En Prony ja ho ha dit aqui:
[quote user="Prony" post="178082"]
Arran d'aquest tema vull fer-vos un prec. Molts morts son a causa de corretges massa fluixes, les quals no impedeixen que el casc pugui sortir amb facilitat. Sobretot, els cascs amb tanca automàtica s'haurien de regular a mesura que l'escuma absorbent es va deformant per l'ús. Es com els amortidors del cotxe: Un desgast tan progressiu i lent que no som capaços de "sentir" fins que els canviem per uns de nou.
[/quote]
Quan comprem un casc nou, al ser tot nou de trinca fa que l'escuma interior no s'adapti a les formes del nostre cap, però amb el temps va agafant la forma, es torna més flonjo i consequentment la corretja es dóna.
Amb els sistemes de tanques automàtiques la gent no es preocupa gens ni mica, es posa el casc, fa click a la tanca, i au, a fer quilòmetres. Seria molt recomanable, i en això va la vostra vida, que de tant en tant ajustéssiu aquest mecanisme. Recordeu que sempre és millor que vagi apretat que no pas que vagi fluix. Millorarieu en seguretat i en confort, doncs al tenir-lo ben apretat i encaixat al cap no ballaria per efecte de la velocitat. Si el porteu fluix -i si voleu proveu-ho- el casc balla i sols fa que crear molèsties.
L'altre sistema de tanca, que és el que porten a competició -el de click no està permès-, és molt més segur. És el que s'en diu de doble anella:
N'estic segur que molts de vosaltres cada vegada que agafeu la moto apreteu bé la corretja i la deixeu perfecte, però també n'estic segur que molts de vosaltres us poseu el casc tal i com el veu deixar l'última vegada. A aquests últims us demano -i això va per la vostra seguretat- que cada vegada que us poseu el casc repasseu la corretja i la deixeu ben tensada.
En cas d'accident us pot salvar la vida, crec que això ho diu tot.