Les Motos Ideals Per Viatjar Pel Mon

Aquí es parla de tot el relacionat amb el món de la moto

Moderador: Airald

Respon
Avatar de l’usuari
Ra-mon
Presentats
Entrades: 5102
Membre des de: dj. feb. 12, 2009 9:34 pm
Ubicació: Vic - Osona

Les Motos Ideals Per Viatjar Pel Mon

Entrada Autor: Ra-mon » dj. març 22, 2012 8:46 pm

A motociclismo.es hi ha un article on parlen de les motos per viatjar pel mon.
Quina és la moto ideal ?

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge


Enllaç a la notícia

Avatar de l’usuari
Steelman
Presentats
Entrades: 14816
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Re: Les Motos Ideals Per Viatjar Pel Mon

Entrada Autor: Steelman » dv. març 23, 2012 7:58 am

Es un bon tema.
SUposo que depen de molts factors.
Quina part del "mon" viatges
Per quin tipus de carreteres hi ha planificat pasar...

de totes maneres..nomes cal mirar Emilio SCotto per on es va posar amb la seva Gold Wing , amb la seva volta al món, per desmontar totes els teories.
Imatge

Imatge

Imatge
Ex ...moltes coses

Avatar de l’usuari
Carles
Presentats
Entrades: 3743
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:06 pm

Re: Les Motos Ideals Per Viatjar Pel Mon

Entrada Autor: Carles » dv. març 23, 2012 8:24 am

Bones!!!

Sempre n'hi ha que trenquen la "regla" general de que el millor és una Trail... com bé diu el Jordi, i per a mostra la segona foto, la R1 de l'Sjaak Lucassen... hi ha algun video a youtube que es per treure's el barret!

Al meu entendre hauria de ser manejable, amb autonomia, bona capacitat de càrrega (que no vol dir anar carregat fins a dalt), mecànicament senzilla i de poc valor per anar tranquil, i a rodar! :cool: :cool: :cool: :cool:

Fins aviat!
Imatge

Avatar de l’usuari
Cuco
Presentats
Entrades: 418
Membre des de: dl. nov. 12, 2007 12:26 pm
Ubicació: Bages

Re: Les Motos Ideals Per Viatjar Pel Mon

Entrada Autor: Cuco » dv. març 23, 2012 11:52 am

Si jo fes un viatge de volta al món global real (no el tipus de volta que s'està veient darrerament), és molt posible que la máquina escollida fos una com aquesta, amb un suport collat al reposaesquena amb un bidó de 10 litres, una cupuleta, i unes alforges per les coses menys importants (menjar, aigua, recanvis) a més del top case on ja pots tancar el que sigui amb clau. Preu molt contingut de segona ma (menys de 1.000 lerus), seient còmode, consum 3,5-4 l/100, velocitat de creuer sobre els 110 kms/h, motor fiable i mecánica senzilla i molt estesa universalment. Millor triar la que té el manillar baix, i amb pletines apujar-li una mica el parafangs del davant per què el fang no s´hi quedi. Uns pneumàtics molt durs com els mitas per exemple (tot i que segur que de recanvi en trobes arreu), i a córrer món. En els trams dolents (fang, sorra i grava), tocar perfectament a terra ajuda molt si no tens pressa. El pes (125 kg) et permetrá encara carregar-la a la canoa a la selva del Amazonas brasilé o arreu de l'Àfrica negra. I posats a prevenir-ho tot, te´n compres una altra més currada per uns 400 euros, la deixes desguassada a casa, i davant de qualsevol imprevist et fas portar el recanvi on sigui (el motor sencer cap en una caixa mitjana). L´únic dubte que tinc és de si amb una 250 es podria entrar a determinats països (Vietnam, Laos, Cambodja...), però crec que sí, tot i que amb més tràmits que les 125 que hi estan permeses...

Yamaha Sr 250

Imatge

Evidentment una altra opció és la Suzuki DR400Z, però francament, atravessar tota Europa i tot EEUU amb ella ha de ser un suplici per manca de protecció, comoditat i capacitat de càrrega, de forma que prefereixo una més rutera com la SR, i en canvi passar-ho relativament malament en el 20/25% màxim de kms off road que trobaràs.
Cuco l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. març 23, 2012 5:42 pm, en total s’ha editat 9 vegades.

Avatar de l’usuari
Carles
Presentats
Entrades: 3743
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:06 pm

Re: Les Motos Ideals Per Viatjar Pel Mon

Entrada Autor: Carles » dv. març 23, 2012 12:34 pm

Bones!!!

T'en recordes Cuco del mercat d'Ulaanbaatar, que gairebé totes eren d'aquest estil... no seria difícil trobar peces per poder-les adaptar! Una gran màquina per no tenir cap pressa, i el que comentava abans... si l'has de deixar abandonada en qualsevol moment es pot fer sense gaires problemes! Veient les fotos de la Patricia a Camerún, totes les motos que hi apareixen són de l'estil... totes d'origen xinès i mecànicament idèntiques!

Bona decisió! ;) ;) ;) :razz: :razz: :cool:

Fins aviat!
Imatge

Avatar de l’usuari
Cuco
Presentats
Entrades: 418
Membre des de: dl. nov. 12, 2007 12:26 pm
Ubicació: Bages

Re: Les Motos Ideals Per Viatjar Pel Mon

Entrada Autor: Cuco » dv. març 23, 2012 5:29 pm

Ei company! I tant que me´n recordo del mercat negre de Ulaan Baatar!!
Si, jo crec que els amortidors, les forquilles, els frens, l'escapament, el far, ... gairebé es podria adaptar qualsevol cosa d'aquelles motos tant lluents que ens vam estar mirant aquell dia al "cul del món", jajaja.
Cuco l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. març 23, 2012 5:32 pm, en total s’ha editat 4 vegades.

Avatar de l’usuari
Steelman
Presentats
Entrades: 14816
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Re: Les Motos Ideals Per Viatjar Pel Mon

Entrada Autor: Steelman » dv. març 23, 2012 7:42 pm

Home aquesta 250 cc. no esta mal, si agafues la normal i no la SPECIAL (Custom).
Vaig veure fa temps algú per internet que l'havia convertit en trail.
Imatge
o aquesta altra.
Imatge

Pero ja posats t'agafes una Minsk com va fer el Tomas quant va fer el Vietnam-Barcelona
Imatge
Ex ...moltes coses

Avatar de l’usuari
Cuco
Presentats
Entrades: 418
Membre des de: dl. nov. 12, 2007 12:26 pm
Ubicació: Bages

Re: Les Motos Ideals Per Viatjar Pel Mon

Entrada Autor: Cuco » dv. març 23, 2012 8:12 pm

Si, si, aquesta és la idea, el manillar baix i treure-li noses (però no tantes que necessitem portar equipatge).
La Minsk... a part que la fiabilitat del motor y facilitat de trobar recanvis a on sigui del món no té res a veure, em temo que no en trobaré cap al motos.net ... :lol: :lol:
Cuco l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. març 23, 2012 8:15 pm, en total s’ha editat 2 vegades.

Avatar de l’usuari
Pasqual
Presentats
Entrades: 2080
Membre des de: dj. jul. 09, 2009 11:20 pm
Ubicació: Garrotxa

Re: Les Motos Ideals Per Viatjar Pel Mon

Entrada Autor: Pasqual » dt. març 27, 2012 10:56 am

En Ramon Costa (volta al món durant 3 anys amb una Goldwing) ho va dir clar:

"La millor moto per donar la volta al món, és la teva"


Si el que vols és aconseguir un repte, és un altre tema

Avatar de l’usuari
Carles
Presentats
Entrades: 3743
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:06 pm

Re: Les Motos Ideals Per Viatjar Pel Mon

Entrada Autor: Carles » dt. març 27, 2012 12:47 pm

[quote user="Pasqual" post="196067"]En Ramon Costa (volta al món durant 3 anys amb una Goldwing) ho va dir clar:

"La millor moto per donar la volta al món, és la teva"


Si el que vols és aconseguir un repte, és un altre tema[/quote]

Bones!!!

Si... des d'un punt de vista bucòlic i emotiu, clar que és la teva!! Ja m'hagués agradat arribar a Japó amb la Varadero... Però si la "teva" moto pesa menys, te menys valor, és més senzilla mecànicament... la possibilitat d'errors en marxa, incidents/accidents, inconvenients en segons quins llocs, problemes aduaners, etc... seran molt menors que no pas amb una altre tipus de moto! Cadascú ho fa amb el que creu millor o amb el que te en aquell moment, però també s'ha de ser conseqüent amb la decisió escollida!!

Quan vau estar al Senegal enfangats fins a la meïtat... què hagues estat millor una XT350 o una Goldwing 1500?? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: ;) ;) ;)

Fins aviat!
Imatge

Avatar de l’usuari
Canopus
Presentats
Entrades: 63
Membre des de: ds. gen. 23, 2010 9:34 pm
Ubicació: Selva

Re: Les Motos Ideals Per Viatjar Pel Mon

Entrada Autor: Canopus » dt. març 27, 2012 1:22 pm

Hi ha una parella d'americans que estan fent la volta al món amb una Harley
aqui l'enllaç : http://www.horizonsunlimited.com/forwood/mytrip.shtml
En tot cas , per el que he anat veient hi ha una consigna clara. Com més senzilla i fiable la moto millor. També penso que una moto lleugera será més apropiada ja que després ja se sap que s'ha de carregar molt. El pes contingut ès determinant per evitar trencadisses de xassís i d'altres elements. En general el sistema de maletes , bosses i altres elements per portar equipatge , estan sotmesos a grans esforços.
Les monocilindriques tipus Suzuki DR 650 , Kawasaki KLE , i Bmw F650 tenen molta acceptació entre els aventurers que fan la volta al món.
També recordo que el company d'en "Cuco" , en Carles va fer una bona tirada fins a Japó amb una veterana Yamaha XTZ 660 i ben pocs problemes va tenir...
I finalment , diría que si la moto que tú tens , amb la que tens mes "feeling" no ès a priori la més adequada , aixó no t'hauria de condicionar i per tant qualsevol màquina seria bona per fer el viatge de la teva vida ¡

Avatar de l’usuari
Pasqual
Presentats
Entrades: 2080
Membre des de: dj. jul. 09, 2009 11:20 pm
Ubicació: Garrotxa

Re: Les Motos Ideals Per Viatjar Pel Mon

Entrada Autor: Pasqual » dt. març 27, 2012 5:48 pm

[quote user="Carles" post="196071"][quote user="Pasqual" post="196067"]En Ramon Costa (volta al món durant 3 anys amb una Goldwing) ho va dir clar:

"La millor moto per donar la volta al món, és la teva"


Si el que vols és aconseguir un repte, és un altre tema[/quote]

Bones!!!

Si... des d'un punt de vista bucòlic i emotiu, clar que és la teva!! Ja m'hagués agradat arribar a Japó amb la Varadero... Però si la "teva" moto pesa menys, te menys valor, és més senzilla mecànicament... la possibilitat d'errors en marxa, incidents/accidents, inconvenients en segons quins llocs, problemes aduaners, etc... seran molt menors que no pas amb una altre tipus de moto! Cadascú ho fa amb el que creu millor o amb el que te en aquell moment, però també s'ha de ser conseqüent amb la decisió escollida!!

Quan vau estar al Senegal enfangats fins a la meïtat... què hagues estat millor una XT350 o una Goldwing 1500?? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: ;) ;) ;)

Fins aviat![/quote]


El que volia dir és que per donar la volta al món, el menys important és la moto. Evidentment que desprès et condiciona porta un model o un altre. Igual que condiciona si ho fas en 3 mesos o en 3 anys. Si vas "sponsoritzat" o no, etc....

Jo ho tindria clar. Una moto senzilla, fàcil, fiable, amb capacitat de càrrega i a un preu que si la tinc de deixar no tinguès d'acabar el viatge. En resum, una trail (per la postura de conducció) amb prou autonomia (mínim 400 km) de 400, màxim 600cc, i un preu inferior als 1.500 €.

Evidentment que al Senegal hauria anat millor amb una XT, especialment al fang, però és que amb una GW no hauriem deixat l'asfalt o les pistes en molt bon estat. Hauria estat un altre viatge.

A Namibia vam trobar una parella d'austriacs que desprès d'estalviar (ells deien 6 anys) tenien un any sabàtic. Van anar a sud àfrica i es van comprar una DR650 i una KL650 que equipades i revisades els hi van costar uns 2500€ cadascuna. Pensaven estar 6 mesos per la zona i tornarles a vendre per marxar cap a Australia. Creien que perdrien uns 600-100€.

La moto condiciona, però tot depen del que vulguem fer i com volem fer-ho. Evidentment totes les opcions son bones i respectables

Imatge

Avatar de l’usuari
Carles
Presentats
Entrades: 3743
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:06 pm

Re: Les Motos Ideals Per Viatjar Pel Mon

Entrada Autor: Carles » dc. març 28, 2012 8:28 am

[quote user="Pasqual" post="196094"]La moto condiciona, però tot depen del que vulguem fer i com volem fer-ho. Evidentment totes les opcions son bones i respectables[/quote]

Bones!!!

Per suposat... això per davant de tot!! ;) ;) ;)

Fins aviat!
Imatge

Ieie
Presentats
Entrades: 395
Membre des de: ds. set. 11, 2010 6:40 am
Ubicació: Breda

Re: Les Motos Ideals Per Viatjar Pel Mon

Entrada Autor: Ieie » dj. març 29, 2012 9:07 am

Cada cop tinc més clar que la moto ideal per el tipus de viatje que dieu, és una mono trail ben senzilla, dels 90's gairebé per collons. Ni injeccions, ni electrònica, ni carenats. Fàcil de reparar amb uns mínims coneixements de mecànica.
Que sería un suplici travessar Europa amb aquesta moto? Ho se ben bé, vaig arribar al Cap Nord amb una XT "de coça". I travessar el riu millor amb una de trial, i les ciutats amb un scooter, i les autopistes amb una RT, i els camins amb una enduro... Però és que estem parlant d'una trail!

Avatar de l’usuari
Cuco
Presentats
Entrades: 418
Membre des de: dl. nov. 12, 2007 12:26 pm
Ubicació: Bages

Re: Les Motos Ideals Per Viatjar Pel Mon

Entrada Autor: Cuco » dj. març 29, 2012 10:29 am

Home, està clar que quan pensem en aventura tots pensem en trail. Jo, per exemple, totes i cadascuna de les motos que he tingut han estat així (i les que eren d'enduro ja les he trailitzat jo). La veritat és que si penso en trail una de les candidates ideals és segur la bmw 650 gs de tota la vida, però el preu que té i el seu pes s'escapen del pla que vam proposar de fotre-li foc si molt convé.

Jo estic pensant en una volta al món total, és a dir, agafant canoes a les illes de Borneo, ferrys a mansalva per fer les illes del Pacífic, força fang a l'Africa Negra, i sorra per exemple al desert del Gobi, però també tirades de 1.000 kms dia a les planures de Wyoming, aparcant la moto a la 5ª avinguda de Nova York, o foten-li a les autopistes alemanyes.

Tal com dius, una moto com per exemple una Dominator té gairebé tot el que necessites, llevat que trobar-li el dipòsit acerbis de 25 litres que fora necessari és molt molt difícil, perquè es clar, recordem que les trails dels 90 gastaven/gasten uns 8 litres als 100, apart de l'oli, per molt Honda que siguin... (en canvi la SR 4l i 125 kgs recordem). Necessitarem una autonomia mínima de 500 kms, tinguem-ho clar, i un seient agraït. Has de pensar en números grans, la diferencia de despesa entre fer els 200.000 kms a 4 litres o a 8 fa esgarrifar quan la calcules... (8.000 litres de benzina al preu corresponent ...). I és clar, un motor trail que aguanti els 200.000 kms que ens fan falta tampoc no és habitual (oblidem-nos de les trails italianes, per exemple)... D'altra banda has de pensar en que la documentació (carnet de passage), i les taxes d'importació temporal i assegurances locals que hauràs de pagar a raig fet seran molt diferent d'una 250 a una 650, i tot això va comptant.. Deixem apart el fet que la majoria de trails necessiten una certa adaptació per a portar equipatge amb garanties si no volem trencar el subxasis abans dels 10.000 kms o cremar les alforjes a la primera recalantada del tub d'escapament...

Hi ha però una altra qüestió que vull tenir molt en compte, i és l'adaptació o mimetització a la destinació. vagis on vagis del món (poblets de Mongòlia, Xina, Àfrica, Àsia i Amèrica) hi ha motoretes tipus SR de totes marques i colors, que fan servir els locals. Això implica per una banda òbviament molta capacitat de reparació de la moto, i per l'altre, i sobretot, que no vas "marcant paquet" amb la teva súper-moto i el teu súper traje occidental, sinó que et veuen molt més proper, i això és bó, perquè d'ajut te´n farà falta sí o sí, i de recanvis i consumibles també.

Repeteixo que per determinades voltes al món "de passada" no cal, però quan deixem les autovies i els eixos continentals principals per entrar al detall (Sri Lanka, Sierra Leona, Gabón, Tajikistan, Laos, Kiribati, Islandia, Surinam, Haiti, etc), hi ha altres temes a considerar.
Cuco l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. març 29, 2012 10:58 am, en total s’ha editat 11 vegades.

Respon

Torna a “General”