apreciacions d'un mochiler.....
Pedrero repeteix experiència com motxiller de Coma en el Team MRW Red Bull AMV amb l'objectiu de repetir l'excel · lent resultat de l'any passat.
Després de dues participacions al Dakar com amateur, Joan Pedrero va saber l'any passat el que significava convertir-se en pilot de l'estructura oficial de KTM com a motxiller de Marc Coma. L'1 de gener afrontarà la seva quarta participació en aquest incomparable ral · li.
Cada vegada falta menys per començar la cursa. Tens ganes que comenci ja el Dakar?
"Sí, moltes ganes, i afortunadament ja queda cada vegada menys per posar rumb a l'Argentina. Estem preparant la cursa amb entrenaments, navegació i petits detalls tècnics. Ja queda poquet! "
Aquest és la teva habitació Dakar, el segon en el Team MRW Red Bull AMV. ¿Notes moltes diferències quant a la preparació que feies abans, a la que fas ara?
"És totalment diferent. Abans la meva carrera era de privat, ara estic en un equip oficial. Tot va més guiat, amb psicòleg, dietista, preparador físic, fem entrenaments oficials ... Estic molt content d'estar en un equip tan potent i guanyador ".
En quins punts has millorat i quins creus que pots millorar?
"Professionalment he millorat molt, ja que tenim un equip darrere que et guia i això facilita les coses. Com a pilot he millorat en rapidesa. Sóc molt constant i hem après a acabar carreres. El Dakar és molt llarg i s'ha de saber afluixar quan és el moment i donar gas quan és necessari. Hem millorat també en navegació i poc a poc anem avançant en tots els punts necessaris ".
La teva feina com a motxiller en què consisteix?
"Sobretot consisteix a donar suport a Marc [Coma] en qualsevol de les circumstàncies que es puguin donar, com el canvi d'una roda o el que sigui. Hem de ser-hi, a prop, al cent per cent, per si té algun problema ".
En canvi té una contrapartida i és que pots aprendre d'un Campió del Món i del Dakar. Què has après de Marc Coma?
"S'aprèn moltíssim, fins i tot en detalls com la manera de pintar el llibre de ruta. S'aprèn cada dia, detallets que té i que et fan anar millor en cursa. És tot més guiat i cada dia aprens moltíssim, quan vas de privat és totalment diferent ".
Quin objectiu et planteges per a la carrera?
"Sobretot que Marc [Coma] guanyi el Dakar, aquest és el meu comès. Que no hi hagi cap problema i si és així, el meu resultat personal ja sortirà per si mateix. Si teniu problemes, jo tindré un doble problema, però esperem a veure com esdevé tot. Crec que podem fer una bona carrera, Marc pot guanyar el Dakar. Personalment, l'any passat vaig quedar cinquè i crec que aquesta temporada tornarem a estar davant ".
Heu estat entrenant al Marroc, amb quines condicions us heu trobat?
"Els entrenaments al Marroc són molt especials, perquè a part d'entrenar en situacions semblants al que ens trobarem a Sud-amèrica, ens ho vam passar sempre molt bé. Hi ha un ambient molt bo, i estic molt agraït als mecànics ia tota la gent de l'equip ".
En uns entrenaments d'aquest tipus, a quin ritme rodeu?
"Els entrenaments són sempre a un ritme una mica més baix que en carrera, per evitar possibles lesions. Queda molt poc per al Dakar i hem d'anar amb compte de no ressentits en carrera ".