Una De Tornantis, S'il Vous Plaît

Per a proposar sortides, viatges i les seves cròniques

Moderador: Airald

Respon
650X
Moderador de MTC
Entrades: 2247
Membre des de: dl. gen. 10, 2011 5:21 am
Ubicació: Folgueroles
Contacta:

Una De Tornantis, S'il Vous Plaît

Entrada Autor: 650X » dg. juny 26, 2011 2:48 am

Premeditadament, aquest ha estat un viatge del més pur estil "me gusta conducir", la meva intenció no ha sigut visitar pobles enmurallats, museus, sortir als vespres a fer turisme per els bars. Tenia molt clar que volia disfrutar de la conducció per carreteres de muntanya, anar ràpid quan el còs m'ho demanés, parar quan estigués cansat, menjar quan tingues gana... Total que fer aquest viatge (que no sempre es pot fer d'aquesta manera) ha sigut com balsàmic.

Vaig preparar la ruta en base un llibre de "Europa en Moto" en el qual hi habia una ruta de l'Arc Alpí per fer en tres setmanes. Per complir amb les meves expectatives de viatge era important sentir-me auto-suficient, en quant a allotjament i menjar, per tant he fet tant càmping com nits a hotels, he menjat de restaurant i m'he preparat coses al fogonet. Com a mínim per mi ha sigut entretingut tot plegat.

El 15: vaig marxar de casa cap a les 15h, ja que vaig dedicar tot el matí a preparar l'equipatge,

Imatge

Imatge

calor i més calor fins a la Cote d'Azur en concret fins a Fréjus, allà sense tenir la idea molt clara de cap on anar a dormir i arribant a l'hora crítica per els francesos a partir de les 20h es com mitja nit... vaig preguntar a un Holandés que tirava les escombraries (aquests si que en saben de Campings) em va recomanar el Camping Le Pont d'Argens, vaig plantar la tenda prop de mar, vaig fer el sopar embatumat amb Autan, dutxa, planificació de la ruta al GPS per l'endemà i cap a dormir.

Imatge

El 16: dormir en tenda te inconvenients, però també te avantatges com que sols matinar més que si dorms en un confortable llit d'hotel, per tant després, recollir els trastets, vaig posar la cafetera, mentrestant plegava la tenda i un cop recollit tot, vaig seguir per la carretera que ressegueix la costa

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

per cert, la benzina està als núvols...

Imatge

fins passat Monaco per, ara si, començar a fer muntanyes, començem: Col de Brouis,
Arribant a Tende

Imatge

Imatge

Col di Tende, el qual sabia que hi havia una alternativa al túnel, que consistia en pujar i creuar la frontera Francesa-Italiana passant per un camí. Una perla de Coll, 46 tornantis per pujar i la major part de terra, la pista acceptablement bona però que en algun moment vaig tocar amb el protector de càrter per els trenca aigües exageradissims, un cop a dalt el Fort Central, impressionant,

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Després de baixar cap a Itàlia i haver de patir un control dels Carabinieris, on em van mirar fins la talla dels calçotets, tornar cap a França

Imatge

Imatge

Imatge

per el Coll de la Lombarde 2350 i baixar casi per el dret a Isola 2000 (em comença a caure alguna gota) :tremolant, enfilant per la vall i pujant a Col de Bonette 2715 vaig disfrutar com un boig, perquè amb l'excusa que darrera tenia la pluja i la pujada era rapideta vaig ser a dalt en un obrir i tancar d'ulls.

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

A Col de Vars, no vaig correr prou, i el núvol em va atrapar, i sense avisar, em vaig veure moll com un ànec, quan vaig parar a posar-me el vestit d'aigua, ja anava xop. O sigui que vaig arribar a Briançon i seguia plovent vaig optar per no buscar Camping i anar directament a l'Hotel. Al primer tenien plè, al segont també, però en últim moment es van treure de la màniga una habitacioneta doble sota teulada a preu d'individual.

Imatge

Vaig aprofitar que aprop hi havia un Carrefour City (tanquen més tard, 21h) per comprar el sopar i l'esmorzar, i a dormir.

(ja continuaré... ara tinc feina :mrgreen: )
650X l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. juny 28, 2011 5:42 am, en total s’ha editat 1 vegada.

Danielot
Presentats
Entrades: 641
Membre des de: ds. oct. 11, 2008 8:56 am
Ubicació: Lleida, terra ferma.

Re: Una De Tornantis, S'il Vous Plaît

Entrada Autor: Danielot » dg. juny 26, 2011 9:42 am

Interessant, espero el segon capitòl
Rodar en moto es lo meu

CMB
Presentats
Entrades: 2728
Membre des de: ds. abr. 10, 2010 4:47 pm
Ubicació: Gironès

Entrada Autor: CMB » dg. juny 26, 2011 10:36 am

Crònica que promet molt d'un gran viatge!

Veig que no et vas poder resistir a algun tram off! guay!

Salut

Panotxa
Presentats
Entrades: 1308
Membre des de: dg. juny 01, 2008 8:29 pm
Ubicació: Banyoles

Entrada Autor: Panotxa » dg. juny 26, 2011 11:15 am

Va Enric, que ara ja has agafat empenta.

Et seguiré llegint atentament, que això promet.

Salut! ;)

Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Entrada Autor: Randy-650 » dg. juny 26, 2011 8:31 pm

Aquest viatge promet, a l'hora que refresca veient neu. :D
Continua, viatjant-solitari-que-s'ho-passa-pipa. :form
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

650X
Moderador de MTC
Contacta:

Entrada Autor: 650X » dl. juny 27, 2011 5:13 am

El 17: Em vaig llevar d'hora i el primer que vaig fer es mirar el cel, no plovia. No em venia de gust perdre el temps entaulant-me per esmorzar i ho vaig deixar per després. Per tant sortint de Briançon cap a Montgenevre, vaig passar la frontera i altre cop estava a Itàlia, d'aquí passant per Exiles, que hi ha una fortificació espectacular que es veu des de la carretera, d'aquí per una carretera sense pena ni glòria vaig arribar a Susa, aquí la cosa va canviar radicalment, bon asfalt, tornantis i vistes fins a Col du Mont Cenis, frontera i altre cop a França, aquí si que ja tenia gana i vaig parar a esmorzar un lloc espectacular per fer una paradeta.

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

D'aquí cap a Val Cenis on s'entra al Parc Natural de la Vanoise i cap a Col de l'Iseran per una carretereta estreta però amb vistes de primera.

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Més endavant cap a Val d'Isere per començar la ascensió al Col du Petit San Bernard,

Imatge

Imatge

Imatge

i tornar momentàniament a Itàlia, hi ha estones que ja no recordava a quin país estava, cafè amb llet calent i baixada cap a la vall d'Aosta.
Un plaer, fer la pujada al Grand San Bernardo, l'asfalt no es el que recordava, es nou, i es pot pujar a velocitats impressionants amb molta seguretat ja que té un traçat amb bones vistes a les següents curves.

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Un cop a dalt parada de rigor per comprar un Toblerone (i menjar-me'l) i l'adhesiu de Suïssa, la baixada a Martigny ràpida i amb quatre gotes que començaven a avisar que havia d'anar buscant un lloc per anar a jaure.

Imatge

Imatge

Travessar la vall de Sion, Sierre, Brig i vaig trobar el càmping Eggishorn, vaig plantar la tenda començant a ploure i va seguir tota la nit.
Suïssa es meravellosa i els suïssos son perfectes, i això em fa molta rabia, no es pot ser tan "polite", tenien musica tirolesa fins i tot a dins els wc, més surrealista impossible.

Imatge

Dutxa, sopar enllaunat a dins la tenda i a dormir.

( a veure si demà em deixen continuar... :enfadat )

Jeppy
Presentats
Entrades: 1288
Membre des de: dt. gen. 16, 2007 10:50 am
Ubicació: Begur

Entrada Autor: Jeppy » dl. juny 27, 2011 6:28 am

Molt bona crónica... espero el final!!!!
" LA MARCA DEL ESCLAU, ES PARLAR LA LLENGUA DEL SEU AMO" (Tàcit)

ArdnaS
Presentats
Entrades: 620
Membre des de: dg. maig 11, 2008 11:57 pm
Ubicació: Girona

Entrada Autor: ArdnaS » dl. juny 27, 2011 12:10 pm

[quote user="650X" post="173108"]

( a veure si demà em deixen continuar... :enfadat )[/quote]

Si, si et plau, continua que aixó és molt interressant! Quins records!

Ra-mon
Presentats
Entrades: 5102
Membre des de: dj. feb. 12, 2009 9:34 pm
Ubicació: Vic - Osona

Entrada Autor: Ra-mon » dl. juny 27, 2011 1:43 pm

Molt bona crònica, a veure si segueixes i m'estalvio de fer la meva ;)

Molts d'aquests llocs son els mateixos que vaig fer jo uns dies i algunes de les fotos son calcades.
Els paisatges son brutals i les carreteres magnífiques ... llàstima que les descripcions dels geocatxés siguin la majoria en alemany :(

Al final no vaig pensar a aconseguir el teu telèfon i durant la ruta no tenia internet enlloc, no viatjo amb el portàtil, iphone i aquestes modernitats :mrgreen:

SisoRT
Presentats
Entrades: 747
Membre des de: dg. maig 17, 2009 8:33 pm

Entrada Autor: SisoRT » dl. juny 27, 2011 2:32 pm

650 X ! Donant per suposat que la crònica acabarà tan bé com l'has començat, ... Enhorabona, ens estàs mal acostumant.

Els Alps i els seus paisatges ... no s'acaben mai, però aquesta foto de tuperwares, navalla suissa, embotit i pa llescat, m'ha encantat:

Imatge

Salut !
SisoRT l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. juny 27, 2011 2:34 pm, en total s’ha editat 1 vegada.

Leclerk
Presentats
Entrades: 631
Membre des de: dt. abr. 17, 2007 4:17 pm
Ubicació: Granollers

Entrada Autor: Leclerk » dl. juny 27, 2011 5:47 pm

Impressionant crònica !!

Felicitats pel viatge i seguim esperant la resta !

Salut.

650X
Moderador de MTC
Contacta:

Entrada Autor: 650X » dl. juny 27, 2011 11:57 pm

[quote user="Ramon" post="173140"]Molt bona crònica, a veure si segueixes i m'estalvio de fer la meva ;)

Molts d'aquests llocs son els mateixos que vaig fer jo uns dies i algunes de les fotos son calcades.
Els paisatges son brutals i les carreteres magnífiques ... llàstima que les descripcions dels geocatxés siguin la majoria en alemany :(

Al final no vaig pensar a aconseguir el teu telèfon i durant la ruta no tenia internet enlloc, no viatjo amb el portàtil, iphone i aquestes modernitats :mrgreen:[/quote]

Jo tampoc tinc Ifone... el netbook de poc em va servir perquè les wifi no abundaven als campings i hotels. Telèfon i a córrer!

Hauria estat bé fer un beure a algún lloc... un altre cop serà!

Salut!

PD: La crònica l'esperem igualment!

650X
Moderador de MTC
Contacta:

Entrada Autor: 650X » dt. juny 28, 2011 3:32 am

El 18: Naturalment que tota la nit plovent amb la tenda ho notes, i al matí no va parar, a més plovia amb ganes, moltes ganes, o sigui que plegar els trastets sota la pluja mirant que no es mullés gaire cosa, fer un entrepà i un café amb llet i a resar per que després d'algún Coll la pluja em deixés amb pau.

La volta que tenia pensada fer per Furkapass i els altres la vaig canviar per motius evidents, tampoc es tracta d'anar-se jugant la pell a cada revolt. Tot i així em sembla que no vaig fer curt de curves. Vaig anar fins a Ulrichen per fer el Passo de la Novena o Nunefenstrasse, vaig pasar per All'acqua, em va semblar divertit amb la que queia.
Enfilar el San Gottardo,

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

vaixar cap a Andermatt i enfilar cap al Oberalpass,

Imatge

després el Passo del Lucomagno, passar per Acquacalda (de calda no en tenia res, 4 i 5 graus), Aquila i Biasca, per enfilar cap al San Bernardino, aquí després de posar benzina vaig tenir una crisi, vaig convocar una reunió d'urgència amb mi mateix per decidir que c..... feia. Estava fins als c.... de la pluja, cada cop plovia més fort i feia més fred i jo cada cop estava més moll, el casc s'entelava i havia d'obrir la visera amb la conseqüent entrada d'aigua i vaig descobrir que els pantalons de pluja tenien forats :enfadat , vaig fer una parada a dalt del San Bernardino

Imatge

per assegurar que no es mullés tot l'equipatge i vaig decidir agafar la via directa fins a Sankt Moritz, però l'aigua va poder amb la meva ànima i em vaig quedar just abans de Julierpass concretament a Bivio, un hotel a peu de carretera que tenien una Habitació sense bany però que ràpidament vaig convertir amb un camp de refugiats. Un sopar esplèndit, el cuiner portugués em va traduir la carta, no tenien cap carta amb angles, ni francés, ni italià i menys amb català, tot era amb alemany. Sopa calenta, amanida amb salsa de mostassa i porc rostit. I mig litre de cervessa alemana, yeeeeah!

Imatge

i a dormir que m'ho vaig guanyar.

650X
Moderador de MTC
Contacta:

Entrada Autor: 650X » dt. juny 28, 2011 5:29 am

El 19: Encara tip del sopar vaig aprofitar l'esmorzar inclòs, em vaig cebar a salami, croisants... i cap al garatge a buscar la moto. Tornava a estar tot sec. Si he de fer una valoració de protecció contra l'aigua del meu equipament, en l'últim lloc hi ha el casc, al cap d'una hora la tenia tota la zona frontal molla, després, els guants Dainesse Jerico, amb goretex i doble capa, una pífia sota l'aigua, en sec a l'hivern no tens fred, però en pluja :crys , la bossa sobredipòsit, va tardar unes 3h en humitejar-me tot el que hi portava dins, les botes que havia engrassat (no tenen goretex) abans de marxar van aguantar molt dignament unes 5 hores. La bossa de tub Bmw només va deixar entrar alguna gota per una punta de la cremallera però res significant, en primer lloc i destacat: Les maletes, que hi duia material sensible (sac de pluma, menjar... toc sec i impecable) estic molt content de la estanqueitat d'aquestes maletes. els hi dono un 10.

Imatge

Bé primer del dia, Julierpass,

Imatge

Imatge

Imatge

a dalt feia fred, i sembla que el dia s'aixeca bé...

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Sankt Moritz es una pasada de verd i car. Això si que es de "luju", el paisatge no està malament, per passar-hi una temporadeta

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

De la vall de Sankt Moritz vaig enfilar cap a la frontera italiana passant per Bernina Pass,

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

després a mitja baixada vaig girar a mà esquerra cap al la carretera de coll Forcola di Livigno, ara si per entrar a Itàlia, la carretereta aquesta es una passada, petita estreta i sembla que en qualsevol moment s'hagi d'acabar. Es 100% recomanable per fer via a Bormio passant també per el Passo d'Eira,

Imatge

Imatge

Imatge

un cop a Bormio, doncs naturalment cap a fer l'Stelvio. Em vaig agafar a la roda de dues Adventures que pujaven amb marxa fina i vaig gaudir molt. Un cop a dalt em va sorpendre la cantitat de paradetes que hi ha muntades, unes fotos i cap avall que encara em quedava força tall.

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

La baixada espectacular, les motor-home les pasen canutes als tornantis, n'hi ha que son estrets a més amb la quantitat de bicicletes, motos, corredors, esquiadors de fons amb esquis amb rodes, sols hi faltava algú pujant de genolls, era com un circ.

A Merano

Imatge

vaig improvitzar una ruta que no tenia controlada, que em portava a Bolzano sense passar per la Nazionale, i em va sortir molt bé, va ser una carretereta veinal, amb 1000 trencants que sort del gps que anava fent, i al final doncs arribar a Bolzano.

Imatge

Imatge

Imatge

Vaig passar per Avelengo, Eschio, Valas i san Genesio Atesino, per la cantitat de motos que em vaig trobar no era una ruta desconeguda per els camikazes italians.
Sortint de Bolzano vaig parar a posar benzina i a menjar, no portava gran cosa, però fruits sec, un rosego de pà i una cola de la màquina ja van fer el fet... i a les Dolomiti! :lol:
D'aquí cap a el Passo Costalunga, i lunga que es va fer per que hi havia una cursa ciclista amateur i entre cotxes, motos i bicicletes... es el que té viatjar en diumenge. :enfadat

Vaig anar cap a Moena, Predazzo, i el Passo Rolle d'aqui cap a Fiera di Primiero

Imatge

i vaig començar a buscar camping, en vaig trobar un a Pezze, no gran cosa, però tenien forn de llenya per fer pizzes. I amb això ja en tenia prou.

Imatge

Plantar tenda, dutxa, pizza+birra a la spina i a dormir.
650X l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. juny 29, 2011 3:39 am, en total s’ha editat 2 vegades.

CMB
Presentats
Entrades: 2728
Membre des de: ds. abr. 10, 2010 4:47 pm
Ubicació: Gironès

Entrada Autor: CMB » dt. juny 28, 2011 8:58 am

dorm, dorm, que amb la d'aigua que t'ha caigut a sobre ja et va bé! ;) :lol:

llàstima del Sant Gotard, a nosaltres l'any passat també ens va fer molt fred i pluja!

Per on vas fer la pujada, per les llambordes? o per asfalt?

continua, continua..., quan puguis! :smile:

Pasqual
Presentats
Entrades: 2080
Membre des de: dj. jul. 09, 2009 11:20 pm
Ubicació: Garrotxa

Entrada Autor: Pasqual » dt. juny 28, 2011 7:01 pm

Encara estàs dormint? Va que ens tens intrigats. Volem saber com continua.

Bona ruta (serà de gran ajuda) i bones fots. Gràcies per compartirles.

Jordivili
Presentats
Entrades: 250
Membre des de: dc. abr. 27, 2011 7:20 pm
Ubicació: El Bisaura

Entrada Autor: Jordivili » dt. juny 28, 2011 8:43 pm

Molt guapa la ruta i les fotos,llastima que el temps no et respectes.

Perebi
Presentats
Entrades: 717
Membre des de: dl. feb. 07, 2011 11:39 pm
Ubicació: Sant Andreu del Palomar

Entrada Autor: Perebi » dt. juny 28, 2011 8:58 pm

Un altra enganxat al serial esperant la continuació. Molt amena la teva explicació. Per cert, no he sabut veure de quina marca es el casc que fa tantes aigües.

650X
Moderador de MTC
Contacta:

Entrada Autor: 650X » dt. juny 28, 2011 11:00 pm

[quote user="PEREBI" post="173261"]Un altra enganxat al serial esperant la continuació. Molt amena la teva explicació. Per cert, no he sabut veure de quina marca es el casc que fa tantes aigües.[/quote]

El casc es un BMW sportintegral Pro-Race com aquest.
Imatge
Es lleuger 1290g i bastant silenciós, però s'entela molt i fa aigües :enfadat no es pot tenir tot.

es un casc de secà ;)

Perebi
Presentats
Entrades: 717
Membre des de: dl. feb. 07, 2011 11:39 pm
Ubicació: Sant Andreu del Palomar

Entrada Autor: Perebi » dt. juny 28, 2011 11:38 pm

Cordons, quin desengany amb BMW. Jo tenia un Nolan flip-up i ni gota d'aigua, aquell ho gastava tot en soroll, el punyeter, però sec com la cua d'una vaca.

Respon

Torna a “Rutes, cròniques i viatges”