DAKAR 2012

Aquí es parla de tot el relacionat amb el món de la moto

Moderador: Airald

Respon
Carles
Presentats
Entrades: 3743
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:06 pm

DAKAR 2012

Entrada Autor: Carles » dl. nov. 28, 2011 7:57 pm

Bones!!!

Seguint amb el fil d'en Kpeps...

Jorge Gómez En El Dakar 2012

Ja està publicat el recorregut del Dakar 2012:

Imatge

RECORREGUT DAKAR 2012

Imatge

I les motos, tots a 450cc:
La reforma iniciada hace dos años llega ahora a término. Todas las motos inscriptas en el Dakar 2012 están limitadas a una cilindrada de 450cc. En el 2010 y en el 2011, el paso obligatorio a los 450cc para los pilotos de elite resultó en una confrontación más densa entre los constructores, ya que 4 marcas estaban representadas en el Top 10 final de la última edición.
A gaudir-lo!!!! 8.300kms per endavant... :cool: :cool: :cool: :cool:

Fins aviat!
Imatge

Carles
Presentats

Re: DAKAR 2012

Entrada Autor: Carles » dc. des. 14, 2011 10:51 am

Imatge

STELVIO 00
Presentats
Entrades: 6111
Membre des de: dv. gen. 01, 2010 8:48 pm
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: STELVIO 00 » dj. des. 15, 2011 8:03 am

El seguirem amb atenció ;)

Kpeps
Presentats
Entrades: 8196
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Entrada Autor: Kpeps » ds. des. 24, 2011 10:52 am

curset gratis per arrivar a la feina a l'hora ;) ;)

[youtube]YzalA9zzmsI[/youtube]

la ''bestia'' del crack !!!! fins i tot jo crec que faria una pujadeta endurera amb ella,jajajjajaja

[youtube]X4A6AO1AUq8[/youtube]
Imatge

Kpeps
Presentats

Entrada Autor: Kpeps » ds. des. 24, 2011 11:02 am

apreciacions d'un mochiler.....
Imatge

Pedrero repeteix experiència com motxiller de Coma en el Team MRW Red Bull AMV amb l'objectiu de repetir l'excel · lent resultat de l'any passat.
Després de dues participacions al Dakar com amateur, Joan Pedrero va saber l'any passat el que significava convertir-se en pilot de l'estructura oficial de KTM com a motxiller de Marc Coma. L'1 de gener afrontarà la seva quarta participació en aquest incomparable ral · li.

Cada vegada falta menys per començar la cursa. Tens ganes que comenci ja el Dakar?
"Sí, moltes ganes, i afortunadament ja queda cada vegada menys per posar rumb a l'Argentina. Estem preparant la cursa amb entrenaments, navegació i petits detalls tècnics. Ja queda poquet! "
Aquest és la teva habitació Dakar, el segon en el Team MRW Red Bull AMV. ¿Notes moltes diferències quant a la preparació que feies abans, a la que fas ara?
"És totalment diferent. Abans la meva carrera era de privat, ara estic en un equip oficial. Tot va més guiat, amb psicòleg, dietista, preparador físic, fem entrenaments oficials ... Estic molt content d'estar en un equip tan potent i guanyador ".
En quins punts has millorat i quins creus que pots millorar?
"Professionalment he millorat molt, ja que tenim un equip darrere que et guia i això facilita les coses. Com a pilot he millorat en rapidesa. Sóc molt constant i hem après a acabar carreres. El Dakar és molt llarg i s'ha de saber afluixar quan és el moment i donar gas quan és necessari. Hem millorat també en navegació i poc a poc anem avançant en tots els punts necessaris ".
La teva feina com a motxiller en què consisteix?
"Sobretot consisteix a donar suport a Marc [Coma] en qualsevol de les circumstàncies que es puguin donar, com el canvi d'una roda o el que sigui. Hem de ser-hi, a prop, al cent per cent, per si té algun problema ".
En canvi té una contrapartida i és que pots aprendre d'un Campió del Món i del Dakar. Què has après de Marc Coma?
"S'aprèn moltíssim, fins i tot en detalls com la manera de pintar el llibre de ruta. S'aprèn cada dia, detallets que té i que et fan anar millor en cursa. És tot més guiat i cada dia aprens moltíssim, quan vas de privat és totalment diferent ".
Quin objectiu et planteges per a la carrera?
"Sobretot que Marc [Coma] guanyi el Dakar, aquest és el meu comès. Que no hi hagi cap problema i si és així, el meu resultat personal ja sortirà per si mateix. Si teniu problemes, jo tindré un doble problema, però esperem a veure com esdevé tot. Crec que podem fer una bona carrera, Marc pot guanyar el Dakar. Personalment, l'any passat vaig quedar cinquè i crec que aquesta temporada tornarem a estar davant ".
Heu estat entrenant al Marroc, amb quines condicions us heu trobat?
"Els entrenaments al Marroc són molt especials, perquè a part d'entrenar en situacions semblants al que ens trobarem a Sud-amèrica, ens ho vam passar sempre molt bé. Hi ha un ambient molt bo, i estic molt agraït als mecànics ia tota la gent de l'equip ".
En uns entrenaments d'aquest tipus, a quin ritme rodeu?
"Els entrenaments són sempre a un ritme una mica més baix que en carrera, per evitar possibles lesions. Queda molt poc per al Dakar i hem d'anar amb compte de no ressentits en carrera ".
Kpeps l’ha editat per darrera vegada el dia: ds. des. 24, 2011 11:03 am, en total s’ha editat 1 vegada.
Imatge

Storm
Presentats
Entrades: 2594
Membre des de: dj. oct. 04, 2007 3:48 pm
Ubicació: Sant Llorenç d'Hortons

Entrada Autor: Storm » dj. des. 29, 2011 5:05 pm

QUANT VAL LA BROMA?

El Dakar, un hobby para aventureros millonarios Por Andrés Burgo (dpa)

Buenos Aires, 29 dic (dpa) - ¿Qué es el Dakar? Es el rally más taquicárdico del mundo,
el que despierta emoción desde 1979 y el que mantiene en vilo a millones de espectadores,
antes en África y ahora en Sudamérica. Además es una lucha contra la fatalidad, que produjo tres muertes
en las últimas tres ediciones. Pero el Dakar es también la carrera donde los pilotos amateurs se entretienen
y sufren al lado de los mejores del planeta. Es un hobby para aventureros millonarios.

Inscribirse para participar en el Dakar no es fácil, pero tampoco imposible. No se necesita ser un experto
en el deporte del motor. Por supuesto, se necesitan ganas de sentir el aire en la cara, mucha sed de aventura,
cierta experiencia en rally, una licencia de la federación de automovilismo de su país y además, mucho dinero.

Hay mucho recelo sobre cuánto cuesta correr el Dakar. Los protagonistas suelen evadir esa pregunta
con respuestas que son verdades a medias. Los 18.000 dólares de derechos de inscripción para la categoría
más económica, los cuatricilos, constituyen apenas la punta del iceberg, ya que se le debe sumar la asistencia
mecánica, los transportes, los gastos del visado, los teléfonos satelitales, el combustible y, por supuesto, la compra
o el alquiler del vehículo.

En definitiva, reconocen desde dentro de la organización, el presupuesto real para participar en motos
y cuatriciclos está en los 180.000 dólares, mientras que para correr en autos hay que gastar
300.000 y en camiones, 500.000. Estas cifras, de todas maneras, pertenecen a los pilotos cuyo objetivo es participar
y llegar a la meta, no ganar.

Los pilotos de prestigio, los que pelean por el primer puesto, están respaldados por cifras muy superiores.
Para que un auto gane el Dakar se deben invertir, como mínimo, dos millones de dólares. El 80 por ciento
de los pilotos que corren el Dakar son aventureros amateurs, por lo general empresarios de gran nivel
económico que encuentran en el rally un hobby que asegura adrenalina.

Sólo el 20 por ciento de los competidores son profesionales con aspiraciones deportivas. En la edición 2011, justamente,
varios participantes argentinos sin relevancia entre los primeros puestos del rally se quejaban de que la organización,
la empresa francesa ASO, no daba el mismo trato a los dos grupos. "Nos penalizan con faltas que a los que
compiten por ser campeones no les sancionan", susurraban algunos pilotos que, pese a las quejas,
se mostraban fascinados con la experiencia de correr el Dakar. "El año que viene me vuelvo a inscribir,
sin dudas", decían quienes un minuto antes se quejaban de los organizadores, aunque dE inmediato aclaraban: "Si consigo el dinero, claro".

Carles
Presentats

Entrada Autor: Carles » dj. des. 29, 2011 8:51 pm

QUANT VAL LA BROMA?
Bones!!!

Sempre n'hi ha que ho intenten amb menys pressupost... i suposo que també ho deuen gaudir, i patir com els altres:

Paco Martínez, el pobre del Dakar
Si Mahoma no va a la montaña... la montaña vendrá a Mahoma. Algo así tuvo que pensar Paco Martínez antes de construirse
un desierto al lado de su casa (sí, han leído bien) para preparar su debut en el Dakar 2012.

"Ir a Marruecos a entrenarme era demasiado caro y, además, me obligaba a perder muchos días de trabajo. Hice cálculos y vi que
me salía más rentable hacerme un desierto en casa", explica este turolense, apasionado de las motos y albañil de profesión.

La idea era buena, solo hacía falta ponerla en práctica: "Cerca del pueblo donde vivo (Mas de las Matas) hay una mina abandonada y
de ahí saqué la arena con una camioneta de la obra. Tuve que hacer 200 viajes y tardé un mes en tenerlo preparado, pero al final me
quedó majo".

Eso lo corroboró todo un dakariano como José Ramón Pellicer. "Le invité a probarlo y le encantó. Dijo que era más difícil que las
dunas del Sáhara. Aunque nunca haya pisado un desierto de verdad, creo que estoy preparado para el Dakar", cuenta Paco.

Además de entrenarse en sus dunas caseras, Paco ha cuidado la preparación física: "He corrido tres veces la Baja Aragón y en la
obra no paro de hacer trabajos físicos. Estoy en buena forma, pero aun así este verano intensifiqué el entrenamiento. En agosto, a
más de 40 grados, me hacía etapas de 10 horas en moto por el desierto de Los Monegros. Aguanto todo lo que me echen".

La orientación también la ha cuidado a su manera: "Me iba en coche a esconder puntos de paso (way-points) por los pueblos. Luego,
con la moto y el GPS, intentaba localizarlos campo a través. Aunque a la Policía no le guste ver a los moteros por el monte, tenía que
arriesgarme a una multa".

Su moto es, casi, de fabricación propia: "Es una Kawasaki de serie, pero en mis ratos libres la he ido modificando para adaptarla al
desierto. He añadido un radiador, cambiado los filtros de aire, asiento nuevo... Ahora es una moto rara, pero indestructible. Correr el
Dakar era mi sueño de niño y, ahora que será una realidad, no quiero que me deje tirado. Quiero terminarlo".

Siete años ha ahorrado Paco para costearse el Dakar. Irá con su moto y una furgoneta de asistencia conducida por un amigo mecánico:
"Solo he sacado 2.000 euros en patrocinios, el resto lo pongo yo. Creo que seré el piloto más pobre del Dakar".

Moto: 23.000 euros.
Furgoneta 4x4: 12.000.
Inscripción: 14.500 euros.
Inscripción mecánico: 8.500.
Inscripción furgoneta: 3.000.
Licencias: 1.000 euros.
Gasolina: 3.000.
Avión y hoteles: 5.000.
Total: 70.000 euros.
Segueix essent prou car per molts dels mortals... :crys :crys :crys :crys

Fins aviat!
Imatge

Kpeps
Presentats

Entrada Autor: Kpeps » ds. des. 31, 2011 11:38 am

a un dia de començar el Dakar,aquest es el recorregut.

Imatge

la 1ª etapa,de pur tramit,pero sempre perillosa no per el recorregut sino perque una trencadisa el primer dia pot ser una :enfadat :tremolant :enfadat :tremolant fara que començi aquesta nova edicio.sort a tots els participants

Imatge
Imatge

Leclerk
Presentats
Entrades: 631
Membre des de: dt. abr. 17, 2007 4:17 pm
Ubicació: Granollers

Entrada Autor: Leclerk » ds. des. 31, 2011 2:44 pm

Bones !

Us deixo l'enllaç de l'especial que van fer fa uns dies a l'esport 3 entrevistant al Marc Coma, la Laia Sanz, en Foj, Nani Roma, etc..
presentat pel Santi Faro i l'Isidre Esteve. Una hora comentant les espectatives dels cracks de casa.

Fins i tot comenten el cas de la dona del Roma que hi participarà en motos !!

http://www.tv3.cat/videos/3876350

Demà ja comencen !! Molta sort als pilots catalans !!

Salut.

Gearbox
Presentats
Entrades: 1591
Membre des de: dj. des. 31, 2009 5:53 pm
Ubicació: Castellolí

Entrada Autor: Gearbox » ds. des. 31, 2011 4:10 pm

[quote user="Carles" post="187731"]

... "Ir a Marruecos a entrenarme era demasiado caro y, además, me obligaba a perder muchos días de trabajo. Hice cálculos y vi que
me salía más rentable hacerme un desierto en casa" ...

[/quote]

Certament, quants de nosaltres, al no poder pagar-nos els entrenaments al Marroc, hauríem tingut l'acudit de fer-nos un desert a casa ? :shock:

Això vol dir que si realment volem aconseguir quelcom, i hi posem esforç i imaginació, ho aconseguirem !!!
Gearbox l’ha editat per darrera vegada el dia: ds. des. 31, 2011 4:11 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
BMW K75 RT (en venda)
BMW R1200 RT

Malauradament no ens adonem del que tenim fins que ho perdem...

STELVIO 00
Presentats
Contacta:

Entrada Autor: STELVIO 00 » ds. des. 31, 2011 4:58 pm

[quote user="Gearbox" post="187820"][quote user="Carles" post="187731"]

... "Ir a Marruecos a entrenarme era demasiado caro y, además, me obligaba a perder muchos días de trabajo. Hice cálculos y vi que
me salía más rentable hacerme un desierto en casa" ...

[/quote]

Certament, quants de nosaltres, al no poder pagar-nos els entrenaments al Marroc, hauríem tingut l'acudit de fer-nos un desert a casa ? :shock:

Això vol dir que si realment volem aconseguir quelcom, i hi posem esforç i imaginació, ho aconseguirem !!![/quote]

I 70.000 € :mrgreen: :mrgreen:
ImatgeImatgeImatge

Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Entrada Autor: Randy-650 » dg. gen. 01, 2012 6:17 pm

Comencem bé!!!!

DEP

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Fallece el piloto argentino Jorge Martínez Boero

El motorista ha sufrido una caída mortal durante la primera etapa de la prueba

El piloto argentino Jorge Martínez Boero ha fallecido durante la disputa de la primera etapa de la edición 2012 del Dakar. El motorista ha sufrido una caída en el transcurso de la especial de 57 kilómetros, y ha tenido que ser trasladado en helicóptero a un hospital con un fuerte traumatismo en el tórax.

Según una fuente del centro médico, el estado del piloto argentino era grave en el momento del traslado. Poco tiempo después se confirmaba su fallecimiento.

Según el parte médico oficial entregado por los organizadores del Dakar, el accidente ocurrió a las 10.19 de la mañana (hora local en Argentina), cuando Martínez Boero transitaba por el kilómetro 55. "Como consecuencia de la caída, el piloto sufrió un paro cardíaco", explica el comunicado. "Fue asistido a los cinco minutos en el helicóptero de emergencias por personal médico. Pero los médicos de la prueba no lograron reanimarlo".

"La organización del Rally presenta a su familia y a sus seres queridos sus sinceras condolencias", concluye el comunicado.
Su segundo Dakar

Jorge Andrés Martínez Boero, de 38 años, afrontaba su segunda participación en el Dakar. En la primera, el año pasado, abandonó en la sexta etapa tras otra caída que le mantuvo colgado en un precipicio durante ocho horas a la espera de que le rescataran.

Martínez Boero era hijo del ex piloto homónimo que fue campeón del TC 2000 argentino en 1982.

En un mensaje que colgó ste sábado en twitter, Boero indicó que su camión de asistencia había chocado y no se podía reparar. "Lamentablemente chocó mi camión de asistencia y no se puede reparar, no pienso bajar los brazos, voy a poner todo y voy a llegar a Lima", escribió en la red social.

En su último mensaje, colgado la madrugada de este domingo antes de empezar la primera etapa, el piloto argentino dijo: "Felicidades a todos muchísimas gracias por los mensajes voy a dar todo, lo que no mata fortalece".

FONT

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ojalà m'equivoqui, però crec que aquest any hi hauran uns quants morts. Això és una cursa pura i dura de velocitat per pistes, i clar, mirant el road-book a 150 km/h.... :cry:
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

STELVIO 00
Presentats
Contacta:

Entrada Autor: STELVIO 00 » dg. gen. 01, 2012 7:56 pm

D.E.P.

Doncs si el primer dia ja anem aixis :eyes
ImatgeImatgeImatge

Fjodor
Presentats
Entrades: 2432
Membre des de: dc. gen. 12, 2011 6:00 pm
Ubicació: L'Empordà

Entrada Autor: Fjodor » dg. gen. 01, 2012 8:25 pm

Collons, quin començament...
:???:

Randy-650
Presentats

Entrada Autor: Randy-650 » dl. gen. 02, 2012 5:11 pm

Punt de sortida:

[youtube]Yhb6zDID7Po[/youtube]

Resum primera etapa:

[youtube]GaWAHm86QDA[/youtube]

Teledeporte (21:30'-22:30'):

http://www.rtve.es/alacarta/videos/daka ... 2/1285318/

Randy-650
Presentats

Entrada Autor: Randy-650 » dl. gen. 02, 2012 5:34 pm

Tot llegint el resum d'avui veig això:

WP1
Coma 8 segundos mejor que Chaleco López

Los dos primeros pilotos acaban de terminar la primera mitad de la especial. Marc Coma consigue el mejor tiempo en el CP1, con 1h05:55 y 8 segundos de ventaja frente a Francisco López. La pequeña diferencia de 8 segundos en los primeros 140 kilómetros muestra el intenso duelo que se está librando en este recorrido. Los corredores en breve entrarán en el tramo sinuoso y pedregoso de la especial.

O sigui, han fet al primer control de pas, al km 140 de la sortida, en 1h 5'.

No sé si aplaudir o posar-me a plorar..... :tremolant

Carles
Presentats

Entrada Autor: Carles » dl. gen. 02, 2012 7:06 pm

[quote user="Randy-650" post="187943"]O sigui, han fet al primer control de pas, al km 140 de la sortida, en 1h 5'.

No sé si aplaudir o posar-me a plorar..... :tremolant[/quote]

Bones!!!

A part de la velocitat que porten tant un com l'altre, dur-se només 8" en 140kms per aquests terrenys... chapeau!

Fins aviat!
Imatge

Randy-650
Presentats

Entrada Autor: Randy-650 » dl. gen. 02, 2012 7:39 pm

Els que tingueu el canal Eurosport també ho fan cada dia a les 19:30'.

Ara mateix ho estan fent.

STELVIO 00
Presentats
Contacta:

Entrada Autor: STELVIO 00 » dl. gen. 02, 2012 7:45 pm

Gracies Randy, ara mateix vaig a mirar ho ;)
ImatgeImatgeImatge

Randy-650
Presentats

Entrada Autor: Randy-650 » dl. gen. 02, 2012 7:52 pm

[quote user="STELVIO 00" post="187951"]Gracies Randy, ara mateix vaig a mirar ho ;)[/quote]

Ara mateix estan passant pel famós ripio que tant pànic tenia la Mareta.

Van a 180 km/h. :eyes

Respon

Torna a “General”