[quote user="Carles" post="196071"][quote user="Pasqual" post="196067"]En Ramon Costa (volta al món durant 3 anys amb una Goldwing) ho va dir clar:
"La millor moto per donar la volta al món, és la teva"
Si el que vols és aconseguir un repte, és un altre tema[/quote]
Bones!!!
Si... des d'un punt de vista bucòlic i emotiu, clar que és la teva!! Ja m'hagués agradat arribar a Japó amb la Varadero... Però si la "teva" moto pesa menys, te menys valor, és més senzilla mecànicament... la possibilitat d'errors en marxa, incidents/accidents, inconvenients en segons quins llocs, problemes aduaners, etc... seran molt menors que no pas amb una altre tipus de moto! Cadascú ho fa amb el que creu millor o amb el que te en aquell moment, però també s'ha de ser conseqüent amb la decisió escollida!!
Quan vau estar al Senegal enfangats fins a la meïtat... què hagues estat millor una XT350 o una Goldwing 1500?? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: ;) ;) ;)
Fins aviat![/quote]
El que volia dir és que per donar la volta al món, el menys important és la moto. Evidentment que desprès et condiciona porta un model o un altre. Igual que condiciona si ho fas en 3 mesos o en 3 anys. Si vas "sponsoritzat" o no, etc....
Jo ho tindria clar. Una moto senzilla, fàcil, fiable, amb capacitat de càrrega i a un preu que si la tinc de deixar no tinguès d'acabar el viatge. En resum, una trail (per la postura de conducció) amb prou autonomia (mínim 400 km) de 400, màxim 600cc, i un preu inferior als 1.500 €.
Evidentment que al Senegal hauria anat millor amb una XT, especialment al fang, però és que amb una GW no hauriem deixat l'asfalt o les pistes en molt bon estat. Hauria estat un altre viatge.
A Namibia vam trobar una parella d'austriacs que desprès d'estalviar (ells deien 6 anys) tenien un any sabàtic. Van anar a sud àfrica i es van comprar una DR650 i una KL650 que equipades i revisades els hi van costar uns 2500€ cadascuna. Pensaven estar 6 mesos per la zona i tornarles a vendre per marxar cap a Australia. Creien que perdrien uns 600-100€.
La moto condiciona, però tot depen del que vulguem fer i com volem fer-ho. Evidentment totes les opcions son bones i respectables