Suzuki Prepara Una Nova Maxi-trail
Moderador: Airald
- Randy-650
- Presentats
- Entrades: 14288
- Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
- Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n
Suzuki Prepara Una Nova Maxi-trail
Després de deixar de vendre a Europa la V-Strom 1000 degut a la normativa Euro5 -a EEUU encara es ven- Suzuki tenia abandonada aquesta cilindrada, i ara que el producte V-Strom 650 no és lo rentable que era abans, sembla ser que volen tornar a provar sort a Europa amb una trail grossa, tal i com està sent de moda en els últims anys.
Llegiu l'entrevista a Inobe-san, responsable de Suzuki, sobre tendències, disseny, i nous models. El nostre interlocutor ens ha assegurat que molt aviat veurem una maxitrail fabricada per la seva marca.
------------------------------------------------------------
En los últimos cinco años, Suzuki solo ha presentado dos nuevos modelos en el mercado: la Gladius y la GSR 750. ¿Su marca ha dejado de lado el mercado europeo?
«De ninguna manera. Tengo que decir que en los últimos años nos hemos concentrado mucho en el mercado asiático. Una parte del mundo que está creciendo, y allí no teníamos una posición de líderes. Por suerte pudimos cambiar esta situación, aunque para ello tuvimos que aunar esfuerzos. Europa continúa siendo para nosotros un mercado muy importante».
¿Por qué? En Europa están cayendo las cifras de ventas. ¿No sería más lógico concentrarse en mercados emergentes como Asia e Iberoamérica?
«No, por una sencilla razón: los clientes en Europa son los más exigentes de todos, para nosotros continúa siendo el mercado líder. No en lo que se refiere a número de ventas, pero sí en lo que respecta al aspecto técnico. Lo que nosotros hoy desarrollamos para Europa, nos servirá a corto o largo plazo en otros lugares del mundo».
En los últimos años, no solo Suzuki, sino también Honda, Kawasaki y Yamaha parece que no aciertan con los gustos europeos, sobre todo en lo que respecta al diseño. ¿Por qué?
«Los fabricantes japoneses gozaron de un enorme éxito en Europa durante las décadas de los años 80 y 90. Las motos de nuestro país tenían fama de ser fiables, además contaban con una excepcional relación precio-potencia-calidad. En aquella época el yen estaba relativamente bajo. Sobre el diseño no tenemos que rompernos la cabeza, pues las motos se siguen vendiendo de todos modos. Lo que ocurre es que se han cambiado las tornas. En la actualidad las motos japonesas cuestan casi igual que las europeas, por ello el diseño cobra mayor significado. Pero en nuestra paleta de modelos tenemos algunos que son un claro éxito. Por ejemplo, la GSR 750 se vende bien en Alemania y Francia».
Volviendo al diseño, ¿qué es lo que hace Suzuki para recuperar la distancia? ¿O es que el diseño, como antes, no es tan importante para su marca?
«O sí, esto ha cambiado por completo. Por ello tenemos un centro de diseño en Italia, de donde salen ideas para impulsar nuestros productos en el mercado europeo».
En Alemania, por ejemplo, Suzuki ha perdido mucha cuota de mercado, pues en la actualidad tiene menos del 10 por ciento...
«Esto es así si tenemos en cuenta las motos nuevas. En Alemania este volumen representa unas 100.000 unidades anuales. El mercado de segunda mano germano es mucho más potente, cada temporada 450.000 unidades cambian de dueño. En este aspecto Suzuki es líder con el 19 por ciento, justo por delante de Honda (18%). Ello significa que nuestro producto tiene buena fama, lo que además alegra a nuestros concesionarios».
Maxitrail
En Europa las grandes trail son cada vez más importantes. Honda, Kawasaki y Triumph, con la Crosstourer, Versys y Explorer han presentado importantes novedades. El próximo año vendrá el bóxer refrigerado por agua de BMW y una nueva KTM Adventure. La Suzuki V-Strom, con 650 cc, es claramente más pequeña y menos potente. ¿No es hora de presentar algo nuevo?
«Estudiamos el mercado con mucho detenimiento, y sí, ustedes tienen razón. En Europa las grandes trail son muy importantes, también para nosotros. Pronto sacaremos nuestra interpretación de este segmento, que tendrá una imagen diferente a la de la competencia».
¿Qué significa pronto? ¿Este año?
«(Risas) Es posible».
¿Y cómo interpreta Suzuki el segmento de las maxitrail?
«No se los puedo revelar, pero estoy seguro que es una moto que les va a gustar».
Suzuki tuvo mucho éxito con la monocilíndrica DR Big, que luego dejó de producirse. Hoy los modelos de un cilindro como la KTM Duke están de moda. ¿Las «mono» volverán a ser interesantes a su marca?
«En Europa, no. Entonces dejamos de fabricar la monocilíndrica porque cayó la demanda, y desde entonces no hemos cambiado de opinión. En las motos de Gran Turismo y en las maxitrail los aficionados quieren muchos caballos que lleguen de forma estable, por lo que seguiremos con dos y cuatro cilindros».
¿Y motores tricilíndricos? Triumph ha tenido mucho éxito con este tipo de configuración, que incluso también lo emplean marcas de coches.
«Que fabriquemos bicilíndricas y tetracilíndricas, no quiere decir que descartemos por completo los propulsores de tres cilindros. Como ya les he dicho, Europa es y seguirá siendo para nosotros un mercado de una enorme importancia. Para el Viejo Continente tenemos un montón de ideas».
Font: http://www.motociclismo.es/noticias/ind ... evas-ideas
Llegiu l'entrevista a Inobe-san, responsable de Suzuki, sobre tendències, disseny, i nous models. El nostre interlocutor ens ha assegurat que molt aviat veurem una maxitrail fabricada per la seva marca.
------------------------------------------------------------
En los últimos cinco años, Suzuki solo ha presentado dos nuevos modelos en el mercado: la Gladius y la GSR 750. ¿Su marca ha dejado de lado el mercado europeo?
«De ninguna manera. Tengo que decir que en los últimos años nos hemos concentrado mucho en el mercado asiático. Una parte del mundo que está creciendo, y allí no teníamos una posición de líderes. Por suerte pudimos cambiar esta situación, aunque para ello tuvimos que aunar esfuerzos. Europa continúa siendo para nosotros un mercado muy importante».
¿Por qué? En Europa están cayendo las cifras de ventas. ¿No sería más lógico concentrarse en mercados emergentes como Asia e Iberoamérica?
«No, por una sencilla razón: los clientes en Europa son los más exigentes de todos, para nosotros continúa siendo el mercado líder. No en lo que se refiere a número de ventas, pero sí en lo que respecta al aspecto técnico. Lo que nosotros hoy desarrollamos para Europa, nos servirá a corto o largo plazo en otros lugares del mundo».
En los últimos años, no solo Suzuki, sino también Honda, Kawasaki y Yamaha parece que no aciertan con los gustos europeos, sobre todo en lo que respecta al diseño. ¿Por qué?
«Los fabricantes japoneses gozaron de un enorme éxito en Europa durante las décadas de los años 80 y 90. Las motos de nuestro país tenían fama de ser fiables, además contaban con una excepcional relación precio-potencia-calidad. En aquella época el yen estaba relativamente bajo. Sobre el diseño no tenemos que rompernos la cabeza, pues las motos se siguen vendiendo de todos modos. Lo que ocurre es que se han cambiado las tornas. En la actualidad las motos japonesas cuestan casi igual que las europeas, por ello el diseño cobra mayor significado. Pero en nuestra paleta de modelos tenemos algunos que son un claro éxito. Por ejemplo, la GSR 750 se vende bien en Alemania y Francia».
Volviendo al diseño, ¿qué es lo que hace Suzuki para recuperar la distancia? ¿O es que el diseño, como antes, no es tan importante para su marca?
«O sí, esto ha cambiado por completo. Por ello tenemos un centro de diseño en Italia, de donde salen ideas para impulsar nuestros productos en el mercado europeo».
En Alemania, por ejemplo, Suzuki ha perdido mucha cuota de mercado, pues en la actualidad tiene menos del 10 por ciento...
«Esto es así si tenemos en cuenta las motos nuevas. En Alemania este volumen representa unas 100.000 unidades anuales. El mercado de segunda mano germano es mucho más potente, cada temporada 450.000 unidades cambian de dueño. En este aspecto Suzuki es líder con el 19 por ciento, justo por delante de Honda (18%). Ello significa que nuestro producto tiene buena fama, lo que además alegra a nuestros concesionarios».
Maxitrail
En Europa las grandes trail son cada vez más importantes. Honda, Kawasaki y Triumph, con la Crosstourer, Versys y Explorer han presentado importantes novedades. El próximo año vendrá el bóxer refrigerado por agua de BMW y una nueva KTM Adventure. La Suzuki V-Strom, con 650 cc, es claramente más pequeña y menos potente. ¿No es hora de presentar algo nuevo?
«Estudiamos el mercado con mucho detenimiento, y sí, ustedes tienen razón. En Europa las grandes trail son muy importantes, también para nosotros. Pronto sacaremos nuestra interpretación de este segmento, que tendrá una imagen diferente a la de la competencia».
¿Qué significa pronto? ¿Este año?
«(Risas) Es posible».
¿Y cómo interpreta Suzuki el segmento de las maxitrail?
«No se los puedo revelar, pero estoy seguro que es una moto que les va a gustar».
Suzuki tuvo mucho éxito con la monocilíndrica DR Big, que luego dejó de producirse. Hoy los modelos de un cilindro como la KTM Duke están de moda. ¿Las «mono» volverán a ser interesantes a su marca?
«En Europa, no. Entonces dejamos de fabricar la monocilíndrica porque cayó la demanda, y desde entonces no hemos cambiado de opinión. En las motos de Gran Turismo y en las maxitrail los aficionados quieren muchos caballos que lleguen de forma estable, por lo que seguiremos con dos y cuatro cilindros».
¿Y motores tricilíndricos? Triumph ha tenido mucho éxito con este tipo de configuración, que incluso también lo emplean marcas de coches.
«Que fabriquemos bicilíndricas y tetracilíndricas, no quiere decir que descartemos por completo los propulsores de tres cilindros. Como ya les he dicho, Europa es y seguirá siendo para nosotros un mercado de una enorme importancia. Para el Viejo Continente tenemos un montón de ideas».
Font: http://www.motociclismo.es/noticias/ind ... evas-ideas


- Llagasta
- Presentats
- Entrades: 3270
- Membre des de: dc. gen. 17, 2007 11:18 am
- Ubicació: Vallès Occidental
Re: Suzuki Prepara Una Nova Maxi-trail
ja han dit que será una V-Strom 1000 cc. a imatge i semblança de la darrera Vstrom 650 ( de moment ) :roll:
Llagasta l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. oct. 01, 2012 8:00 am, en total s’ha editat 1 vegada.

- Siono1000
- Presentats
- Entrades: 2573
- Membre des de: dc. març 28, 2007 2:12 am
- Ubicació: Baix Empordà
Re: Suzuki Prepara Una Nova Maxi-trail
Ep...aquest tema m'interesa. :eyes :eyes
A veure si s'animen d'un cop que ja els hi toca.
Salut.
A veure si s'animen d'un cop que ja els hi toca.
Salut.
Salut i kilómetres
- XaviTwin
- Presentats
- Entrades: 355
- Membre des de: dc. abr. 23, 2008 10:27 pm
Re: Suzuki Prepara Una Nova Maxi-trail
si, pot ser molt interessant si es a semblança de la 650 actual, estarem a l'aguait
de fet quan les demés maquines estan treien Trail-GT, Suzu no es podia dormir
...V...
de fet quan les demés maquines estan treien Trail-GT, Suzu no es podia dormir
...V...
cor V-Twin
- Randy-650
- Presentats
- Entrades: 14288
- Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
- Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n
Re: Suzuki Prepara Una Nova Maxi-trail
A MotoRevue parlen d'aquesta:

Diuen que valdria uns 13.000€ i portaria cardan. :eyes molt optimistes, oi?
http://www.motorevue.com/site/nouveaute ... 68707.html
PD: Com sigui veritat BMW s'haurà de menjar la nova GS amb patates. :twisted:

Diuen que valdria uns 13.000€ i portaria cardan. :eyes molt optimistes, oi?
http://www.motorevue.com/site/nouveaute ... 68707.html
PD: Com sigui veritat BMW s'haurà de menjar la nova GS amb patates. :twisted:


- Steelman
- Presentats
- Entrades: 14816
- Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
- Ubicació: Reus - CATALUNYA
- Contacta:
Re: Suzuki Prepara Una Nova Maxi-trail
[quote user="Randy-650" post="214115"]
PD: Com sigui veritat BMW s'haurà de menjar la nova GS amb patates. :twisted:[/quote]
Ho dius pq es una replica?
PD: Com sigui veritat BMW s'haurà de menjar la nova GS amb patates. :twisted:[/quote]
Ho dius pq es una replica?
Ex ...moltes coses
- Randy-650
- Presentats
- Entrades: 14288
- Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
- Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n
Re: Suzuki Prepara Una Nova Maxi-trail
[quote user="Steelman" post="214116"]
Ho dius pq es una replica?[/quote]
Clar, home. Treus la S de Susuki i poses l'helice de BMW.
I tothom diria: ohhhhhhhh! Tens una BMW!!!!!!! :lol:
Ho dius pq es una replica?[/quote]
Clar, home. Treus la S de Susuki i poses l'helice de BMW.
I tothom diria: ohhhhhhhh! Tens una BMW!!!!!!! :lol:


- Steelman
- Presentats
- Entrades: 14816
- Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
- Ubicació: Reus - CATALUNYA
- Contacta:
- Siono1000
- Presentats
- Entrades: 2573
- Membre des de: dc. març 28, 2007 2:12 am
- Ubicació: Baix Empordà
Re: Suzuki Prepara Una Nova Maxi-trail
Homeeeeeeee una réplicaaaa de la GS. :eyes :eyes :eyes
Potser el parafangs del davant us recorda una mica a la GS als que teniu poca edad. Els que en tenim més (d'anys, no de sabiduria
) aquest parafang davanter ens recorda a altres models anteriors a la GS precisament de la casa SUZUKI.
En aquest mon el que no corre...còpia. :mrgreen:
A veure, a veure...potser al final en podré canviar de moto abans del que en pensava. :roll:
Salut.
Potser el parafangs del davant us recorda una mica a la GS als que teniu poca edad. Els que en tenim més (d'anys, no de sabiduria
En aquest mon el que no corre...còpia. :mrgreen:
A veure, a veure...potser al final en podré canviar de moto abans del que en pensava. :roll:
Salut.
Salut i kilómetres
- VMan
- Presentats
- Entrades: 851
- Membre des de: dj. ago. 05, 2010 3:00 am
- Ubicació: Manresa
Re: Suzuki Prepara Una Nova Maxi-trail
De moment es un concept

Pel que sembla de cardan res de res

Mes info aqui
http://www.omnimoto.it/magazine/10374/s ... ermot-2012

Pel que sembla de cardan res de res

Mes info aqui
http://www.omnimoto.it/magazine/10374/s ... ermot-2012
VMan l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. oct. 03, 2012 10:16 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
- Randy-650
- Presentats
- Entrades: 14288
- Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
- Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n
Re: Suzuki Prepara Una Nova Maxi-trail
[quote user="VMan" post="214183"]
Pel que sembla de cardan res de res

[/quote]
Doncs al web de MotoRevue ahir vespre deia que portava cardán. Ara ho han canviat: :shock:
-"ainsi qu’un bras oscillant classique avec une transmission par chaîne."
I si us dic la veritat aquest concept no em quadra gens ni mica... :roll:
Quan Suzuki va treure la V-Strom 1000 a principis de segle el fantàstic motor en V estava ja a la TL 1000 de finals dels 90'.
Pel que sembla de cardan res de res

[/quote]
Doncs al web de MotoRevue ahir vespre deia que portava cardán. Ara ho han canviat: :shock:
-"ainsi qu’un bras oscillant classique avec une transmission par chaîne."
I si us dic la veritat aquest concept no em quadra gens ni mica... :roll:
Quan Suzuki va treure la V-Strom 1000 a principis de segle el fantàstic motor en V estava ja a la TL 1000 de finals dels 90'.
Randy-650 l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. oct. 03, 2012 10:35 pm, en total s’ha editat 1 vegada.


- Randy-650
- Presentats
- Entrades: 14288
- Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
- Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n
Re: Suzuki Prepara Una Nova Maxi-trail
Continuo el d'adalt, que no puc editar amb el mòbil.
Deia que em costa de creure que Suzuki faci un motor nou de 1.000 CC que acompleixi la normativa Euro5 actual. Hauria de fer un motor nou!!! I ja l'ha fet????? :eyes
Deia que em costa de creure que Suzuki faci un motor nou de 1.000 CC que acompleixi la normativa Euro5 actual. Hauria de fer un motor nou!!! I ja l'ha fet????? :eyes


- VMan
- Presentats
- Entrades: 851
- Membre des de: dj. ago. 05, 2010 3:00 am
- Ubicació: Manresa
- Trencaferro
- Presentats
- Entrades: 1850
- Membre des de: ds. abr. 17, 2010 2:13 pm
- Ubicació: Osona - Val D'Aran
Re: Suzuki Prepara Una Nova Maxi-trail
Doncs en aquest concepte que heu posat, jo de morro, en comptes que a la GS, trovoque té molta més retirada a la Multiestrada.
Home, una moto d'aquest estil i cubicatge a 13.000€ id'una rimera marca, segur que donarà molt de parlar.
Home, una moto d'aquest estil i cubicatge a 13.000€ id'una rimera marca, segur que donarà molt de parlar.
Les distraccions són un luxe que els moteros no ens podem permetre.
- XaviTwin
- Presentats
- Entrades: 355
- Membre des de: dc. abr. 23, 2008 10:27 pm
Re: Suzuki Prepara Una Nova Maxi-trail
[quote user="Siono1000" post="214162"]Homeeeeeeee una réplicaaaa de la GS. :eyes :eyes :eyes
Potser el parafangs del davant us recorda una mica a la GS als que teniu poca edad. Els que en tenim més (d'anys, no de sabiduria
) aquest parafang davanter ens recorda a altres models anteriors a la GS precisament de la casa SUZUKI.
En aquest mon el que no corre...còpia. :mrgreen:
A veure, a veure...potser al final en podré canviar de moto abans del que en pensava. :roll:
Salut.[/quote]
com oblidar, i recordo que la penya dient que era lletja, quines coses, cal dir-se BMW per triomfa amb un "pico pato"

quan les trail Maxi o eren de veritat, que ve anava i va aquest trasto
si surt a un preu baixet farà mal
...V...
Potser el parafangs del davant us recorda una mica a la GS als que teniu poca edad. Els que en tenim més (d'anys, no de sabiduria
En aquest mon el que no corre...còpia. :mrgreen:
A veure, a veure...potser al final en podré canviar de moto abans del que en pensava. :roll:
Salut.[/quote]
com oblidar, i recordo que la penya dient que era lletja, quines coses, cal dir-se BMW per triomfa amb un "pico pato"

quan les trail Maxi o eren de veritat, que ve anava i va aquest trasto
si surt a un preu baixet farà mal
...V...
cor V-Twin
-
- Presentats
- Entrades: 2432
- Membre des de: dc. gen. 12, 2011 6:00 pm
- Ubicació: L'Empordà
Re: Suzuki Prepara Una Nova Maxi-trail
És un xic horrorós, això... però recordo que el primer proto de la 950 ADV també ho era.
Les Suzuki del Dakar d'en Gaston Rahier eren unaltre generació de motos, eren mono i canviaven pistó gairebé cada etapa... però eren boniques i agressives!! i recordo les últimes, les grogues VSD, alta com el far d'Alexandria i amb un plàstic integrat entre bec i cúpula... brutal... tot i que jo era... Peterhanseleru i de la seva bèstia/avió, la Yamaha OW 750/800...
Home, la DR Big no es caracteritzava precisament per ser la millor de la seva categoria.. i menys quan es va pujar a 800 cc... portava un perolu de cilindre que semblava una olla exprés... però estèticament va marcar un època, si.
Parlant de becs, aquest de la Suzuki DR va ser un... si veieu ara els primers de les primeres GS són horribles... ara l'han etilitzat, és una de les coses que m'ha agradat d'aquesta GS nova. La Multistrada també porta bec... la Morini Grandpasso també porta un bec més discret... (per cert... quantes Morini d'aquestes heu vist circular?... jo no n'he vist cap!)
Les Suzuki del Dakar d'en Gaston Rahier eren unaltre generació de motos, eren mono i canviaven pistó gairebé cada etapa... però eren boniques i agressives!! i recordo les últimes, les grogues VSD, alta com el far d'Alexandria i amb un plàstic integrat entre bec i cúpula... brutal... tot i que jo era... Peterhanseleru i de la seva bèstia/avió, la Yamaha OW 750/800...
Home, la DR Big no es caracteritzava precisament per ser la millor de la seva categoria.. i menys quan es va pujar a 800 cc... portava un perolu de cilindre que semblava una olla exprés... però estèticament va marcar un època, si.
Parlant de becs, aquest de la Suzuki DR va ser un... si veieu ara els primers de les primeres GS són horribles... ara l'han etilitzat, és una de les coses que m'ha agradat d'aquesta GS nova. La Multistrada també porta bec... la Morini Grandpasso també porta un bec més discret... (per cert... quantes Morini d'aquestes heu vist circular?... jo no n'he vist cap!)
- Storm
- Presentats
- Entrades: 2594
- Membre des de: dj. oct. 04, 2007 3:48 pm
- Ubicació: Sant Llorenç d'Hortons
Re: Suzuki Prepara Una Nova Maxi-trail
Jo vull cardan!
- Siono1000
- Presentats
- Entrades: 2573
- Membre des de: dc. març 28, 2007 2:12 am
- Ubicació: Baix Empordà
Re: Suzuki Prepara Una Nova Maxi-trail
[quote user="Randy-650" post="214184"]
Quan Suzuki va treure la V-Strom 1000 a principis de segle el fantàstic motor en V estava ja a la TL 1000 de finals dels 90'.[/quote]
Als models TL amb 140 cv, als models SV, a la V-Strom, a la Cagiva Navigator, a la Cagiva Raptor i a la Kawa KLV. Sembla que els de SUZUKI confien molt en aquest motor. :roll: :roll:
Quan Suzuki va treure la V-Strom 1000 a principis de segle el fantàstic motor en V estava ja a la TL 1000 de finals dels 90'.[/quote]
Als models TL amb 140 cv, als models SV, a la V-Strom, a la Cagiva Navigator, a la Cagiva Raptor i a la Kawa KLV. Sembla que els de SUZUKI confien molt en aquest motor. :roll: :roll:
Siono1000 l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. oct. 04, 2012 1:52 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Salut i kilómetres
- Prony
- Presentats
- Entrades: 3106
- Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
- Ubicació: El Vallès Occidental
Re: Suzuki Prepara Una Nova Maxi-trail
[quote user="Storm" post="214235"]Jo vull cardan![/quote] Des de quan confons la "r" per la "n"??
- XaviTwin
- Presentats
- Entrades: 355
- Membre des de: dc. abr. 23, 2008 10:27 pm
Re: Suzuki Prepara Una Nova Maxi-trail
veus un altre qüestió que no e entès, sempre e cregut que millor cadena que cardaN per maquines que trepitgen terra, no dubto de les avantatges del cardan però una cadena dubto molt que no es repari en qualsevol racó del món però un cardan on tel raparen, fins i tot una cadena te la pots repara tu mateix
...V...
...V...
cor V-Twin