Opció A L'ESA

Per parlar de mecànica, accessoris, equipament, etc.

Moderador: Airald

Pasqual
Presentats
Entrades: 2080
Membre des de: dj. jul. 09, 2009 11:20 pm
Ubicació: Garrotxa

Opció A L'ESA

Entrada Autor: Pasqual » dc. gen. 18, 2012 12:30 pm

Acaba de sortir l'alternativa d'Ohlins a l'ESA de BMW (ull, Stelvio!)

Tot i que no és gaire econòmic. 2,745.00 GBP = 3,291.46 EUR

Informació aquí Enllaç

Imatge

Steelman
Presentats
Entrades: 14816
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Re: Opció A L'ESA

Entrada Autor: Steelman » dc. gen. 18, 2012 12:46 pm

Mooolt be, pero 3000€!! COLLÖ!
Ex ...moltes coses

Carles
Presentats
Entrades: 3743
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:06 pm

Entrada Autor: Carles » dc. gen. 18, 2012 1:15 pm

Bones!!!

Deu n'hi dó... 3000 lereles per canviar una peça que està en opció a BMW, oi?? I quan val la "broma" de col·locar l'ESA de sèrie?? Després de col·locar-ho, haver-se de gastar aquests calerons per eliminar-ho si no funciona bé... :shock: :shock: :shock:

Fins aviat!
Imatge

JoanCG
Presentats
Entrades: 735
Membre des de: ds. gen. 30, 2010 6:34 pm
Ubicació: Lliçà d'Amunt
Contacta:

Entrada Autor: JoanCG » dc. gen. 18, 2012 1:28 pm

Pel que veig a les fotos, és com el que porto a la Multistrada.
Suposo que permet com en el meu cas tots el ajustos, i si és així, us asseguro que és absolutament genial, anar jugant en marxa i sense parar amb tot plegat, precarga inclosa.
JoanCG l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. gen. 18, 2012 1:30 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Acosta't a qui busca la veritat; allunya't de qui diu que l'ha trobat. Sobretot parlant de motos.

Joavel
Presentats
Entrades: 604
Membre des de: dl. gen. 24, 2011 9:08 am
Ubicació: Bigues i Riells

Entrada Autor: Joavel » dc. gen. 18, 2012 1:35 pm

[quote user="Carles" post="189468"]Bones!!!

Deu n'hi dó... 3000 lereles per canviar una peça que està en opció a BMW, oi?? I quan val la "broma" de col·locar l'ESA de sèrie?? Després de col·locar-ho, haver-se de gastar aquests calerons per eliminar-ho si no funciona bé... :shock: :shock: :shock:

Fins aviat![/quote]

La meva experiencia (desprès de vora 40000 kms.) de l'ESA de serie es de nota alta i per mi es junt l'ABS les opcions més encertades a l'hora de comprar una moto.
L'unic "problema" de l'ESA es entendre bé el funcionament i llegirte el manual. No tothom ho fa i això provoca averies evitables.

CarlesOsonaGS
Presentats
Entrades: 427
Membre des de: dc. feb. 09, 2011 9:45 pm
Ubicació: Centelles (Osona)

Entrada Autor: CarlesOsonaGS » dc. gen. 18, 2012 2:28 pm

Touratech. No es ben be el mateix, pero diuen que está preparat per ajustos electrònics.

Enllaç

STELVIO 00
Presentats
Entrades: 6111
Membre des de: dv. gen. 01, 2010 8:48 pm
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: STELVIO 00 » dc. gen. 18, 2012 3:38 pm

[quote user="Pasqual" post="189461"]Acaba de sortir l'alternativa d'Ohlins a l'ESA de BMW (ull, Stelvio!)

[/quote]

Ho dius perqué amb 94.000 Qm está a punt de "caure" el 2º ESA ????

Quan em passi valoraré diferents opcions ;)

Pasqual
Presentats

Entrada Autor: Pasqual » dc. gen. 18, 2012 9:25 pm

[quote user="Joavel" post="189473"][quote user="Carles" post="189468"]Bones!!!

Fins aviat![/quote]

La meva experiencia (desprès de vora 40000 kms.) de l'ESA de serie es de nota alta i per mi es junt l'ABS les opcions més encertades a l'hora de comprar una moto.
L'unic "problema" de l'ESA es entendre bé el funcionament i llegirte el manual. No tothom ho fa i això provoca averies evitables.[/quote]

em vaig llegir i rellegir les instruccions. Resultat: 2 amortidors en 50.000 km. El primer amb 7.000 km. Crec que és una lotería. Ja ha sortit el tema varies vegades al fòrum i som uns quants que ho hem patit.

En tot cas, felicitats i que et duri molts kms més.

Ra-mon
Presentats
Entrades: 5102
Membre des de: dj. feb. 12, 2009 9:34 pm
Ubicació: Vic - Osona

Entrada Autor: Ra-mon » dc. gen. 18, 2012 10:13 pm

[quote user="Pasqual" post="189536"][quote user="Joavel" post="189473"][quote user="Carles" post="189468"]Bones!!!

Fins aviat![/quote]

L'unic "problema" de l'ESA es entendre bé el funcionament i llegirte el manual. No tothom ho fa i això provoca averies evitables.[/quote]

em vaig llegir i rellegir les instruccions. Resultat: 2 amortidors en 50.000 km. El primer amb 7.000 km. Crec que és una lotería. Ja ha sortit el tema varies vegades al fòrum i som uns quants que ho hem patit.

En tot cas, felicitats i que et duri molts kms més.[/quote]

Pasqual, em sembla que queda clar que ets un bestiota al damunt de la moto, jeje. :D

Pasqual
Presentats

Entrada Autor: Pasqual » dj. gen. 19, 2012 8:19 am

[quote user="Ramon" post="189554"]

Pasqual, em sembla que queda clar que ets un bestiota al damunt de la moto, jeje. :D[/quote]

Home, si tinguès una K.... :lol:

Més aviat diria que a can BMW van fer les GS1200 amb el millor de dues K i els hi va sortir això...(K+K), Ai! no segueixo que si no el "comandante" em renyerà per no ser seriòs..... :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Joavel
Presentats

Entrada Autor: Joavel » dj. gen. 19, 2012 12:42 pm

[quote user="Pasqual" post="189536"][quote user="Joavel" post="189473"][quote user="Carles" post="189468"]Bones!!!

Fins aviat![/quote]

Pasqual, en cap cas he volgut personalitzar, pero bé , cada un pot interpretar el tema com vulgui.
Sobre l'ESA he llegit verdaderes bestieses... el que si és cert, (per exemple) que en cap cas les GS son per fer TRAIL pel Marroc...qui ho faci s'equivoca de moto, de prestaciones...etc...etc...aquestes motos son (al meins que se les prepari expresament i es modifiquin determinats elements...) per us asfaltic, viatges a duo amb certa carrega etc...pero no per fer "bestieses" entre les pedres.
Com be sabras i han prestacions de l'ESA que es poden fer amb la moto rodant...i d'altres s'han de fer amb la moto engegada pero BAIXAT I AMB LA MOTO SOBRE EL CABALLET. Aixo tan facil (si t'has llegit el manual) la majoría de gent a la que li he llegit comentaris/problemas no ho a tingut en compte.
No cal dir que es un dels motius principals d'averia del sistema hidraulic.
Crec aver comentat el tema en alguna ocasió, el meu germà, ha estat uns quants anys a Showa Espanya i alguna cosa sap del tema.

Pasqual
Presentats

Entrada Autor: Pasqual » dj. gen. 19, 2012 4:50 pm

[quote user="Joavel" post="189599"][quote user="Pasqual" post="189536"][quote user="Joavel" post="189473"][quote user="Carles" post="189468"]Bones!!!

Fins aviat![/quote]

Pasqual, en cap cas he volgut personalitzar, pero bé , cada un pot interpretar el tema com vulgui.
Sobre l'ESA he llegit verdaderes bestieses... el que si és cert, (per exemple) que en cap cas les GS son per fer TRAIL pel Marroc...qui ho faci s'equivoca de moto, de prestaciones...etc...etc...aquestes motos son (al meins que se les prepari expresament i es modifiquin determinats elements...) per us asfaltic, viatges a duo amb certa carrega etc...pero no per fer "bestieses" entre les pedres.
Com be sabras i han prestacions de l'ESA que es poden fer amb la moto rodant...i d'altres s'han de fer amb la moto engegada pero BAIXAT I AMB LA MOTO SOBRE EL CABALLET. Aixo tan facil (si t'has llegit el manual) la majoría de gent a la que li he llegit comentaris/problemas no ho a tingut en compte.
No cal dir que es un dels motius principals d'averia del sistema hidraulic.
Crec aver comentat el tema en alguna ocasió, el meu germà, ha estat uns quants anys a Showa Espanya i alguna cosa sap del tema.[/quote]

Joavel, potser ets tu que m'has malinterpretat o jo que no em se explicar. Estic totalment d'acord amb el que dius. El problema és que ho sé desprès d'haverla comprat. Fa temps que dic que la GS és la millor trail per fer asfalt.....el problema és que potser s'hauria de denunciar a BMW per publicitat enganyosa (sense tenir en compte els videos d'en McGregor o la volta al mon que la mateix BMW va organitzar). Del cataleg de l'Adventure,Enllaç d'avui mateix et deixo un parell de exemples, al que hauriem d'afegir les fotos....crec que parlen per soles.

Imatge

-

Imatge

-

Imatge

-

Imatge

-

Sense entrar en polèmica, las pistes que vaig fer al Marroc quan es va trencar per primera vegada l'amortidor, ho vaig fer en un grup on hi havia una K100 (que no va tenir cap problema). Queda clar que no eren pistes enduro-enduro. Senzillament off-road molt més senzilles que les que anuncien a la propaganda. També hi havien una GS1100, una R80GS, R100GS.

Cap d'elles va tenir cap problema.

Clar que cap tampoc portaven ESA....

Jon_Garfio
Presentats
Entrades: 118
Membre des de: ds. gen. 14, 2012 9:48 pm
Ubicació: Monistrol de Montserrat

Entrada Autor: Jon_Garfio » dj. gen. 19, 2012 7:25 pm

yo conozco a dos personas que se les ha roto el amortiguador con ESA de sus ADV, uno de ellos lleva dos rotos con 40.000 y no llega a 3 años.
Yo la compré sin ESA por miedo a rotura, asi tambien me ahorraba algo.

Uno de estos que comento ahora ha montado unos WP con regulacion electronica mediante unos botones en una cajita puesta cerca del manillar.

STELVIO 00
Presentats
Contacta:

Entrada Autor: STELVIO 00 » dj. gen. 19, 2012 7:34 pm

[quote user="Jon_Garfio" post="189641"]yo conozco a dos personas que se les ha roto el amortiguador con ESA de sus ADV, uno de ellos lleva dos rotos con 40.000 y no llega a 3 años.

Uno de estos que comento ahora ha montado unos WP con regulacion electronica mediante unos botones en una cajita puesta cerca del manillar.[/quote]

Si yo te contára..................
STELVIO 00 l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. gen. 19, 2012 7:42 pm, en total s’ha editat 1 vegada.

Jon_Garfio
Presentats

Entrada Autor: Jon_Garfio » dj. gen. 19, 2012 7:37 pm

[quote user="STELVIO 00" post="189644"][quote user="Jon_Garfio" post="189641"]yo conozco a dos personas que se les ha roto el amortiguador con ESA de sus ADV, uno de ellos lleva dos rotos con 40.000 y no llega a 3 años.

Uno de estos que comento ahora ha montado unos WP con regulacion electronica mediante unos botones en una cajita puesta cerca del manillar.[/quote]

Si yo te contará..................[/quote]

cuenta, que para eso estamos.

STELVIO 00
Presentats
Contacta:

Entrada Autor: STELVIO 00 » dj. gen. 19, 2012 7:41 pm

Aqui en el Foro somos tres que "rompimos" el ESA, uno de ellos dos veces, y los tres con alrededor de 50.000 Km, ahora llevo 94.000 km con lo que estará a punto de caer el segundo :mrgreen: :mrgreen: que para una GSA del 2010 y sabiendo el trato que le doy no me parece normal, y como muy bien indica Pasqual la publicidad de BMW como poco la podriamos tildar de "engañosa".

Jon_Garfio
Presentats

Entrada Autor: Jon_Garfio » dj. gen. 19, 2012 7:47 pm

[quote user="STELVIO 00" post="189647"]Aqui en el Foro somos tres que "rompimos" el ESA, uno de ellos dos veces, y los tres con alrededor de 50.000 Km, ahora llevo 94.000 km con lo que estará a punto de caer el segundo :mrgreen: :mrgreen: que para una GSA del 2010 y sabiendo el trato que le doy no me parece normal, y como muy bien indica Pasqual la publicidad de BMW como poco la podriamos tildar de "engañosa".[/quote]

y si le pones uno normal y a tomar por viento?

STELVIO 00
Presentats
Contacta:

Entrada Autor: STELVIO 00 » dj. gen. 19, 2012 7:48 pm

Es lo que haré en cuanto "casque" el que llevo. ( cruzo los dedos ;) )

Pasqual
Presentats

Entrada Autor: Pasqual » dj. gen. 19, 2012 7:53 pm

[quote user="Jon_Garfio" post="189648"][quote user="STELVIO 00" post="189647"]Aqui en el Foro somos tres que "rompimos" el ESA, uno de ellos dos veces, y los tres con alrededor de 50.000 Km, ahora llevo 94.000 km con lo que estará a punto de caer el segundo :mrgreen: :mrgreen: que para una GSA del 2010 y sabiendo el trato que le doy no me parece normal, y como muy bien indica Pasqual la publicidad de BMW como poco la podriamos tildar de "engañosa".[/quote]

y si le pones uno normal y a tomar por viento?[/quote]

De totes maneres, no és normal que amb el preu que val la moto nova, tinguis de canviar peces pel teu compte. On ha quedat la fiabilitat de les BMW?

Xavier: Enganyosa??? ets una persona molt educada....

Joavel
Presentats

Entrada Autor: Joavel » dj. gen. 19, 2012 11:36 pm

[quote user="Pasqual" post="189650"][quote user="Jon_Garfio" post="189648"][quote user="STELVIO 00" post="189647"]Aqui en el Foro somos tres que "rompimos" el ESA, uno de ellos dos veces, y los tres con alrededor de 50.000 Km, ahora llevo 94.000 km con lo que estará a punto de caer el segundo :mrgreen: :mrgreen: que para una GSA del 2010 y sabiendo el trato que le doy no me parece normal, y como muy bien indica Pasqual la publicidad de BMW como poco la podriamos tildar de "engañosa".[/quote]

y si le pones uno normal y a tomar por viento?[/quote]

De totes maneres, no és normal que amb el preu que val la moto nova, tinguis de canviar peces pel teu compte. On ha quedat la fiabilitat de les BMW?

Xavier: Enganyosa??? ets una persona molt educada....[/quote]

Estem d'acord amb el tema publicitat, el que jo penso es que aquesta publicitat és com a poc un FRAU. Pero el que penso també, és que tothom auria de saver (menys els que acabin de arribar....) que, ningú pot plantejarse fer un ús intensiu de CAP TIPUS DE MAQUINA, sense sotmetre a aquesta a una preparaciò especifica, mes o menys en profunditat en funcio de la exigencia que li volguem demanar... i no fer-ho, és jugar a la ruleta de la fortuna per no dir a la russa.

Respon

Torna a “Equipament,mecànica i accessoris”