Història: La primera moto

Aquí es parla de tot el relacionat amb el món de la moto

Moderador: Airald

Respon
Avatar de l’usuari
Steelman
Presentats
Entrades: 14816
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Història: La primera moto

Entrada Autor: Steelman » dt. feb. 21, 2012 1:31 pm

Imatge

Va ser dissenyada i construïda pels alemanys Gottlieb Daimler i Wilhelm Maybach el 1885. Bàsicament era una bicicleta amb motor. Els seus inventors la van batejar com Reitwagen, una mena de "el cotxe que es munta". A més va ser el primer vehicle que funcionava amb petroli. Era una moto amb quadre i quatre rodes de fusta i motor de combustió interna. La seva velocitat era de 18 km / hi el motor desenvolupava 0,5 cavalls.
Gottlieb Daimler va usar un nou motor inventat per l'enginyer Nikolaus August Otto. Otto va inventar el primer motor de combustió interna de quatre temps en 1876. El va anomenar "Motor de Cicle Otto" i, tan aviat com el va completar, Daimler (antic empleat d'Otto) ho va convertir en una motocicleta que alguns historiadors consideren la primera de la història. El 1894 Hildebrand i Wolfmüller presenten a Munic la primera motocicleta fabricada en sèrie. Els germans russos establerts a París Eugéne i Michel Werner van muntar un motor en una bicicleta. El model inicial amb el motor sobre la roda davantera es va començar a fabricar el 1897.
El 1902 es va inventar el Scooter (prové de l'anglès scooter), també conegut com acte butaca, pel francès Georges Gauthier. La escúter és una moto amb d'un quadre de comandament de protecció. Va ser fabricada el 1914. Va tenir una gran popularitat, sobretot entre els joves. Està compost per dues rodes de poc diàmetre i un quadre obert que permet al conductor estar assegut en comptes de a cavall. També conté una carrosseria que protegeix tots els mecanismes, i ofereix algun petit espai d'emmagatzematge d'objectes petits i d'una roda de recanvi. Són vehicles urbans, encara que també es poden fer viatges llargs. El que destaca en aquest tipus de motos és la comoditat del maneig i facilitat de conducció, i no el desenvolupament de grans velocitats.
Moto amb sidecar.
El 1910 va aparèixer el sidecar, un carro amb una roda lateral que s'uneix a un costat de la motocicleta. Consta d'un bastidor (d'una sola roda) i d'una carrosseria que protegeix al passatger. La motocicleta que ho arrossega, es converteix en un vehicle de tres rodes i la seva conducció es controla mitjançant el gir del manillar, en no poder executar-se la basculació. Ja havia aparegut anys abans, però en bicicletes i amb la proliferació dels vehicles anomenats "utilitaris" ha desaparegut pràcticament de la circulació.
Després de tornar de la Segona Guerra Mundial (1945), els soldats nord-americans semblaven descontents amb les motocicletes que eren construïdes per Harley-Davidson i Indian. Les motos que havien muntat a Europa eren més lleugeres i més divertides de conduir. Aquests veterans van començar a caminar amb altres ex soldats per a tornar a viure una mica de la companyonia que havien sentit en el servei. Aquests grups es van adonar que les seves motocicletes necessitaven els canvis que Harley no els proporcionava. Així va néixer la Motocicleta Custom.


Traduit amb google
Ex ...moltes coses

Avatar de l’usuari
Pasqual
Presentats
Entrades: 2080
Membre des de: dj. jul. 09, 2009 11:20 pm
Ubicació: Garrotxa

Re: Història: La Primera Moto

Entrada Autor: Pasqual » dt. feb. 21, 2012 5:30 pm

[quote user="Steelman" post="192824"]Imatge

Va ser dissenyada i construïda pels alemanys Gottlieb Daimler i Wilhelm Maybach el 1885. Bàsicament era una bicicleta amb motor. Els seus inventors la van batejar com Reitwagen, una mena de "el cotxe que es munta". A més va ser el primer vehicle que funcionava amb petroli. Era una moto amb quadre i quatre rodes de fusta i motor de combustió interna. La seva velocitat era de 18 km / hi el motor desenvolupava 0,5 cavalls...........

Traduit amb google[/quote]


Quatre rodes? :eyes :eyes :eyes :eyes :eyes :eyes una moto amb quatre rodes, no és un cotxe? :???:

Avatar de l’usuari
Steelman
Presentats
Entrades: 14816
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Re: Història: La primera moto

Entrada Autor: Steelman » dt. feb. 21, 2012 5:32 pm

Una bici, amb rodes supletories , es una bici?
Ex ...moltes coses

Avatar de l’usuari
Trencaferro
Presentats
Entrades: 1850
Membre des de: ds. abr. 17, 2010 2:13 pm
Ubicació: Osona - Val D'Aran

Re: Història: La Primera Moto

Entrada Autor: Trencaferro » dt. feb. 21, 2012 5:38 pm

Molt interessant, gracies pel post.
Les distraccions són un luxe que els moteros no ens podem permetre.

Avatar de l’usuari
Xepe71
Presentats
Entrades: 427
Membre des de: ds. ago. 14, 2010 7:56 pm
Ubicació: Reus - Ganxet per adopció

Re: Història: La Primera Moto

Entrada Autor: Xepe71 » dc. feb. 22, 2012 9:48 pm

Ep, que hi falta l'esquer per vendre-la..." pocos quilómetros, único dueño. No ha entrado en circuito!" :lol:
Imatge
Les motos no perden oli, marquen territori...

Avatar de l’usuari
Ra-mon
Presentats
Entrades: 5102
Membre des de: dj. feb. 12, 2009 9:34 pm
Ubicació: Vic - Osona

Re: Història: La Primera Moto

Entrada Autor: Ra-mon » dc. feb. 22, 2012 10:11 pm

[quote user="Steelman" post="192842"]Una bici, amb rodes supletories , es una bici?[/quote]

Quasi, és una quaci :mrgreen:
En ves d'una bicicleta és una quatricicleta ;)

Avatar de l’usuari
STELVIO 00
Presentats
Entrades: 6111
Membre des de: dv. gen. 01, 2010 8:48 pm
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Re: Història: La Primera Moto

Entrada Autor: STELVIO 00 » dc. feb. 22, 2012 10:15 pm

[quote user="Ramon" post="193027"][quote user="Steelman" post="192842"]Una bici, amb rodes supletories , es una bici?[/quote]

Quasi, és una quaci :mrgreen:
En ves d'una bicicleta és una quatricicleta ;)[/quote]

Que em fet xupitos per sopar ??? :mrgreen: :mrgreen:
STELVIO 00 l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. feb. 22, 2012 10:16 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
ImatgeImatgeImatge

Avatar de l’usuari
Ra-mon
Presentats
Entrades: 5102
Membre des de: dj. feb. 12, 2009 9:34 pm
Ubicació: Vic - Osona

Re: Història: La Primera Moto

Entrada Autor: Ra-mon » dc. feb. 22, 2012 10:41 pm

[quote user="STELVIO 00" post="193030"][quote user="Ramon" post="193027"][quote user="Steelman" post="192842"]Una bici, amb rodes supletories , es una bici?[/quote]

Quasi, és una quaci :mrgreen: http://img220.imageshack.us/img220/8721 ... catala.jpg
En ves d'una bicicleta és una quatricicleta ;)[/quote]

Que em fet xupitos per sopar ??? :mrgreen: :mrgreen:[/quote]

:cerv :cerv :cerv

Avatar de l’usuari
Kpeps
Presentats
Entrades: 8196
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Re: Història: La Primera Moto

Entrada Autor: Kpeps » dc. feb. 22, 2012 10:54 pm

amb rodes de fusta si no porta supletorias crec que ni en linea recta estaria dreta,magrada el final del article,on explica el començament del moiments outlaw del mon de la moto a EE.UU.
Imatge

Avatar de l’usuari
Carles
Presentats
Entrades: 3743
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:06 pm

Re: Història: La primera moto

Entrada Autor: Carles » dj. feb. 23, 2012 8:51 am

Bones!!!

Interessant i curiós... :razz: :razz:

De totes maneres, si es mira només la part central es veu el mecanisme d'un rellotge... Que va ser primer? La moto o el rellotge? :roll: :roll:

Fins aviat!
Imatge

Avatar de l’usuari
Ricmel
Presentats
Entrades: 522
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 1:24 pm
Ubicació: Girona

Re: Història: La Primera Moto

Entrada Autor: Ricmel » dj. feb. 23, 2012 9:27 am

Vaig veure i fotografiar aquesta moto al Museu Mercedes a Stuttgart l'any 2005, en un viatge per la Selva Negra. M'ha fet gracia veure-la aquí.

Imatge
Ricmel l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. feb. 23, 2012 9:28 am, en total s’ha editat 1 vegada.
BMW R 1250 RT
BMW R 1200 RT
BMW R 1150 R
BMW R 65 monolever
Montesa Cota 247
Montesa Cota 74
Lambretta 175
Rieju 49 TT

Avatar de l’usuari
Gandalfgs
Presentats
Entrades: 403
Membre des de: dt. març 13, 2007 1:05 am
Ubicació: celrà (Girona)

Re: Història: La Primera Moto

Entrada Autor: Gandalfgs » dj. feb. 23, 2012 8:44 pm

coi jo també la vaig veure al museu mercedes! ja ni m'en recordaba!!!!!
La vida és per disfrutar-la, Carpe diem quam minimum credula postero!

Respon

Torna a “General”