El Berguera Oblidat. Santuari De La Mare De Déu De La Quar.

Per a proposar sortides, viatges i les seves cròniques

Moderador: Airald

Respon
CarlesOsonaGS
Presentats
Entrades: 427
Membre des de: dc. feb. 09, 2011 9:45 pm
Ubicació: Centelles (Osona)

El Berguera Oblidat. Santuari De La Mare De Déu De La Quar.

Entrada Autor: CarlesOsonaGS » dg. juny 10, 2012 11:03 pm

Aquest matí tenia unes horetes per descobrir algun Santuari mes, i de pas, fer una aproximació "prèvia" per pista off i
atravessar el Berguera oblidat per anar al Santurari del Falgars (un altre dia amb mes temps).

La ruta: Enllaç

M'aixeco dora (l'única manera que tinc per sortir i cumplir amb els nens) i enfilo cap a Olost i Prats de Lluçanes. Per mi ja es
coneguda, pero sino, feu-la de bon mati. Aire fresc, vistes, asfalt de luxe, rapideta... nomes hi ha un tros d'obres (encara...) sortint
d'Olost per es fa be. El camps verds, tirant a groc per la sega i amb racons plens de gallarets vermells son un regal per la vista.

Pasat Prats, direcció Berga per la C-154 giro a la dreta fins a Sagàs. Poblet petit, silencios amb una esglesia romànica
molt ben conservada. Parar la moto, i fer unes fotos amb el sileci dominical no te preu...

Imatge

Imatge

El camp de futbol del poble, al costat de la carretera no te desperdici: desnivellat, gespa natural 100%, porteries d'abans...tranquil i amb vistes.
Per els partits de costellada dels dimenge.

Imatge

La carretera de Sagàs a La Quar es la BV-4346. Bon asfalt, ampla pero sense línea al mig. S'ha de fer a ritme pausat.
Es curta i no val la pena correr i perdre's detalls.

Imatge

Arribem a La Quar, 2 cases i un hostal obert els caps de setmana per esmorçar i menjar. LLavors comença la carretereta del cami de la Quar,
per el Berguera oblidat. Asfaltada però molt estreta. 3era i GS...casc pujat i vigilant la gravilleta o fins i tot pedres d'alguna esllavisada.
Una altre petit regal, vistes al pre-pirineu i montanyes perdures del Berguera. S'enfila poc a poc, pins negres i alguns avets tapen
la carretera fent-la fosca, pero de cop, un revolt i el sol ilumina el paisatge. Molt recomenable.

Imatge

Imatge

Imatge

Segueixo fins al trancant del Santuari de la Mare de Déu de la Quar (punt G del mapa), pero segueixo fins al Monestir oblidat
de Sant Pere de la Portella (Enllaç).
Està mig derruit. Un lloc veritablement oblidat. La carretereta asfaltada s'acaba aqui, no te continuitat...no surt als mapes,
has de donar la volta, es el Berguera oblidat. Es el punt H del mapa. Poques fotos i no molt bones, bateria baixa a la càmara.

Imatge

Una mica mes amunt del punt H, agafo la pista off del "Cami de la Portella a la Quar" (al Google maps versió satel.lit es veu be).
La pista sembla aceptable per mi i la GS. Boscos i prats...

Imatge

Imatge

El temps s'ha m'acaba i la pista es torna dolenta. No es la correcte. Haurem de buscar una altre i pregunta a la gent de la zona.
El Falgars tindrà que esperar.

Reculo una mica i pujo al Santuari de la Mare de Déu (Enllaç). Està a sobre d'una pedra de mes de 100 mts, a uns 1.000 mts d'alçada.
Es el punt I del mapa. S'hi puja per una pista molt malt encimentada, d'uns 800 mts que supera un desnivell considerable.
Apte per qualsevol moto, poc a poc.

Imatge

Us adjunto unes panoràmiques amb el cel encapotat a trossos. Mirant el Pirineu i cap a l'esquerra...

Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge

El desnivell es considerable desde dalt. La carretereta al fons.
Imatge

Desde dalt, una masia típica catalana, perdura també. Planta cuadrada, tres plantes, masoveria al costat, ...
Imatge

I ja està, pendet per un mati complet per trobar la pista que em porti a la carretera de les Lloses (C-25) o fins a St. Jaume de Frontanya,
i llavors a Castell de l'Areny i el Falgars...

Mes fotos a Enllaç

Steelman
Presentats
Entrades: 14816
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Re: El Berguera Oblidat. Santuari De La Mare De Déu De La Qu

Entrada Autor: Steelman » dl. juny 11, 2012 11:59 am

Com totes les teves sortides....ESPECTACULARS!!
Moltes gràcies per compartir-ho
Ex ...moltes coses

STELVIO 00
Presentats
Entrades: 6111
Membre des de: dv. gen. 01, 2010 8:48 pm
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: STELVIO 00 » dl. juny 11, 2012 12:35 pm

Carles, estas fent un bon recull de les ermitas i santuaris de Catalunya, aviat es podrá fer una ruta Non Stop ;)

Macas las fotos, pero carrega la bateria de tant en tant :mrgreen: :mrgreen:
ImatgeImatgeImatge

Lluismiquel
Presentats
Entrades: 69
Membre des de: dl. set. 19, 2011 7:19 pm
Ubicació: Sant Celoni

Entrada Autor: Lluismiquel » dl. juny 11, 2012 4:17 pm

Jolin Carles, ara ho entenc, tu no ets un motorista normal, tu el que ets es un filosof literari escriptor vanguardista, fotógraf, i sobretot un gran comunicador.No et conec pero no m'extranyaría que treballesis en política per la manera que tens "d'enganyar/vendre"el producte.
Felicitats i no pretenc ofendret sino tot el contrari.

Ra-mon
Presentats
Entrades: 5102
Membre des de: dj. feb. 12, 2009 9:34 pm
Ubicació: Vic - Osona

Entrada Autor: Ra-mon » dl. juny 11, 2012 7:51 pm

[quote user="CarlesOsonaGS" post="203049"]
I ja està, pendet per un mati complet per trobar la pista que em porti a la carretera de les Lloses (C-25) o fins a St. Jaume de Frontanya,
i llavors a Castell de l'Areny i el Falgars...[/quote]

Aquests racons els desconec, sort en tinc de tu Carles que ens els fas conèixer :D

Ei que no és la C25 sino la C26 la de les Lloses ;)

Falgars, mmmm em sona força, ara segurament ja no deu estar glaçada.
Em va agradar molt la senyal que hi havia a baix (llàstima que no tinc foto) que deia alguna cosa semblant a: Circulació prohibida excepte pels veïns i sota la teva responsabilitat :mrgreen:

CarlesOsonaGS
Presentats

Entrada Autor: CarlesOsonaGS » dl. juny 11, 2012 8:28 pm

[quote user="Lluismiquel" post="203110"]Jolin Carles, ara ho entenc, tu no ets un motorista normal, tu el que ets es un filosof literari escriptor vanguardista, fotógraf, i sobretot un gran comunicador.No et conec pero no m'extranyaría que treballesis en política per la manera que tens "d'enganyar/vendre"el producte.
Felicitats i no pretenc ofendret sino tot el contrari.[/quote]

Gracies LluisMiquel, pero soc un motorista ben normalet; que després d'anys de "fer familia" ara torna a gaudir del plaer de recorrer amb la GS el que les estones lluires em deixen. Que tinc fins les 10 del matí....doncs sortim abans de les 7 i fem una previa + Santuari com aquesta.

De filòsof res, be soc de llevar-me ben dora dora...com deia en Pep i aprofitar el màxim el temps;escriptor menys, soc informatic d'UPC i de lletres res de res; fotograf, la camara fa miracles (encara que estic pensant fer un curset); i comunicador...pse... ¿Política? desenganyat i no en se de mentir per tant... i venedor potser algo (per la feina que faig). Nomes he llegit grans cròniques i he apres bastant lleguint per aquest foro, i es una manera de tornar el que he rebut.

Intentaré no fer-me pesat.

Eva
Presentats
Entrades: 10516
Membre des de: dg. març 22, 2009 8:49 pm
Ubicació: Torroella de Montgrí

Entrada Autor: Eva » dl. juny 11, 2012 8:33 pm

Wala, moltes gracies per compartir Catalunya desde la teva gs :mrgreen:

CarlesOsonaGS
Presentats

Entrada Autor: CarlesOsonaGS » dl. juny 11, 2012 8:48 pm

[quote user="STELVIO 00" post="203093"]Carles, estas fent un bon recull de les ermitas i santuaris de Catalunya, aviat es podrá fer una ruta Non Stop ;)

Macas las fotos, pero carrega la bateria de tant en tant :mrgreen: :mrgreen:[/quote]

Si, ja en tinc unes quantes, ara nomes em falta el temps per enllacar-les amb dos dies de ruta non-stop. 1 dia ja l'omplo segur, falta el 2on. Anirem treballant el tema.

CarlesOsonaGS
Presentats

Entrada Autor: CarlesOsonaGS » dl. juny 11, 2012 8:51 pm

[quote user="Ramon" post="203126"][quote user="CarlesOsonaGS" post="203049"]
i llavors a Castell de l'Areny i el Falgars...[/quote]

Aquests racons els desconec, sort en tinc de tu Carles que ens els fas conèixer :D

Ei que no és la C25 sino la C26 la de les Lloses ;)

Falgars, mmmm em sona força, ara segurament ja no deu estar glaçada.
Em va agradar molt la senyal que hi havia a baix (llàstima que no tinc foto) que deia alguna cosa semblant a: Circulació prohibida excepte pels veïns i sota la teva responsabilitat :mrgreen:[/quote]

Ep, si que es la C26. Si el Falgars, desde l'altre banda (C26) també si pot arribar-hi. Ja et dire quan hi vaig.

Jo tampoc tinc la foto de la senyal, pero be, sempre puc anar-hi a fer la foto. Lo de "sota la teva resposabilitat" es molt be, directe; i si et pasa algo tu mateix, no emprenyis als veins. Nomes faltaba posar "... sota la teva responabiltat, pijapins."

Straw man
Presentats
Entrades: 294
Membre des de: dv. maig 18, 2012 10:40 am
Ubicació: Sant Andreu del Palomar

Entrada Autor: Straw man » dl. juny 11, 2012 9:17 pm

moltes gràcies per aquesta fantàstica crònica,
per degustar amb tranquilitat.
Straw man l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. juny 11, 2012 9:18 pm, en total s’ha editat 2 vegades.
strawman going straight to the devil
strawman going straight to hell.

Jordivili
Presentats
Entrades: 250
Membre des de: dc. abr. 27, 2011 7:20 pm
Ubicació: El Bisaura

Entrada Autor: Jordivili » dl. juny 11, 2012 10:09 pm

[quote user="CarlesOsonaGS" post="203049"]A

i llavors a Castell de l'Areny i el Falgars...

Bones Carles,
les teves sortides creen adiccio.Jo fa 2 setmanes vaig anar al santuari de queralt despres de veure la teva cronica,al passar per la carretera de Prats a Gironella i veure el cartell del santuari de la quar,vaig pensar Osti tu algun dia hi tens d'anar que no hi has estat mai ja s'hem has adelantat jeje..
Respecte al tema pistes no et puc ajudar gaire,nomes dir-te que hem fet per pista desde la carretera de merles-Cobert puigcercos fins a Sagàs i al mig hii ha un cruce que va a parar a la sortida de Borredà direccio Vilada,però per una GS amb mixtes no la veig factible.Com tampoc veig gaire bona opcio una pista que comença a la carretera de Borredà a St.Jaume (comença en un cartell que indica santuari dels Oms)i que passa pel refugi d'Arderico i acaba al Santuari de Falgars o la pobla segons els desvios que agafis.Si se'm acut alguna opcio real ja t'ho fare saber.

Kpeps
Presentats
Entrades: 8196
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Entrada Autor: Kpeps » dl. juny 11, 2012 10:39 pm

unes fotos molt macas,sempre vas a uns indrets que no sabia ni que existian,molt bones rutas ;) ;)
Imatge

Jordivili
Presentats
Entrades: 250
Membre des de: dc. abr. 27, 2011 7:20 pm
Ubicació: El Bisaura

Entrada Autor: Jordivili » dc. ago. 08, 2012 9:02 am

Aquest diumenge al matí no tenia res a fer,total que'm vaig arribar fins al Santuari de la Quar,ja fa molt temps que tenia a "tareas pendientes".Les vistes molt maques llastima que la visibilitat no era del tot bona.Un cop vist el Santuari em vaig arribar fins al monestir de Sant Pere de la Portella,una part està mig derruit pero sembla que està en fase de restauracio,un cop vist em fa molta mandra tornar a recular fins a Sagàs i a 100m del monestir veig una pista que sembla en bon estat on un indicador de fusta mig esborrat s'intueix que possava Olvan.Començo la pista em bon estat pero un cop passades 2 cases el cami es complica amb un parell de baixades amb pedra suelta i jo amb les rodes 100% asfalt i tot sol sere gamarus,sort que es poc tros ja que el cami es torna ample i bo i arribo just aql costat del centre mundial del ruc català.
Fluives
En fi ja una bona aventura i un altre camí per les nostres excursions OFF d'hivern amb neumatics de tacs.Aquest cami no el recomano a motos que no portin neumatics de tacs.

Respon

Torna a “Rutes, cròniques i viatges”