Tres Dies En Solitari Pel Pirineu Aragonès

Per a proposar sortides, viatges i les seves cròniques

Moderador: Airald

Respon
Straw man
Presentats
Entrades: 294
Membre des de: dv. maig 18, 2012 10:40 am
Ubicació: Sant Andreu del Palomar

Tres Dies En Solitari Pel Pirineu Aragonès

Entrada Autor: Straw man » dt. jul. 10, 2012 12:30 pm

El passat cap de setmana vaig fer una ruta off road entre Fraga i Biescas amb una colla d'amics. El diumenge ens vam acomiadar al camping de Gavín on ens vam allotjar i jo em vaig quedar tres dies més per gaudir dels paisatges de la zona i de la conducció de la meva nova adquisició.

unes fotos del camping de Gavín (en aquest cas vam estar als bungalows de pedra)

Imatge

els tres dies següents vaig estar al camping Rio Ara de Torla, altament recomanable.

Camping Rio Ara

Imatge

Imatge

El diumenge al matí abans d'arnar cap al camping faig la pujada entre Biescas i El Portalet, vistes camí de la Hoz de jaca

Imatge

Imatge

el mirador de la Hoz de Jaca

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

crec que això és Panticosa

Imatge

no vaig arribar al Portalet perquè hi havia molta boira i no valia la pena, mitja volta i cap a Biescas un altre cop on agafaria la n-260 direcció a Torla

aquí en un revolt per contemplar la vall de Biescas

Imatge

Linás de Broto

Imatge

i la seva Iglesia de San Miguel

Imatge

Imatge

enfilo el trencant de la n-260 que puja cap al parc nacional d'Ordesa i que em deixarà a Torla

Imatge

Imatge

m'instal•lo al camping Rio Ara de Torla, molt cuidat i econòmic amb unes vistes d'escàndol

Imatge

Imatge

Imatge

la satisfacció era plena

Imatge

Imatge

Imatge

a mitja tarda baixo a Broto al dispensari ja que tinc un voltadits que fa dies em fa bastant la guitza.
Aprofito per inspeccionar el poble i aprovisionar-me ja que al càmping, el bar tan sols és cafeteria i no donen res de menjar.

l'endemà al matí començo fent una ruta curta però preciosa, aquestes eren les vistes sortint del camping. el campanar de l'església de Torla al fons.

Imatge

avui la cosa aniria de ponts de pedra sobre el riu Ara, aquest l'havies de creuar per anar ui venir del camping.

Imatge

sobre el pont mirant direcció nord

Imatge

em dirigeixo a Bujaruelo on he vist que hi ha un altre bonic pont de pedra, agafo la pista que hi va

Imatge

entre Torla i Bujaruelo no hi ha ni 30 km entre anar i venir, però és un dels trams més bonics que he tingut ocasió de fer en moto. Ara veureu que no exagero.

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

l'eufòria anava en augment

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

arribo finalment a la meva destinació, el refugi de Bujaruelo

Imatge

i el seu majestuós pont. Aquí em vaig recrear amb la càmera i em vaig instal•lar còmodament per gaudir d'aquell idíl•lic paratge una bona estona.

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

després de la maratoniana jornada (30km) decideixo recuperar forces a la piscina de l'Hotel Ordesa sota l'ombra d'un avet centenari. El dia no anava pas malament del tot :cool:

Imatge

Imatge

Imatge

ja al vespre, passejada per Torla per comprar una mica de teca pel sopar.

Imatge

era el dia de la final de la eurocopa i el poble estava tot engalanat amb rojigualdas cosa que va fer que no li pogués fer el reportatge que m'hagués agradat de fer. Què hi farem, no es pot tenir tot.

Imatge

Imatge

l'endemà al matí em disposo a fer algun km més que el dia anterior.
Començo baixant a Broto on abans que res li dedico una sessió de mimos a la meva Tororosso estimada: neteja de cadena amb querosè per treure-li la pols de tot el cap de setmana fent off road per secarrals i una bona greixada per deixar-la en perfecte ordre de marxa.

vistes de la vall de Broto tot despuntant el dia

Imatge

Imatge

seguim amb els ponts, aquest és a Broto, tot just un centenar de metres més avall de la “Cascada del Sorrosal" on hi ha una via ferrata.

Imatge

Imatge

Imatge

després d'esmorzar els pertinents i protocolaris huevos con jamón enfilo a carretera que porta a Fanlo, Nerín i Buerba

Imatge

Imatge

Fanlo

Imatge

al fons es divisa el Cañón de Añisclo que faré per la tarda en el sentit que està permès (entre escalona i buerba, al revés no es pot transitar)

Imatge

vistes de l'església de Nerín S XII

Imatge

vistes del Collado de Nerín, escolpit pel riu Bellós

Imatge

Imatge

al fons la població de Vió, on hi ha una meravellosa església románica del S. XIII la iglesia de sant vicente Mártir.

Imatge

Hi havia un senyor venent estris tallats en fusta de Boj (disculpeu però no sé la traducció al català d'aquest tipus de fusta) i després de comprar-li' una espátula al mòdic preu de 6€ :shock: em va deixar entrar a l'església on hi ha uns frescos molt ben conservats, de propina em va deixar pujar al campanar on la càmara va dir prou després de fer-me una autofoto dins el campanar.

Imatge

Imatge

Imatge

De Vió, baixo a Boltanya i pujo cap a BIelsa, llavors enfilo la Vall de Pineta per arribar-me fins al final de la carretera tot just on hi ha el parador nacional de Ordesa. Pago 1.5€ de parking i passo la tarda embadalit contemplant la cascada del cinca i el circ que forma la vall al seu final.

De tornada a Escalona em desvio de la nacional per fer el Cañón de Añisclo, altament recomanable, una carretereta estreta que tan sols es pot transitar en un sentit, tot i que al final vaig tenir un petit ensurt amb un descerebrat que pretenia fer-la de baixada. Hi ha gent per tot en aquest món.

Aquí teniu el link aproximat de les rutes seguides:

dilluns: Torla-Bujaruelo-Torla
https://maps.google.es/maps?saddr=Torla&daddr=Carrer+desconegut&hl=ca&ll=42.664009,-0.117073&spn=0.177226,0.301094&sll=42.721669,-0.12394&sspn=0.044265,0.075274&geocode=FVhzigId30_-_yljOHw1fvlXDTHz_9YisYpDfg%3BFT7jiwId-uT9_w&mra=mift&mrsp=1&sz=14&t=m&z=12

dimarts Torla-Fanlo-Viío-Boltaña-Bielsa-Vall de la Pineta_ Escalona_Sarvisé
2n dia

salut!
Straw man l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. jul. 10, 2012 3:12 pm, en total s’ha editat 7 vegades.
strawman going straight to the devil
strawman going straight to hell.

Pasqual
Presentats
Entrades: 2080
Membre des de: dj. jul. 09, 2009 11:20 pm
Ubicació: Garrotxa

Re: Tres Dies En Solitari Pel Pirineu Aragonès

Entrada Autor: Pasqual » dt. jul. 10, 2012 1:05 pm

Magnifica ruta i bon reportatge. Espero el reste de fotos.

No deus tenir la ruta a wickiloc (o similar) per exemple?

Gràcies per compartir l'experiència.

CMB
Presentats
Entrades: 2728
Membre des de: ds. abr. 10, 2010 4:47 pm
Ubicació: Gironès

Entrada Autor: CMB » dt. jul. 10, 2012 1:59 pm

Ui, ui, ui, excel·lent!

Quins tres dies més ben aprofitats!

Imatge

T'ho deus haver passat genial!

Per la sortida que vam fer per asfalt fa unes setmanes no paravem de veure rutes trail per fer, però la Kawa W800 d'en Joan no ho permetia i no vam fer pràcticament res de trail.

Aquesta pista cap a Bujaruelo ja la vam veure, pe`ro no hi havia temps! Una altra vegada serà! PEr cert, hi ha continuació o sortida pel final direcció a Bielsa o similars?

Salut i gràcies

Straw man
Presentats

Entrada Autor: Straw man » dt. jul. 10, 2012 3:00 pm

[quote user="CMB" post="206781"]Ui, ui, ui, excel·lent!

Imatge

Per la sortida que vam fer per asfalt fa unes setmanes no paravem de veure rutes trail per fer, però la Kawa W800 d'en Joan no ho permetia i no vam fer pràcticament res de trail.

Aquesta pista cap a Bujaruelo ja la vam veure, pe`ro no hi havia temps! Una altra vegada serà! PEr cert, hi ha continuació o sortida pel final direcció a Bielsa o similars?

Salut i gràcies[/quote]

doncs si que van ser tres dies molt ben aprofitats, la tornada tampoc va tenir desperdici, tot i que les presses per arribar i la calor la van fer una mica més feixuga.

La pista que va a Bujaruelo no tindrà més de 8 km i no té sortida. Has de tornar per on has vingut.

A Torla, just al costat del camping, surt una pista que va a parar a Nerin per dalt per la vall d'Ordesa però l'amo del càmping ja em va advertir que a 500m ja hi havia placa, cosa que va desaconsellar la seva exploració. Però tinc ficat a la ceba demanar permisos a les autoritats corresponents perque me la deixin fer algun dia sota algun pretext que ja m'inventaré. :lol:

Tota aquella zona està molt restingida per sortir de les carreteres. La pista de Chia a Plan és un clàssic que s'ha de fer un cop a la vida, si pot ser de matinada per arribar al cim del coll a la sortida del sol millor encara.

Alucinamaripili
Presentats
Entrades: 7659
Membre des de: dg. set. 30, 2007 11:37 pm
Ubicació: Barcelona-Catalunya

Entrada Autor: Alucinamaripili » dt. jul. 10, 2012 3:33 pm

Quines fotos més guapes, has aprofitat bé aquests dies, els paisatges d'allà dalt son una passada.

CMB
Presentats

Entrada Autor: CMB » dt. jul. 10, 2012 3:48 pm

[quote user="Straw man" post="206786"][quote user="CMB" post="206781"]Ui, ui, ui, excel·lent!

Imatge

Salut i gràcies[/quote]

doncs si que van ser tres dies molt ben aprofitats, la tornada tampoc va tenir desperdici, tot i que les presses per arribar i la calor la van fer una mica més feixuga.

La pista que va a Bujaruelo no tindrà més de 8 km i no té sortida. Has de tornar per on has vingut.

A Torla, just al costat del camping, surt una pista que va a parar a Nerin per dalt per la vall d'Ordesa però l'amo del càmping ja em va advertir que a 500m ja hi havia placa, cosa que va desaconsellar la seva exploració. Però tinc ficat a la ceba demanar permisos a les autoritats corresponents perque me la deixin fer algun dia sota algun pretext que ja m'inventaré. :lol:

Tota aquella zona està molt restingida per sortir de les carreteres. La pista de Chia a Plan és un clàssic que s'ha de fer un cop a la vida, si pot ser de matinada per arribar al cim del coll a la sortida del sol millor encara.[/quote]

Aquesta pista que comentes de Nerin, també la tinc ullada, ha de ser una passada! Què hi diu la placa? jejeje

L'altra pisat de Chia a Plan no la conec, ja investigaré!

Salut

Straw man
Presentats

Entrada Autor: Straw man » dt. jul. 10, 2012 4:41 pm

[quote user="CMB" post="206791"]

Aquesta pista que comentes de Nerin, també la tinc ullada, ha de ser una passada! Què hi diu la placa? jejeje

L'altra pisat de Chia a Plan no la conec, ja investigaré!

Salut[/quote]

no m'hi vaig ni arribar per no caure en la temptació :roll:

la pista de chia a plan, sortint des del camping d'escalona a les 6h és assequible i 100% legal :cool:

Xavier
Presentats
Entrades: 4399
Membre des de: dv. juny 18, 2010 4:47 pm
Ubicació: Torelló (Osona)

Entrada Autor: Xavier » dt. jul. 10, 2012 4:51 pm

Gràcies per la crònica Straw Man.

Unes fotos de bandera, fan venir ganes d'anar-hi desseguida !

STELVIO 00
Presentats
Entrades: 6111
Membre des de: dv. gen. 01, 2010 8:48 pm
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: STELVIO 00 » dt. jul. 10, 2012 5:18 pm

Aquets indrets son espectaculars, has visitat els millors llocs de la comarca i les fotos molt encertades. Enhorabona per aquests 3 dias ;)
ImatgeImatgeImatge

Steelman
Presentats
Entrades: 14816
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Entrada Autor: Steelman » dt. jul. 10, 2012 7:13 pm

Molt bona ruta, i molt bon destí!
Gracies per compartir-ho amb tots
Ex ...moltes coses

Eva
Presentats
Entrades: 10516
Membre des de: dg. març 22, 2009 8:49 pm
Ubicació: Torroella de Montgrí

Entrada Autor: Eva » dt. jul. 10, 2012 8:39 pm

Moltes gràcies per compartir la ruta amb tots nosaltres....

M´han encantat les fotos del riu.... ohhhhh quina frescorrrrr :mrgreen: :mrgreen:

Fazer i Nina
Presentats
Entrades: 425
Membre des de: dv. juny 12, 2009 8:43 am
Ubicació: Catalunya
Contacta:

Entrada Autor: Fazer i Nina » dt. jul. 10, 2012 9:11 pm

Aixo si que es una cronica Lako...

CMB
Presentats

Entrada Autor: CMB » dt. jul. 10, 2012 9:51 pm

Per cert, guapísima la Honda Africatwin!

Imatge
CMB l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. jul. 10, 2012 9:52 pm, en total s’ha editat 2 vegades.

Kpeps
Presentats
Entrades: 8196
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Entrada Autor: Kpeps » dc. jul. 11, 2012 9:44 am

uns indrets preciossos que val la pena anar a visitar,els ponts sempre m'han agradat,quan vas per carretera s'en veuen a vegades ja en desus degut a que han fet noves carreteras i sempre penso la vida que els ha traginat pel damunt,gracies per les explicacions i las fotos tan macas ;) ;)
Kpeps l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. jul. 11, 2012 9:45 am, en total s’ha editat 1 vegada.
Imatge

SisoRT
Presentats
Entrades: 747
Membre des de: dg. maig 17, 2009 8:33 pm

Entrada Autor: SisoRT » dc. jul. 11, 2012 1:47 pm

Moltes gràcies per la crònica i fotos. :D

Tres dies ben aprofitats. Fins i tot detecto que has après a expressar-te brillantment amb l'aragonès oriental. Enhorabona! :mrgreen:

STELVIO 00
Presentats
Entrades: 6111
Membre des de: dv. gen. 01, 2010 8:48 pm
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: STELVIO 00 » dc. jul. 11, 2012 4:11 pm

[quote user="SisoRT" post="206886"]Moltes gràcies per la crònica i fotos. :D

Tres dies ben aprofitats. Fins i tot detecto que has après a expressar-te brillantment amb l'aragonès oriental. Enhorabona! :mrgreen:[/quote]

:b9 :b9 :b9 :b9 :b9 Siso, ja t´ho he dit altres vegades ETS UN CRACK !!!
ImatgeImatgeImatge

Leclerk
Presentats
Entrades: 631
Membre des de: dt. abr. 17, 2007 4:17 pm
Ubicació: Granollers

Entrada Autor: Leclerk » dj. jul. 12, 2012 10:52 pm

Magnífiques !! (la crònica, les fotos i la moto!!)

Salut.

Straw man
Presentats

Entrada Autor: Straw man » dg. jul. 15, 2012 1:53 pm

gràcies a vosaltres pels vostres comentaris.
Era el primer cop que sortia amb la ToroRosso a veure món i tenia ganes de fer-li un petit homenatge de benvinguda :mrgreen:
Espero que sigui la primera de moltes alegries que m'ha de donar :mrgreen:

CarlesOsonaGS
Presentats
Entrades: 427
Membre des de: dc. feb. 09, 2011 9:45 pm
Ubicació: Centelles (Osona)

Entrada Autor: CarlesOsonaGS » dg. jul. 15, 2012 5:16 pm

Fantàstica ruta i relativament aprop. Gracies per compartir-la.

Bons i frescos paisatges. Com per l'any vinent estem pensant en un Hondarribia-Cadaques fent zig-zag per a tot el "zig-zagagable" que es pugui del Pinineu Ibèric i Francès, anotaré aquestes rutes.

Charlyxt
Presentats
Entrades: 94
Membre des de: dg. maig 15, 2011 8:47 pm
Ubicació: Sant Cugat del Vallès

Entrada Autor: Charlyxt » dl. jul. 16, 2012 9:13 pm

Pol, una crònica fantàstica d'aquelles que crean aficiò. A veure si en fem una d'aquestes junts.

Respon

Torna a “Rutes, cròniques i viatges”