Bòsnia i Herzegovina.

Per a proposar sortides, viatges i les seves cròniques

Moderador: Airald

Respon
Avatar de l’usuari
Steelman
Presentats
Entrades: 14816
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Bòsnia i Herzegovina.

Entrada Autor: Steelman » dl. ago. 06, 2012 2:51 am

Al 1992, jo només tenia 14 anys. Era una època gloriosa per el Barça (1era Champions),vaig fer el meu primer viatge (Italia amb l´institut), feien les olimpíades a BCN, a Reus erem subseu olímpica amb Hockey Patins.....
Però amb tot recordo amb tristor el problema dels balcans. Recordo veure 30Minuts del conflicte, els TN's,... i fins i tot recordo les concentracions a la Plaça del Mercadal de Reus per rebutjar el conflicte.

Anys desprès, concretament al 2008, al fer el nostre viatge a Romania, recordo quant creuaven Croàcia , direcció a Sèrbia, amb la frontera de BiH al costat i paral.lela a l´autopista.....
Tenia una sensació especial al passar per Belgrad, la frontera de Bòsnia,.....

Les ganes de visitar la zona, concretament Bòsnia, no era pel morbo del turisme bèl.lic ni per la bellessa dels seus paissatges.
Les ganes venien per veure i conèixer un país petit com el nostre,on moltes cultures hi havien conviscut durant molts i molts segles havia pogut acabar amb una guerra tant freda i dura com les dels anys 90...i sobreviure!!!!!

Amb tot , aquest any amb la crisis i les retallades, no estàvem per un gran viatge. De fet teniem previst anar als Pirineus o als Alps de càmping.
No em plantejava cap altre tipus de viatge, però vaig enganxar per la televisió que feien un reportatge sobre el trist 20é aniversari de la guerra dels balcans i al veure-ho, va re-despertar en mi, les ganes d'anar-hi

Abans de dir res a la Natàlia , sobre els meus dessitjos, vaig preparar durant una setmana,molt per sobre dos viatges.Un de 12 dies pels alps, i un altre de 12 dies per Bòsnia.
Vaig veure que degut als baixos preus de BiH i els alts de CentreEuropa, economicàment el viatge era viable, aixi que ja amb més pausa varem possar-nos a preparar-lo.


Imatge

Bòsnia i Hercegovina és un estat situat a la Península dels Balcans. Les seues fronteres fiten al sud amb Montenegro, a l'est amb Sèrbia, al nord i a l'oest amb Croàcia, i amb la Mar Mediterrània en una xicoteta franja al sud-oest de 26 Km.

El país és la llar de tres grups ètnics, els anomenats «pobles constituents», un terme únic per a Bòsnia i Hercegovina. Aquests són:
► Els bosníacs (Màjoritariament musulmans)
► Els serbis (Màjoritariament Cristians Ortodoxes)
► Els croats (Màjoritariament Cristians)

Al dia d'avui, el país està políticament descentralitzat i es compon de dues entitats de govern diferents, la Federació de Bòsnia i Hercegovina i la República Srpska, amb una tercera regió, el Districte Brčko sent administrat per tots dos.

Informació extreta de la Viquipèdia


Per preparar el viatge em vaig valdre del següent material.

Imatge*******Imatge*******Imatge*******Imatge*******Imatge
  1. Mapa de Carreteres de BiH De l´editorial Freytag & Berndt comprat a Amazon per uns 10€
  2. Mapes rutejables per a Garmin dels Balcans. Concretament el Adria Routes 4.0 NT. El seu cost oficial és d´uns 60€. A mi no m´ho va costar ;)
  3. Guia de Viatges de Bosnia. Concretament la de l'editorial BradT. L'única en castellà, en català no n´hi ha. Comprada a llibreria a Reus per uns 20€
  4. Una sèrie de Documentals de 30 Minuts,vistos a travès de 3 a la Carta. Concretament els de Sarajevo l´enemic invisible, Bòsnia Malferida.Els Oblidats de Mostar i Les roses de Sarajevo
  5. El Crack dels GPS i del Garmin en concret. En Panotxa, que em va ajudar moltíssim, en infinitat de dubtes que tenia del GPS. Tracks, Waypoints,Mapes,....
Ex ...moltes coses

Avatar de l’usuari
Steelman
Presentats
Entrades: 14816
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Re: Bòsnia i Herzegovina.

Entrada Autor: Steelman » dl. ago. 06, 2012 2:52 am


Dissabte 14 Juliol 2012


Imatge

KM's 490 - Track a Wikiloc
Meteo: Bona temperatura, al sortir al vespre. Vent moderat entre Girona i la Jonquera
Allotjament i Preu: Appart City13,83€ ( Amb punts Travel)



És el primer dia de viatge, però no el primer de vacances.
El dissabte jo treballava i plegava a les 19 de la tarda. Però per poder aprofitar més els dies decidim marxar al vespre quant jo plegui de treballar.
Durant el dia anterior hem preparat totes les maletes i bosses. [ També la bossa groga Pasqual!!! ]

Al mati, abans d´anar a la feina, col.loco les les maletes a la moto, ja amb les bosses dins. Aixi al tornar nomès resta possar el fardell, la bossa sobredipòsit, vestir-nos de moto.......i en marxa!!!!
Imatge


Encara que durant el dia havia fet força calor, el fet de sortir a quarts de vuit, ens va permetre tenir una bona temperatura durant tot el recorregut.
A l´alçada de la Jonquera, varem tenir un petit incident. El vent bufava moderadament, i la pantalla del meu casc...va volar.
Aixó no és cap problema si no fos que porto lentilles. Durant les hores diürnes no hi ha cap problema, ja que amb les ulleres de sol ja evito que es resequin els ulls.
Pero de nit o amb pluja....es molestós

Just crear el Coll del Perthus, el vent que bufava a Catalunya, per sort va deixar de bufar. Aixo ens va permetre una anada fins a Nimes molt plàcida.
Una temperatura ideal al entrar a França, a més, al ser la nit del 14 de Juliol, teniem un espectacle gratuït, inclòs al viatge.
Al ser el dia de la Patria francesa es veien tots els pobles,poblets i ciutats amb focs artificals

L'allotjament va costar de trobar. Al ser la nit del 14 de Juliol els preus estaven disparats. Per que us en feu una idea, un F1 aquella nit costava poc més de 50€!
Al final vaig caure, en la famosa targeta de punts TRAVEL CLUB, i vaig trobar uns aparthotel de 3* per menys de 14€.
Vaig posar la direcció al GPS sense mirar massa on queia.
La casualitat va fer , que es trobés al mateix polígon on ens varem allotjar i sopar al passat més de maig en L'escapada als Alps de MTC

Varem arribar a les 0:30, així que fins i tot els Mc.Donalds estaven tancats. Però com que ja ens ho esperàvem, i al haver reservat un apartament no va ser cap problema.
Ja portavem el necessàri per preparar-nos el sopar .
Ex ...moltes coses

Avatar de l’usuari
Steelman
Presentats
Entrades: 14816
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Re: Bòsnia i Herzegovina.

Entrada Autor: Steelman » dl. ago. 06, 2012 2:53 am


Diumenge 15 Juliol de 2012


Imatge

KM's 1.040 - Track a Wikiloc
Meteo: Calor durant la major part del dia. De Venecia a Trieste, vent considerable
Allotjament i Preu: Camping Pivka Jama 38€ (Bungalow)



Tot i haber arribat tard a dormir la nit anterior, tenim una llarga tirada avui fins a Eslovenia, aixi que a les set del mati ja estem a punt.
Una vegada hem fet el ritual de cada dia. Dessar la roba a les maletes, carregar la moto, esmorzar,omplir dipòsit....i ens posem en marxa

Imatge

Aquest dia no té massa història. Molts km's d´aborrida i llarga autopista .
El podriem resumir en tirades de 250km's. Parada a respostar i continuar. Aixi fins arribar a Eslovenia.

L´única cosa que potser podríem destacar son les bones vistes sobre el principat de Monaco en l'última estació de servei abans d´entrar a Italia.
Imatge
ImatgeImatge


Al entrar a Eslovènia, el primer que hem de fer és comprar la Vignette. Nosaltres al anar en moto i estar-hi pocs dies varem agafar la més econòmica,7,5€, que ens valia per 7dies.
Podreu trobar-ne tota la info a aquí

Eslovènia , és un dels païssos més bells d´Europa. Val la pena ser visitat.
Al 2008, quant hi varem ser per primer cop ja ens va sorpendre gratament. Aquella ocasió , ens varem allotjar en un hostel a la capital Ljubljana.
Aleshores varem fer "escala" durant dos dies, per coneixer-la. Aquest cop només voliem dormir una nit, i vaig recordar quant al 2007 preparavem el viatge a CentreEuropa amb el Carles, que una nit haviem de fer nit en un camping de Postjona.
Aquella ocasio, aquella etapa, nosaltres no la vàrem poder fer, pero recordo que el Carles en la seva crònica del Viatge Euro Tour 2007, en parlava molt bé.

Així que ens varem posar en contacte amb el càmping. El preu del Bungalow es de 76€.El bungalow és de dues plantes i capacitat per a 4 persones.
Si l´ocupació és per a dues persones, com era el nostre cas, el preu és la meitat!!!.
Així que tot un senyor allotjament enmig dels boscos eslovens..per 38€!!!
Imatge
Ex ...moltes coses

Avatar de l’usuari
Steelman
Presentats
Entrades: 14816
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Re: Bòsnia i Herzegovina.

Entrada Autor: Steelman » dl. ago. 06, 2012 2:53 am


Dilluns 16 Juliol de 2012


Imatge

KM's 605 - Track a Wikiloc
Meteo: Calor durant la major part del dia. De Postojna a Zagreb vent fluix
Allotjament i Preu: Apartments Hayat 20€ (Apartament)


Aquesta jornada ens portarà ja al nostre objectiu, Sarajevo.
El motiu de haver sortit el dissabte a la tarda, era per que aixi, en aquesta jornada arribariem a primera hora de la tarda a Sarajevo, guanyant aquesta tarda per visitar la ciutat.

Recorrem per autopista la poca distància que hi ha entre Postjona i Zagreb (poc més de 180km), per fer-ho passem per un tram d´autopista extramadament divertida.
Imagineu-vos un tram de 10-15 km's a l´estil collada de Tosses amb dos carrils per sentit. A aixó hi sumeu el paissatge,uns boscos preciosos! Aquest tram està a Eslovenia!!!
La resta d´autopista, és com totes, llarga i aborrida.

De la primera part del dia, a part del tram divertit, el més destacat son el creumanet de dues fronteres. La Croata primera, i la de Bòsnia desprès.
En aquesta segona, entrem per la República Srbska (Sèrbia), per aixó en la foto no veieu res de Bòsnia, ni tant sols la bandera.
ImatgeImatge

Entrem a BiH pel nord, pq teòricament és la via més ràpida i directe cap a la seva capital, Sarajevo.
Tot i ser la via més ràpida anem molt lents. No hi ha autopistes (gairebé), la velocitat màxima permesa en carretera es de 80km/h, en gairebé cada població hi ha un policia apuntant amb el radar i la densitat del trànsit es ....a l´estil NII o N340.
Amb tot , la primera impressió del país es molt bona ;).


Arribant a Sarajevo ens trobem un tram en obres del que serà la nova autopista del país, de moment només en tenen construits uns 20km's.
Despres de molta estona amb un ritme baix... s´agraeix poder tornar apretar la moto i arribar al nostre allotjament aviat.
L'Apartament està a la ciutat vella de Sarajevo, concretament al costat del castell.
Aixó es bó, pq està al centre, però per arribar-hi hi ha un desnivell considerable. en 3km's hi ha uns 250-300m de desnivell .
Imatge

L'apartament esta prou bé. No es un lloc de categoria, pero es molt digne.
A més, te un espai comú , amb cuina, taules,cadires,tv,... i tot a tocar del centre de Sarajevo per 20€!!

Una vegada dutxats i instal.lats, ja que en aquest apartament farem cinc nits, truquem un taxi (2€!!!!!) per baixar a vistiar el centre de Sarajevo, el Bascarsija.

Sarajevo té com a tres cares.
Una és les grans avingudes i edificis alts de l´era comunista.
Les altres dues les trobem a la ciutat vella, al costat del Riu Miljacka.
Imagineu-vos una Istambul , una mica descafeïnada i molt més petita. Imagineu-vos també una Vienna, també més petita i descafeïnada..
Doncs ara tot aixó junt en una coctalera, i ens trobariem amb Sarajevo.
Ens trobem que en un mateix carrer, tenim les cases otomanes,mesquites,.... i que 40m més endavant, al mateix carrer, tenim esglessies, edificis barrocs,...
Destaquen la Mesquita de Bey (1530),La Mesquita del Tsar (1457) ,la Mesquita Ali-Pasha (1560),la Sinagoga (1581)....

Partint de la famosa Plaça Sebilj(Plaça dels Coloms) tenim la majòria de coses per visitar a pocs minuts caminant.
Imatge
ImatgeImatge
ImatgeImatge
ImatgeImatge
Imatge
ImatgeImatge
ImatgeImatge
Ex ...moltes coses

Avatar de l’usuari
Steelman
Presentats
Entrades: 14816
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Re: Bòsnia i Herzegovina.

Entrada Autor: Steelman » dl. ago. 06, 2012 2:53 am


Dimarts 17 Juliol de 2012


Imatge

KM's 443 - Track a Wikiloc
Meteo: Bona temperatura. Va fer caloreta, pero no varem sobrepassar massa els 30º.
Allotjament i Preu: Apartments Hayat 20€ (Apartament)


Aquest dia va ser una mica per tocar de peus a terra.
Des de casa, amb els mapes,Mapsource i la guia de viatges, havia programat unes voltes per anar a visitar cada dia.
Les rutes que em sortien cada dia eren d´unes 6 hores i 500/600kms.

Sobre el terreny varem veure que aixó era materialment impossible. Els motius diversos pero principalment :
  1. La densitat del transit
  2. Els continuos controls de velocitat
  3. Carreteres que eren camins
  4. Obres
  5. ....
En el cas d´aquest primer dia de ruta bòsnia la intensio era de visitar Gorazde,Visegrad,i el Memorial de Srebrenica... Pero ja a primera hora del matí, ja varem veure que arribar a Gorazde seria complicat. La idea era arribar-hi per unes carreteres secúndaries, que passaven per un congostos.
Pero aquesta carretera estava en obres, i el tros d´uns 2km's que estava sense asfalt, estava tot ple de fang. La Natàlia, em va dir que no intentes passar-ho.
Aixi que mitja volta.
Varem intentar anar-hi per la carretera principal, pero alli la densitat del transit ens va fer perdre moltíssim temps.
Aixi que varem intentar anar cap al segon objectiu, Visegrad. Aquest estava en la mateixa direcció que Sbrenica. A mida que s´aprovapava el migdia veiem que seria complicat fer-ho tot.

ImatgeImatge
ImatgeImatge
Imatge
ImatgeImatge


Varem decidir anar a per el Memorial de Srebrenica, i si sobrava temps de tornada, aniriem per Sèrbia i Visegrad.
A les 15.00 varem arribar per fi a Potocari (Srebrenica).

Aquí, del 13 al 22 de Juliol del 1995 , va tenir lloc un dels genocidis més bestials des de la segona guerra Mundial.
En aquesta zona ,teòricament, sota control de la ONU i per tant segura, els Serbis aspiraven a l'extinció dels quaranta mil musulmans bosnians que vivien a Srebrenica, un grup que era emblemàtic dels musulmans bosnians en general. Despullaren tots els presos musulmans homes, militars i civils, ancians i joves, de les seves pertinences personals i d'identificació, i deliberadament i metòdicament els mataven només sobre la base de la seva identitat.
A dia d´avui s'han identificat uns 8.000 cossos, que estan enterrats en aquest dantesc memorial.
Cada 13 de juliol, s´hi enterren els cossos que durant l´any s´han pogut identificar.

És un lloc , on els péls s'et possen de punta.
No es tant "cruel" com la visita a Mathaussen, però la fredor del cementir, els noms dels 8.000 cossos identificats,.... és una visita dura.

Més informació a la Viquipèdia
Documental sobre el Genocidi - Youtube -

Imatge
ImatgeImatge
Imatge


Al sortir d´aquí, varem mirar el mapa amb l´intensió d´anar a visitar Visegrad. Segons el mapa i el GPS la ruta més curta era entra a Sèrbia, i tornar a entrar més al oest a Bòsnia i entrar per "darrera" a Visegrad.
El problema es que la frontera que al mapa i al GPS em sortia entre Bósnia i Sèrbia , no existeix.
Varem estar recorrent durant molta estona una carreterera paral.lela al riu Drina, veient a l´altra banda la carretera Sèrbia que haviem d´agafar... pero no hi havia manera de poder creuar.
Al final varem parar a dinar una mica de fruita i fruits secs que portavem sota un arbre.

ImatgeImatge
Imatge


Alli varem decidir tornar a Sarajevo, donar el dia per "perdut" i visitar la ciutat el que ens quedés de tarda.L'entrada la varem fer pel costat de l'estadi olimpic de la ciutat.
L´Estadi que al 1984 fou l´epicentre de les Olímpiades d'hivern
Un estadi que tant sols 8 anys despres, durant el setge a la ciutat, es va convertir en cementiri. Durant el setge no tenien on poder enterrar a la gent, aixi que les esplanades al costat de l´estadi es varen convertir en inmensos cementiris.
ImatgeImatge

De Sarajevo, aquesta tarda varem voler visitar els carrers més cèntrics i comercials.
Carrers plens de botigues i activitat comercial, places on , com en la majoria de païssos del Est, els jocs d´escacs i tenen un fort protagonisme...

ImatgeImatge
ImatgeImatge
ImatgeImatge
ImatgeImatge
Imatge
Ex ...moltes coses

Avatar de l’usuari
Steelman
Presentats
Entrades: 14816
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Re: Bòsnia i Herzegovina.

Entrada Autor: Steelman » dl. ago. 06, 2012 2:53 am


Dimecres 18 Juliol de 2012


Imatge

KM's 167 - Track a Wikiloc
Meteo: Bona temperatura , pero pq la major part del dia varem estar en zones montanyoses. A Sarajevo la calor era considerable, 33º.
Allotjament i Preu: Apartments Hayat 20€ (Apartament)


Degut al "fracàs" de visites d´ahir, avui planegem fer l´etapa més curta de les que havia previst.

Sarajevo , esta envoltada per turons (per aixó va poder ser assetjada durant la guerra),i per montanyes (per aixó també va ser seu olímpica d´hivern).
A tocar de Sarajevo , que esta a uns 500msm trobem montanyes de més de 2000msm!! I tot aixó amb poca distància en km's.
A l´interior d´aquesta alta montanya hi ha un seguit de pobles que encara viuen de la forma tradicional , amb la ramaderia com a principal font d´ingressos.


Per anar-hi, hem de sortir de Sarajevo en direcció Est, és a dir a l´altre extrem d´on estem allotjats.
Per fer-ho hem de creuar , primer la ciutat vella, i despres tota la nova ciutat de grans edificis i avingudes.
Recorrem la llarguissima avinguda o Bulevar Mese-Selimovica. Actualment aquesta avinguda no difereix d´altre avingudes d´entrada/sortida d´altres grans ciutats com la Diagonal o Meridiana a BCN.
Però fa només 20 anys, aquesta avinguda era tristament coneguda com l´Avinguda dels Francotiradors.
Des dels turons veïns, i amb poca protecció, el transit i peatons eren uns blancs perfectes.
A dia d´avui encara hi ha força restes en els edificis d´aquells tristos dies...

ImatgeImatge
ImatgeImatge


Anem per la carretera principal, cap a l´Est, com si volguessim anar a Mostar, pero només fem uns 15km's fins la població de Hadzici.
És una població com qualsevol altre, no té absolutament res a destacar. Només que a nosaltres ens fa gràcia passar-hi per que aquesta població esta Agermanada amb Reus
A més en aquesta població, una amiga de la Natalia, que ens va aconsellar sobre Bòsnia, hi tenen un dels camps de treball de ONG on està, Igman.

Des d'aqui pugem per una carretera de montanya molt divertida i amb molt bon estat, durant uns 20km's. Durant la pujada ens trobem cartells avisant del risc de mines als boscos.
No són mines molt potents. No matarien, pero si que mutilarien. Són les mines que varen deixar l´exèrcit Serbi durant el setge i la posterior retirada.
És una de les tasques, que la ONG que us comentava, realitza a Bòsnia. Una és la de rehabilitació d´habitatges, l´altre es la detecció i retirada de les mines dels boscos de BIH.
ImatgeImatge

La pujada finalitza en dues estacions d´esqui. La primera es la de Jahorina. Es la més petita de les dues i està a uns 1900msm.

ImatgeImatge

La segona és la de Bjelasnica, En ella hi ha el Hotel Marsal, famós a la zona.
En ella s´hi fan estades esportives tant hivern com estiu. Nosaltres aprofitem per fer-hi una paradeta , per referescar-nos i gaudir del entorn que l´envolta.
A més, aprofitem per acabar d´aclarir alguns dubtes a les carreteres que porten els pobles de montanya.
És complicat entendre'ns, per que els camarers i el propietari el establiment només parlen en bosni i una mica d´Alemany.
Al final amb el nostre català i Angles, i buscant les similituts del Angles i el Alemà, i una bona colla de gestos....ens aconseguim entrendre i organitzar-nos bé, per visitar els pobles de montanya.

Imatge


Un cop informats ens dirigim per una preciosa i petita carretera de muntanya cap als poblets.
El primer poblet que anirem a vuere és el de Rakitnica. Un poble a l´entrada del cano que forma el riu del mateix nom.
Es un poblet petit, on la gent viu encara de manera tradicional amb cases fetes amb els materials de l´entorn, i on hi trobem un antic cementiri medieval, amb lapides tallades sobre roques.

Imatge
ImatgeImatge
ImatgeImatge


El següent de la llista, és un poble més de montanya encara. Esta als peus dels cims més alts de la zona, i té múltiples excursions per la zona. Llacs,rius,canyons,salts d´aigua,...
Nosaltres no teniem els dies suficients, pq només aquesta zona ja mereixeria estar-hi més d'una setmana fent excursions.
En aquest poble , s´acaba la carretera i es converteix en una ampla pista, que porta a més poblets de la zona. La Natalia no esta molt convençuda d´entrar-hi.
Jo vaig deixar-la una estona i vaig entrar-hi uns quants km's per veure com esta la pista, fins que veig que les zones ombrívoles estan enfangades i reculo a buscar-la, i continuar la ruta, per les vies asfaltades.

ImatgeImatge
Imatge
ImatgeImatge
Imatge

L´ultim poble que visitem és Ulmojani. Un poble que per arribar-hi tenim una carretera ample com la moto, amb multiples paelles.
Es una zona preciosa, amb unes vistes sobre les valls que l´envolten espectaculars.... i l'esglesia té un campanar molt i molt curiós.

Imatge
ImatgeImatge
Imatge

La tornada a Sarajevo la fem per una carretera que ens porta al Oest de la ciutat. Aquesta baixada es maca i ràpida, peró el paisatge és mes sec i venint d´on veniem, no es tant agradable a la vista.
A la ciutat volem anar a mirar un museu que hi ha en l´unica sortida que tenien els habitants de Sarajevo durant el setge. Porta de sortida, o d´entrada per els pocs aliments i ajuda humanitaria que rebien del exterior.

Es tracta d´un túnel que varem fer a la zona del Aeroport. Actualment s´en conserva visitable uns 20m. Es privat, ja que l´han realizat els propietaris de la casa on començava aquest túnel.
El museu del Túnel Spassa o Túnel de l´Esperança té un preu de 5€/persona..
Al seu interior es pot veure un videodocumental (una mica pobre), un tram de 25m del túnel, i a dins de la casa hi ha peces dels soldats i dels "paletes" que construïren el túnel,fotos,reculls de premsa,....

ImatgeImatge
ImatgeImatgeImatgeImatge
ImatgeImatgeImatgeImatge
Imatge


Abans d´anar a sopar i dormir, varem passar a un dels turons de la ciutat, al costat de les restes d´un antic castell, on es tenen unes impressionants vistes de la ciutat de Sarajevo

(per veure-la a tamany real fer click sobre la imatge)
Imatge
Ex ...moltes coses

Avatar de l’usuari
Steelman
Presentats
Entrades: 14816
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Re: Bòsnia i Herzegovina.

Entrada Autor: Steelman » dl. ago. 06, 2012 2:54 am


Dijous 19 Juliol de 2012


Imatge

KM's 561 - Track a Wikiloc
Meteo: Molta oscilació tèrmica. Al mati a l´interor del P.N. Sutjeska tenim temperatures de 7º. Al migdia i tarda arribem als 40º
Allotjament i Preu: Apartments Hayat 20€ (Apartament)



De les rutes planejades des de casa, la d´aquest dia és la més llarga i ambiciossa per les coses que voliem visitar.
Desprès de veure el complicat de moure'ns pel país al primer dia , sóm més realistes i renunciem a algunes coses de la ruta.
Amb tot és una ruta llarga, on creuarem 4 vegades la frontera de Bósnia amb Croàcia.
Aprofitant que aquí el sol surt a les 5.20 i es pont a els 20.30, preferim despertar-nos a trenc d´alba, i sortir a les 6.00 .

El primer destí és el P.N. de Sutjeska, el parc natural més antic de Bòsnia, i on hi els dos últims boscos primaris d´Europa.
És una zona preciosa, molt boscosa i marcada pel curs del riu del mateix nom. La carretera segueix el curs del riu, i algun cop ha de passar per túnels excavats a la roca.
A la sortida del parc, amb un paissatge, cada cop més mediterrani ens trobem en una zona lacustre molt bónica.

Per els Bosnis, també es important, ja que en aquesta zona es va dur a terme a la II Guerra Mundial la famosa Batalla de Sujeska on les conegudes com Pòtencies del Eix volien acabar amb els partisans yuguslaus i capturar el comandant Josip Broz (TITO)
Batalla, que varen guanyar aconseguint expulsar els nazis de la zona.
Enmig dels meravellós paissatge del parc hi ha aixecat un monument a la batalla.

ImatgeImatge
ImatgeImatge
Imatge
ImatgeImatge
Imatge

Aquest zona del P.N de Sutjeska es força fresqueta, i arribem a una temperatura de 7º!! Per ser el més de Juliol no està gens malament!.
Pero amb poca distància de espai/temps passem a una temperatura cada cop més càlida.
Al sortir del P.N i en direcció est, cap al Adriàtic, concretament cap a Dubrovnik, la temperatura no para d´enfilar-se. A mig matí ja marca el termometre uns 30º!!!

Arribem Dubronvik des del Sud, des de la carretera de la costa que prové de Montenegro.
Les vistes de la costa croata, i de la ciutat des d´aquesta carretera són precioses.

Imatge
Imatge

Dubrovnik és una ciutat amb molta història. La seva fundació data del 615. Despres de passar per mans Romanes, Eslaves,Otomanes,.... al final va passar a formar del Antiga República de Venecia, per aixó tenen tanta similitud en els estils arquitèctonics dels edificis.
Finalment pero la ciutat va ser la capital del Regne de Ragusa (antic nom de la ciutat)

La ciutat ha patit diverses catastrofes. Des de Terratremols , com el de 1667, que varen destruir totalment la ciutat, fins a consequències bèliques, com les del 1992 que vas ser bombardejada pels Serbis.
Pero al Ciutat, patrimoni de la UNESCO, ha estat restaurada sempre de nou, deixant-la com el que ha estat sempre, la Perla del Adriàtic.

De la ciutat en destaquen la Placa o Stradum (carrer principal),la Catedral de l´Assumpció,la torre del rellotge,el Port vell,la fortalessa de Lovrijenac,...
És una ciutat molt túristica. Per que us en feu l´idea, a l´estil de Carcassone (França),Florencia (Itàlia),...

ImatgeImatgeImatgeImatge
ImatgeImatge
ImatgeImatgeImatgeImatge
Imatge

El següent destí, era el salt d´aigua de Kravica. Aixó ja tornava a estar a dins a Bosnia.
Peró per arribar-hi hauriem de creuar de sortir de Croàcia, entrar a Bòsnia,tornar a entrar a Croàcia i finalment tornar a entrar a Bòsnia.
El motiu és que BiH té una franja de 26km de costa, i la carretera que nosaltres haviem d´agafar, la que puja fins a Mostar, esta a l´altra banda d´aquesta franja costanera. Concretament està localitzada al mig del delta del riu Neretva.
Aixó ens va permetre "gaudir" de la carretera de la costa dalmàta croata.
Una carretera amb unes vistes sobre la costa i les illes molt bònica, pero amb un trànsit infernal i a 40º de temperatura!!!(33º més que al matí!!!!)
Imatge

Una vegada varem conseguir entrar de nou a BiH , varem anar directes al salts d´aigua de Kravica. Uns salts d´uns 25m d´alçada i uns 100m d'Alçada.
La zona es molt maca, i molt freqüentada per autobusos de turistes (com nosaltres) i de gent de la zona que va a pendre un bany.
La llàstima, és que en l´hora que hi varem arribar hi teniem el sol de cara, i les fotogràfies no són el suficientment maques, en refèrencia a l´espectacularitat del indret.

ImatgeImatge

Per que es vegi millor la inmensitat del salt d´aigua, us poso aquesta fotogràfia aèria, extreta de la wikipedia

Imatge


No portavem els banyadors, però la temptacio era molt gran, amb la calor que feia. Pero encara estavem a bastanta distància de Sarajevo, on haviem de tornar al apartament.
A més , encara ens faltava una visita per fer. La de Mostar.
Mostar , famosa per el pont que li dona nom el poble (Most es Pont en Bosni), i tristament recordada per la caiguda del mateix durant la guerra dels balcans.
Ciutat , que abans de la guerra estava molt dividida ètnicament. Durant la guerra , aquesta ciutat tenia la linia de batalla en el riu. On antics veins,d´etnies diferents, ara es mataven de balcó a balcó :(
Actualment, el poble vell, esta totalment reconstruït, i es un destí túristic molt imporant.
El Pont o Stari Most del segle XVI va ser destruït durant la guerra, va ser tornat aixecar, sobretot amb ajuda econòmica espanyola.

Imatge
ImatgeImatgeImatgeImatge
Imatge
Imatge

De Mostar,a començament de la vesprada , varem anar tornat cap a Sarajevo. Varem passar per Jablanica , un poble amb un entorn precios i un pont de tren ensorrant, però no ens varem parar a visitar-ho.
Era tardet, i aixó estava programat a la ruta del dia següent.
Varem arribar de nit ja a Sarajevo. El sol es pon més aviat en aquelles latituts.
Com que ja estavem pel centre, no varem pujar a canviar-nos i aparcar la moto. Vestits de moto , i amb la moto sobre la vorera de la famosa plaça dels coloms (Sebilj), varem buscar un kebab on sopar, i despres pujar cap al Apartamament.
Ex ...moltes coses

Avatar de l’usuari
Steelman
Presentats
Entrades: 14816
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Re: Bòsnia i Herzegovina.

Entrada Autor: Steelman » dl. ago. 06, 2012 2:54 am


Divendres 20 Juliol de 2012


Imatge

KM's 322 - Track a Wikiloc (el track li falta un tros de la tornada, que vaig tancar el gps)
Meteo: Moltíssima calor. TOt el dia varem estar per sobre dels 35º. L¨excepció va ser quant varem pujar a Vlasic (1500msm) que estavem a 30º)
Allotjament i Preu: Apartments Hayat 20€ (Apartament)



Aquest dia, La ruta era relativament curta, pero teniem moltes coses amb ganes de visitar.
Al final degut a la calor i unes obres a la carretera varem veure un 80% del que voliem, que ja esta prou be ;)

El primer lloc on voliem anar és a veure la fortificació de Vranduk.
Es un lloc històric, pq ja era una fortalessa en epoques romanes. Amb el nom de Vranduk,ja hi ha documents del 1410 on hi apareix.
Sempre ha estat un punt defensiu i ho va ser durant l´epoca romana, otomana i austriaca.

Més info...

Trobar-la va ser una mica complicat. Hi havia un cartell abans d´entrar en un túnel i poca cosa més. Sort del GPS que hi previament hi vaig guardar les coordenades, i aleshores em vaig posar per carreteretes i camins locals, i preguntant i creuant ponts..... al final hi varem poder arribar.
Al arribar, ens esperavem trobar una mica de infrastructura túristica. Al apareixer en totes les guies i llibres de viatge de Bòsnia,...
Pero res. Es un poble on amb prou feines varem veure alguna persona.
Trobem la fortalessa, hi ha una guixeta tancada. Pujem igualment i ens trobem amb la porta del castell (petita i grinyoladora) ajustada. Al obrir-la (amb el grinyol) ens apareix un peculiar personatge d´una edifici annexe.

Era el guia/vigilant de la fortificació. Ens va fer pagar l'entrada (2€/pax) i ens va fer de guia per totes les dependències del castell.
Va ser amb visita molt personalitzada i única. Ens ho va ensenyar tot, pero el senyor només sabia parlar bosni.
Ja podeu compendre quin tipus de indicacions ens va donar, pero amb tot mitjançant gestos i un vocabulari molt limitat que l'home tenia amb angles, alemà i italià, alguna cosa varem entendre.

ImatgeImatge
ImatgeImatgeImatgeImatge
ImatgeImatge


Al sortir del castell, varem trobar una nena passejant i jugant sola. La pobre debia ser l'única nena/nen amb km's a la rodona..
Li varem estar "parlant" i ens va dir que es deia Nereva

Imatge

El següent element de la llista era la població de Travnik. En totes les guies sortia com un element important a visitar. Una ciutadella medieval a un turó anexe a la població, era sobretot el que destacava.
A l'hora de la veritat el tram de Zenica a Travnik es va convetir en el segon pitjor tram per carretera del viatge. Una calor infernal, un transit infernal, un asfalt amb roderes i blanquinos que reflexava molt el sol.
Moltes fàbriques,poligons,industries fumejants,......
Imatge

Per aixó, al arribar a Travnik , acalorats amb moltíssima calor, varem renunciar a veure la fortalessa que veiem sobre la industrial població...
Imatge

..i ens vàrem dirigir al següent que , teòricament, era una mica més fresc.
Es tractava de la Montanya Vlasic que es troba a 1969msm. Nosaltres per la carretera no vàrem assolir tanta alçada, ens vàrem quedar a una cota de 1.499msm.
Aquesta montanya, siutada al bell mig de Bòsnia, és el major centre d´esports d´hivern del país.

La carretera que hi puja, amb molt poc trànsit, surt poc despres de la població de Travnik. Al principi passa per alguna urbanització o poble petit, una vegada superats la carretera comença pujar ràpidament i el paissatge canvia a la mateixa velocitat.
Es una carretera amb un asfalt amb un estat prou bo, excepte un tram d´uns 3-4 km's al final de l´ascensió.
Es vistes, el paissatge...i per fi també la temperatura , són perfectes.
Suposem que Travnik era digne de visitar, però ens alegrem de no haver parat i d'haver pujat ràpidament cap en aquest paradís montanyenc.

Arribem a la població de Šišava , on parem a fer un refrigeri. Des d´aquest punt podem divisar el punt més alt de la serra, el Paljenik. En aquesta montanya, durant la guerra, es vàren fer sovint intercanvis de pressoners.

Imatge
Imatge
Imatge
Imatge

Des de casa , havia planejat una ruta més llarga per l´interior de les montanyes abans d´arribar al nostre segúent objectiu.
A Bòsnia,la ruta passava per una carretera que era una pista d´alta montanya. No es veia massa complicada, pero si molt amb molta pols i pedra. No ho vàrem acabar de veure clar, i més quant al GPS em possava que eren uns 60km's.
Aixi que varem continuar per la carretera principal. Teòricament més ràpid i segur.

En canvi ens varem trobar amb una carretera amb obres.
Estaven fent la carretera nova. Per fer-ho hi havia trams de tot
  1. Trams nous on l´'asfalt encara fumejava
  2. Trams sense asfalt, nomes una pista .
  3. Trams on, encara no havien tret la carretera vella i havient "ratllat" l´asfalt. Conduir en moto era complicadissim.
    Imatge
Amb tot la temperatura no parava de pujar. Va ser un tram una mica dur.
Imatge

La segúent població de la llista era Jajce. Aquesta població , també fortificada, va ser la capital del Regne de Bosnia des del S.XIV.
Es una ciutat multiètnica, per aixó disposa de diverses esglèsies i mesquites.

També , es de destacar que al Novembre del 1943 , es va fer un dels primers passos per fundar la República Federal Socialista de Yugoslavia.

Imatge
ImatgeImatge

Es una població bonica i passejar-hi és molt interessant. Amb la calor que feia amb prou feines varem tenir ganes per parar sota el sol a fer fotografies :(
Crec que tot viatge a Bòsnia, té obligada parada i visita a Jajce.

Molt a prop d'aquesta bella i antiga població, ens trobem amb dos llacs que formen el Riu Plivska, són els coneguts com els Llacs de Plivska.
Són molt famosos a la zona i s´hi fan moltes competicions de Kayak. Varem tenir la sort de trobar un restaurant al costat d'un dels llacs a l´hora de dinar.
Un entorn privilegiat, una terrasset a tocar del llac, amb sombra i un molt bon dinar (dos plats,postres,cafe,i beguda) a 9€ els dos!!!.

ImatgeImatge

La nostra ruta inicial, continuava fins a Jablanica passant per Kupres. Pero el tram en obres no ens ho va permetre. Ens varen dir que les obres duraven molts més km's i que hi havia trams complicats.
Ens ho varem comentar uns espanyols que varem trobar al restaurant i que venien d´aquella direcció.

Ens va saber molt de greu no poder tornar a passar per Jablanica amb més tranquilitat. El dia anterior hi haviem passat, pero molt ràpid, pq hi haviem de tornar en aquesta etapa.
De Jablanica en destaca per sobre de moltes coses el paissatge. Es un entorn priviliegiat. Una zona de llacs i rius i molt boscossa.

Però d´ença de la Guerra de Bosnia també en destaca el pont del tren caigut. Durant la guerra varen bombardejar la ciutat i varen destruir el pont.
No l´han arreglat per recordar la tristessa d´aquella guerra.

Imatge

Imatge del pont, extreta de la Wikipèdia

Però com que no varem poder anar-hi, varem desfer la ruta que haviem fet el matí fins a Sarajevo.
Era l´ultim dia que estavem a Bòsnia, i a la seva capital. Aixi que varem anar a fer 4 compres de records, i a preparar l´equipatge del dia següent.

L'endemà ens esperava una etapa llarga i voliem sortir d´hora..
Ex ...moltes coses

Avatar de l’usuari
Steelman
Presentats
Entrades: 14816
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Re: Bòsnia i Herzegovina.

Entrada Autor: Steelman » dl. ago. 06, 2012 2:54 am


Dissabte 21 Juliol de 2012


Imatge

KM's 391 - Track a Wikiloc
Meteo: La primera meitat del dia una temperatura força bona[25-28º]. La segona part, a mida que ens apropem al Mar, molt caloròs. (35-40)
Allotjament i Preu: Apartments Markovic 40€ (Habitacions)


Desprès de molt de temps planejant el viatge i desprès de 5 nits a Sarajevo ,abandonem Bósnia.
És un dia trist, pq marxar de Bósnia, ni que sigui cap al Sud, vol dir que el viatge es comença a acabar. Amb tot encara tenim moltíssimes coses per veure i l´etapa d´aquest día n´es un gran exemple.

La primera part del dia fins a Foca, és la mateixa que varem fer el dia 19. Però aquest cop a Foca, continuem cap al Sud i no cal al Oest com en aquella ocasió.I com en aquella ocasió ens hem llevat molt d´hora.
A dos quarts de set del matí ja estem amb la moto carregada, a punt de marxar i deixar enrera Sarajevo i dir-li un adeu per sempre , encara que nosaltres tenim la optimista impressió que només sera un arreveure.

Imatge


Durant aquests dies per BiH , ens hem trobat moltes patrulles de policies amb controls de velocitat, per sort, no ens han parat en cap moment.
Avui, quant agafem l´últim trencant abans de sortir del país, ens paren.

Diuen que anavem a 6x km/h, en un tram de 40 km/h. Pot ser pq es un tram de recte al sortir d´una rotonda.
Són una parella de policies. Em demamen el permís de circulació , i em diuen que he de recular uns 10 km's fins a Foca , per buscar una oficina de correus i pagar la multa. Una multa de 25€.

Els hi faig mala cara, els hi dic que ja estem marxant del país, que bla bla bla,.... i res. No hi ha res a fer. Sembla que toca pagar.
Però a l´ultim moment, el segon poli vol veure el meu DNI.
Al veure un DNI espanyol, diu que ell hi va estar durant un temps i sense més ens diu...GOOD BYE!

Per una vegada m´he alegrat ser espanyol, com a bon català estalviar-se 25€ es un motiu de celebració, ni que per aconseguir-ho hagis de pasar per espanyol ;)

La carretera que ens porta a la frontera és molt estreta. Es una carretera de montanya que es va enfilant sobre el riu Drina, que cada cop és veu més petitó als nostres peus.
Es tant estreta la carretera que només hi cap un vehicle a la vegada. A més en alguns trams l´asfalt desapareix, en d´altres esta ple de forats, algunes vegades els bonys son els protagonistes, i fins i tot alguna vegada, les vaques s´en fan les mestresses.
Són 12km's que no es poden fer a gaire velocitat, per que a més de tots els ingredients abans esmentats, hi hem de sumar que al ser una carretera de frontera, hi ha un transit bastant fluïd en els dos sentits de la circulació.

ImatgeImatge
ImatgeImatge

Finalment, amb tots els entrebancs, podem arribar al lloc fronterer. No sóm uns grans viatgers , però ja hem vist unes quantes fronteres. I amb difèrencia és la frontera més "cutre" que hem vist mai.
Si algú, uns dies abans del viatge, ens ensenya la frontera i ens pregunta on és. Estic segur que la meva resposta hauria estat que algun país africà, asiàtic,...

La carretera s'acaba en un punt plens de contenidors de llauna. Aquests contenidors són l'aduana de BiH. A l'hora que arribem hi ha una mica de congestió i no avança.
De sobte, veiem sortir d'un dels contenidors un policia amb una safata plena de gots i tasses. I del contenidor del costat dos policies que es dirigeixen a la cua.
En un minut comencem a avançar....

Aquesta frontera, ni que sigui molt nova , ve marcada a "l'antiga". Un riu, i un pont son la linia divisora i el punt de pas entre els dos païssos.
En aquest cas, un pont antic i estret de fusta que s'alça uns quants centenars de metres per sobre el Drina. Just creuar-lo ja som a Montenegre o Crna Gora com es diu en montenegrí.

ImatgeImatge
Imatge
ImatgeImatge


L'aduana de MNE és cop la de qualsevol país de l´Oest d´Europa. Moderna , ràpida i amb instal.lacions correctes.
L´entrada a Montenegre la fem amb moltes ganes. De fet hem entrat a l'estat més jove d´europa (esperem que aviat sigui el segon més jove) per poder gaudir d´uns quants elements naturals espectaculars.

El paissatge a BiH ja era maco, pero el paissatge que ens trobem aqui és meravellós i espectacular.
Ens estem apropant el canó del Piva. Aquest canó diuen que és el segon més gran i important del món. Te 32km de longitut i arriba als 1200m de profunditat.
Actualment , hi ha una part del riu i del canó , inundat degut a la construcció d'una de les presses més altes d´europa,la de Mratinje (>200m).

La carretera que circula per aquest canó és simplement espectacular.
Espectacular, per que es una carretera revirada i amb un asfalt molt bó.
Espectacular, per la bellesa de les vistes sobre el cano i l'embassament.
Espectacular, per la cantintat de túnels excavats a la roca. N´hi ha més de 50!!!

La bellessa és tant gran que hi ha moments que l'emoció de les vistes fa que les llàgrimes gairebé surtin dels ulls..

Imatge
ImatgeImatge
ImatgeImatge
Imatge
ImatgeImatge
Imatge
Imatge

Quant s´acaba el canó, bé el segon destí de Montenegre, que tenim a la llista. I no us penseu que disten en km's ni en bellessa.
Al sortir d´un dels molts túnels , hi ha un desviament , que a dins d´un túnel a al roca es converteix en un altre desviament. Ens perdem una estona per esbrinar quin es la nostra carretera.
Durant la preparació, vaig demanar ajuda per trobar aquesta carretera al Ra-------Mon i al Ruticas de BMWMOTOS.

Tot i aixi, a dins dels túnels la recepcció del GPS es dolenta i amb tant de "laberint", sort en tenim d´un camió antic, rovellat i que feia mil grinyols que ens va poder indicar per anar al nostre següent objectiu.El Parc Natural de Durmitor, Un parc de 390km2 que pren el nom del seu cim més elevat el Durmitor que té 2.522 msm.

La carretera que ens hi porta es preciosa. És del estil de carreteres de frança. Estretes, amb molt bons paissatges i un bon ferm.
A més una vegada hem guanyat alçada , la sensació és que ens trobem als Alps .
Paissatges plens de prats alpins, montanyes altes, ....

ImatgeImatge
Imatge
ImatgeImatge
Imatge
Imatge

La primera part de l´entrada al Parc Natural és increïble. Són paissatges infinits, on gairebé no trobem cap rastre humà.
Ni cases, ni pobles, ni cables elèctrics,ni..
Tot és natura en el seu màxim esplendor.

La segona parc del parc, la carretera és fa una mica més revirada, ens apropem més als grans cims.
Les montanyes, les formes i les falles en aquest punt és dels indrets de montanya més bells que hem vist mai.
És increïble!!!

Imatge
Imatge
Imatge
Imatge

Quant sortim de les carreteres secundàrise del Parc Natural, i anem a la carretera principal. Ho fem en una zona d´alta montanya. Una mica ventosa pero de grans prats, i amb poblacions disperses.
En aquest punt tenim l´opcio de tirar cap a Niksik o cap a Budecevica.
La primera opció ens portara per la via directa cap al nostre objectiu del dia, Kotor.
La segona opció, ens farà passar per el Canó del Tara (el segon més important despres del del Colorado) i per una zona lacustre i montanyosa, aixi que ja sabem quina és la nostra opció.

Però ens trobem en un gran inconvenient. Un cop arribem a Budecevica, l´única carretera que no ens porta a Serbia és la que hem d´agafar nosaltres, es troba tallada per uns desprendiments que hi han hagut durant la setmana.
No ens queda cap més remei que recular uns 30km's i dirigir-nos cap a Niksik. Aquesta ruta no és la prevista i em pensava que seria bastant sosa i aborrida.
No és cap meravella, i més despres del que portem vist, pero es força entretinguda.
Passa per uns paratges salvatges , uns llacs, pobles curiosos,...

ImatgeImatge
Imatge

A mida que ens apropem més al mar, la temperatura puja, el paissatge és torna més mediterrani...
Tenim l´emoció de veure la badia de Kotor. Hem vist molts videos, reportages,... sobre la poblacio i la badia. I en tenim moltíssimes ganes.
La ruta original, entrava a Kotor per darrera per una carretera de montanya que havia de ser espectacular.
Al haver refet la ruta, no sabem quina serà la impressió que ens donarà i estem ansiosos per descobrir-la.
Després d´un tram de montanya molt revirat a la sortida d´un túnel..

ImatgeImatge
Imatge


...per fi la tenim davant nostre!! Kotor!!!!

Imatge


Kotor, ciutat de la costa de Montenegre és l´epicentre de la badia del mateix nom. En molts llocs he llegit que es el fiord més septentrional d'Europa. Però en realitat es tracta d´una ria.
Kotor , és una ciutat enmurallada naturalment, per totes les montanyes que envolten el mar i la ciutat, i artificialment.
Quant el Regne de Venecia va fundar la ciutat, cosa que és nota en tots els edificis d´interes, la va dotar d´una muralla que envolta tota la ciutat i s´enfila a les montanyes.

Nosaltres no ens varem allotjar a la pròpia Kotor, ho varem fer en un petit poble de pescadors a 2 km's, a Muo.
Va ser un encert. El poble éra encantador, molt més tranquil que la túristica Kotor, i amb unes vistes sobre la veïna ciutat, sense preu.

Com que varem arribar a mitja tarda, varem poder anar a passejar tranquilament per la ciutat ,patrimoni de la humanitat de la UNESCO des de 1979,sense patir la calor del migdia.
Es una poblacio amb un cert aire a Dubrovnik, la diferencia és qeu aquesta esta amagada al mar, i aquella esta en una peninsula "treient pit" i desafiant al Adriàtic.

Es una població molt túristica, i una mostra és que a l´hora de sopar, varem coincidir, a la plaça de la mil.lènaria catedral de St.Tiphon on hi ha enterrat el rei croat Tomislav, amb un desfil de moda.

Imatge
ImatgeImatge
ImatgeImatge
ImatgeImatgeImatge
ImatgeImatge

Desprès de sopar, varem anar a uns punts elevats del entor de la ciutat, per poder fer unes fotografies nocturnes de l´entorn, de la ciutat,...

Imatge

Imatge

Imatge
Ex ...moltes coses

Avatar de l’usuari
Steelman
Presentats
Entrades: 14816
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Re: Bòsnia i Herzegovina.

Entrada Autor: Steelman » dl. ago. 06, 2012 2:55 am


Diumenge 22 Juliol de 2012


Imatge

KM's 587 - Track a Wikiloc
Meteo: Molta calor i moltíssim vent. Varen enganxar el fenomen del Bura , Bora o Burna amb vents de 170km/h
Allotjament i Preu: Apartments Marijanovia 30€ (Habitacions)


Aquest dia, definitivament, va ser el que començavem a tornar. Des de Kotor el punt més llunyà de casa , ja haviem de començar a tornar.
L´etapa que teniem prevista era de molta carretera i fins i tot algun tram d´autopista per anar fins al nord de Croacia i aixi visitar el parc natural de Plivice.

Per aixó, per variar ens varem llevar de nou molt d'hora.
Desprès d´esmorzar i carregar la moto, varem marxar de Kotor, recorrent encara algun km's d´aquesta preciosa badia, abans d´agafar un ferri que ens portés a l´atra riba, i poguessim recorrer la costa croata.
En aquella hora, amb un mar més tranquil que una basa d´oli, el paissatge era encissador.

Imatge

Imatge

El Ferry ens creua el petit estret que dona obertura de la badia al Adriàtica. Fer-ho nosaltres dos i la moto ens té un cost de....2€.
Es un ferry modern i segur. Hem pujat amb pitjors embarcacions... i en no gaires de millors.

ImatgeImatge
Imatge


Una vegada a l´atre banda de la badia, agafem la carretera de la costa. Aquesta és la carretera que no hem de deixar en tot el dia.
Recorrent tot el litoral adriàtic fins gairebé al golf de venecia. Ja a primer ahora del mati ja ens fem una idea del que tindrem tot el dia.
Constants i bones vistes sobre la costa, i un transit infernal

ImatgeImatge

En pocs quilometres arribem a la frontera entre Montenegre i Croàcia. En algun forum internacional, havia llegit que aquesta frontera es molt lenta, que els croats ho fan expressament per disuadir una mica el potencial túrista de Montenegro i que aquest es quedi a Croacia.
Jo pensava que era una exageració. Pero la veritat es que es aixi. Fan passar els cotxes d´un en un, deixant molt de temps entre un i l´altre. Provocant llargues cues .....

Imatge

Un cop varem aconseguir entrar a Croàcia, varem estar més de 45minuts, ens varem trobar una carretera..que encara no és carretera.
O bé l´estan construïnt, o bé l´estan reformant, pero actualment es una pista pedregossa i amb molta pols..

Imatge

De Kotor a Dubrovnik hi ha uns 80kms, aixi que en poca estona ens trobem ja rodant per la mateixa carretera que el dia 19, la que varem poder comprovar que tot i la bellessa de la costa dalmata, circular per aqui es fa pesat.
Molt de transit, linies continues, molts camions,calor...
Aixi que fins el delta del Nereva ens trobem amb força monotomia...
Nomes trencada per les vistes de les Muralles de Ston. Conegudes com la Gran Muralla de la Xina a Europa, eren les muralle que protegien a Ragusa (dubrovnik) de les invasions des del Nord

ImatgeImatge
Imatge
ImatgeImatge
Imatge


A partir del Delta del Nereva , el dia i tot va canviar radicalment.
Ens faltaven uns 300km fins al nostre destí. Aquest 300km 's varen ser els més durs de la meva vida sobre la moto.
Els primers 290km's varen ser amb un fort vent lateral. Ratxes entre 90 i 110km/h.
Estem acostumats a la Tramuntana i al Mestral a casa nostra, pero les zones ventoses no duren més d´una hora (Vandellos-Cambrils o Perpinyà-Narbonna), pero en aquest cas varem ser gairebé 300km unes 3h de tortura.
Al final cansat i ressignant em vaig posar a "xupar" roda d´un autocaravana que també anava "patint".

En una benzinera, mirant el mapa em vaig tèmer el pitjor al veure la zona de Zadar que és on ens dirigiem, vegeu el mapa, em vaig temer el pitjor.
Deixavem d´anar pròxims al mar, per anar a una carretera al costat mateix del mar, sobre un pont, en un estret.

Imatge

Amb tot i en contra dels meus temors a mesura que ens apropavem el vent disminuia, fins i tot podia tornar a correr per l´autopista!!!

Però varem fer un revolt i vaig veure el pont que us comentava. No vaig tenir temps a fer res mes .
Un cotxe (turisme normal) que ens precedia, va començar a fer S's sobre el pont.
Darrera seu, un camió es va posar a dues rodes (laterals).
Jo frenant com un comdemnat per no entrar al pont, pero no podia frenar....
Mai havia notat un cop de vent taaaaaaaaaaaaaant fort. La moto em feia saltets per sobre l´asfalt. Jo no més veia que arribaria al limit lateral del pont i que ens precipitariem...
Vaig començar a donar gas , a la vegada que frenava fort al darrera per fer baixar la moto i que tingués tracció. No se si va ser aixó, si va ser sort,....pero varem sortir del pont.

Al sortir, un peatge, i un cartell indicant que Camions,Autocaravanes,Autocars i motos... no podiem continuar per l'autopista, que ens haviem de buscar la vida.
Vaig sortir, i abans de pagar, vaig veure dos motoristes aparcats en la zona dels treballadors de l´Autopista.
Vaig aparcar al seu costat.

Al treure'ns el casc, la Natalia estava plorant, a mi poc em faltava. Pero ara no era com el Mont Ventoux, no teniem a ningu aqui recorrer.Estavem nosaltres dos sols i haviem de sortir d´alla.

Els dos motoristes, un noi i una noia molt joves alemanys, estavem amb un mapa i un tècnic de l´Autopista buscant sortida d´alla. Ens varem ajuntar per intentar sortir-ne plegats.
Ells no sabien molt bé per on estaven circulant, aixi que mitjançant les indicacions del tècnic, els i ens vaig treure d´alla.

Si mireu el Track de la ruta veureu quin tomb varem fer.
En el moment que ens varen obligar a sortir de l´Autopista , eren les 15.00 de la tarda i estavem a 30minuts del nostres objectiu del dia.


Al principi de la volta que haviem de fer , el vent bufava pero d´una forma molt moderada, no crec que tinguessim cops de més de 50km/h.
Però per sortir d'alla, haviem de pujar un port de montanya que ens deixaria a resguard del vent a l´altre banda. Pero primer l´haviem de pujar i estava en linia recta a l´entrada de vent que haviem patit.
Era un port llarguet d´uns 25-30km i no vaig tenir més remei que pujar-lo amb primera. Si possava segona la moto no tenia la suficient força per "Plantar cara" al vent.
A sobre els revolts a esquerres, amb uns precipis a la dreta que tela.....ens venia el vent amb uns cops!!
Havia de tornar a excercir la "tècnica" del pont. Frenar a la vegada que donava gas.

Varem patir molt, pero ens en varem sortir i aixó és el que importa.
Al final varem arribar al nostre allotjament gairebé a les 20.00 del vespres, sota una intensa pluja.

No hi ha més fotos del dia, no hi havia ni opcions , ni ganes.Ja a casa, vaig mirar informació sobre el que ens havia passat.

I vaig descobrir que a la zona nord de Croacia, a la peninsula de Istria, a l´hivern bufa un vent molt fort que a cops arriba a més de 230km/h. Aquest vent s´anomena Bura i aquest estiu també estava bufant a l´estiu. Degut a l´onada de calor que estaven patint amb temperatures de 40ª , l´aire molt més fred que venia de l'Adriatic, amb la difrencia de temperatura provoca aquest vent tant violent.

Vaig buscar, també als diaris i vaig trobar aquestes noticies al respecte.
El vent que ens havia bufat havia arribat als170km/h

Link a noticia a Radio Laus
Link a noticia a Meteo Rijeka
Link a diari Novilist


També a Youtube he trobat un video grabat el mateix dia on s´aprecia la violencia del vent
[youtube]OST0BO163cI[/youtube]


Al final, no varem poder visitar e P.N. de Plivice, pero segur que tindrem altres opcions.
Ex ...moltes coses

Avatar de l’usuari
Steelman
Presentats
Entrades: 14816
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Re: Bòsnia i Herzegovina.

Entrada Autor: Steelman » dl. ago. 06, 2012 2:55 am


Dilluns 23 Juliol de 2012


Imatge

KM's 524 - Track a Wikiloc
Meteo: Es nota que entrem als Alps i zones properes. La temperatura no passa en tot el dia de 25º. Gens de vent.
Allotjament i Preu: Camping Falken 21,5€ (Tenda)


Aquest dia, despres del ensurt d´ahir, el primer que fem els dos per instint al llevar-nos es obrir la finestra i mirar si es mouen els arbres.
Ens mirem , amb complicitat i un lleuger somriure, al veure que el paissatge es espectacular i que els arbres no es mouen.

Imatge

La nit anterior al arribar tard, plovent i espantats no ens varem adonar de la bellessa del entorn.Croacia,despres d´haver-la recorergut en diversos viatges ,la podriem dividir en tres parts.
  1. La zona Nord. On està Zagreb, són grans planes húmides.
  2. La zona Oest, la costera És un paissatge salvatge, arid i mediterrani, amb una costa espectacular per cales,platges ,illes,...
  3. La zona centre, la que queda enmig de les dues, on esta el Parc de Plevice. És , per nosaltres, la zona més bonica´,és molt semblant a Eslovenia. Grans i humits boscos, montanyes,...
La idea original, a banda de poder visitar el parc, era fer una volta maca per eslovenia per tal de pujar i baixar la seva montanya més important el Triglav.
Per fer-ho haviem pensat una volta per l´oest d´Eslovenia que ens portaria a les portes d´Italia i Austria a l'est , i per fer-ho haviem d´anar fins a la costa.

Despres de l'ensurt del dia anterior, ens varem negar en rodó a tornar a la costa,aixi que vaig refer la ruta. varem decidir anar fins a Ljubljana per la via ràpida, i a partir d´aqui entretenir-nos a Bled, i pujar i baixar el Triglav per la mateixa carretera, per continuar despres cap a Italia i Austria, seguin el pla previst.
ImatgeImatge


Quant preparava la ruta a casa, em sabia greu no poder visitar el famós llac de Bled, amb el seu castell. Pero amb la ruta inicialment preparada ens queia una mica a contrapeu.
Però com diu l´expressió, que no hi ha mal que per bé no vingui, ens va permetre al refer la ruta apropar-nos i gaudir del llac i l´entorn.
Un entorn , altament destinat al turisme. Per un moment semblaven França i no Eslovenia.
Amb tot, el llac i el castell valen la visita. És un indret, que sembla tret d´un compte de fades.

Imatge
ImatgeImatge
Imatge
Imatge

El següent objectiu, amb 2.864 msm és la montanya més alta de Eslovenia, el Triglav.
El seu nom, en eslové, significa tres caps, pels tres cims que té la montanya. Aquest montanya forma parc d´un Parc Nacional homonim, que ocupa el 4% del territori del país.
A més aquesta montanya , pels eslovens està considerada com a Monument Nacional.

A mida que ens apropem el paissatge és cada vegada més alpí. Prats,rius, salts d´aigua,boscos,.....i el fons el Triglav, una montanya que podria formar part perfectament dels Dolomites italians

Imatge

L'ascensió al port , es diferent a qualsevol altre port que hem pujat als Alps.
Per una banda el paissatge no acaba amb un prat alpí, si no amb un coll més tipic dels pirineus, aixó si. Sota l´atenta i intimidadora mirada dels cims del Triglav.
A més, la carretera té 32 paelles enumerades, que a la vegada tenen l´asfalt adoquinat..No me l´imagino fer-la en pluja i de baixada , aquesta carretera :(

És una carretera , en que gaudeixes més del entorn que de conducció deportiva de la moto. Peró l´entorn val moltíssim la pena, amb el que no es un problema ;)

ImatgeImatge
ImatgeImatge
Imatge
Imatge
Imatge

Pujem i baixem pel mateix lloc, i ens anem en direcció a Italia. Entrem a Italia, per despres entrar en pocs kilometres a Austria.
Ho fem per una zona molt bonica, sense cap port, pero per unes carreteres revirades i divertides.
A Austria, circulem per unes verdes i fértils valls, envoltats per pics altíssims. La carretera és la Dolomitestrasse, pq circula als peus d´aquests gegants alpins.

ImatgeImatge
ImatgeImatge
ImatgeImatge
Imatge

Al entrar a Austria, peró varem tenir un petit contratemps.
No se per quina estranya raó, no vaig enviar els mapes d´Austria al GPS, amb el que ara tenia una ruta que corria sobra res. Si hagues estat un track, hauria pogut continuar igual sense mapa, pero al ser una ruta.... no em servia.
Per sort al IPHONE porto els mapes de tot europa, i ni que sigui el millor GPS per anar en moto ens va treure del "apuro".
Possa't a dins la bossa sobrediposit, i anar marcant la ruta població per població...varem poder seguir la ruta fins al nostre objectiu, Lienz.

A mida que ens apropem a Lienz, els montanyes són més altes, i a més divisem clarament el massis del Grossglockner.,la montanya més alta d´Austria amb 3.798 msm
És un lloc, on el 2007 en el nostre viatge per Centre Europa, junt amb el Carles voliem pujar. Pero que el temps ens va impedir i que sempre m´ha quedat com a pendent.
En aquesta ocasió, no l´haviem de pujar. Al fer la ruta no em vaig fixar que el teniem tant a prop ....

Imatge

Arribem a Lienz, lloc on haviem escollit passar la nit. És una típica població del Tírol austríac.
Aquesta nit , teniem planejat anar de camping, peró a l´ultim moment ens fa una mica de madra.
Anem a Informació i turisme...i no ens informen de res!
Per sort a la plaça de Lienz , hi havia WiFi gratuït per tothom, i començo a buscar a través de les típiques pàgines Booking,Trivago,Hostels,....i res. El més economic surt per més de 80€, i no volem.
Aixi , que al final fem el planejat, anem a un Camping, a tocar del centre de la població on passarem la nit.
La tenda del costat nostre, hi ha un senyor que viatja sol i amb Bicicleta. Éll és de Budapest (Hungria i ha arribat fins aquí..pedalant.

Imatge

Abans no es faci fosc, i un cop montada la tenda, ens dirigim al centre per visitar una mica aquesta població.
M'esperava una mica més. No es lletja, peró no és de les poblacions austríaques més bóniques que hem vist.

ImatgeImatge
ImatgeImatgeImatge
ImatgeImatge
ImatgeImatge
ImatgeImatge

Ah, aquí a Lienz vaig poder fer una foto d´una colla de motos juntes. I com podeu comprovar des de la Varadero aquesta colla de motos les veia pel retrovisor, tal i com vaig dir-vos en un post

Imatge

Estem molt acostumats al tracte d´una ciutat comercial com la nostra, Reus. I quant vas per una ciutat tant freda com Lienz en aquest aspecte no deix de sorpendre.
Tot i estar acostumats a que en aquests païssos, són més secs i freds, mai et sembla normal.
A mitja tarda, tocant les 19 al rellotge, varem entrar en dos establiments d'alimentació que encara estaven oberts (escombrant, pero amb coses als mostradors) i no ens varen voler vendre res.
Aixi, que el que varem decidir fer, és que un cop visitada la ciutat, i com que ja estavem preparats per ser autosuficients, ens varem fer el nostre sopar a dins el camping...

Imatge


També al camping vaig aprofitar per poder arreglar el tema dels Mapes i el GPS. Haviem portat el portatil, per fer-lo servir de Disc Dur portatil, on anar buidant les targets de les camares de fotos i de les camares de video.
Al portar-lo, vaig pendre la previssió de passar-hi els mapes,rutes,waypoints, per si en algun moment ho necessitavem.
Aixi que vaig conectar el GPS i li vaig passar els mapes que m'hi faltaven, aixi l´endemà no tindriem cap problema .
Ex ...moltes coses

Avatar de l’usuari
Steelman
Presentats
Entrades: 14816
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Re: Bòsnia i Herzegovina.

Entrada Autor: Steelman » dl. ago. 06, 2012 2:55 am


Dimarts 24 Juliol de 2012

Imatge

KM's 352 - Track a Wikiloc
Meteo: Bona temperatura tot el dia. L¨unica excepció va ser el tram proper a Merano on la temperatura es va enfilar per sobre els 30º
Allotjament i Preu: Hotel Parc Staila 80€ (Hotel)


Aquest dia fem un dia alpí 100%.
Quant varem planejar el viatge teniem el dubte de allargar un dia més l´estada a Bosnia i despres tornar per la via ràpida, o utilitzar aquest dia, per despres enlloc de tornar amb dos dies per vies ràpides, tornar amb 3 fent ports dels Alps.
Varem pendre aquesta última decissió, i aquest dimarts era l´etapa més prolifica pels Alps.
És el dia que teniem destinats de fer més ports de montanya, amb tot, com gairebé tots els dies del viatge, la ruta planificada amb la que varem fer no va coincidir.

I aquest cop no va ser per cap contratemps. Tenir el Glossglokner tant a prop i no pujar-lo, era com un pecat.
Aixi que el primer que varem fer, despres de desmontar la tenda i carregar-ho tot a la moto, va ser anar-hi.

Imatge

A mida que ens hi apropem, cada cop hi ha més motos, mes rius, més salts d´aigua,...tot el que ho envolta és preciós.

ImatgeImatge

Imagineu-vos quines ganes en tenia que ja al 2008, vaig obrir un Post amb les curiositats de la construcció d´aquesta carretera.
Per pujar-hi s´ha de pagar un peatge. Et donen uns papers informatius, una enganxina,...
És un paradís per els motoristes, per els montanyistes ( Els Panotxes han fet el cim!,....fins i tot aquesta montanya té una Pàgina web pròpia

En contra de molta gent, nosaltres varem tenir sort i vàrem enganxar un dia espectacular per pujar-lo. Ni fred ni calor, ni vent, ni pluja,ni boira,.....
La pujada és espectacular. Hi ha trams de tot. Paelles, revolts encadenats, túnels, galeries, ..... peró el més espectacular de tot és el paissatge.
Hem estat en bastants ports dels Alps, en moltíssims dels Pirineus,hem estat als Tatras, Karpats,Atlas,..i mai m´havia emocionat tant com aquest dia.

Us asseguro que al arribar a dalt de tot i veure aquell paissatge no em vaig treure el casc, pq la Natalia no veies que tenia els ulls .humits :oops: :oops: :oops:
El famós glaciar està en clar retrocés, pero us asseguro que tot i així la bellessa als peus del glossglockner, és impressionant..

ImatgeImatge
ImatgeImatge
ImatgeImatge
Imatge
Imatge
ImatgeImatge


Despres de païr l´espectacle que la naturalessa es capaç de proporciar-nos, varem desfer la carretera cap a Lienz, per continuar fent la ruta inicalment preparada.
El següent port de la llista ha pujar, era un autèntic desconegut per nosaltres.Per arribar-hi passem per paratges molt bells.

Imatge

El Stallersattel o Passo Staller és un port fronterer entre Italia i Austria. Pel costat austriac és molt divertit. Hi ha un petit tram amb l'asfalt amb unes condicions una mica dolentes, pero la resta és molt bonic.
Hi ha algun pont, túnel, ... i gairebé al coll, hi ha el llac de Obersee

ImatgeImatge
Imatge

Al arribar a dalt, ens trobem en una curiositat, A part d'un descapotable Triumph.La baixada a Italia és per una carretera sinuosa i molt estreta, i esta oberta només durant un temps.
Obren la circulacio en sentit italia, cada hora els primers 15 minuts. SI arribes a passat aquest primer quart t´has d'esperar fins la següent hora.
Per sort, nosaltres nomes ens varem haver d´esperar uns 20minuts.

ImatgeImatge
Imatge
Imatge

S'ens varen acabar les piles de la càmara de fotos en la baixada :(
A la baixada, varem fer un tram d´enllaç per carretera nacional , que va resultar ser força divertida. Molts revolts rapids, que ens varen plantar en poca estona als peus del següent port del dia.
El Passo Giovo, un altre desconegut per nosaltres.

Aquest port, amb la carretera més ampla i molt més ràpid es realment molt maco de fer. Ës pot fer a un bon ritme i gaudint de la moto i el paissatge.
Crec recordar, que només hi ha una paella gairebé al final del port, pero la resta, són revolts rapids, amb bona visibilitat i molts d´encadenats.

Imatge
ImatgeImatge
Imatge
ImatgeImatgeImatge
Imatge

Des d´aquest preciós port, fins el següent varem tenir la part més aborrida del dia. Una bona tirada de nacional, amb bastant transit i una mica de calor. Varem passar de 30º .
Peró valia la pena. El següent port del dia va ser el Stelvio i els seus 48 "tornantis". L´actual carretera manté la mateixa estructura i pas que quant va ser creada al 1820, quant aquesta regió pertanyia a Austria.
A part del seu traçat vertiginós, que salva 1800m de desnivell, i que és el tercer port més alt dels Alps, per darrera de Isseran i la Bonnete , amb 2.757 msm, la seva fama bé donada pel Giro d´Italia, pero sobretot a un nom, a Fausto Coppi.
Per aixó en la major part dels retols del port, aquest port rep el sobrenom de Cima Coppi, pq va ser el primer en coronar-lo al 1953, la primera edició que es va incloure al giro, prova que Coppi va guanyar en cinc ocasions.
Aquest port, el varem coronar el 2007 per la cara sud. Aquest cop el varem afrontar per la seva part més "dura".

ImatgeImatge
Imatge
ImatgeImatge
ImatgeImatgeImatge
Imatge

I coses de les casualitats. Recordeu que el dia de Montenegro, vaig comentar que havia consultat les carreteres al Ramon, i a un noi de Bmwmotos?
Doncs quant estavem fent fotos al cim, veig que arriba una BMW R1200RT amb matricula espanyola.
Al treure's el casc, li dic a la Natalia, em sembla que aquest senyor és en Ruticas de BMWMOTOS...
M 'apropo, em presento , li pregunto i..... efectivament. Era ell!!!
Em va fer moltíssima gràcia trobar-lo

Ens varem ,com no, imortalizar. Amb la nostra camar (foto 1) i amb la seva (foto 2)
ImatgeImatge

La nostra idea, era continuar fent el Gabia, i quedar-nos als peus del Mortirolo. Pero varem estar una bona estona parlant i s´ens va fer tard.
Vaig recordar al 2007 , quant estavem per aqui amb el Carles que a Suissa, hi havia un allotjament per a motoristes a Sta.Maria Val Mustaïr.

Aixi que a la baixada cap a Bormio, vaig agafar el desviament que ens portava cap a Suïssa pel Umbrailass, un coll que coronem en baixada , provinents del Stelvio.
La carretera que ens porta , d´entrada a Suïssa a la Vall de MustaÏr, es molt maca. Una vall verda, estreta,.....
Pero ens trobem de sobte amb un problema. La carretera s´acaba i continua una ample pista.
La Natalia em diu que reculem. Peró és molt tard per recular i buscar allotjament. Hem de tornar a pujar el UmbrailPass, i baixar l´Stelvio!
Miro al GPS i no sembla que falti molta distància fins a Sta.Maria, amb el que li dic que no es precupi per la pista, que provem d´arribar-hi i que si la cosa es complica ja farem mitja volta.

Varem encertar la decissió. Es una pista amb condicions molt bones, que moltes vies asfaltades ja voldrien, i sense donar-nos compte ja estem al poble que busquem.
No trobem l´Allotjament que buscavem i preguntem a la resta d´establiments, i de 140€ no baixem :(
Anem provant sort als pobles succesius fins que gairebe a les 21.00 de la nit, a Tschierv, trobem un per 80€. No hi ha campings a la vora, i ja es molt tard, aixi que.... l´agafem.

ImatgeImatge
Imatge
Ex ...moltes coses

Avatar de l’usuari
Steelman
Presentats
Entrades: 14816
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Re: Bòsnia i Herzegovina.

Entrada Autor: Steelman » dl. ago. 06, 2012 2:55 am


Dimecres 25 Juliol de 2012

Imatge

KM's 590 - Track a Wikiloc
Meteo: Al mati temperatures molt baixes(5º), amb pluja i boira. Al migdia i tarda, temperatures molt altes(35º) i molt de sol
Allotjament i Preu: Premiere Classe Voreppe 38€ (Hotel)


Ja estem a les acaballes del viatge, només queden dos dies per arribar a casa. i encara estem força lluny.
Al canviar on dormiem la nit passada, hem de canviar la ruta.

Desprès de mirar els mapes decidim creuar tota Suïssa, fins a Andermatt, fer un parell dels ports del famós 9, i anar cap a Martigny, Chamonich...i anar baixant per l´autopista fins on poguem tot buscant F1 o Premiere Classe.
Però , aixó ho varem decidir tot sopant la nit anterior.
Al llevar-nos està plovent moderadament i fa força fresqueta.
Només sortir de Tshierv, ja estem coronant el primer port del dia, el OfenPass a 2149msm. La temperatura és força baixa, uns 5º, i l´asfalt mullat té aquell color de fred... ja sabeu que vull dir.ç

ImatgeImatge
ImatgeImatge

En la direcció que hem de seguir es veu molt tapat i hem de fer uns 2-3 ports de més de 2.000m i no m´acabo de fiar que el temps ens respecti.
Al dia anterior a l´Stelvio, ens varen comentar que era el primer dia en uns quants que arribavem a uns 10º, que portaven dies entre 0 i 3º i que alguna febla nevada havia caigut.
Aixi que refem de nou sobre la marxa la ruta i ens anem cap a St.Moritz.

ImatgeImatge
Imatge
ImatgeImatge

Aqui en un bar, i el mapa el costat decidim baixar cap a Como, pujar pel Grand St.Bernard fins a Martigny, i despres continuar cap a Chamonich i baixant...
Per baixar al Lago di Como, hi ha la riba esquerra per autopista,que va la major part del temps en un túnel, i la riba dreta per nacional.
Com que no l´hem vist mai, decidim baixar per la Nacional i aixi poder-lo veure'l tranquilament.
Al sortir de St.Moritz ens trobem fent un port que no havia sentit mai, i que ens sorpren molt gratament. És el MalojaPass. És realment mooooolt revirat.

ImatgeImatge
ImatgeImatge

Una vegada ens trobem a baix a la vall, anem recorrent els últims kilometres de suissa en direcció a Italia.
El paissatge cada cop és menys alpi, pero amb tot no deix de ser preciós. Carreteres revirades, rius,cims...

ImatgeImatge
ImatgeImatge

Finalment arribem al Lago di Como, i ens donem compte del error que hem comés al recorre'l per la carretera Naciona.
El paissatge, els pobles, les vistes al llac valen i molt la pena.
Però la major part de la carretera està (teòricament) prohibit avançar, limitat a 50km/H amb uns quants radars,...i molt de transit.

ImatgeImatge
Imatge
ImatgeImatge
Imatge
Imatge

Tardem més de dues hores a recòrrer el tram del llac. Amb el que ens deix a molta distància encara de França al migdia i ens he replantejar de nou els nostres objectius. L'endemà hem de ser a casa i encara estem molt lluny de tot arreu.
Decidim que anirem per via ràpida per Autopista cap a Milà i Turí, que entrarem a França i anirem a dormir a Voreppe o Valence, depen de l´hora que sigui. Coneixem en ambdues poblacions hotels (F1 i Premiere Classe)

Quant entrem a França, desprès de fer el col du Montinevre, i entrem a Briançon, tot i ser a gairebé 1000km's de casa...ens sentim a casa.
Són molts cops els que hem estat per aquesta zona i..ja ens ho sentim molt proper.

De Briançon fem el Col de Lautaret. No pugem al pròxim Galibier per "timing". Passem per aquesta zona preciosa dels Ecrins,fins arribar a Grenoble. On per l´hora decidim quedar-nos a dormir al Premiere Classe de Voreppe.
Decidim que és millor anar a dormir aviat avui, i que l´endema poguem sortir descansats molt d'hora per evitar hores de calor i arribar el més aviat possible a Reus.

Imatge
Imatge
Imatge
Ex ...moltes coses

Avatar de l’usuari
Steelman
Presentats
Entrades: 14816
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Re: Bòsnia i Herzegovina.

Entrada Autor: Steelman » dl. ago. 06, 2012 2:56 am


Dijous 26 Juliol de 2012

Imatge

KM's 723 - Track a Wikiloc
Meteo: Com que sortim molt d´hora no tenim calor fins al migdia al entrar a Catalunya, on de La Jonquera a Barcelona tenim temperatures superiors als 33º
Allotjament i Preu: Casa nostra


És l´ultim dia de viatge.
És aquells dies que tens una barreja de sentiments. Per un costat trist pq s´acaba el viatge.
Per un altre, content pq has arribat a casa amb salut, i havent conegut molts llocs nous, noves cultures, noves maners de veure i fer les coses...

El dia no té massa història. Fem molta autopista i anem rapidets, per tal de poder arribar a migdia a casa.

AL entrar a la Jonquera , ens trobem amb el trist panorama dels incendis del Empordà. Durant el viatge, alguns de vosaltres, amics i la familia, ja ens havien avisat dels focs, per si haviem de variar l´entrada al nostre país.
De fet, abans que ens avisessin, ho varem veure a la CNN .

Al creuar la frontera, normalment ens dona molta alegria al poder trepitjar de nou terra catalana, la nostra.
Aquest cop, el paissatge és tant desolador que ....l´alegria queda una mica desdibuixada :(

Parema dinar, a la renovada, area de servei de la Selva..i arribem a les 16.00 de la tarda a Reus.

Imatge
Ex ...moltes coses

Avatar de l’usuari
Steelman
Presentats
Entrades: 14816
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Re: Bòsnia i Herzegovina.

Entrada Autor: Steelman » dl. ago. 06, 2012 2:58 am


RESUM

Imatge

KM's 7.000 - Pendent de pujar Track a Wikiloc (aqui surt menys pq hi ha trams que s´han fet sense GPS )
Pressupost: Entre peatges, gasolina, allotjament, menjar, regals, .... 1500€ (aprox)




Demano disculpes per la meva poca capacitat de sintèsi.

Tinc un munt d´hores de video grabades. QUant tingui temps les editarè. Si queda alguna cosa presentable ja us ho farè saber ,)
Ex ...moltes coses

Avatar de l’usuari
Geroni
Presentats
Entrades: 3203
Membre des de: dc. gen. 10, 2007 12:57 pm
Ubicació: Juneda -Lleida--Jesus i Elvira

Re: Bòsnia I Herzegovina.

Entrada Autor: Geroni » dl. ago. 06, 2012 5:39 am

:eyes :eyes :eyes :eyes :eyes HOSTIA !!!!!!!! quin reportatge !!!!!! :eyes
Avui m`he trobat que a les 4 del matí no podia dormir i m'he posat a llegir el reportatge. :eyes :eyes :eyes :eyes :eyes
80 minuts de lectura empegat a la pantalla del ordinador,llegint i mirant les 1001 fotos i enllaços que has posat.
M'ha emocionat la manera en que ho escrius i expliques,tant del carrer que ho podria entendre un crio.
Els enllaços de los poblacions,llocs d'interés que heu visitat,etc,etc.
Us mereuxeu un #etfelicito fill per fer.me emocionar llegint el vostre viatge que per desgracia,jo no podré arribar a fer mai i per ensenyar.me llocs on per a mi,eran desconeguts (no tots) i que mai hauria vist si no fos per el vostre reportatge.
Que dir mès....,que enhorabona i que continueu fent viatges com aquest que encara que jo no hi pugui estar fisicament,al meins hi podré estar virtualment gracies a els vostres reportatges.
MOLTES GRACIES STEEMAN I NATALIA.
El mon s`está quedant sense GENIS:Einstein es vá morir,Beethoven es vá quedar sord i a MI,ja em comença a fer mal el cap.
Fa dos setmanes que vaig començar a fer dieta .Ja he perdut 14 dies.

Avatar de l’usuari
Trencaferro
Presentats
Entrades: 1850
Membre des de: ds. abr. 17, 2010 2:13 pm
Ubicació: Osona - Val D'Aran

Re: Bòsnia I Herzegovina.

Entrada Autor: Trencaferro » dl. ago. 06, 2012 7:27 am

Doncs mira, a m'ha passat el mateix que el Geroni. Aquesta nit no he pogut dormir hi he estat ben distret llegint el teu viatge.
Gràcies per fer-la tant fàcil i entenedora, ja tinc ganes de ser dissabte i que ens expliquis pèls i detalls!😄
Les distraccions són un luxe que els moteros no ens podem permetre.

Avatar de l’usuari
Boolean
Presentats
Entrades: 767
Membre des de: dc. maig 16, 2007 12:59 pm
Ubicació: Valls
Contacta:

Re: Bòsnia I Herzegovina.

Entrada Autor: Boolean » dl. ago. 06, 2012 8:24 am

molt guapo el viatge i la cronica pero tinc una pregunta,.... com es que portes dos suports del zumo?

Avatar de l’usuari
CMB
Presentats
Entrades: 2728
Membre des de: ds. abr. 10, 2010 4:47 pm
Ubicació: Gironès

Re: Bòsnia I Herzegovina.

Entrada Autor: CMB » dl. ago. 06, 2012 9:58 am

Viatge i crònica expectacular!

Gràcies Jordi i Natàlia!

Hi ha imatges, vivències impressionants!

El tema del vent al pont, fa por! Sort que va acabar bé!

Al final vas anar tot el viatge sense visera del casc? En una foto del final sembla que no en portes?

Salut

Avatar de l’usuari
Pasqual
Presentats
Entrades: 2080
Membre des de: dj. jul. 09, 2009 11:20 pm
Ubicació: Garrotxa

Re: Bòsnia I Herzegovina.

Entrada Autor: Pasqual » dl. ago. 06, 2012 10:46 am

Més que una crònica és un llibre de viatge. Ben explicat i amb moltes fotos. Per cert quines estan fetes amb aquesta antena que t'ha sortit al casc?. Ha estat una lectura refrescant per els qui estem treballant i que et fan venir ganes d'anar-hi.

El promig, em surt de 583,3333 Qms /dia. Déu n'hi do! Heu aprofitat bé el temps.

M'ha sorprès la part de Montenegro (potser perquè és la que conec menys) i realment queda a la llista de "pendents". Quan la situació millori (encara que sigui amb sidecar) caldrà anar-hi.

Algun dia m'hauràs d'explicar amb detall la "tècnica Steelman" per conduir amb vent. Frenar i gas a l'hora? :eyes

Gràcies per fer-nos viatjar amb vosaltres. Me n'alegro veure que sou fidels als principis i seguiu amb aquella GBG (grossa bossa groga).

Com sempre, la meva admiració a la Natàlia capaç d'aguantar darrera teu tants quilòmetres ;) Un peto

Respon

Torna a “Rutes, cròniques i viatges”