
Va ser dissenyada i construïda pels alemanys Gottlieb Daimler i Wilhelm Maybach el 1885. Bàsicament era una bicicleta amb motor. Els seus inventors la van batejar com Reitwagen, una mena de "el cotxe que es munta". A més va ser el primer vehicle que funcionava amb petroli. Era una moto amb quadre i quatre rodes de fusta i motor de combustió interna. La seva velocitat era de 18 km / hi el motor desenvolupava 0,5 cavalls.
Gottlieb Daimler va usar un nou motor inventat per l'enginyer Nikolaus August Otto. Otto va inventar el primer motor de combustió interna de quatre temps en 1876. El va anomenar "Motor de Cicle Otto" i, tan aviat com el va completar, Daimler (antic empleat d'Otto) ho va convertir en una motocicleta que alguns historiadors consideren la primera de la història. El 1894 Hildebrand i Wolfmüller presenten a Munic la primera motocicleta fabricada en sèrie. Els germans russos establerts a París Eugéne i Michel Werner van muntar un motor en una bicicleta. El model inicial amb el motor sobre la roda davantera es va començar a fabricar el 1897.
El 1902 es va inventar el Scooter (prové de l'anglès scooter), també conegut com acte butaca, pel francès Georges Gauthier. La escúter és una moto amb d'un quadre de comandament de protecció. Va ser fabricada el 1914. Va tenir una gran popularitat, sobretot entre els joves. Està compost per dues rodes de poc diàmetre i un quadre obert que permet al conductor estar assegut en comptes de a cavall. També conté una carrosseria que protegeix tots els mecanismes, i ofereix algun petit espai d'emmagatzematge d'objectes petits i d'una roda de recanvi. Són vehicles urbans, encara que també es poden fer viatges llargs. El que destaca en aquest tipus de motos és la comoditat del maneig i facilitat de conducció, i no el desenvolupament de grans velocitats.
Moto amb sidecar.
El 1910 va aparèixer el sidecar, un carro amb una roda lateral que s'uneix a un costat de la motocicleta. Consta d'un bastidor (d'una sola roda) i d'una carrosseria que protegeix al passatger. La motocicleta que ho arrossega, es converteix en un vehicle de tres rodes i la seva conducció es controla mitjançant el gir del manillar, en no poder executar-se la basculació. Ja havia aparegut anys abans, però en bicicletes i amb la proliferació dels vehicles anomenats "utilitaris" ha desaparegut pràcticament de la circulació.
Després de tornar de la Segona Guerra Mundial (1945), els soldats nord-americans semblaven descontents amb les motocicletes que eren construïdes per Harley-Davidson i Indian. Les motos que havien muntat a Europa eren més lleugeres i més divertides de conduir. Aquests veterans van començar a caminar amb altres ex soldats per a tornar a viure una mica de la companyonia que havien sentit en el servei. Aquests grups es van adonar que les seves motocicletes necessitaven els canvis que Harley no els proporcionava. Així va néixer la Motocicleta Custom.
Traduit amb google