La Moto Ideal...
Moderador: Airald
- Vicenç
- Presentats
- Entrades: 189
- Membre des de: dt. nov. 18, 2008 6:51 pm
- Ubicació: Eivissa
La Moto Ideal...
Buenas!!!!
Us volia preguntar haviam que en penseu.
Resulta que estic donant voltes al cap respecte a quin és el tipus de moto més adient a les necessitats reals així com el seu preu i manteniment. Haviam si m'explico.
Tots sabem que avui dia tenir una moto és un cost que moltes vegades supera el preu d'un utilitari. Crec que va ser un de vosaltres que va fer números de tot el que s'havia gastat en crec que era un any amb la seva Deauville i sortia una quantitat que fèia esfereir. Una altra cosa son les satisfaccions que ens dona, comoditat etc etc, però això no treu que depen quina moto parlem hem d'estar disposats a gastar un bon grapat d'euros ja sigui no tans sols en la seva compra, sonò també en consum, manteniment, pneumàtics etc etc.
Així doncs, quina moto (no tant marques, sinó models) penseu que es la més equilibrada preu-cost-prestacions??? Pot ser a partir de 250cc una moto ja és més cara que el que ens ofereix????. Pot ser una 500cc és la moto més equilibrada???? Evidentment no estic parlant d'una Rr's sinò d'una moto tipus més standar.
Creieu que en aquesta època de crisi si les marques apostessin realment per models com les antigues cb 250-400-500, o les sr250, o fins i tot la suzuki gs500 podrien tornar a tenir un nínxol de mercat???? O seguim sent un país del caballo grande... encara que no el poguem mantenir...
I ara cadascú de nosaltres: Creiem que tenim la moto adequada a les nostres necessitats???? o realment ens "sobra" moto???. Si és així... per què no la canviem per alguna cosa més acord a les nostres necessitats reals????
Vinga, obrim el debat haviam que en penseu????
Us volia preguntar haviam que en penseu.
Resulta que estic donant voltes al cap respecte a quin és el tipus de moto més adient a les necessitats reals així com el seu preu i manteniment. Haviam si m'explico.
Tots sabem que avui dia tenir una moto és un cost que moltes vegades supera el preu d'un utilitari. Crec que va ser un de vosaltres que va fer números de tot el que s'havia gastat en crec que era un any amb la seva Deauville i sortia una quantitat que fèia esfereir. Una altra cosa son les satisfaccions que ens dona, comoditat etc etc, però això no treu que depen quina moto parlem hem d'estar disposats a gastar un bon grapat d'euros ja sigui no tans sols en la seva compra, sonò també en consum, manteniment, pneumàtics etc etc.
Així doncs, quina moto (no tant marques, sinó models) penseu que es la més equilibrada preu-cost-prestacions??? Pot ser a partir de 250cc una moto ja és més cara que el que ens ofereix????. Pot ser una 500cc és la moto més equilibrada???? Evidentment no estic parlant d'una Rr's sinò d'una moto tipus més standar.
Creieu que en aquesta època de crisi si les marques apostessin realment per models com les antigues cb 250-400-500, o les sr250, o fins i tot la suzuki gs500 podrien tornar a tenir un nínxol de mercat???? O seguim sent un país del caballo grande... encara que no el poguem mantenir...
I ara cadascú de nosaltres: Creiem que tenim la moto adequada a les nostres necessitats???? o realment ens "sobra" moto???. Si és així... per què no la canviem per alguna cosa més acord a les nostres necessitats reals????
Vinga, obrim el debat haviam que en penseu????
Salut!!!
Quant surts per fer el viatge cap a Itaca, has de pregar que el camí sigui llarg
Quant surts per fer el viatge cap a Itaca, has de pregar que el camí sigui llarg
-
- Presentats
- Entrades: 395
- Membre des de: ds. set. 11, 2010 6:40 am
- Ubicació: Breda
Re: La Moto Ideal...
Si parlem de la moto ideal per cadascú será diferent. Per a mí; mono de 600 o bicilíndrica de 800, màxim 180 quilos, no gaire grossa ni alta, cardán, opció de petites excursions off-road, rès d'injecció, ni un plàstic ni carenat, manillar ample, suspensions de calitat, que vibri (una miqueta, si us plau), que faci soroll (el just, però que en faci), sense materials extranys ni cars, de mecànica senzilla i -si pot ser- catalana. ;)
- XaviTwin
- Presentats
- Entrades: 355
- Membre des de: dc. abr. 23, 2008 10:27 pm
Re: La Moto Ideal...
[quote user="Ieie" post="202609"]Si parlem de la moto ideal per cadascú será diferent. Per a mí; mono de 600 o bicilíndrica de 800, màxim 180 quilos, no gaire grossa ni alta, cardán, opció de petites excursions off-road, rès d'injecció, ni un plàstic ni carenat, manillar ample, suspensions de calitat, que vibri (una miqueta, si us plau), que faci soroll (el just, però que en faci), sense materials extranys ni cars, de mecànica senzilla i -si pot ser- catalana. ;)[/quote]
quan la venguin m'avises, un que s'apunta al teu comentari...
deixam pensa... Yamaha ST 750 ¿Bicilindric, 70cv, 200kg? i quina llastima que no muntessin el motor 850 de la TDM, ups, e dit TDM :eyes , ja o tinc Triumph 800 XC si fa no fa :roll:
...V...
quan la venguin m'avises, un que s'apunta al teu comentari...
deixam pensa... Yamaha ST 750 ¿Bicilindric, 70cv, 200kg? i quina llastima que no muntessin el motor 850 de la TDM, ups, e dit TDM :eyes , ja o tinc Triumph 800 XC si fa no fa :roll:
...V...
XaviTwin l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. juny 06, 2012 8:21 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
cor V-Twin
- Alucinamaripili
- Presentats
- Entrades: 7659
- Membre des de: dg. set. 30, 2007 11:37 pm
- Ubicació: Barcelona-Catalunya
Re: La Moto Ideal...
De motos ideals n'hi ha tantes com de persones....això és com l'antivirus ideal, no existeix.
Jo trobo que tinc la moto que millor fa per mi.
Li posaria 50 cv. més, però. :mrgreen:
Jo trobo que tinc la moto que millor fa per mi.
Li posaria 50 cv. més, però. :mrgreen:
- CMB
- Presentats
- Entrades: 2728
- Membre des de: ds. abr. 10, 2010 4:47 pm
- Ubicació: Gironès
Re: La Moto Ideal...
[quote user="Ieie" post="202609"]Si parlem de la moto ideal per cadascú será diferent. Per a mí; mono de 600 o bicilíndrica de 800, màxim 180 quilos, no gaire grossa ni alta, cardán, opció de petites excursions off-road, rès d'injecció, ni un plàstic ni carenat, manillar ample, suspensions de calitat, que vibri (una miqueta, si us plau), que faci soroll (el just, però que en faci), sense materials extranys ni cars, de mecànica senzilla i -si pot ser- catalana. ;)[/quote]
I també hi afegiria que s'hi pugui posar i treure el carenat per a una major protecció per llargues tirades. Per mi que no vibri!
I també hi afegiria que s'hi pugui posar i treure el carenat per a una major protecció per llargues tirades. Per mi que no vibri!
- Randy-650
- Presentats
- Entrades: 14288
- Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
- Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n
Re: La Moto Ideal...
Sense que serveixi de precendent.....
[quote user="Alucinamaripili" post="202623"]De motos ideals n'hi ha tantes com de persones....això és com l'antivirus ideal, no existeix.
Jo trobo que tinc la moto que millor fa per mi.
Li posaria 50 cv. més, però. :mrgreen:[/quote]
+1
Jo crec que s'han fet cinc motos ideals al llarg de la història. I em vinc a referir a motos pensades per durar i durar i durar.... :roll:
BMW R65:

Yamaha XT 600E:

Yamaha SR 250:

Honda AfricaTwin 750:

Suzuki GS 500:

Ara, si parlem de la meva moto ideal, ufffff....
-150 kg
-dos cilindres, però no en V ni bóxer
-75 CV
-On-Off
-Sense electrònica
-Consum 5l/100
I no em digueu que ja existeix en forma de KTM, que us conec! :twisted:
[quote user="Alucinamaripili" post="202623"]De motos ideals n'hi ha tantes com de persones....això és com l'antivirus ideal, no existeix.
Jo trobo que tinc la moto que millor fa per mi.
Li posaria 50 cv. més, però. :mrgreen:[/quote]
+1
Jo crec que s'han fet cinc motos ideals al llarg de la història. I em vinc a referir a motos pensades per durar i durar i durar.... :roll:
BMW R65:

Yamaha XT 600E:

Yamaha SR 250:

Honda AfricaTwin 750:

Suzuki GS 500:

Ara, si parlem de la meva moto ideal, ufffff....
-150 kg
-dos cilindres, però no en V ni bóxer
-75 CV
-On-Off
-Sense electrònica
-Consum 5l/100
I no em digueu que ja existeix en forma de KTM, que us conec! :twisted:


- CMB
- Presentats
- Entrades: 2728
- Membre des de: ds. abr. 10, 2010 4:47 pm
- Ubicació: Gironès
Re: La Moto Ideal...
Randy, vols dir aquesta?

Era mono o bi?

Era mono o bi?
CMB l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. juny 06, 2012 9:35 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
- CMB
- Presentats
- Entrades: 2728
- Membre des de: ds. abr. 10, 2010 4:47 pm
- Ubicació: Gironès
Re: La Moto Ideal...
O aquesta?


- Randy-650
- Presentats
- Entrades: 14288
- Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
- Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n
Re: La Moto Ideal...
[quote user="CMB" post="202640"]Randy, vols dir aquesta?

Era mono o bi?[/quote]
Era mono, la mono més gran de l'època. Al 91 me'n van deixar una per anar fins a Cap d'Agde a 'fer un recado :mrgreen: ' i en vaig quedar fart de les vibracions.

Era mono o bi?[/quote]
Era mono, la mono més gran de l'època. Al 91 me'n van deixar una per anar fins a Cap d'Agde a 'fer un recado :mrgreen: ' i en vaig quedar fart de les vibracions.


- Xavier
- Presentats
- Entrades: 4399
- Membre des de: dv. juny 18, 2010 4:47 pm
- Ubicació: Torelló (Osona)
Re: La Moto Ideal...
Segurament ens ho mirem diferent. Jo no tinc la moto per necessitat, la tinc perquè m'agrada amb bogeria i TINC LA SORT de poder-la tenir, de moment.
- Joavel
- Presentats
- Entrades: 604
- Membre des de: dl. gen. 24, 2011 9:08 am
- Ubicació: Bigues i Riells
Re: La Moto Ideal...
Jo tinc les dos motos que (en aquest moment) més m'agraden la Triumph Bonneville de carburaciò del 2004 i la BMW R1200R, les dos per passiò, no per necesitat.
Les dos, per motius diferents, son per a mí ideals; tant a nivell de rendiments mecànics, com amb l'aspecte purament estétic.
No li donis voltes, les motos es compren amb el cor, amb permis de la dona/cartera, desprès i han altres aspectes...
Les dos, per motius diferents, son per a mí ideals; tant a nivell de rendiments mecànics, com amb l'aspecte purament estétic.
No li donis voltes, les motos es compren amb el cor, amb permis de la dona/cartera, desprès i han altres aspectes...
- Alucinamaripili
- Presentats
- Entrades: 7659
- Membre des de: dg. set. 30, 2007 11:37 pm
- Ubicació: Barcelona-Catalunya
Re: La Moto Ideal...
[quote user="Randy-650" post="202644"][quote user="CMB" post="202640"]Randy, vols dir aquesta?

Era mono o bi?[/quote]
Era mono, la mono més gran de l'època. Al 91 me'n van deixar una per anar fins a Cap d'Agde a 'fer un recado :mrgreen: ' i en vaig quedar fart de les vibracions.[/quote]
Jo vaig tenir la 800s, era una màquina collonuda per muntanya si tenies cos, i força.

Era mono o bi?[/quote]
Era mono, la mono més gran de l'època. Al 91 me'n van deixar una per anar fins a Cap d'Agde a 'fer un recado :mrgreen: ' i en vaig quedar fart de les vibracions.[/quote]
Jo vaig tenir la 800s, era una màquina collonuda per muntanya si tenies cos, i força.
- Deivid
- Presentats
- Entrades: 965
- Membre des de: dg. abr. 01, 2007 10:52 am
- Ubicació: Sant Cugat del Vallès
Re: La Moto Ideal...
[quote user="Alucinamaripili" post="202666"]
Jo vaig tenir la 800s, era una màquina collonuda per muntanya si tenies cos, i força.[/quote]
però si tu no tens ni cos ni força.... :ban :cerv
Jo vaig tenir la 800s, era una màquina collonuda per muntanya si tenies cos, i força.[/quote]
però si tu no tens ni cos ni força.... :ban :cerv
Deivid l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. juny 07, 2012 12:15 am, en total s’ha editat 1 vegada.
- Alucinamaripili
- Presentats
- Entrades: 7659
- Membre des de: dg. set. 30, 2007 11:37 pm
- Ubicació: Barcelona-Catalunya
Re: La Moto Ideal...
[quote user="Deivid" post="202670"][quote user="Alucinamaripili" post="202666"]
Jo vaig tenir la 800s, era una màquina collonuda per muntanya si tenies cos, i força.[/quote]
però si tu no tens ni cos ni força.... :ban :cerv[/quote]
que mariquita....
a veure si vens a alguna sortida, que amb tanta platja t'arrugaràs
Jo vaig tenir la 800s, era una màquina collonuda per muntanya si tenies cos, i força.[/quote]
però si tu no tens ni cos ni força.... :ban :cerv[/quote]
que mariquita....
a veure si vens a alguna sortida, que amb tanta platja t'arrugaràs
- Trencaferro
- Presentats
- Entrades: 1850
- Membre des de: ds. abr. 17, 2010 2:13 pm
- Ubicació: Osona - Val D'Aran
Re: La Moto Ideal...
[quote user="Randy-650" post="202644"][quote user="CMB" post="202640"]Randy, vols dir aquesta?

Era mono o bi?[/quote]
Era mono, la mono més gran de l'època. Al 91 me'n van deixar una per anar fins a Cap d'Agde a 'fer un recado :mrgreen: ' i en vaig quedar fart de les vibracions.[/quote]
Ostres, quina moto més xula!!! I a més no la coneixia, suposo que per l'època que dius que es venia jo només tenia al cap les Derbi Variant :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Estèticament la trobo preciosa, les gs d'aquèlla època ja portaven el "béc d'ànec" o va ser aquesta moto la que ho va portar per primer cop??? Perquè així de perfil, la part frontal hi té una certa retirada no???
Bé, observant-la bé, el porta matricula s'el podien haver fotut per.... :enfadat

Era mono o bi?[/quote]
Era mono, la mono més gran de l'època. Al 91 me'n van deixar una per anar fins a Cap d'Agde a 'fer un recado :mrgreen: ' i en vaig quedar fart de les vibracions.[/quote]
Ostres, quina moto més xula!!! I a més no la coneixia, suposo que per l'època que dius que es venia jo només tenia al cap les Derbi Variant :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Estèticament la trobo preciosa, les gs d'aquèlla època ja portaven el "béc d'ànec" o va ser aquesta moto la que ho va portar per primer cop??? Perquè així de perfil, la part frontal hi té una certa retirada no???
Bé, observant-la bé, el porta matricula s'el podien haver fotut per.... :enfadat
Trencaferro l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. juny 07, 2012 1:20 am, en total s’ha editat 1 vegada.
Les distraccions són un luxe que els moteros no ens podem permetre.
- Vendetta
- Presentats
- Entrades: 2529
- Membre des de: dv. gen. 12, 2007 1:27 pm
Re: La Moto Ideal...
Carai.. es nota que estas en una illa.. i tens pocs km per fer amb la moto, i ja la tens tota vista. :twisted: :mrgreen: com t'hi enrrotlles. ;)
Jo no puc entrar al debat ja que tinc una Pan. Està tot dit. Au!
Bè, en certs moments, voldria que s'alcès, la suspensiò i li surtissin tacs a les rodes, en certs altres, poder la acoplar en algun simil de barqueta, i fer-la servir de moto aquàtica per a buscar caletes, en alguna fantàstica illa com la teva..
Però com que no hi és tot això, per ara.. tic content. :mrgreen:
Jo no puc entrar al debat ja que tinc una Pan. Està tot dit. Au!
Bè, en certs moments, voldria que s'alcès, la suspensiò i li surtissin tacs a les rodes, en certs altres, poder la acoplar en algun simil de barqueta, i fer-la servir de moto aquàtica per a buscar caletes, en alguna fantàstica illa com la teva..
Però com que no hi és tot això, per ara.. tic content. :mrgreen:
Vendetta l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. juny 07, 2012 2:10 am, en total s’ha editat 1 vegada.
- 650X
- Moderador de MTC
- Entrades: 2247
- Membre des de: dl. gen. 10, 2011 5:21 am
- Ubicació: Folgueroles
- Contacta:
Re: La Moto Ideal...
Jo crec que si barregem els aspectes purament lògics preu, manteniment, consum, necessitats... a la tria d'una moto estem alterant una mica la filosofia de la mateixa moto, que fuig una mica dels comportament lògics, perquè no fotem, almenys en mi l'ús de la moto de lògic no en té res, al contrari, et mulles, fa calor, fa fred, pots pendre molt mal amb qualsevol cosa :???:
No ho sé es el meu punt de vista, però esclar que la moto ideal seria la que pogues donar-te tot alló que necessites amb el mínim cost. I fà temps que he arribat a la conclusió que no existeix. Estic d'acord però que les que més s'hi acosten serien les trails monocilindriques de fa 15 anys, o els boxers de fa 20. La nostàlgia es molt maca però...
Salut
No ho sé es el meu punt de vista, però esclar que la moto ideal seria la que pogues donar-te tot alló que necessites amb el mínim cost. I fà temps que he arribat a la conclusió que no existeix. Estic d'acord però que les que més s'hi acosten serien les trails monocilindriques de fa 15 anys, o els boxers de fa 20. La nostàlgia es molt maca però...
Salut
- CarlesOsonaGS
- Presentats
- Entrades: 427
- Membre des de: dc. feb. 09, 2011 9:45 pm
- Ubicació: Centelles (Osona)
Re: La Moto Ideal...
[quote user="Joavel" post="202662"]
No li donis voltes, les motos es compren amb el cor, amb permis de la dona/cartera, desprès i han altres aspectes...[/quote]
+ 1
No li donis voltes, les motos es compren amb el cor, amb permis de la dona/cartera, desprès i han altres aspectes...[/quote]
+ 1
- Steelman
- Presentats
- Entrades: 14816
- Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
- Ubicació: Reus - CATALUNYA
- Contacta:
Re: La Moto Ideal...
La moto perfecte ...
Crec que podria ser la Tiger 800
Polivalent, apte per turisme, apte per curves, apte per el dia a dia, baix manteniment, un motor de no alta cilindrada amb baixos costos per assegurances i impostos municipals...
No se..
Crec que podria ser la Tiger 800
Polivalent, apte per turisme, apte per curves, apte per el dia a dia, baix manteniment, un motor de no alta cilindrada amb baixos costos per assegurances i impostos municipals...
No se..
Ex ...moltes coses
- Randy-650
- Presentats
- Entrades: 14288
- Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
- Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n
Re: La Moto Ideal...
[quote user="Steelman" post="202684"]La moto perfecte ...
Crec que podria ser la Tiger 800
Polivalent, apte per turisme, apte per curves, apte per el dia a dia, baix manteniment, un motor de no alta cilindrada amb baixos costos per assegurances i impostos municipals...
No se..[/quote]
S'apropa la Tiger a la meva moto ideal, però li sobren 50 kg pel meu gust. :( Per fer el cabra per muntanya com menys pesi, millor. Mentre per carretera agafés els 150 km/h ja en tindria prou.
Crec que podria ser la Tiger 800
Polivalent, apte per turisme, apte per curves, apte per el dia a dia, baix manteniment, un motor de no alta cilindrada amb baixos costos per assegurances i impostos municipals...
No se..[/quote]
S'apropa la Tiger a la meva moto ideal, però li sobren 50 kg pel meu gust. :( Per fer el cabra per muntanya com menys pesi, millor. Mentre per carretera agafés els 150 km/h ja en tindria prou.

