atravessar el Berguera oblidat per anar al Santurari del Falgars (un altre dia amb mes temps).
La ruta: Enllaç
M'aixeco dora (l'única manera que tinc per sortir i cumplir amb els nens) i enfilo cap a Olost i Prats de Lluçanes. Per mi ja es
coneguda, pero sino, feu-la de bon mati. Aire fresc, vistes, asfalt de luxe, rapideta... nomes hi ha un tros d'obres (encara...) sortint
d'Olost per es fa be. El camps verds, tirant a groc per la sega i amb racons plens de gallarets vermells son un regal per la vista.
Pasat Prats, direcció Berga per la C-154 giro a la dreta fins a Sagàs. Poblet petit, silencios amb una esglesia romànica
molt ben conservada. Parar la moto, i fer unes fotos amb el sileci dominical no te preu...
El camp de futbol del poble, al costat de la carretera no te desperdici: desnivellat, gespa natural 100%, porteries d'abans...tranquil i amb vistes.
Per els partits de costellada dels dimenge.
La carretera de Sagàs a La Quar es la BV-4346. Bon asfalt, ampla pero sense línea al mig. S'ha de fer a ritme pausat.
Es curta i no val la pena correr i perdre's detalls.
Arribem a La Quar, 2 cases i un hostal obert els caps de setmana per esmorçar i menjar. LLavors comença la carretereta del cami de la Quar,
per el Berguera oblidat. Asfaltada però molt estreta. 3era i GS...casc pujat i vigilant la gravilleta o fins i tot pedres d'alguna esllavisada.
Una altre petit regal, vistes al pre-pirineu i montanyes perdures del Berguera. S'enfila poc a poc, pins negres i alguns avets tapen
la carretera fent-la fosca, pero de cop, un revolt i el sol ilumina el paisatge. Molt recomenable.
Segueixo fins al trancant del Santuari de la Mare de Déu de la Quar (punt G del mapa), pero segueixo fins al Monestir oblidat
de Sant Pere de la Portella (Enllaç).
Està mig derruit. Un lloc veritablement oblidat. La carretereta asfaltada s'acaba aqui, no te continuitat...no surt als mapes,
has de donar la volta, es el Berguera oblidat. Es el punt H del mapa. Poques fotos i no molt bones, bateria baixa a la càmara.
Una mica mes amunt del punt H, agafo la pista off del "Cami de la Portella a la Quar" (al Google maps versió satel.lit es veu be).
La pista sembla aceptable per mi i la GS. Boscos i prats...
El temps s'ha m'acaba i la pista es torna dolenta. No es la correcte. Haurem de buscar una altre i pregunta a la gent de la zona.
El Falgars tindrà que esperar.
Reculo una mica i pujo al Santuari de la Mare de Déu (Enllaç). Està a sobre d'una pedra de mes de 100 mts, a uns 1.000 mts d'alçada.
Es el punt I del mapa. S'hi puja per una pista molt malt encimentada, d'uns 800 mts que supera un desnivell considerable.
Apte per qualsevol moto, poc a poc.
Us adjunto unes panoràmiques amb el cel encapotat a trossos. Mirant el Pirineu i cap a l'esquerra...
El desnivell es considerable desde dalt. La carretereta al fons.
Desde dalt, una masia típica catalana, perdura també. Planta cuadrada, tres plantes, masoveria al costat, ...
I ja està, pendet per un mati complet per trobar la pista que em porti a la carretera de les Lloses (C-25) o fins a St. Jaume de Frontanya,
i llavors a Castell de l'Areny i el Falgars...
Mes fotos a Enllaç