La Moto Ideal...

Aquí es parla de tot el relacionat amb el món de la moto

Moderador: Airald

Respon
Vicenç
Presentats
Entrades: 189
Membre des de: dt. nov. 18, 2008 6:51 pm
Ubicació: Eivissa

La Moto Ideal...

Entrada Autor: Vicenç » dc. juny 06, 2012 6:16 pm

Buenas!!!!

Us volia preguntar haviam que en penseu.
Resulta que estic donant voltes al cap respecte a quin és el tipus de moto més adient a les necessitats reals així com el seu preu i manteniment. Haviam si m'explico.

Tots sabem que avui dia tenir una moto és un cost que moltes vegades supera el preu d'un utilitari. Crec que va ser un de vosaltres que va fer números de tot el que s'havia gastat en crec que era un any amb la seva Deauville i sortia una quantitat que fèia esfereir. Una altra cosa son les satisfaccions que ens dona, comoditat etc etc, però això no treu que depen quina moto parlem hem d'estar disposats a gastar un bon grapat d'euros ja sigui no tans sols en la seva compra, sonò també en consum, manteniment, pneumàtics etc etc.

Així doncs, quina moto (no tant marques, sinó models) penseu que es la més equilibrada preu-cost-prestacions??? Pot ser a partir de 250cc una moto ja és més cara que el que ens ofereix????. Pot ser una 500cc és la moto més equilibrada???? Evidentment no estic parlant d'una Rr's sinò d'una moto tipus més standar.

Creieu que en aquesta època de crisi si les marques apostessin realment per models com les antigues cb 250-400-500, o les sr250, o fins i tot la suzuki gs500 podrien tornar a tenir un nínxol de mercat???? O seguim sent un país del caballo grande... encara que no el poguem mantenir...

I ara cadascú de nosaltres: Creiem que tenim la moto adequada a les nostres necessitats???? o realment ens "sobra" moto???. Si és així... per què no la canviem per alguna cosa més acord a les nostres necessitats reals????

Vinga, obrim el debat haviam que en penseu????
Salut!!!

Quant surts per fer el viatge cap a Itaca, has de pregar que el camí sigui llarg

Ieie
Presentats
Entrades: 395
Membre des de: ds. set. 11, 2010 6:40 am
Ubicació: Breda

Re: La Moto Ideal...

Entrada Autor: Ieie » dc. juny 06, 2012 6:48 pm

Si parlem de la moto ideal per cadascú será diferent. Per a mí; mono de 600 o bicilíndrica de 800, màxim 180 quilos, no gaire grossa ni alta, cardán, opció de petites excursions off-road, rès d'injecció, ni un plàstic ni carenat, manillar ample, suspensions de calitat, que vibri (una miqueta, si us plau), que faci soroll (el just, però que en faci), sense materials extranys ni cars, de mecànica senzilla i -si pot ser- catalana. ;)

XaviTwin
Presentats
Entrades: 355
Membre des de: dc. abr. 23, 2008 10:27 pm

Entrada Autor: XaviTwin » dc. juny 06, 2012 8:21 pm

[quote user="Ieie" post="202609"]Si parlem de la moto ideal per cadascú será diferent. Per a mí; mono de 600 o bicilíndrica de 800, màxim 180 quilos, no gaire grossa ni alta, cardán, opció de petites excursions off-road, rès d'injecció, ni un plàstic ni carenat, manillar ample, suspensions de calitat, que vibri (una miqueta, si us plau), que faci soroll (el just, però que en faci), sense materials extranys ni cars, de mecànica senzilla i -si pot ser- catalana. ;)[/quote]

quan la venguin m'avises, un que s'apunta al teu comentari...

deixam pensa... Yamaha ST 750 ¿Bicilindric, 70cv, 200kg? i quina llastima que no muntessin el motor 850 de la TDM, ups, e dit TDM :eyes , ja o tinc Triumph 800 XC si fa no fa :roll:

...V...
XaviTwin l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. juny 06, 2012 8:21 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
cor V-Twin

Alucinamaripili
Presentats
Entrades: 7659
Membre des de: dg. set. 30, 2007 11:37 pm
Ubicació: Barcelona-Catalunya

Entrada Autor: Alucinamaripili » dc. juny 06, 2012 8:51 pm

De motos ideals n'hi ha tantes com de persones....això és com l'antivirus ideal, no existeix.

Jo trobo que tinc la moto que millor fa per mi.

Li posaria 50 cv. més, però. :mrgreen:

CMB
Presentats
Entrades: 2728
Membre des de: ds. abr. 10, 2010 4:47 pm
Ubicació: Gironès

Entrada Autor: CMB » dc. juny 06, 2012 9:24 pm

[quote user="Ieie" post="202609"]Si parlem de la moto ideal per cadascú será diferent. Per a mí; mono de 600 o bicilíndrica de 800, màxim 180 quilos, no gaire grossa ni alta, cardán, opció de petites excursions off-road, rès d'injecció, ni un plàstic ni carenat, manillar ample, suspensions de calitat, que vibri (una miqueta, si us plau), que faci soroll (el just, però que en faci), sense materials extranys ni cars, de mecànica senzilla i -si pot ser- catalana. ;)[/quote]

I també hi afegiria que s'hi pugui posar i treure el carenat per a una major protecció per llargues tirades. Per mi que no vibri!

Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Entrada Autor: Randy-650 » dc. juny 06, 2012 9:28 pm

Sense que serveixi de precendent.....

[quote user="Alucinamaripili" post="202623"]De motos ideals n'hi ha tantes com de persones....això és com l'antivirus ideal, no existeix.

Jo trobo que tinc la moto que millor fa per mi.

Li posaria 50 cv. més, però. :mrgreen:[/quote]

+1

Jo crec que s'han fet cinc motos ideals al llarg de la història. I em vinc a referir a motos pensades per durar i durar i durar.... :roll:

BMW R65:

Imatge

Yamaha XT 600E:

Imatge

Yamaha SR 250:

Imatge

Honda AfricaTwin 750:

Imatge

Suzuki GS 500:

Imatge

Ara, si parlem de la meva moto ideal, ufffff....

-150 kg
-dos cilindres, però no en V ni bóxer
-75 CV
-On-Off
-Sense electrònica
-Consum 5l/100

I no em digueu que ja existeix en forma de KTM, que us conec! :twisted:
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

CMB
Presentats

Entrada Autor: CMB » dc. juny 06, 2012 9:34 pm

Randy, vols dir aquesta?

Imatge

Era mono o bi?
CMB l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. juny 06, 2012 9:35 pm, en total s’ha editat 1 vegada.

CMB
Presentats

Entrada Autor: CMB » dc. juny 06, 2012 9:39 pm

O aquesta?

Imatge

Randy-650
Presentats

Entrada Autor: Randy-650 » dc. juny 06, 2012 9:55 pm

[quote user="CMB" post="202640"]Randy, vols dir aquesta?

Imatge

Era mono o bi?[/quote]

Era mono, la mono més gran de l'època. Al 91 me'n van deixar una per anar fins a Cap d'Agde a 'fer un recado :mrgreen: ' i en vaig quedar fart de les vibracions.

Xavier
Presentats
Entrades: 4399
Membre des de: dv. juny 18, 2010 4:47 pm
Ubicació: Torelló (Osona)

Entrada Autor: Xavier » dc. juny 06, 2012 10:48 pm

Segurament ens ho mirem diferent. Jo no tinc la moto per necessitat, la tinc perquè m'agrada amb bogeria i TINC LA SORT de poder-la tenir, de moment.

Joavel
Presentats
Entrades: 604
Membre des de: dl. gen. 24, 2011 9:08 am
Ubicació: Bigues i Riells

Entrada Autor: Joavel » dc. juny 06, 2012 11:25 pm

Jo tinc les dos motos que (en aquest moment) més m'agraden la Triumph Bonneville de carburaciò del 2004 i la BMW R1200R, les dos per passiò, no per necesitat.
Les dos, per motius diferents, son per a mí ideals; tant a nivell de rendiments mecànics, com amb l'aspecte purament estétic.

No li donis voltes, les motos es compren amb el cor, amb permis de la dona/cartera, desprès i han altres aspectes...

Alucinamaripili
Presentats

Entrada Autor: Alucinamaripili » dc. juny 06, 2012 11:44 pm

[quote user="Randy-650" post="202644"][quote user="CMB" post="202640"]Randy, vols dir aquesta?

Imatge

Era mono o bi?[/quote]

Era mono, la mono més gran de l'època. Al 91 me'n van deixar una per anar fins a Cap d'Agde a 'fer un recado :mrgreen: ' i en vaig quedar fart de les vibracions.[/quote]

Jo vaig tenir la 800s, era una màquina collonuda per muntanya si tenies cos, i força.

Deivid
Presentats
Entrades: 965
Membre des de: dg. abr. 01, 2007 10:52 am
Ubicació: Sant Cugat del Vallès

Entrada Autor: Deivid » dj. juny 07, 2012 12:15 am

[quote user="Alucinamaripili" post="202666"]
Jo vaig tenir la 800s, era una màquina collonuda per muntanya si tenies cos, i força.[/quote]

però si tu no tens ni cos ni força.... :ban :cerv
Deivid l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. juny 07, 2012 12:15 am, en total s’ha editat 1 vegada.

Alucinamaripili
Presentats

Entrada Autor: Alucinamaripili » dj. juny 07, 2012 12:17 am

[quote user="Deivid" post="202670"][quote user="Alucinamaripili" post="202666"]
Jo vaig tenir la 800s, era una màquina collonuda per muntanya si tenies cos, i força.[/quote]

però si tu no tens ni cos ni força.... :ban :cerv[/quote]

que mariquita....

a veure si vens a alguna sortida, que amb tanta platja t'arrugaràs

Trencaferro
Presentats
Entrades: 1850
Membre des de: ds. abr. 17, 2010 2:13 pm
Ubicació: Osona - Val D'Aran

Entrada Autor: Trencaferro » dj. juny 07, 2012 1:17 am

[quote user="Randy-650" post="202644"][quote user="CMB" post="202640"]Randy, vols dir aquesta?

Imatge

Era mono o bi?[/quote]

Era mono, la mono més gran de l'època. Al 91 me'n van deixar una per anar fins a Cap d'Agde a 'fer un recado :mrgreen: ' i en vaig quedar fart de les vibracions.[/quote]

Ostres, quina moto més xula!!! I a més no la coneixia, suposo que per l'època que dius que es venia jo només tenia al cap les Derbi Variant :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Estèticament la trobo preciosa, les gs d'aquèlla època ja portaven el "béc d'ànec" o va ser aquesta moto la que ho va portar per primer cop??? Perquè així de perfil, la part frontal hi té una certa retirada no???

Bé, observant-la bé, el porta matricula s'el podien haver fotut per.... :enfadat
Trencaferro l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. juny 07, 2012 1:20 am, en total s’ha editat 1 vegada.
Les distraccions són un luxe que els moteros no ens podem permetre.

Vendetta
Presentats
Entrades: 2529
Membre des de: dv. gen. 12, 2007 1:27 pm

Entrada Autor: Vendetta » dj. juny 07, 2012 2:10 am

Carai.. es nota que estas en una illa.. i tens pocs km per fer amb la moto, i ja la tens tota vista. :twisted: :mrgreen: com t'hi enrrotlles. ;)

Jo no puc entrar al debat ja que tinc una Pan. Està tot dit. Au!

Bè, en certs moments, voldria que s'alcès, la suspensiò i li surtissin tacs a les rodes, en certs altres, poder la acoplar en algun simil de barqueta, i fer-la servir de moto aquàtica per a buscar caletes, en alguna fantàstica illa com la teva..

Però com que no hi és tot això, per ara.. tic content. :mrgreen:
Vendetta l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. juny 07, 2012 2:10 am, en total s’ha editat 1 vegada.

650X
Moderador de MTC
Entrades: 2247
Membre des de: dl. gen. 10, 2011 5:21 am
Ubicació: Folgueroles
Contacta:

Entrada Autor: 650X » dj. juny 07, 2012 3:55 am

Jo crec que si barregem els aspectes purament lògics preu, manteniment, consum, necessitats... a la tria d'una moto estem alterant una mica la filosofia de la mateixa moto, que fuig una mica dels comportament lògics, perquè no fotem, almenys en mi l'ús de la moto de lògic no en té res, al contrari, et mulles, fa calor, fa fred, pots pendre molt mal amb qualsevol cosa :???:

No ho sé es el meu punt de vista, però esclar que la moto ideal seria la que pogues donar-te tot alló que necessites amb el mínim cost. I fà temps que he arribat a la conclusió que no existeix. Estic d'acord però que les que més s'hi acosten serien les trails monocilindriques de fa 15 anys, o els boxers de fa 20. La nostàlgia es molt maca però...

Salut

CarlesOsonaGS
Presentats
Entrades: 427
Membre des de: dc. feb. 09, 2011 9:45 pm
Ubicació: Centelles (Osona)

Entrada Autor: CarlesOsonaGS » dj. juny 07, 2012 6:48 am

[quote user="Joavel" post="202662"]
No li donis voltes, les motos es compren amb el cor, amb permis de la dona/cartera, desprès i han altres aspectes...[/quote]

+ 1

Steelman
Presentats
Entrades: 14816
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Entrada Autor: Steelman » dj. juny 07, 2012 8:24 am

La moto perfecte ...
Crec que podria ser la Tiger 800
Polivalent, apte per turisme, apte per curves, apte per el dia a dia, baix manteniment, un motor de no alta cilindrada amb baixos costos per assegurances i impostos municipals...

No se..
Ex ...moltes coses

Randy-650
Presentats

Entrada Autor: Randy-650 » dj. juny 07, 2012 8:54 am

[quote user="Steelman" post="202684"]La moto perfecte ...
Crec que podria ser la Tiger 800
Polivalent, apte per turisme, apte per curves, apte per el dia a dia, baix manteniment, un motor de no alta cilindrada amb baixos costos per assegurances i impostos municipals...

No se..[/quote]

S'apropa la Tiger a la meva moto ideal, però li sobren 50 kg pel meu gust. :( Per fer el cabra per muntanya com menys pesi, millor. Mentre per carretera agafés els 150 km/h ja en tindria prou.

Respon

Torna a “General”