unes fotos del camping de Gavín (en aquest cas vam estar als bungalows de pedra)
els tres dies següents vaig estar al camping Rio Ara de Torla, altament recomanable.
Camping Rio Ara
El diumenge al matí abans d'arnar cap al camping faig la pujada entre Biescas i El Portalet, vistes camí de la Hoz de jaca
el mirador de la Hoz de Jaca
crec que això és Panticosa
no vaig arribar al Portalet perquè hi havia molta boira i no valia la pena, mitja volta i cap a Biescas un altre cop on agafaria la n-260 direcció a Torla
aquí en un revolt per contemplar la vall de Biescas
Linás de Broto
i la seva Iglesia de San Miguel
enfilo el trencant de la n-260 que puja cap al parc nacional d'Ordesa i que em deixarà a Torla
m'instal•lo al camping Rio Ara de Torla, molt cuidat i econòmic amb unes vistes d'escàndol
la satisfacció era plena
a mitja tarda baixo a Broto al dispensari ja que tinc un voltadits que fa dies em fa bastant la guitza.
Aprofito per inspeccionar el poble i aprovisionar-me ja que al càmping, el bar tan sols és cafeteria i no donen res de menjar.
l'endemà al matí començo fent una ruta curta però preciosa, aquestes eren les vistes sortint del camping. el campanar de l'església de Torla al fons.
avui la cosa aniria de ponts de pedra sobre el riu Ara, aquest l'havies de creuar per anar ui venir del camping.
sobre el pont mirant direcció nord
em dirigeixo a Bujaruelo on he vist que hi ha un altre bonic pont de pedra, agafo la pista que hi va
entre Torla i Bujaruelo no hi ha ni 30 km entre anar i venir, però és un dels trams més bonics que he tingut ocasió de fer en moto. Ara veureu que no exagero.
l'eufòria anava en augment
arribo finalment a la meva destinació, el refugi de Bujaruelo
i el seu majestuós pont. Aquí em vaig recrear amb la càmera i em vaig instal•lar còmodament per gaudir d'aquell idíl•lic paratge una bona estona.
després de la maratoniana jornada (30km) decideixo recuperar forces a la piscina de l'Hotel Ordesa sota l'ombra d'un avet centenari. El dia no anava pas malament del tot
ja al vespre, passejada per Torla per comprar una mica de teca pel sopar.
era el dia de la final de la eurocopa i el poble estava tot engalanat amb rojigualdas cosa que va fer que no li pogués fer el reportatge que m'hagués agradat de fer. Què hi farem, no es pot tenir tot.
l'endemà al matí em disposo a fer algun km més que el dia anterior.
Començo baixant a Broto on abans que res li dedico una sessió de mimos a la meva Tororosso estimada: neteja de cadena amb querosè per treure-li la pols de tot el cap de setmana fent off road per secarrals i una bona greixada per deixar-la en perfecte ordre de marxa.
vistes de la vall de Broto tot despuntant el dia
seguim amb els ponts, aquest és a Broto, tot just un centenar de metres més avall de la “Cascada del Sorrosal" on hi ha una via ferrata.
després d'esmorzar els pertinents i protocolaris huevos con jamón enfilo a carretera que porta a Fanlo, Nerín i Buerba
Fanlo
al fons es divisa el Cañón de Añisclo que faré per la tarda en el sentit que està permès (entre escalona i buerba, al revés no es pot transitar)
vistes de l'església de Nerín S XII
vistes del Collado de Nerín, escolpit pel riu Bellós
al fons la població de Vió, on hi ha una meravellosa església románica del S. XIII la iglesia de sant vicente Mártir.
Hi havia un senyor venent estris tallats en fusta de Boj (disculpeu però no sé la traducció al català d'aquest tipus de fusta) i després de comprar-li' una espátula al mòdic preu de 6€ :shock: em va deixar entrar a l'església on hi ha uns frescos molt ben conservats, de propina em va deixar pujar al campanar on la càmara va dir prou després de fer-me una autofoto dins el campanar.
De Vió, baixo a Boltanya i pujo cap a BIelsa, llavors enfilo la Vall de Pineta per arribar-me fins al final de la carretera tot just on hi ha el parador nacional de Ordesa. Pago 1.5€ de parking i passo la tarda embadalit contemplant la cascada del cinca i el circ que forma la vall al seu final.
De tornada a Escalona em desvio de la nacional per fer el Cañón de Añisclo, altament recomanable, una carretereta estreta que tan sols es pot transitar en un sentit, tot i que al final vaig tenir un petit ensurt amb un descerebrat que pretenia fer-la de baixada. Hi ha gent per tot en aquest món.
Aquí teniu el link aproximat de les rutes seguides:
dilluns: Torla-Bujaruelo-Torla
https://maps.google.es/maps?saddr=Torla&daddr=Carrer+desconegut&hl=ca&ll=42.664009,-0.117073&spn=0.177226,0.301094&sll=42.721669,-0.12394&sspn=0.044265,0.075274&geocode=FVhzigId30_-_yljOHw1fvlXDTHz_9YisYpDfg%3BFT7jiwId-uT9_w&mra=mift&mrsp=1&sz=14&t=m&z=12
dimarts Torla-Fanlo-Viío-Boltaña-Bielsa-Vall de la Pineta_ Escalona_Sarvisé
2n dia
salut!