Escapada A Galicia. 25-28 Juliol

Per a proposar sortides, viatges i les seves cròniques

Moderador: Airald

Respon
Eva
Presentats
Entrades: 10516
Membre des de: dg. març 22, 2009 8:49 pm
Ubicació: Torroella de Montgrí

Escapada A Galicia. 25-28 Juliol

Entrada Autor: Eva » dj. ago. 01, 2013 6:42 am

Galícia es un destí que m´encanta per varis motius:

1.- Hi viu en Moncho , el noi que va compartir ruta amb en Pasqual i una servidora a la Patagònia

2.- El tarannà del Gallecs, sempre m’ha agradat molt, son gent molt treballadora i encantadora

3.- Desde que formo part del foro dels K-pijos, em feia gràcia anar -los a visitar.

4.- La Mar no hi havia estat mai i arribar a Fisterra o la fí del món li feia una il·lussió especial.

Al disposar de molts pocs dies, vàrem fer com l´escapada de l´any passat i només hem fet l'anada a Galícia i el meu fill , en Marc, recollirà la K i farà la retornarà a casa.

I una vegada exposats els motius d´aquesta escapada Vull :

EXPRESSAR EL MÉS SENTIT PESAM A TOTES LES víctimes DEL ACCIDENT FERROVIARI DE SANTIAGO DE COMPOSTELA I LES MEVES CONDOLENCES ALS FAMILIARS.

DEP

Imatge
Eva l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. ago. 06, 2013 1:07 pm, en total s’ha editat 3 vegades.

Eva
Presentats

Resum Dijous

Entrada Autor: Eva » dj. ago. 01, 2013 6:44 am

Al estiu tenim molta feina, però escapar-se 4 díes és un luxe que m´encanta.

Com comença a ésser habitual, varem deixar tots els preparatius del viatge per el darrer día i amb tot i aixó...... al vespre, just abans d´anar a dormir varem fer la maleta. Acostumades a portar quasi sempre les mateixes mínimes coses, fins i tot fer la malete els darrers minuts ens surt molt bé.

La Mar té la seva maleta i el que no li quepiga allà dins, no ho agafa. Jo tinc la meva maleta i part del top case .

Lo únic que no deixo mai a l´improvissació és la visita al taller. Sempre , sempre abans d´una tirada important i degut al meu desconeixament en el tema de manteniment de la moto, agafo la K i en Carles li revisa : neumàtic, frens i oli. Si aquests 3 elements están bé... marxo tranquil.la.

La K acaba de pasar la revissió dels 30.000 ,malgrat aixó la meva visita la taller és , per a mi imprescindible i básica abans de tot viatge.

A les 6 del matí , molt i molts puntuals sortíem de Torroella. Conduir sota la frescor em motiva molt a llevar-me d´hora i gaudir dels primers raigs de sol.

Imatge

Primera parada per fer el café a Gurb i allà m´en vaig assenbentar del accident ferroviari Galleg.

Ostres .... em va entrar una cosa més rara al cos....... que durant un parell d´horetes em vaig plantejar deixar l viatge i tornar cap a casa.

Prop de Lleida ens varem parar per saludar en JoanXT. En Joan està molt recuperat fins i tot em va sorprendre el seu bon aspecte. Joan , esperem veure´t ben aviat.

Els Monegros son molt monótons... no h ha res de res per veure.....

Teniem molt de temps per endevant i ens varem parar a Logroño per visitar el centre históric:

Imatge

Imatge

Teniem gana i ens varem atrevir amb una "sartenada" amb patates , ous i pernil.... colesterol al 100*100
Visca... estem de vacançes !!!!!!

Imatge

Desde Logroño fins a Burgos varem fer una carretera estreta plena de camions però em va donar la oportunitat de explicar a la Mar , tot atrevessant petits poblets l´história del CAMINO DE SANTIAGO.

No había reservat hotel, em vaig conectar a Booking i vaig buscar el hotel amb millor puntuació i que s´adecues al meu pressupost.
Resultat:

hotel:Hotel Fórum Evolution , nota mitja 9 .

Imatge

Imatge

Acabat de inaugurar i amb una decoració molt i molt moderna i divertida, habitacions amplies i molt tranquil.les.
A molts pocs metres del centre históric.

Ens varem dutxar i canviar i directes a visitar la CATEDRAL DE BURGOS.

Imatge

Imatge

Imatge

El Papamoscas és un autòmat de la catedral de Burgos que totes les hores en punt obre la boca al mateix temps que mou el seu braç dret per accionar el batall d'una campana.

El Papamoscas està situat a la part alta de la nau major, en el finestral sobre el trifori, en el primer tram dels peus de la basílica. Es tracta d'una figura de mig cos que treu el cap sobre l'esfera d'un rellotge. Vesteix de encarnat, els trets del seu rostre són Mefistofele i mostra una partitura a la mà dreta. Amb aquesta mateixa mà empunya la cadena del batall d'una campana. Cada hora en punt s'acciona un mecanisme que mou el braç que provoca les campanades. La millor hora per veure en marxa al autòmat és, lògicament, les dotze del migdia, quan dóna dotze cops i obre i tanca dotze vegades la boca.

Imatge

Imatge

La Catedral de Santa Maria de Burgos, tercera catedral d'Espanya per les seves dimensions, després de Sevilla i Toledo, edifici gòtic .

És l'única catedral d'Espanya declarada Patrimoni de la Humanitat per la UNESCO (des del 31 d'octubre de 1984).

Em va agradar molt el sistema d´informació de la Catedral, et donen una mena de zapatófono i només cal buscar els números a les zones més interesants i escoltar el contingut històric. A la Catedral no es sentía ni una mosca.... silenci total.

Imatge.

I ja per acabar la visita.... una pujada en moto al Castell de la ciutat:

Imatge

I com no varem degustar les famoses Morcillas de Burgos ( gràcies Cuco).

Ens haviem llevat molt d´hora i el cansament era evident.

Crec que em vaig adormir abans que la Mar i tot ( jeje)
Eva l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. ago. 01, 2013 9:52 pm, en total s’ha editat 7 vegades.

Eva
Presentats

Resum Divendres

Entrada Autor: Eva » dj. ago. 01, 2013 6:45 am

Divendres, ens falten aproximadament 600 km per arribar a Baiona.

Perque Baiona ??? Hi veraneja en Jenaro i ens va invitar a casa seva.
A n´en Jenaro el vaig coneixre a la Rider1000, forma part del foro dels K-pijos. Te una K1600 blanca com la meva.
Es un personatge molt .... diferent i malgrat al principi vaig intentar obviar l´invitació , després de la seva insistencia vaig acabar abdicant.

Bueno, retornem a Burgos.

Sortim a les 9 i sense complicacions , per bones carreteres

Imatge

En aquest punt vaig fer unaltre parada. Ens havien invitat a dinar.

Imatge

Imatge

Imatge

Sense cap pressa ni calor amb molt bones carrteres i bones corbes varem arribar a Ourense .

Un petit incís: Varem trovar molt i molt poques motos.
Abans de baixar cap a Vigo i en una estació de servei , un xicot amb una Rt, em va avisar que per la zona estaba repleta de radars...
El meu antirradar em va marcar varis radars fixes i 1 móvil que em va avisar amb massa poca antel.lació.

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Arrivem a Baiona i per variar m´equivoca en el punt de trobada....
Ara toca esperar en Jenaro.

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Veure el Atlàntic és genial, la costa és molt diferent a la Costa Brava i a Baiona hi ha un Parador de molt ringu-rangu i un club només per iots de cagatelorito.

I per fí varem coincidir amb en Jenaro:

Imatge

I la seva encantadora i guapisima Sra, Sefa

Imatge

Tot aprofitant la tarde, varem sortir a fer un tomb a peu per la ciutat

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

A la costa atlántica , malgrat tenim el mateix horari, tot es fa molt més tard...

pero.... ens esperaba un sopar boníssim a base de peixito i carn per les pubilles.
Al sopar hi varen asistir les dues filles d´en Jenar i la Sefa: Claudia i Clara i la seva neboda a qui li encanten els cavalls com a la Mar.

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Temps molt fresquet , d e fet tothom anava amb jaquetes i jerséis.
La nit molt i molt tranquil.la.
Eva l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. ago. 01, 2013 10:37 pm, en total s’ha editat 8 vegades.

Eva
Presentats

Resum Dissabte

Entrada Autor: Eva » dj. ago. 01, 2013 6:45 am

Teniem programat marxar a primera hora... bueno primera hora atlántica, es a dir.... prop de les 10 i fer Isla de la Toja , però.... la Sefa em va demanar si podía fer les fotos mentre preparaven un Nebot per el bateig, no em va fer res i malgrat ja vestides de motoristes, ens varem quedar fent fotos de la posta a punt del Nebot.

Imatge

Tots preparats per anar a l´església i nosaltres moto a punt i preparada, `però la Sefa em va demanar un últim favor.... fer les fotos del bateig...

Imatge

Imatge

Imatge

I amb aquesta foto dels meus amics em vaig despedir .

Conducció directes a Santiago de Compostela per la autopista i evidenment en Moncho ja ens esperava.

Imatge

Santiago de Compostela era un mal destí, malgrat aixó ens varem arriscar i per precaució vaig utilizar el parking just al costat de la policía.

Imatge
Alla donaven els partes del accident cada hora. La plaça estaba plegada de furgonetes de diferents emisores de tv nacionals i estrangeres.

El temps a Galicia era assoleiat, però s´ha d´anar sempre preparat per un ruxat esporàdic o per un canvi de temps radical.

No haviem menjat res durant tot el día i em Monxo havia reservat un restaurant típic a Santiago, a dinar a les 16:00.

Em va fer molta i molta il.lussió retrovar-me amb en Moncho, desde Patagonia li tinc un carinyo molt especial, ens podem pasar mesos sense trucar-nos,però cada anys ens veiem encara que sigui un parell de díes, així ens poissem les piles.

Vinga ara posaré quatre fotos del menjar a Santiago.

La primera foto per el pa... un pa bonísssssssim ( jo sempre dic que si el pa i el café son bons, el restaurant será bo segur):

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Després de dinar , la Susana, companya d´en Moncho ens va fer de guía de una ciutat inmersa en pena.

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Eren les 7 de la tarda quant varem decidir marxar cap a A Corunya, com no podía ésser s´unaltre manera, la pluja ens va enganxar de ple.

Imatge

Imatge

Imatge

Com sempre, ens varem allotjar al pis del nostre amic i com que encara teniem llum solar en Moncho va voler ensenyar La Torre de Hércules a la Mar.
Torre de Hércules és el far del s I DC.

Imatge

Imatge

Al vespre una passejada per el frontal marítim:

Imatge

i un mos abans de dormir:

Imatge
Eva l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. ago. 02, 2013 10:35 pm, en total s’ha editat 6 vegades.

Eva
Presentats

Resum Diumenge

Entrada Autor: Eva » dj. ago. 01, 2013 6:46 am

Les previsions del temps eran francament dolentes, plujes arreu i especialmente a la Costa Da Morte que era el nostre destí..

La Mar ha estudiat sobre la Fi del món i em feia gràcia que veiés Finisterre.

La Costa da Morte gallega va desde Malpica fins a Finisterres, es famossa per els seus acantilats , els temporals i la quantitat de naufragis que ha presenciat.

En Moncho i la Susana ens varen fer de guies:

Imatge

I la Mar go pro en mà, tot un perill:

Imatge

Ja a la costa ens varem parar a CARNOTA per admirar el Hórreo més llarg de Galicia :

Imatge

Horreo es una construcción tipicament gallega de caire agrícola destinat a guardar cereals i el blat de moro.

Desde lluny varem veure Finisterre. Impressionant, allà comença el camí anglés de Santiago:

Imatge

Aproximadament 100 m separan el parking del Far de la fi del món:

Imatge

La Mar feliç de coneixre aquest indret

Imatge

Just al darrera del far hi ha un spot que sembla que hi facin barbacoas, dons no, allà els pelegrins hi cremen la roba que han fet servir durant el seu periple.

Imatge

No m´en vaig poguer estar de demanar a n´en Moncho fer un parell de fotos devant el Far:

Imatge

Imatge

Imatge

Era hora de dinar i varem reservar a un dels restaurants més tipics de Finisterre: Tira do Cordel on varem degustar una extraordinaria "lubina".... guauuuuuu que bona !!!!!

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

La Costa... els vaixells, els pescadors.....

Imatge

Amb la cámara al darrera de la moto d´en Moncho, ens va fer un parell de fotofrafies:

Imatge

Imatge

I... uns gaiteros profesionales.....

Imatge

Aquí en Moncho i la Mar esperant que acabes de fer les fotos.

Imatge

I després de un día dedicat a la moto i a la Costa Gallega, --- de nou cap a A CORUNYA

Imatge

Imatge

A la nit , un got de llet i cap a dormir. Vaig entregar les Claus de la K a n´en Moncho perque la guardés fins que en Marc la vagi a recollir properament....
Eva l’ha editat per darrera vegada el dia: ds. ago. 03, 2013 11:02 pm, en total s’ha editat 4 vegades.

Eva
Presentats

Diluns A Primera Hora Tornada Cap A Casa... Sorpresa Al Avio

Entrada Autor: Eva » dj. ago. 01, 2013 6:47 am

Dilluns, tornem en avió cap a casa.

Aixó de poguer marxar a primerísima hora és una avantatge per mi per poguer tornar a treballar desseguida i una desvantatge per la Mar per la primeriiiisima hora que es va tinguer que llevar.

20 minuts separan la casa del nostre amic del aeroport.

Dalt del avio...... després de despegar el comandant es presenta per desitjar-nos un bon vol i.... sorpresa.... era un K-pijo, total que vaig demanar a la hostessa perque donés redcords a n´en Juanjo i ell em va voler coneixre i em va de manar que anés a cabina.....

Aquesta va ésser la sortida del sol desde cabina:

Imatge

Una agradable sorpresa per acabar unes vacançes massa curtes.

Reitero que m´encanta GALICIA, les seves gents, els paissatges....

Y colorín colorado......
hasta aquí....
he llegado :ksss
Eva l’ha editat per darrera vegada el dia: ds. ago. 03, 2013 11:26 pm, en total s’ha editat 2 vegades.

Kpeps
Presentats
Entrades: 8196
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Re: Escapada A Galicia. 25-28 Juliol

Entrada Autor: Kpeps » dv. ago. 02, 2013 9:32 am

de moment...molt maco tot plegat.......aixo de fer passar gana a la Mar,no esta be...aixo no es fa :b9 :b9 que be que us ho passeu :birracat :birracat :birracat
mes,mes,mes,mes !!!!!
Imatge

Nacho
Presentats
Entrades: 373
Membre des de: dc. abr. 24, 2013 7:10 pm
Ubicació: Vilassar de Dalt

Entrada Autor: Nacho » dv. ago. 02, 2013 11:05 am

wuai wuai !!! gana no heu passat jejejeje, gràcies per compartir
Salutacions
Nacho

Napoleon
Presentats
Entrades: 1843
Membre des de: dv. feb. 22, 2013 1:19 pm
Ubicació: Barcelona-Capital de la República Interruptus

Entrada Autor: Napoleon » dv. ago. 02, 2013 12:24 pm

La ruta era turística o gastronòmica???? :b9 :b9 :b9 :b9
Jo tampoc vaig en BMW

Fpardo
Presentats
Entrades: 385
Membre des de: dg. des. 09, 2012 6:31 pm
Ubicació: Santa Perpètua de Mogoda

Entrada Autor: Fpardo » dv. ago. 02, 2013 8:36 pm

Quina gana m'ha fet entrar la "sartenada" .... S'em fa la boca aigüa i esperarem la continuació del foto-reportatge que com sempre et superes.

Fins aviat.

:birracat

:viscat

Francesc i Montse.

CarlesOsonaGS
Presentats
Entrades: 427
Membre des de: dc. feb. 09, 2011 9:45 pm
Ubicació: Centelles (Osona)

Entrada Autor: CarlesOsonaGS » dv. ago. 02, 2013 8:50 pm

Osties quina Sartenàaa, també li diuen "Huevos a lo pobre" no? Quina bona pinta, i 1 dia es un dia.

Una ruta perfecte, moto, viatge i bon menjar. Mira que es una zona que en moto no l'he feta i espero tenir uns dies per fer-la amb menys calor. I bon menjar.

Molt bones fotos. Esperem la resta.

Eva
Presentats

Entrada Autor: Eva » dv. ago. 02, 2013 10:37 pm

I ara ja només em falta el resum del diumenge...

PEPI600
Presentats
Entrades: 2364
Membre des de: dt. oct. 16, 2007 5:02 pm
Ubicació: Palau-Solità i Plegamans

Entrada Autor: PEPI600 » dv. ago. 02, 2013 11:25 pm

Menys mal que ja he sopat, m´ha fet entrar ganaamb alguna de les fotos. Que be que es menja per allà dalt.............

Esperem pel resum de diumenge :picant :picant
Imatge Imatge

Eva
Presentats

Re: Diluns A Primera Hora Tornada Cap A Casa... Sorpresa Al

Entrada Autor: Eva » ds. ago. 03, 2013 11:24 pm

I le volià... ja està.

Fins la propera,

Eva
Eva l’ha editat per darrera vegada el dia: ds. ago. 03, 2013 11:25 pm, en total s’ha editat 1 vegada.

Fazer i Nina
Presentats
Entrades: 425
Membre des de: dv. juny 12, 2009 8:43 am
Ubicació: Catalunya
Contacta:

Entrada Autor: Fazer i Nina » dg. ago. 04, 2013 9:36 pm

:birracat :birracat :birracat :birracat

Minina
Presentats
Entrades: 2039
Membre des de: dl. oct. 04, 2010 8:07 pm
Ubicació: Cerdanyola del Valles - Nuri

Entrada Autor: Minina » dl. ago. 05, 2013 9:54 am

Un viatge molt maco. Enhorabona. Moltes gràcies per compartir-ho. :okcat

Steelman
Presentats
Entrades: 14816
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Entrada Autor: Steelman » dl. ago. 05, 2013 10:31 am

gràcies per compartir-ho amb tots
Ex ...moltes coses

Xavier
Presentats
Entrades: 4399
Membre des de: dv. juny 18, 2010 4:47 pm
Ubicació: Torelló (Osona)

Entrada Autor: Xavier » dl. ago. 05, 2013 1:54 pm

Recony noia, quin viatge !!!!

I quina gana m'has fet venir...

Felicitats.

MontseR
Presentats
Entrades: 513
Membre des de: dt. març 27, 2012 1:03 pm
Ubicació: Manresa

Entrada Autor: MontseR » dl. ago. 05, 2013 2:25 pm

Ohhhhh quin viatge més guapo Eva i Mar, pocs dies molt ben aprofitats :okcat , Galícia és preciós i el seu menjar no diguem, sort que m'he mirat les fotos quan ja havia dinat :lol:

Quina sort conèixer el pilot de l'avió i poder anar a la cabina ;)

Ens veiem guapetones :kssss
A tota nació li correspon per naturalesa la seva sobirania. Ramon Llumà

Albert
Presentats
Entrades: 7280
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 9:42 pm
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: Albert » dt. ago. 06, 2013 7:40 am

Holaaa,

Una molt bona escapada de les teves... a la cantonada de casa, menjant molt malament, sense fotos i sense parlar quasi amb ningú !!!

Com ho gaudeixes !!!

Merci per penjar-ho.

:okcat :okcat
Sort,

Respon

Torna a “Rutes, cròniques i viatges”