Esmorçar Al Centre De CAT (Santuari De St. Maria De Pinós)

Per a proposar sortides, viatges i les seves cròniques

Moderador: Airald

Respon
CarlesOsonaGS
Presentats
Entrades: 427
Membre des de: dc. feb. 09, 2011 9:45 pm
Ubicació: Centelles (Osona)

Esmorçar Al Centre De CAT (Santuari De St. Maria De Pinós)

Entrada Autor: CarlesOsonaGS » dg. feb. 19, 2012 5:40 pm

Dissabte 8 vespre. De cop, em queda el diumenge matí lliure. Ideal per una prèvia-esmorçar cercant nous Santuaris elevats per el centre de Catalunya. Que millor, doncs que anar a esmorçar al centre geogràfic de CAT.

Li paso un MP a en Ramon de Vic, per veure si quedem. S'apunta. Sortirem a les 7 d'aprop de Vic.

La ruta: Enllaç

La previsió es visitar 3 santuaris. El primer i mes elevat es el de St. Maria de Pinós. Sortim a les 7 puntuals amb fresqueta (fred vaja). Eix fins Manresa i despres fins pasat Suria (per la C-55). Sense res a destacar. Llavors ens desviem per la BV-3002 seguint la riera del Saló. Carretereta típica interior, que casi no surt als mapes. El dia despunta, el fred es mes acusat (en Ramón diu que li marca -8). La carretera un pel humida. Convida anar de passeig. Les vistes son cada cop millor, ja que es va enfilant mica en mica. Camps glassats, mitja montanya. Contrast de colors blancs, verds i marró. Olor a terra. Arribant a Pinós, per fi surt el sol.

Imatge
Imatge
Imatge

Arribem cap a les 8 al santuari. Tenim sort i l'Hostar está obert. La brassa quasibé apunt. Val la pena esperar 10 minutets. Dues botifarres per barba amb pa torrat...es posen de collons. L'Hostal, sense ser res de l'altre mon, es acollidor. Per anar-hi a fer un dinar conjunt.

Imatge

El Santuari, a mes de 900 metres.
Imatge

Al costat del Santuari, caminant 5 minuts arribem al centre de Catalunya. La idea era que el dia fos clar per enllaçar visualment amb el de Queralt de Berga, el pirineu, i cap a l'Oest fins a on doni la vista. El lloc permet visuals 380º (es a 939 mts), pero el dia no acompanyaba. No hi ha fotos panoràmiques.

Imatge

El centre:
Imatge
Imatge

Continuem la ruta fins a Su, i despres fins al Santuari del Miracle. Carretera tranquila i solitaria, amb vistes al Solsones. S'ha de fer xino-xano, per no perdres detalls de les masies, els boscos, els camps. Molt recomenable. El poble de Su es petit, pero es veu desde lluny per el seu campanar. Hi arribes amb silenci i el pases en un no res. Llavors al carretera millora i es torna mes ràpida fins al Miracle. Tampoc hi ha vistes suficients.

El Santuari es gran i está prou ben conservat. Te molta història, desde que l'estiu del 1458 la verge s'aparegue a uns nens...
En Ramon, culturitzant-se:
Imatge

La ruta continua fins a Solsona. De Solsona anem cap a Berga, per la C-26. Ample, ben asfaltada, pre-pirinenca, ... fantàstica sino fos per l'humitat que et fa anar prudent. Les montanyes de St. Llorenç de Morunys ens segueixen i assenyalen el cami cap a Berga. Hi ha trams enfosats entre boscos humits, i camps treballats. No pares de comptar masies i esglesies perdures. Arribem a Berga i enfilem cap a la Pobla de Lillet, per anar al 3er Santuari del dia: el Falgars perdut enmig de les montanyes. Agafem la carretereta asfaltada que s'enfila bastant, i començem a trobar trossos glassats a la carretera. Seguim pujant pero...la prudència ens fa recolar a tocar del Santuari (en el punt G del mapa).
Imatge
Imatge

Queda pendent per mes endevant. En Ramon proposa anar-hi a acampar una nit de lluna plena. Per les vistes... Recolem fins a la Pobla de Lillet.
Imatge
Imatge

Tornem per Gombrèn fins a Campdevanol. Revolts i mes revolts humidets. Al final sembla que podem agafar ritme. Una bona manera d'acabar la ruta per una carretera amb vistes. La ruta dels Santuaris ja en te un mes (St. Maria de Pinós).

Cabirol
Presentats
Entrades: 1784
Membre des de: dj. jul. 16, 2009 11:01 pm
Ubicació: Roda de Ter (Osona)

Re: Esmorçar Al Centre De CAT (Santuari De St. Maria De Pinó

Entrada Autor: Cabirol » dg. feb. 19, 2012 6:25 pm

Caray nois quina surtideta mes wapa que heu fet, manalegro molt que tot i les carreteres humides tot haji anat be, les fotos fantasticas, , gracies

STELVIO 00
Presentats
Entrades: 6111
Membre des de: dv. gen. 01, 2010 8:48 pm
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: STELVIO 00 » dg. feb. 19, 2012 6:57 pm

Apa!!! Quin dia més ben aprofitat !!!

Veig que heu tingut seny :mrgreen: , pero aixó de dormir a Falgars m´hi apunto amb lluna plena o sense ;)

PD: I jo mentres segueixo "averiat" i sense sortir de casa des de fá una setmana :enfadat :enfadat
ImatgeImatgeImatge

Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Entrada Autor: Randy-650 » dg. feb. 19, 2012 7:27 pm

A Pinós vem anar-hi en una sortida mensual. Encara recordo que em queien els empastos de les
dents amb les carreteretes que hi jan per aquella zona.

Una pregunta, Carles. On és el bar? No recordo haver-lo vist. :shock:
Randy-650 l’ha editat per darrera vegada el dia: dg. feb. 19, 2012 7:28 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

CarlesOsonaGS
Presentats

Entrada Autor: CarlesOsonaGS » dg. feb. 19, 2012 8:00 pm

[quote user="Randy-650" post="192576"]A Pinós vem anar-hi en una sortida mensual. Encara recordo que em queien els empastos de les

Una pregunta, Carles. On és el bar? No recordo haver-lo vist. :shock:[/quote]

Esta al costat dret del Santuari, es un edifici anex. Si agafes el Google Maps, busques Pinós i arrosegues el Street View, no hi ha imatges "reals", pero si surt una foto del Santuari. A la dreta veuras l'edifici anex, perpendicular amb una portalada cuadrada (darrera el cotxe). Es allí. La plaça que es veu a la foto es un pel diferent de l'actual.

El empastos dius? Amb la GS no et passaria...ep, de bon rotllo.

Ra-mon
Presentats
Entrades: 5102
Membre des de: dj. feb. 12, 2009 9:34 pm
Ubicació: Vic - Osona

Entrada Autor: Ra-mon » dg. feb. 19, 2012 8:04 pm

[quote user="CarlesOsonaGS" post="192581"][quote user="Randy-650" post="192576"]A Pinós vem anar-hi en una sortida mensual. Encara recordo que em queien els empastos de les

Esta al costat dret del Santuari, es un edifici anex. Si agafes el Google Maps, busques Pinós i arrosegues el Street View, no hi ha imatges "reals", pero si surt una foto del Santuari. A la dreta veuras l'edifici anex, perpendicular amb una portalada cuadrada (darrera el cotxe). Es allí. La plaça que es veu a la foto es un pel diferent de l'actual.

El empastos dius? Amb la GS no et passaria...ep, de bon rotllo.[/quote]

Randy, doncs avui les carreteres estaven la mar de bé ... els forats estaven plens de glaç i no es notaven :mrgreen:

A la sortida vam parar a la plaça que hi ha darrera el santuari.
El bar està al davant mateix del santuati, just al costat de la porta d'entrada per tal de poder triar fàcilment la porta que interessa ;)

PEPI600
Presentats
Entrades: 2364
Membre des de: dt. oct. 16, 2007 5:02 pm
Ubicació: Palau-Solità i Plegamans

Entrada Autor: PEPI600 » dg. feb. 19, 2012 8:13 pm

Molt xules les fotos.
La carretera del Santuari de Falgars, fins el mes de març es una loteria, es molt ombrivola i puja bastants metres, sempre la trobes glaçada. ara que si haguessiu continuat pel camí de terra on us heu fet la foto de la Pobla, anaveu a petar al santuari........... després de 12 km de pistes plenes de pedres :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: ( estaveu just al costat de casa meva al Barri de les Coromines )
Imatge Imatge

Ra-mon
Presentats

Entrada Autor: Ra-mon » dg. feb. 19, 2012 8:17 pm

[quote user="PEPI600" post="192587"]Molt xules les fotos.
La carretera del Santuari de Falgars, fins el mes de març es una loteria, es molt ombrivola i puja bastants metres, sempre la trobes glaçada. ara que si haguessiu continuat pel camí de terra on us heu fet la foto de la Pobla, anaveu a petar al santuari........... després de 12 km de pistes plenes de pedres :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: ( estaveu just al costat de casa meva al Barri de les Coromines )[/quote]

Ei que jo avui anava amb la Pan i no amb la K-GS.
Hem travessat el pontet estret i pujat pel carreró que al mig son escales i jo ja n'he tingut prou ;)

PEPI600
Presentats
Entrades: 2364
Membre des de: dt. oct. 16, 2007 5:02 pm
Ubicació: Palau-Solità i Plegamans

Entrada Autor: PEPI600 » dg. feb. 19, 2012 8:23 pm

[quote user="Ramon" post="192589"][quote user="PEPI600" post="192587"]Molt xules les fotos.
La carretera del Santuari de Falgars, fins el mes de març es una loteria, es molt ombrivola i puja bastants metres, sempre la trobes glaçada. ara que si haguessiu continuat pel camí de terra on us heu fet la foto de la Pobla, anaveu a petar al santuari........... després de 12 km de pistes plenes de pedres :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: ( estaveu just al costat de casa meva al Barri de les Coromines )[/quote]

Hem travessat el pontet estret i pujat pel carreró que al mig son escales i jo ja n'he tingut prou ;)[/quote]

Menys mal que a la Pobla no hi ha policia local i l´agutzil no està per la feina, heu passat per una zona peatonal :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Imatge Imatge

Kpeps
Presentats
Entrades: 8196
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Entrada Autor: Kpeps » dg. feb. 19, 2012 8:41 pm

una volteta molt maca,el santuari del Miracle es precios,llastima que no estigui restaurat al cent per cent,te un retaule molt maco que esta perfectament conservat,pero l'obra civil gotica Catalana que hi ha al recinte si es restaures seria una meravella.
Imatge

CarlesOsonaGS
Presentats

Entrada Autor: CarlesOsonaGS » dg. feb. 19, 2012 9:11 pm

[quote user="PEPI600" post="192591"][quote user="Ramon" post="192589"][quote user="PEPI600" post="192587"]Molt xules les fotos.

Hem travessat el pontet estret i pujat pel carreró que al mig son escales i jo ja n'he tingut prou ;)[/quote]

Menys mal que a la Pobla no hi ha policia local i l´agutzil no està per la feina, heu passat per una zona peatonal :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:[/quote]

La "culpa" ha estat meva. Després del pont romànic peatonal, he vist el pontet a ma dreta que posaba màxim 1.5 Tn, i he pensat que la GS no pesa tant. Em pensaba que era un carreró de poble per anar al cap d'amunt. Ens hem trobat unes escales i he demanat a un vianant si podiem pasar, i m'ha dit que amunt.

Ra-mon
Presentats

Entrada Autor: Ra-mon » dc. feb. 22, 2012 10:06 pm

[quote user="CarlesOsonaGS" post="192604"][quote user="PEPI600" post="192591"][quote user="Ramon" post="192589"][quote user="PEPI600" post="192587"]Molt xules les fotos.

Menys mal que a la Pobla no hi ha policia local i l´agutzil no està per la feina, heu passat per una zona peatonal :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:[/quote]

La "culpa" ha estat meva. Després del pont romànic peatonal, he vist el pontet a ma dreta que posaba màxim 1.5 Tn, i he pensat que la GS no pesa tant. Em pensaba que era un carreró de poble per anar al cap d'amunt. Ens hem trobat unes escales i he demanat a un vianant si podiem pasar, i m'ha dit que amunt.[/quote]

Jo també he vist el senyal abans d'entrar al pont, 1.5 Tn, vol dir que s'hi pot passar amb vehicle ... endavant va !

Enganxo mapa del track:
Imatge

Kpeps
Presentats
Entrades: 8196
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Entrada Autor: Kpeps » dc. feb. 22, 2012 10:32 pm

[quote user="Randy-650" post="192576"]A Pinós vem anar-hi en una sortida mensual. Encara recordo que em queien els empastos de les

suposso que es refereixen al Hostal de Pinos,a la plaça del santuari s/n,si menja de meravella,slurp,slurp :D :D

http://www.restaurantdepinos.com
Imatge

CarlesOsonaGS
Presentats

Entrada Autor: CarlesOsonaGS » dc. feb. 22, 2012 11:06 pm

[quote user="Kpeps" post="193039"][quote user="Randy-650" post="192576"]A Pinós vem anar-hi en una sortida mensual. Encara recordo que em queien els empastos de les

suposso que es refereixen al Hostal de Pinos,a la plaça del santuari s/n,si menja de meravella,slurp,slurp :D :D

http://www.restaurantdepinos.com[/quote]

Si exacate, es aquest. L'esmorçar de conya i complert. Ideal per fer coincidir una ruta per dinar. Está al mig de Catalunya.

CarlesOsonaGS
Presentats

Entrada Autor: CarlesOsonaGS » dc. feb. 22, 2012 11:09 pm

[quote user="Ramon" post="193026"][quote user="CarlesOsonaGS" post="192604"][quote user="PEPI600" post="192591"][quote user="Ramon" post="192589"][quote user="PEPI600" post="192587"]Molt xules les fotos.

La "culpa" ha estat meva. Després del pont romànic peatonal, he vist el pontet a ma dreta que posaba màxim 1.5 Tn, i he pensat que la GS no pesa tant. Em pensaba que era un carreró de poble per anar al cap d'amunt. Ens hem trobat unes escales i he demanat a un vianant si podiem pasar, i m'ha dit que amunt.[/quote]

Jo també he vist el senyal abans d'entrar al pont, 1.5 Tn, vol dir que s'hi pot passar amb vehicle ... endavant va !

Enganxo mapa del track:
Imatge[/quote]

Una perfecte ruta matinal. Vols dir que varem pujar i baixar tant?

La propera "matinal" serà per terres mes "càlides":
1) Santuari La Fontsanta - Mirador del Penedes (aprop Sant Sadurni d'Anoia)
2) Santuari de Foix (aprop de la Plana de las Torres - Torrelles de Foix)
3) Santuari de la Bovera - Mirador de la comarca de l'Urgell (Guimerà, l'Urgell)

Els enllaçaré per carreteres secundaries. Per la Conca de Barberà en hi ha de bonissimes. Cafetó a les 11 a Fores?

Vini
Presentats
Entrades: 1134
Membre des de: dv. juny 15, 2007 12:23 pm
Ubicació: Manresa(Barcelona)

Entrada Autor: Vini » dc. feb. 22, 2012 11:20 pm

¡Ostres!,donç jo estic fart d'anari per la zona Pinos,Ardevol,Rine,Su,El Miracle,Freixenet,Salo,L'Hostal Nou,Solsona,Valmanya,Suria,Castlladral,Serrateix,Viver,Suria;ara que la meva preferida es de Callus a Sant Mateude Bages.
Ma fet gracia,veure,que gent coneguda i apreciada per mi,corre per aquestas contradas(per moltissima gent ineditas)
Salutacions :D
.

Respon

Torna a “Rutes, cròniques i viatges”