dos anys a Castellolí? I quines diferències hi ha entre un i l'altre?

P.D: A l'última foto sembles un professional. :eyes[/quote]

No té color. Infinitament més en aquest curs que el del TAC. Dos detalls, a Castellolí rodàvem 10-12 persones darrera un monitor fent només un quart de pista. No havia cap indicació individual, només al final del dia en 1 foto feta en 1 sol revolt, el monitor comentava la posició del cos i de la moto. Tot el contingut del curs del TAC es dona en un sol dia. A la CSS, el curs sencer son 4 dies i el seguiment és individual.

Sense desmereixa cap del dos, diria que el curset del TAC és per anar per casa i jo l'aconsellaria a qui es compri una moto grossa per primera vegada (vull dir per sobre del 500 cc més o menys). El del CSS és per gent amb experiencia en moto o que vulgui aprendre a correr en circuit. molt més tècnic i detallista.

Itaca
Presentats
Entrades: 683
Membre des de: dt. gen. 01, 2008 8:34 pm
Ubicació: l'empordanet

Entrada Autor: Itaca » dv. maig 06, 2011 1:40 am

Carai que xulo, sempre està bé poder aprendre de gent que saben el què es fan.
La pega més grossa que hi veig potser l'idioma a l'hora d'entendre bé les explicacions.
Quines fotos més xules.
De tota manera aprofitant que no ni havia en Panotxa podies haver aprofitat per vendre quatre gelats!!! :b9 :b9 :b9 :cerv
I quan creieu que arribeu, sapigueu trobar noves sendes.....http://youtu.be/6Gnde5_8VrI
Imatge

soci AMM nº 6862
BMW F 650 ST - BMW GS1200ADV

Alucinamaripili
Presentats
Entrades: 7659
Membre des de: dg. set. 30, 2007 11:37 pm
Ubicació: Barcelona-Catalunya

Entrada Autor: Alucinamaripili » dv. maig 06, 2011 9:28 pm

Segur que t'ho vas passar pipa, bandido.

Amb els cursos a circuit s'aprèn a adonar-te de quan es pot tombar una moto i a quina velocitat es pot fer un revolt realment.

Siono1000
Presentats
Entrades: 2573
Membre des de: dc. març 28, 2007 2:12 am
Ubicació: Baix Empordà

Entrada Autor: Siono1000 » dv. maig 06, 2011 11:13 pm

En Pascual s'esta preparant per la seva propera moto ???? :eyes :eyes :eyes

Jo no he fet mai un curset d'aquest, però el que si puc dir és el salt endavant en qüestió de pilotatge que fa la gent que hi participa. Unes quantes "tandes" en circuit i les traçades canvien de forma radical en carretera.
Coneixer els limits de la màquina dona molta seguretat.
Jo també estic esperant "l'altre" crònica. :cool:

Salut.
Salut i kilómetres

Pasqual
Presentats

Entrada Autor: Pasqual » dt. maig 10, 2011 8:17 pm

Abans que res perdoneu el dibuix tant “primitiu” però no domino aquestes eines. Poseu una mica de bona voluntat per entendre-ho i si algun bon samarità ho pot arreglar, encara millor

Imatge

Al curset es va plantejar una discussió teòrica de la qual no en vaig acabar de treure aigua clara. Potser algun dels savis de MT em pot ajudar.

Es tracta de la traçada en el cas dels revolts enllaçats (les esses famoses). Per tal d’arribar al punt d’atac del segon revolt, cal retardar el vèrtex (“el ápice” en castellà, però no sé com traduir-ho) del primer revolt. He volgut significar-ho amb la fletxa. Fins aquí està clar.

El problema és que per retardar el vèrtex, molts teníem l’opinió que s’havia de retardar també el punt d’atac (els icones en forma de sol). Doncs no. Segons en Keith Cole, el punt d’atac ha de ser el mateix i que s’ha de fixar el vèrtex més endavant controlant la inclinació i el gas.

Es a dir, comences a inclinar-te al mateix lloc, però has de passar el màxim de la vora del piano més tard per tal de no sortir tant obert i començar a inclinar-te en el segon revolt més tard.

Jo m’ho vaig creure perquè ho deia el guru, però la veritat és que no ho vaig veure clar. A la pista, no vaig tenir problemes. Estava marcat al terra el lloc de començar a inclinar-te...

Que en dieu? Si vols sortir més tancat del primer revolt, no has de començar la plegada més tard?

Steelman
Presentats
Entrades: 14816
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Entrada Autor: Steelman » dt. maig 10, 2011 8:21 pm

Potser la diferencia entre la vostra opinio i la seva era que vosaltreu ho intentaveu aplicar despres a la carretera i ell nomes pensava en el circuit.
I les traçades aleshores en aquest tipus de revolts no son iguals no?
Ex ...moltes coses

Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Entrada Autor: Randy-650 » dt. maig 10, 2011 8:29 pm

[quote user="Steelman" post="168724"]Potser la diferencia entre la vostra opinio i la seva era que vosaltreu ho intentaveu aplicar despres a la carretera i ell nomes pensava en el circuit.
I les traçades aleshores en aquest tipus de revolts no son iguals no?[/quote]

Suposo que és això, doncs en circuit es condueix a l'inrevés de la carretera: en carretera a l'entrar en un revolt ens obrim per encarar el revolt pel nostre carril, i en circuit no t'obres a l'entrar, t'obres al sortir.
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Pasqual
Presentats

Entrada Autor: Pasqual » dt. maig 10, 2011 10:34 pm

[quote user="Randy-650" post="168726"][quote user="Steelman" post="168724"]Potser la diferencia entre la vostra opinio i la seva era que vosaltreu ho intentaveu aplicar despres a la carretera i ell nomes pensava en el circuit.
I les traçades aleshores en aquest tipus de revolts no son iguals no?[/quote]

Suposo que és això, doncs en circuit es condueix a l'inrevés de la carretera: en carretera a l'entrar en un revolt ens obrim per encarar el revolt pel nostre carril, i en circuit no t'obres a l'entrar, t'obres al sortir.[/quote]

Si fos així, seria el contrari del que deia. Per sortir obert, comences a plegar abans, en canvi ell insistia en que el punt d'atac era molt més lluny.

En la primer paella a la dreta de Calafat, en baixada, la distància entre la primera volta que vaig fer i les últimes eren com a mínim 20 metres desprès. El dubte és si fent el punt d'atac al mateix lloc, pots fer un vèrtex més endavant de l'habitual.

Respon

Torna a “Rutes, cròniques i viatges”