La importància de cordar-se bé el casc

Aquí es parla de tot el relacionat amb el món de la moto

Moderador: Airald

Respon
Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

La importància de cordar-se bé el casc

Entrada Autor: Randy-650 » dv. set. 02, 2011 8:53 pm

Com tots sabeu el cap de setmana passat hi van haver cinc morts per accident de moto a Catalunya. Una de les victimes sembla ser que no portava el casc ben cordat, per la qual cosa al picar contra un cotxe el casc li va sortir volant, i al tornar a impactar al terra, imagineu-vos.... :(

En Prony ja ho ha dit aqui:

[quote user="Prony" post="178082"]
Arran d'aquest tema vull fer-vos un prec. Molts morts son a causa de corretges massa fluixes, les quals no impedeixen que el casc pugui sortir amb facilitat. Sobretot, els cascs amb tanca automàtica s'haurien de regular a mesura que l'escuma absorbent es va deformant per l'ús. Es com els amortidors del cotxe: Un desgast tan progressiu i lent que no som capaços de "sentir" fins que els canviem per uns de nou.

[/quote]

Quan comprem un casc nou, al ser tot nou de trinca fa que l'escuma interior no s'adapti a les formes del nostre cap, però amb el temps va agafant la forma, es torna més flonjo i consequentment la corretja es dóna.

Amb els sistemes de tanques automàtiques la gent no es preocupa gens ni mica, es posa el casc, fa click a la tanca, i au, a fer quilòmetres. Seria molt recomanable, i en això va la vostra vida, que de tant en tant ajustéssiu aquest mecanisme. Recordeu que sempre és millor que vagi apretat que no pas que vagi fluix. Millorarieu en seguretat i en confort, doncs al tenir-lo ben apretat i encaixat al cap no ballaria per efecte de la velocitat. Si el porteu fluix -i si voleu proveu-ho- el casc balla i sols fa que crear molèsties.

L'altre sistema de tanca, que és el que porten a competició -el de click no està permès-, és molt més segur. És el que s'en diu de doble anella:
Imatge
Aquest sistema de tancament també s'ha de tancar fort. Observeu quan fan curses a la tele, a la graella abans de sortir, observareu com molts pilots apreten la corretja per últim cop.

N'estic segur que molts de vosaltres cada vegada que agafeu la moto apreteu bé la corretja i la deixeu perfecte, però també n'estic segur que molts de vosaltres us poseu el casc tal i com el veu deixar l'última vegada. A aquests últims us demano -i això va per la vostra seguretat- que cada vegada que us poseu el casc repasseu la corretja i la deixeu ben tensada.

En cas d'accident us pot salvar la vida, crec que això ho diu tot.
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Prony
Presentats
Entrades: 3106
Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
Ubicació: El Vallès Occidental

Re: La Importància De Cordar-se Bé El Casc

Entrada Autor: Prony » ds. set. 03, 2011 12:31 am

Merci Randy,

Jo abans d'arrencar sempre li dono una última estrebada. Es cert que les tanques de doble anella son un incordi quan vas amb guants però també es cert que es tracta del sistema mes segur ja que sempre i apliques la tensió correcta a les corretges. Us demano que els que tingueu tanca automàtica reviseu la tensió de la corretja.

Una abraçada

Jordi "Prony"

Vendetta
Presentats
Entrades: 2529
Membre des de: dv. gen. 12, 2007 1:27 pm

Entrada Autor: Vendetta » ds. set. 03, 2011 12:58 am

Aquest de doble corretja jo el tinc.

Mai tens problemes d'ajustament de casc, ni si al deixes algu altre.

A mès tè cero mecanismes i segur que no donarà mai problemes.

Totalment d'acord amb tu randy.

Trencaferro
Presentats
Entrades: 1850
Membre des de: ds. abr. 17, 2010 2:13 pm
Ubicació: Osona - Val D'Aran

Entrada Autor: Trencaferro » ds. set. 03, 2011 8:28 am

Molt bona explicació Randy i Prony, ara tot això, a part de posar'ho al dia, també cal aplicar'ho a d'altres aspectes, com roba inadecuada o MAL CORDADA, lo què impedeix el seu bon ús i funcionament en cas de caiguda, apurar els pneumàtics al igual que les pastilles amb l'excusa de la setmana vinent quan hagi fet la sortida ja ho cambiaré ja que tinc la revisió però apuro,...amortiguadors amb més de 80.000kms sense cambiar....( als 80.000kms, l'efectivitat d'un amortiguador és de menys del 40% de quan era nou, i això també és aplicable als cotxes, o sigui que cal començar a mirar els compta-quilòmetres de tots els vehicles), entrar en els revolts passat i, sortir menjan-te la ratlla o bé invaint el sentit contari (això ningú ho reconèix però molts ho fan....penseu el què passa per exemple a la carretera de Montserrat quan es va pel mig i de sobte et troves a mig revolt tot el voladís d'un dels molts autobúsos que circulen per allà), etc.... El millor i més efectiu remei, quatre-cents ulls, molt de compte, anticipar les possibles maniobres d'altres vehicles, i saber quines són les nostres possibilitats i els nostres límits sobre de la màquina.

Cinc motoristes morts en un cap de setmana és una xifra desorbitant, i més quan la majoria es podien haber evitat....esperem que no es repeteixi un fi de setmana tant negre com aquest, ja que són situacions no desitjades per ningú i per desgràcia molt i molt desafortunades per a tothom.

Vssssss a tots els companys desapareguts siguin allà on siguin!!!
Trencaferro l’ha editat per darrera vegada el dia: ds. set. 03, 2011 8:36 am, en total s’ha editat 1 vegada.
Les distraccions són un luxe que els moteros no ens podem permetre.

Storm
Presentats
Entrades: 2594
Membre des de: dj. oct. 04, 2007 3:48 pm
Ubicació: Sant Llorenç d'Hortons

Entrada Autor: Storm » ds. set. 03, 2011 7:21 pm

Malauradament, no ens en sortim de fer baixar la xifra de víctimes

http://www.lavanguardia.com/vida/201109 ... istas.html

JordiTrident
Presentats
Entrades: 552
Membre des de: dc. gen. 10, 2007 9:45 pm
Ubicació: Igualada (Anoia)
Contacta:

Entrada Autor: JordiTrident » ds. set. 03, 2011 8:55 pm

Com sempre, es parla de "velocitat inadequada" i "moto de gran cilindrada", es parla d'educar i conscienciar usuaris que em sembla perfecte pero...en parlar que un motorista pot acabar al terra per esquivar un cotxe que envaeix el seu carril s'obliden de dir que aquest acaba estampat contra un guardarrail que POSA l'ADMINISTRACIÓ, quan potser podia quedar en una simple arrossegada.

Si tan preocupats estan, haurien -també- de deixar de plantar ganivets a les carreteres.

A pocs kms de casa hi ha dues corbes on he presenciat relliscades i caigudes de dos companys de ruta. Van quedar en dues rascades i la moto sota un marge d'un metre aprox. quan no hi havia cap "mesura protectora per no sortir de la via". Avui, que ja estan posades, segurament lamentaria la falta d'aquest dos amics. No puc evitar pensar-ho cada vegada que hi passo...

salut i kms (i alerta!!)
...no canvio el nick, però ara tinc una Breva 1100

http://jordiguzzi.galeon.com
http://resacamotoclub.galeon.com

Prony
Presentats
Entrades: 3106
Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
Ubicació: El Vallès Occidental

Entrada Autor: Prony » ds. set. 03, 2011 10:57 pm

Home, jo potser vaig molt errat però penso que, pel que he vist a Catalunya, s'està duent a terme la instal.lació de faldons inferiors per protegir-nos de les pilones de suport. També se que aquests models son el resultat d'un treball conjunt entre l'Administració, enginyers i tècnics i que molts prototipus han estat sotmesos als assaigs d'impacte mes severs. (Un altre cosa es la seva correcta instal·lació per part dels operaris i si les tasques de manteniment i reparació es duen a terme eficientment).

Jo sempre intento reflexionar les coses des de tots els angles. Hem de tenir present que els guarda-rails no es poden eliminar o modificar d'un dia per l'altre. Crec que també hi deu haver-hi casos en els quals els guarda-rails han evitat que el pilot i la moto s'hagin estimbat per un precipici, no penseu el mateix? Em ve a la memòria (i perdoneu-me si foto la pota) que en una ocasió, just a la collada de Toses algú del grup va patir una relliscada per culpa de la potasa llençada a l'asfalt i el mal físic fou per culpa del guarda-rail mal instal.lat però alhora em pregunto.........que hi havia al darrera??? Si aquell guarda-rail no hagués estat allà que hagés pogut passar???

Recordo que quan era un menut, anava a esquiar a La Molina cada dissabte, hi anàvem amb l'autocar del Centre Excursionista i a la collada nomes hi havien aquells inútils pilons de ciment, us en recordeu??? Jo tinc la imatge de que en els barrancs de la collada es podien contemplar les restes de vehicles estimbats per sortida de la via. Eren altres temps (dictadura) i els cotxes allà restaven durant mesos, fins i tot hi havia un vehicle de color groc el qual s'hi va estar diversos anys.

Des del meu punt de vista i amb tot el respecte i consideració vers els que han patit nefastes conseqüències, m'atreviria a dir que han salvat mes vides que no pas les que s'ha endut.

Vull confiar, perquè crec que així es, que en poc temps, les nostres carreteres estaran farcides d'aquestes noves proteccions. Segons sembla, arran de les tràgiques estadístiques d'aquest mes, quelcom s'esta movent a les altes instàncies. Al menys això diuen els diaris.

Potser estic fotent el peu a la galleda parlant d'una qüestió tan sensible essent un complet neòfit. Si es el cas, us demano un milió de disculpes.

Jordi "Prony"

J-C
Presentats
Entrades: 530
Membre des de: ds. maig 03, 2008 9:54 pm
Ubicació: Sabadell

Entrada Autor: J-C » dg. set. 04, 2011 1:11 pm

ojala trobint una solucio,pero em sembla que em les retallades lo unic que faran es possar mes multes, :enfadat
Imatge

SALUT I KILOMETRES

Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Re: La importància de cordar-se bé el casc

Entrada Autor: Randy-650 » dg. set. 04, 2011 1:54 pm

No desviem el tema. Aquí parlem de cordar-se el casc, no dels
guarda-rails. ;)
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

JordiTrident
Presentats
Entrades: 552
Membre des de: dc. gen. 10, 2007 9:45 pm
Ubicació: Igualada (Anoia)
Contacta:

Entrada Autor: JordiTrident » dg. set. 04, 2011 3:56 pm

[quote user="Randy-650" post="178265"]No desviem el tema. Aquí parlem de cordar-se el casc, no dels
guarda-rails. ;)[/quote]

D'acord, simplement he reflexionat a partir de l'article que a enllaçat l'Storm...

...només una resposta breu per en Prony, ja que s'ha molestat en contestar tan extensament. Jo també intento posar-me en tots els punts de vista, de fet moltes vegades tots som "enllaunats" i veiem coses de gent en moto que no ens agraden gens. De fet, crec que estic totalment d'acord amb tu sempre i quan hi hagi la doble vionda de protecció pels motoristes. La meva reflexió era més pels pals sense protegir que aguanten els guardarrails i la seva instalació indiscriminada en trams de carretera on no sembla que sigui del tot necessari, no precisament ports com la collad

Bé, continuem parlant de cascs ;) ;) ;) ;) ;) ;)

salut i kms
...no canvio el nick, però ara tinc una Breva 1100

http://jordiguzzi.galeon.com
http://resacamotoclub.galeon.com

Respon

Torna a “General”