Darrera els pasos de la Denali.

Per a proposar sortides, viatges i les seves cròniques

Moderador: Airald

Respon
Terraxaman
Presentats
Entrades: 544
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 11:19 am
Ubicació: Montseny-Les Guilleries
Contacta:

Darrera els pasos de la Denali.

Entrada Autor: Terraxaman » dc. juny 20, 2007 7:56 pm

Hola nois/es:

Si voleu veure la versió complerta i més literaria podeu fer-ho aquí:
http://terraxamanrutes.blogspot.com/200 ... chive.html

El post de'n McKinley sobre l'off-road pel Ripollés, em va tocar molt endins, hauria d'explicar moltes coses que no faré per no aburrir-vos, però en quan el vaig llegir, vaig saber que jo també l'hauria de fer.

Imatge

Com?, Quan i amb Qui? eren les preguntes que havia de respondre ràpidament, més quan després de parlar amb un parell de forestals d'aquí (Parc Natural del Montseny) van advertir-me que molt probablement a partir de l'1 de juliol, el pas de vehicles a motor quedaria molt restringit. Així que fent mànigues de tot, m'ho vaig muntar per a tenir lliure aquest matí, vaig proposar als companys que solen fer GT's si els anava bé, però la premura, viatges i encostipats varis, els hi ho van impedir, llastima!... però... jo ja no soc un xaval com en Mckinley, me'n havia d'anar tot sol per aquestes pistes?... ja se sap allò de que per la muntanya no s'ha d'anar sol, per qualsevol cosa que pugui passar, el cert es que em feia respecte, però m'ho vai plantejar així: "potser és la darrera vegada que pots fer una imprudència com aquesta"... i dit i fet.
Per raons d'estrategia, vaig decidir fer la ruta al revés, es a dir, entraria per Ribes de Fresser i sortiria per Molló, aquí el plànol molt reduit:

Imatge

Heu de tenir present que la part des de la Colonia Estebanell a Ogassa, no la he fet avui. així doncs comencem des de Ribes anem a cercar la carretera de Pardines, a poc més d'uns 3 Kms. a l'esquerra hi ha el desvio que va cap a Tregurà. Carretera forestal, apta per a tota mena de vehicles, en general no presenta cap mena de dificultat, que jo recordi no he trobat cap pas on calgués pendre precaucions, dir-vos que pasaven turismes, així que molt, molt recomenable, especiament per les vistes, anem a veure unes quantes:

Imatge

Imatge

Aixó és que em va captivar del post de'n Mckinley espais oberts immensos plens de ramats de cavalls i vaques...

Imatge

veritablement és un altre món: El Regne dels cels i de les muntanyes..., et sents tan petit davant d'aquesta immensitat...

Vaig parar al refugi on en Mckinley va trobar les marmotes, jo anava provist amb nous i avellanes -per si un cas- però no les vaig veure ni sentir, fant uns crits molt peculiars... el que si havia era un grup de quatre eugues, dos poltres i un mascle, que en un moment donat va fer gala de la seva virilitat muntant una de les eugues, no se perquè, cap de les fotos del refugi, ni de les eugues ha sortit, però la moto està aparcada justament allà....

Imatge

No em direu que no es maca la Llibertat!...
Com li va passar a en Mckinley el temps va començar a canviar allà dalt (2000 mts. d'alçada)

Imatge

em sembla recordar que aquesta mateixa foto en deia camí del cel, no?

Imatge

per uns moments va ser fantàstic tot i que preveia que potser plouria, ja anava preparat

Imatge

Així, disfrutant com un vadell vaig arribar a la creu de fusta, no, tampoc hi eren els cavalls, només dos corbs ben negres que en acostar-me van sortir volant. Els vaig preguntar si eren en Carles Castañeda i el seu mestre Juan Maltús, em van contestar amb uns crits mentre és deixaven enduur pel vent...

Imatge

En arribar a Tregurà, un bon ramat passejava per la carretera que m'havia de duur fins a Setcases:

Imatge

A la sortida de Setcases en direcció a l'estació d'esquí, a uns tres o quatre Kms. a la dreta hi ha el desviament que va cap a Espinavell, ull! que primer n'hi ha un que diu Mollo, però em sembla que es un GR i no és pot anar motoritzat...
Aquesta pista no és tan maca com l'anterior, el terra es més solt hi n'hi ha més pedres soltes, la primera part de pujada té un pel de dificultat, en algun tram molt trencat m'he hagut de posar dret, res d'important però cal saber-ho. Aquesta pista s'ha de fer amb una trail... A més al començament no és tan espectacular com l'altre doncs transcorre entre avets i pins, sense massa perspectiva, però quan arribes dalt i et situes damunt del bosc, tot canvia...

Imatge

Imatge

Imatge

Aquest espectacle ja justifica la feinada de pujar-hi...

Imatge

Imatge

La baixada no té massa història, el ferm no millora i aviat et perds un altre cop dins del bosc fins arribar a Espinavell...

Imatge

Bé doncs això ha estat el resum de la sortida d'avui. Ens hauríem de propossar de fer-la a la tardor uns quants... Em sento molt orgullós d'haver-la fet, ni que sigui en solitari, ha estat un desafiament que imaginava molt més seriós del que en realitat ha estat.

Novament agraïr a Mckinley i a la Denila que hagin obert el camí.

V'ssssssssssss
Terraxaman l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. juny 22, 2007 5:26 pm, en total s’ha editat 1 vegada.

Xavitiger
Presentats
Entrades: 833
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 8:08 pm
Ubicació: Igualada (Anoia)

Entrada Autor: Xavitiger » dc. juny 20, 2007 8:21 pm

Esplèndit Terraxaman, i a més amb petits tocs de repte segons expliques.
És ben cert que entre el Quim i tu, a la fi ens treureu les ganes d'aixafar el negre asfalt.
M'ha agradat molt, de veritat!!! :wink: :wink: :wink:
NO DEIXIS PER DEMÀ EL QUE PUGUIS FER AVUI!!!
SOCI AMM Nº 5951
Imatge

Mckinley
Presentats
Entrades: 347
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 9:38 pm
Ubicació: Calella

Entrada Autor: Mckinley » dc. juny 20, 2007 8:26 pm

Carai Terra! veig que la sortida t'anat d'alló més bé, quina enveja, jo treballant i tú per aquests paisatges!! Avui hi pensava a la feina, si hauries anat, i no m'has defraudat :wink: :wink: Molt maques les fotos, i el que més m'ha agradat ha estat la nuvolada que t'ha enganxat allà adalt. De fet aquesta ès una ruta de les més maques i fàciles que hi han per fer. Estic d'acord amb tú que a la tardor ho podriem repetir en colla.
En quant a les marmotes, pensa que quan veuen una grogueta s'aparten, no fos cas que els hi passi com a les perdius :twisted: :twisted: :twisted:, però en canvi quan pasa una Varadero surten a veure-la atretes per l'espectacle que suposa veure aquesta màquina a la natura 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8)
Vssssssssssssss
Imatge
UN BON OFF-RIDER NO RECULA MAI!. DONA MITJA VOLTA I CONTINUA.

Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Entrada Autor: Randy-650 » dc. juny 20, 2007 8:47 pm

Quina pau i tranquilitat que hi deu haver per aquests indrets, ¿a que si? :D

Molt bona excursió, noi. Ja tens les piles carregades.

P. D : No trobaves a faltar els pneumàtics de tacs? :roll:
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Ramon_vfr
Presentats
Entrades: 6889
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 2:27 pm
Ubicació: Qualsevol lloc del mon, sempre en misió secreta al servei de Sa Graciosa Majestat
Contacta:

Entrada Autor: Ramon_vfr » dc. juny 20, 2007 10:43 pm

Caram Terra.... quina ruta més guapa !!!!!

Al dematí vora les 9 h. en vàren creuar a l'açada de La Gleva, segur que t'en recordes d'un Bmw que es va posar a pitar i em vares mirar extranyat :oops: :oops:

Sabia que tenia d'haver fet marxa enrrera i agafar el moto i seguir-te, que de ben segur anaves a fer una ruta fantàstica i amb el dia preciòs que feia.

I ha estat així, gràcies per aquesta magnífica ruta i per les meravelloses fotos.

Vssssssss
007
NEVER SAY NEVER AGAIN

Imatge

Recte endavant no es pot anar gaire lluny...
El petit Princep

QSC
Presentats
Entrades: 1304
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 11:37 am
Ubicació: >>> Jordi i Júlia <<< (Sabadell)

Entrada Autor: QSC » dc. juny 20, 2007 10:58 pm

Llàstima no haver-te pogut acompanyar Eduard !!!! els paratges son impressionants i les pistes vistes així (sense la manipulació digital d'en mestre maquinli) hasta semblen fetes per a mi :lol: :lol: :lol: :lol:

Moltes gràcies per mostrar-nos aquestes fotos

V'sssssssssss

Siono1000
Presentats
Entrades: 2573
Membre des de: dc. març 28, 2007 2:12 am
Ubicació: Baix Empordà

Entrada Autor: Siono1000 » dc. juny 20, 2007 11:06 pm

Quant vaig veure el reportatge d'en Makinley, s'en va posar pell de gallina i em vaig jurar que la ruta la realitzaria a no tardar massa...de moment segueix en el sarró de rutes pendents. Ara en veure el teu reportatge sé segur del tot que la faré, ja que la pell de gallina m'ha tornat a sortir, però si el que dius de l'u de Juliol es cert...de moment em serà impossible, aixís doncs que jo també m'apuntaría a aquesta possible sortida a la tardor.
Felicitats per la sortida.
Salut i kilómetres

Atramuntanat
Presentats
Entrades: 734
Membre des de: dt. gen. 09, 2007 1:26 pm
Ubicació: Sant Feliu de Guixols - MGM 13254

Entrada Autor: Atramuntanat » dc. juny 20, 2007 11:06 pm

m'alegro que al final hi hagis pogut anar, jo encara arrossego febre, pero si que et prego t'enrecordis de mi aviat!!
Erg Chebbi - Merzouga

Imatge

Bayerische Motoren Werke R 1200 GS Ifigenia

Terraxaman
Presentats
Contacta:

Entrada Autor: Terraxaman » dc. juny 20, 2007 11:26 pm

Hola nois/es:

James_Bond ha escrit:Caram Terra.... quina ruta més guapa !!!!!

Al dematí vora les 9 h. en vàren creuar a l'açada de La Gleva, segur que t'en recordes d'un Bmw que es va posar a pitar i em vares mirar extranyat :oops: :oops:

Vssssssss
007
Si senyor me'n recordo de que algú a tocat la botzina, però no he vist ningú conegut i he pensat que la cosa no anava amb mí...
Haguesis fet molt ben fet, especialment la primera part, la més maca l'hauries pogut fer, fins i tot amb la Pan...
A ttots gràcies pels comentaris, i al setembre no ens hauriem d'estar de fer-la, val?!...

V'sssssssssss

Triniti.V
Presentats
Entrades: 1426
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 7:41 am
Ubicació: La Garriga
Contacta:

Entrada Autor: Triniti.V » dc. juny 20, 2007 11:41 pm

Espectacular reportatge fotogràfic... :D :D :D

La veritat és que la pau que es respira en indrets com aquests no te preu... :wink: :wink: :wink:

Moltes Felicitats per no tirar-te enrera i fer la ruta, que encara que sol,
segur que la vas gaudir d’allò més. :P :P :P

:!: i Vvvvsss
Honda Varadero XL1000V - La Negreta

Web Personal - Informació dels Alps a El Rincón Alpino

Vvvvvvssss

Gerard
Presentats
Entrades: 440
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 5:39 am
Ubicació: La Garriga ( Bcn )

Entrada Autor: Gerard » dj. juny 21, 2007 11:37 am

Només dir que em descobreixo davant d’un autèntic MOTERO

Kel
Presentats
Entrades: 3513
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 10:42 pm
Ubicació: Girona
Contacta:

Entrada Autor: Kel » dj. juny 21, 2007 5:24 pm

Eduard, merci com convidar-me. Encara em sap més greu no poder fer-la.

Conec la ruta prou bé, l'he feta forces vegades i tot l'any és fantàstica. Un cop vaig aturar-me amb el RAV4 i vaig gaudir d'una tempesta espectacular a dalt de tot de la collada entre Ribes i Tragurà (crec que voreja els 2100 msnm) El vent, llamps, trons i pluja feien moure el cotxe com si d'una ploma es tractés; fre de ma i marxa posada i encara no em sentia segur. Dalt de tot la vaig veure venir, passejant unes dues hores i mirant el cel s'apropava poc a poc i quan era a sobre no veia res de res. Va ser una horeta magnífica de tempesta, i a la baixa tot era aigua regalimant per els prats i els torrents i rieres.

Aquest estiu tinc previst tornar-hi (enllaunat) per anar a buscar una altre tempesta igual o superior. El temps és qui mana, però el dinar per el Ripollès i la tarda passejant per les pastures no me la treu ningú (si plou molt passejaré igual i gaudiré de la tempesta preparat per la pluja). Quan arribi el moment posaré un post. La natura en estat "brutal" és de les coses més excitants que conec.

Merci per el reportatge i per fer-me sortir una estona d'aquestes 4 parets.
[align=center]http://www.remences.com[/align]
..........................................................................

Terraxaman
Presentats
Contacta:

Entrada Autor: Terraxaman » dv. juny 22, 2007 5:28 pm

Hola nois/es:

Si voleu veure la versió complerta i més literària amb referències pictòriques, podeu fer-ho aquí:

Espero que us agradi.

V'sssssssssssss

Steelman
Presentats
Entrades: 14816
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Entrada Autor: Steelman » dv. juny 22, 2007 5:52 pm

Quina enveja que em feu. A mi cada vegada em fa mes respecte entrar a trepitjar terra i mira que en tinc ganes pero cada cop que tu , en quim , l'atramuntanat em poseu alguna d´aquesa sortida off ...torneu a donarme una bocanada d´aire fresc amb ganes d´intentara-ho.

Per cert...
stromkel ha escrit: La natura en estat "brutal" és de les coses més excitants que conec.
A mi em passa el mateix.
Ex ...moltes coses

Mckinley
Presentats
Entrades: 347
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 9:38 pm
Ubicació: Calella

Entrada Autor: Mckinley » dv. juny 22, 2007 7:07 pm

Terraxaman ha escrit:Hola nois/es:

Si voleu veure la versió complerta i més literària amb referències pictòriques, podeu fer-ho aquí:

Espero que us agradi.

V'sssssssssssss

:bow :bow :bow :bow :bow :bow :bow :bow :bow :bow :bow :bow :bow :bow :bow :bow :bow :bow :bow :bow :bow :bow :bow :bow :bow :bow :bow

Fantastic
Imatge
UN BON OFF-RIDER NO RECULA MAI!. DONA MITJA VOLTA I CONTINUA.

lemansotarres
Presentats
Entrades: 119
Membre des de: dl. gen. 22, 2007 8:58 am
Ubicació: Castellví de Rosanes

Entrada Autor: lemansotarres » ds. juny 23, 2007 7:41 pm

Si, senyor. si. Terra.
Molt potent.
Molt bona la tria,
Plausible: la decisió.
L'execució és contundent i la transcripció és molt ferma. També tens un blog que caldria aturar-s'hi i tirar-hi un grapat d'avellanes. Potser.

Tu, continua. Buscant marmotes, i tous de molsa. Aviat hi pujarem tots (que som com uns 7 milions) a fer-hi les parrillades, per aquí dalt, i a omplir-ho tot de llaunes de pepsi i bossetes de plàstic.

Voleu fer el favor de no donar els mapes de segons on!!
Jo diria que, en tot cas, els publiquis en privat i a la gent de comfiança!
Si, també és una opinió. Però no juguem gaire amb foc en això de dir-ho tot, i alegrement, per internet, que aquesta també pot ser una arma de doble fil. I em sembla que ens hi juguem una part important de la "virginor" d'aquest vell pirineu.

Vaja, al temps em remeto. I això que ja no hi seré.

Ara, que tu ...tira milles, eh!
lemansotarres l’ha editat per darrera vegada el dia: dg. juny 24, 2007 7:40 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Suc al ferro.

Terraxaman
Presentats
Contacta:

Entrada Autor: Terraxaman » ds. juny 23, 2007 7:53 pm

Hola nois/es:

lemansotarres ha escrit: Voleu fer el favor de no donar els mapes de segons on!!
Jo diria que, en tot cas, els publiquis en privat i a la gent de comfiança!
Doncs crec que tens raó.
Ja no ho faré més.

V'ssssssssssss

Llagasta
Presentats
Entrades: 3270
Membre des de: dc. gen. 17, 2007 11:18 am
Ubicació: Vallès Occidental

Entrada Autor: Llagasta » dg. juny 24, 2007 7:34 pm

Terra;

Alla dalt amb el cel a tocar dels dits, no se t´accelera el cor, no respires d´una altre manera ? :roll:
Imatge

Respon

Torna a “Rutes, cròniques i viatges”