Ja He Provat La Crosstourer Sequencial!

Aquí es parla de tot el relacionat amb el món de la moto

Moderador: Airald

Respon
Pasqual
Presentats
Entrades: 2080
Membre des de: dj. jul. 09, 2009 11:20 pm
Ubicació: Garrotxa

Ja He Provat La Crosstourer Sequencial!

Entrada Autor: Pasqual » dj. abr. 12, 2012 9:29 pm

Aquesta tarda he tingut l’oportunitat de provar la croostourer. Com que ja s’ha parlat molt d’ella, tant a nivell de característiques com de proves Enllaç, només fer quatre pinzellades de les sensacions, abans que la provadora oficla de MT faci la seva :kiss

No l’havia vist mai en directe, i desprès de llegir el problema d’alguns per arribar al terra, la impressió ha estat absolutament favorable. “Me la imaginava més gran” ;)

L’aspecte m’agrada’t, tot i que sense maletes, l’ha he trobat una mica “cap gros” i confirma les impressions de les fotos: de “Trail” res de res, i amb la cúpula tant ridícula que porta, s’acosta més a una naked que a una trail. Tal com va dir l’Eva, sorprèn (i no gaire agradablement) la soldadura del xassís a la banda dreta. A l’esquerra, en canvi, el palier està molt ben resolt. Discret i atractiu.

Al pujar, la primera sorpresa. Havent llegit tant sobre el problema de l’alçada, em sorprenc al arribar perfectament al terra amb els dos peus ben plantats. Ni de lluny tant alta com la GSA (ni tant armari).

La posició és força recta, però en això també trobo més còmode la BMW. El manillar és molt ample (com en teoria correspon a una trail) i ergonòmic. Els polsadors estan situats d’una manera lògica i racional. Al puny dret 2 polsadors nous. El selector de canvi manual o automàtic i el de la selecció del “modus” de l’automàtic: “D” o “S”.

El puny esquerra sembla incomplet, es troba a faltar la maneta de l’embragatge. Al seu lloc hi ha dues palanquetes +/- per pujar o baixar les marxes. Al principi m’he fet una fart de buscar la maneta (així com la palanca del peu) per posar punt mort cada cop que arribava a una cruïlla o un semàfor. En molt poca estona t’hi acostumes.

Els quadre de rellotges és gran i fàcil de llegir, tot i que la línia de les r.p.m. no m’ha convençut gens. Aporta força menys informació que la BMW i te l’inconvenient que has de treure la ma del puny per anar buscant les diferents opcions (consum, recorregut parcial...). En la moto de proves, el consum estava estil americà: Km/l. En cap moment ha estat inferior a 20 km per litre, arribant per moments a 10 i 11 km/l.

Aquest model, tampoc portava cavallet central.

Ja he dit que la posició és força (molt) còmode i que arribo perfectament al terra. En canvi, l’acompanyant s’ha queixat des del primer moment de la duresa del seient i de l’amortidor. Encara que és comprensible venint del sofà-BMW. Desprès hem coincidit amb una altra parella amb qui han coincidit en el tema del sacrifici de la part on s’acaba l’esquena per els acompanyants. Ells venien d’una Varadero.

Primera impressió. Arrenques i no vibra (!). No vibra ni fa soroll. Venint de la percussió i instruments de vent de la GS, això era com un grup de violins amb campanetes. Per entendre’ns, passes d’un tirolès gros, bigotut, nas vermell i cridaner en pantalons curts menjant un frankfurt, a una gheisa ben maquillada, en quimono, parlant fluixet, caminant a passos petits i servinte té.

La conducció és més que senzilla i treta la primera sorpresa del canvi, de seguida hi agafes confiança i et trobes a gust al cim. Surto de Figueres en la posició D. Aquí el canvis de marxa son molt ràpids i a baixes voltes. Entre semàfor i semàfor, pots anar a 50-60 km/h en 5a. Només arribar a la N-II en direcció la Jonquera, ja canvio a la posició S on les marxes s’allarguen més.

Atenció! Cal mirar el comptaquilòmetres. Com no cal pujar marxes, si no mires ell quadre no saps en quina marxa vas. Resultat, en un avançament en 4a miro i vaig a 160km/h!. Hauria jurat que no anava més de 90-100km/h,. Ràpida, molt ràpida.

Penso que és normal, ja que el motor és el de la VFR1200 una mica capat.

Una altra sorpresa: NO cal treure gas per canviar de marxa! Tant amunt com avall. Com el Ferrari, :lol:

La protecció és gairebé inexistent i no només al cap. Les espatlles et deuen quedar ben massacrades si fas molts quilòmetres. A canvi els protectors dels punys, compleixen be la seva funció

Surto de la Jonquera cap a la Vajol. Em segueixo sorprenent. La moto és estable, molt estable. Tot i buscar-li les pessigolles, em sembla que era ella que me les trobava a mi.

Aquí, portava el canvi manual perquè no hi tenia tota la confiança en l’automàtic, però estic segur que si fes més quilometres (o ritme més tranqui) no faria falta. Frenada segura, cap desplaçament ni vibració del manillar. Gairebé no s’enfonsa del davant (encara que no és un xxx-lever) i permet modificar amb tota seguretat al mig del revolt. Crec que l’amplada del manillar hi te molt a veure.

Aquí un incís. Perquè ho saps i ho has vist, però si no juraries que la moto porta cadena o corretja. El palier és perfecte. Cap estrany, cap fressa. Només en revolts molt tancats en 2a i poca velocitat, m’ha semblat que és queixava, però segurament era culpa meva per no anar en 1a. Especialment a les reduccions, cap desplaçament de la roda del darrera. Potser l’electrònica hi te algun paper?

Arribant al monument d’en Companys, he aprofitat (ara tot sol) per fer la mini pista que enllaça amb Ceret. Els qui la coneixeu, sabeu que no és pot parlar ben bé d’off-road, però ha estat suficient per treure dues conclusions. Porta uns amortidors molt curts de recorregut, que la fan inviable si la pista es posa una mica més dura i, dos, és més fàcil de portar que la GSA per terreny de terra. Imagino que és l’alçada de la moto, la distribució de pesos i el tipus d’amortidors que, aquest si, transmeten perfectament el terra ( no com el xxx-lever).

Resumint, m’ho he passat d’allò més be. Crec que és una gran moto, amb un motor i un xassís excel•lent. Ideal per viatjar (per Europa :lol: ) si millores la protecció, gaudir d’una sortida de cap de setmana, o cremar roda en un port de muntanya.

NO és cap competència a les GS, ST o Tiger. És una altra divisió.

Això sí, cal tenir una bona cartera per anar donant-li de beure.

Deixo 2 fotos fetes amb el mòbil, les altres son tretes de la xarxa

Imatge

Imatge

Enllaç web oficialEnllaç

Imatge

Imatge

CarlesOsonaGS
Presentats
Entrades: 427
Membre des de: dc. feb. 09, 2011 9:45 pm
Ubicació: Centelles (Osona)

Re: Ja He Provat La Crosstourer Sequencial!

Entrada Autor: CarlesOsonaGS » dj. abr. 12, 2012 10:22 pm

Bona presentació Pasqual. Sembla que el consum es una mica alt no?

Si no es competencia a les GS, ST i Tiger, en la lliga que juga esta sola no? Potser la MTS? Veurem les ventes a 1 o 2 anys vista...

Eva
Presentats
Entrades: 10516
Membre des de: dg. març 22, 2009 8:49 pm
Ubicació: Torroella de Montgrí

Entrada Autor: Eva » dj. abr. 12, 2012 10:26 pm

Ara podre fer +1 i llestos :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Eva l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. abr. 12, 2012 10:28 pm, en total s’ha editat 1 vegada.

CMB
Presentats
Entrades: 2728
Membre des de: ds. abr. 10, 2010 4:47 pm
Ubicació: Gironès

Entrada Autor: CMB » dj. abr. 12, 2012 10:29 pm

Pasqual,

Excel·lent! A veure si trobo jo el forat per anar a provar aquesta crosstourer... Ja portaré unes 'alces' als peus, jijiji

Comentes el tema del canvi però no indiques si compraries la moto amb el canvi DCT o no? Què hi dius?

Per altra banda, el tema de la bona resposta del cardan, no serà per culpa o gràcia de l'embragatge sense rebot?

Molt hàbil el tema del consum, en km/litre costa més veure si gasta molt o no, segons la nostra escala, però:

20 km / 1 litre -> 5 litres / 100 km
11 km / 1 litre -> 9.09 litres / 100 km

Certament una mica gastona!

Gràcies i Salut

Cuco
Presentats
Entrades: 418
Membre des de: dl. nov. 12, 2007 12:26 pm
Ubicació: Bages

Entrada Autor: Cuco » dj. abr. 12, 2012 11:04 pm

Gràcies Pasqual, molt complet i entenedor.

Deivid
Presentats
Entrades: 965
Membre des de: dg. abr. 01, 2007 10:52 am
Ubicació: Sant Cugat del Vallès

Entrada Autor: Deivid » dv. abr. 13, 2012 12:22 am

[quote user="Cuco" post="197455"]Gràcies Pasqual, molt complet i entenedor.[/quote]

+1, explicació perfecte

Steelman
Presentats
Entrades: 14816
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Entrada Autor: Steelman » dv. abr. 13, 2012 7:55 am

Pasqual.....que ens vols treure la feina a l´Eva i a mi ? JAJAJJAJA

Es broma
Moltes gracies, i molt clara la teva explicació i venint de tu... fare un esforç i me la creure ;)

V's
Ex ...moltes coses

Pasqual
Presentats

Entrada Autor: Pasqual » dv. abr. 13, 2012 12:38 pm

Carles, estic segur que no tindràs cap problema per arribar al terra. Sobre si me la compraria amb o sense DCT, partint de la base que jo no me la compraré (especialment per el preu), segurament l'agafaria amb DCT. Tot i que caldrà saber la fiabilitat a mig-llarg plaç, el canvi és MOLT més ràpid i precís. A la que li agafes el "truquillo" és divertit i més senzill.

Al principi, com que vinc del tractor, quan volia canviar de marxa, feia una accelerada en buit (habitual per reduir en les BMW), però aqui l'intent de doble embragatge era una sortida endavant de la moto.

EVA i Jordi, ja sabeu que el titol oficial de provadors no està en dubte. Jo espero la opinió de l'Eva ( per cert, Eva, on guardaràs el bolso? :lol: :lol: :lol: :lol: )

Gràcies a tots per les opinions.

Un afegit, arrel del comentari d'un company. Tot i que no es poden comparar, les sensacions de quan vaig provar la k1600GT amb aquesta no tenen res que veure. Aquesta moto SI que té ànima. Té nervi i personalitat. La BMW serà còmode, silenciosa, aparent, senyorial....tot el que vulguis, però és avorrida. Aquesta és divertida, alegre i convida a gaudir de la carretera i a fer kms. Si tinguès d'escollir, no tindria cap dubte

Eva
Presentats

Entrada Autor: Eva » dv. abr. 13, 2012 3:31 pm

[quote user="Pasqual" post="197486"]

per cert, Eva, on guardaràs el bolso? :lol: :lol: :lol: :lol:

[/quote]

Ara si provo motos sense maletes, portaré Majordom (L´Honorato), que evidenment vindrà de motxiler en unaltre moto :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Eva
Presentats

Entrada Autor: Eva » dv. abr. 13, 2012 3:35 pm

[quote user="Eva" post="197496"][quote user="Pasqual" post="197486"]

per cert, Eva, on guardaràs el bolso? :lol: :lol: :lol: :lol:

[/quote]

Ara si provo motos sense maletes, portaré Majordom (L´Honorato), que evidenment vindrà de motxiler en unaltre moto :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:[/quote]

Ah i depàs portarà una marranxa de 98 :castell :castell i el bocata ( haurem de començar a estalviar per la benzina)
Eva l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. abr. 13, 2012 3:36 pm, en total s’ha editat 1 vegada.

Leclerk
Presentats
Entrades: 631
Membre des de: dt. abr. 17, 2007 4:17 pm
Ubicació: Granollers

Entrada Autor: Leclerk » dv. abr. 13, 2012 3:49 pm

Molt bona crònica !

gràcies per compartir-ho.

Sense haver-la provat, no us passa que això d'abandonar l'embrague "de tota la vida" dona la sensació com de començar a oblidar a conduir??

Només he portat una vegada un cotxe amb canvi sequencial (amb lleves al volant) i no em va acabar de convèncer del tot. Vull dir, que és còmode i divertit, però el "tacte" del embrague convencional m'agrada poder-lo disfrutar com fins ara i aquestes evolucions el fan desapareixer.

Crec que, ara per ara, vull continuar tenint embrague convencional.

Salut.

Kpeps
Presentats
Entrades: 8196
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Entrada Autor: Kpeps » dv. abr. 13, 2012 4:33 pm

[quote user="Pasqual" post="197486"] el canvi és MOLT més ràpid i precís. A la que li agafes el "truquillo" és divertit i més senzill.
[/quote]

:eyes :eyes Pasqual,el canvi ?? quin canvi ?? :mrgreen: aquesta moto m'agradaria provar-la,una pregunta,si vols baixar marxas amb el manual,pasa com en els cotxes amb llevas al volant (que no deixa de ser el mateix) que si el sensor de marxas nota que el pots pasar o apurar en exces las revolucions et puja una marxa?o en contarpartida si li poses la marxa en una reduccio no te la canvia fins que li manas?no se si m'explico.....
per altre banda crec que el consum que dieu no es real per el dia a dia,quan li tens agafat el tacte dubto que pasi de 6-7 litres,no tot el dia es va a sac ;) ;) .
Imatge

CMB
Presentats
Entrades: 2728
Membre des de: ds. abr. 10, 2010 4:47 pm
Ubicació: Gironès

Entrada Autor: CMB » dv. abr. 13, 2012 4:43 pm

[quote user="Leclerk" post="197501"]Molt bona crònica !

gràcies per compartir-ho.

Sense haver-la provat, no us passa que això d'abandonar l'embrague "de tota la vida" dona la sensació com de començar a oblidar a conduir??

Només he portat una vegada un cotxe amb canvi sequencial (amb lleves al volant) i no em va acabar de convèncer del tot. Vull dir, que és còmode i divertit, però el "tacte" del embrague convencional m'agrada poder-lo disfrutar com fins ara i aquestes evolucions el fan desapareixer.

Crec que, ara per ara, vull continuar tenint embrague convencional.

Salut.[/quote]

Hola

Mira per on, fa uns anys volia un cotxe amb canvi automàtic, per provar-ho i despres de 5 anys, el millor accessori que tinc al vehicle, son les lleves del volant. Canviar de marxes, sense haver de deixar anar el mateix volant i no haver de moure el peu del gas, està molt i molt bé! Jo crec que disfrutes molt més de la conducció.

En una moto és un xic diferent. De moment només he provat la Honda Integra i le sensacions són molt millors que no pas un scooter bàsic amb variador. Al principi et fas un liu mab el botó + i -, però amb la Crosstourer hi haurà un accessori que serà simular la palanca del canvi amb el peu esquerra. Llavors les sensacions ja seran més similars a les de conducció amb moto.

Ah, hi trobo dues avantatges:

1. Si entres passat an una curva i vols reduir i aguantar fort la moto, has de'mbregar i perds força sobre el manillar. Ara serà només cop de peu esquerra avall i ja està.

2. Sempre podràs saludar a tothom, sigui quina sigui la circunstància! La mà esquerra està lliure de feina! jejeje

Salut

CarToni
Presentats
Entrades: 224
Membre des de: dl. gen. 02, 2012 6:27 pm
Ubicació: Roda de Ter

Entrada Autor: CarToni » dv. abr. 13, 2012 5:03 pm

-

Un afegit, arrel del comentari d'un company. Tot i que no es poden comparar, les sensacions de quan vaig provar la k1600GT amb aquesta no tenen res que veure. Aquesta moto SI que té ànima. Té nervi i personalitat. La BMW serà còmode, silenciosa, aparent, senyorial....tot el que vulguis, però és avorrida. Aquesta és divertida, alegre i convida a gaudir de la carretera i a fer kms. Si tinguès d'escollir, no tindria cap dubte[/quote]

Crec,desde el meu punt de vista,que en comptes de dir ES AVORRIDA s`hauria de dir PERSONALMENT,LA TROBO AVORRIDA.

Jo si que trobo que tè ànima : un motor 6 cilindres de 1.600 c.c.
Jo quan la vaig probar,deseguida hem vaig dir que si tingues diners seria la moto que hem compraria...i no la vaig trobar
gens ni mica d`aborrida (porto una FJR 1300,que va de conya)...però,quan vaig probar la 1600...què vols que et digui

Reconec que qualsevol MAXITRAIL actual,pot arribar a ser mès divertida que les GT....però las GT tambè conviden i molt, a fer Kms i gaudir i molt,de la carretera.

Jo,si tambè hagueix d`escollir tampoc tindria cap dubte...PERSONALMENT... UNA GT.

VSSSS :D :cerv :form

Prony
Presentats
Entrades: 3106
Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
Ubicació: El Vallès Occidental

Entrada Autor: Prony » dv. abr. 13, 2012 7:47 pm

[quote user="Pasqual" post="197440"]Tal com va dir l’Eva, sorprèn (i no gaire agradablement) la soldadura del xassís a la banda dreta. [/quote]
Saps que passa amb la soldadura?? Doncs que el bastidor es completament d'alumini i es construït en diferents peces que s'han d'unir amb soldadura. Aquesta soldadura no es pot dissimular atesa l'estreta paret de la peça que envolta el motor. Totes les motos que duen aquest tipus de bastidor llueixen el mateix tipus de soldadura i no es pas antiestètica, si mes no, pels que estem habituats a tenir motos amb bastidor d'aliatge.
Als que no us agrada aquesta cicatriu es perquè teniu una moto amb xassís de ferro de l'època de l'Home de Cromanyó (encara que el pagueu com si fos d'or de 18 Karats) i no sabeu apreciar els condicionants estètics de l'alta tecnologia. Us queixeu de la perfecció perquè amb les vostres motos no podeu copsar el significat d'aquesta paraula.

Algú ho havia de dir.

Jordi "Prony" :ban :ban
Prony l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. abr. 13, 2012 7:47 pm, en total s’ha editat 1 vegada.

Ra-mon
Presentats
Entrades: 5102
Membre des de: dj. feb. 12, 2009 9:34 pm
Ubicació: Vic - Osona

Entrada Autor: Ra-mon » dv. abr. 13, 2012 7:52 pm

[quote user="CMB" post="197510"]
2. Sempre podràs saludar a tothom, sigui quina sigui la circunstància! La mà esquerra està lliure de feina! jejeje [/quote]

Cert, als països que circulen per l'altra costat es força complicat saludar, jo al principi no sabia com fer-ho fins que vaig adonar-me'n que es fa inclinant el cap :mrgreen:

Pasqual
Presentats

Entrada Autor: Pasqual » ds. abr. 14, 2012 4:15 pm

Leckerk, com ja t'ha dit en Carles, opcionalment hi ha la possibilitat d'instalar una palanca al peu (com un canvi normal) en lloc de les palanquetes al puny. El canvi sequèncial és més ràpid que el normal. Només he trobat a faltar la possibilitat de poder fer patinar l'embragatge. De fet com que és una moto "only-road" només et faria falta en poquissimes ocasions. (Arrancar amb el terra glaçat, per exemple) Tot i així com que porta control de tracció (per cert desconectable facilment només apretant un botó) potser ni en aquest cas et faria falta.. No ho sé, caldrà deixar pasar temps i veure com evoluciona el tema, però crec que el futur anirà per aquí.

Kpeps, en 1 hora de moto no puc ser cap expert en el tema, però una avantatge d'aquest canvi, és que encara que vagis en automàtic, en qualsevol moment pots forçar el canvi de marxa amunt o avall. L'entrada és inmediata. En els dos únics cotxes que he dut amb canvi sequencial no vaig notar això que expliques de canviar i ser el cotxe quan decideix quan canvies. De fet, vaig provar de fer unes quantes reduccions forçades baixant de la Vajol i mai em va fer un lleig ni va tardar en entrar la marxa inferior.

Prony, segurament deus tenir raó i soc un negat per apreciar "l'estètica de l'alta tecnologia". Amb la cuina em pasa el mateix. De totes maneres, les necesitats tècniques, no justifiquen una "patata" estètica com aquesta soldadura. Ara, que per gustos... hi ha gent que s'excita mirant un telenoticies :lol: :lol: :lol: (és broma, eh?). Hi han 2 motos de can BMW que sembla m'han semblat ofensives per la vista i tot i axií hi havia gent que les comprava....

Imatge

Imatge

CarToni, evidentment és una opinió personal, subjectiva i intransferible. El que penso de la BMW1600GT ja ho vaig escriure quan la vaig poder provar La moto sense cor. Accepto la critica i estic d'acord en que hauria d'haver afegit "personalment la trobo avorrida...".

Ribes
Presentats
Entrades: 185
Membre des de: dt. des. 13, 2011 11:24 am
Ubicació: Mataró

Entrada Autor: Ribes » ds. abr. 14, 2012 5:38 pm

Gràcies per la crònica, sembla mes petita que la Varadero, oi?

De totes maneres molt bona màquina.
salutacions
;)

CarToni
Presentats
Entrades: 224
Membre des de: dl. gen. 02, 2012 6:27 pm
Ubicació: Roda de Ter

Entrada Autor: CarToni » ds. abr. 14, 2012 7:39 pm

[quote user="Pasqual" post="197568"]Leckerk, com ja t'ha dit en Carles, opcionalment hi ha la possibilitat d'instalar una palanca al peu (com un canvi normal) en lloc de les palanquetes al puny. El canvi sequèncial és més ràpid que el normal. Només he trobat a faltar la possibilitat de poder fer patinar l'embragatge. De fet com que és una moto "only-road" només et faria falta en poquissimes ocasions. (Arrancar amb el terra glaçat, per exemple) Tot i així com que porta control de tracció (per cert desconectable facilment només apretant un botó) potser ni en aquest cas et faria falta.. No ho sé, caldrà deixar pasar temps i veure com evoluciona el tema, però crec que el futur anirà per aquí.

Kpeps, en 1 hora de moto no puc ser cap expert en el tema, però una avantatge d'aquest canvi, és que encara que vagis en automàtic, en qualsevol moment pots forçar el canvi de marxa amunt o avall. L'entrada és inmediata. En els dos únics cotxes que he dut amb canvi sequencial no vaig notar això que expliques de canviar i ser el cotxe quan decideix quan canvies. De fet, vaig provar de fer unes quantes reduccions forçades baixant de la Vajol i mai em va fer un lleig ni va tardar en entrar la marxa inferior.

Prony, segurament deus tenir raó i soc un negat per apreciar "l'estètica de l'alta tecnologia". Amb la cuina em pasa el mateix. De totes maneres, les necesitats tècniques, no justifiquen una "patata" estètica com aquesta soldadura. Ara, que per gustos... hi ha gent que s'excita mirant un telenoticies :lol: :lol: :lol: (és broma, eh?). Hi han 2 motos de can BMW que sembla m'han semblat ofensives per la vista i tot i axií hi havia gent que les comprava....

Imatge

Imatge

CarToni, evidentment és una opinió personal, subjectiva i intransferible. El que penso de la BMW1600GT ja ho vaig escriure quan la vaig poder provar La moto sense cor. Accepto la critica i estic d'acord en que hauria d'haver afegit "personalment la trobo avorrida...".[/quote

Hola,PASQUAL.

La meva resposta sobre la BMW 1600,no te la prenguis com una crìtica,mes aviat com una opiniò meva personal.Respecto molt la teva
opiniò ... :D ...faltaria mès.

A mi personalment,m`agradan TOTES les motos (unes mès que altres,evidentment ) i el mòn que envolta el motociclisme..

Un dels motius per volguer formar part d`aquest gran grup del MOTOTURISME,va ser participar en els diferents debats d`aquest
FÒRUM,doncs el trobo molt distret i divertit.
Sòc concient què de vegades una frase,opiniò o resposta segons com s`escriu,algù es pugui sentir molest....rès mès lluny
de la meva intenciò.

Aqui tens un COMPANY pel que necesitis.
SALUT!!! :cerv :form

Siset
Presentats
Entrades: 213
Membre des de: ds. abr. 26, 2008 1:41 am
Ubicació: La Roca del Vallès

Entrada Autor: Siset » ds. abr. 14, 2012 11:23 pm

He provat la crosstourer aquest mati amb canvi sequencial gràcies a Tecnimoto de Figueres.
No puc afegir res més a tot el que ja s'ha dit i molt ben dit, seria redundant. Però al venir d'una Deuville el xoc es espectacular. Tot i que l'espectacularitat es similar a la que vaig experimentar el dia que vaig probar la GS, la diferència es que en la Honda tot es suavitat.
He de confesar que a mi el canvi sequencial em semblava una mariconada i si hagues pogut escollir provar la manual segurament ho hagués fet i...m'hauria equivocat. Es una autèntica joia facil d'utilitzar i que s'aprecia immediatament. El millor que es pot fer es agafar-ne una i provar-la.
No ha sigut una gran prova, he anat i tornat de Figueres a Cadaqués sense copilot, només amb el meu amic Joan amb la seva Suzuki 500 que ha suat per seguir-me però suficient per fer-me una idea molt clara de la moto que es. El disseny dels components (soldadures incloses) em convenç i molt.
El consum no ha baixat de 12,2 Km/l i calculo que en el mateix trajecte la Deu hauria estat per 18Km/l, per tant i molt aproximadament el consum el situo en 1,5 vegades el de la Deu (5x1,5=7,5 l/100Km i potser em quedo curtet). El dubte que em queda es si amb transmissió manual els consums poden ser inferiors. No tardarem en saber-ho.
No descobreixo res nou si dic que em sembla una gran moto que personalment em satisfá i molt.

Respon

Torna a “General”