Al estiu tenim molta feina, però escapar-se 4 díes és un luxe que m´encanta.
Com comença a ésser habitual, varem deixar tots els preparatius del viatge per el darrer día i amb tot i aixó...... al vespre, just abans d´anar a dormir varem fer la maleta. Acostumades a portar quasi sempre les mateixes mínimes coses, fins i tot fer la malete els darrers minuts ens surt molt bé.
La Mar té la seva maleta i el que no li quepiga allà dins, no ho agafa. Jo tinc la meva maleta i part del top case .
Lo únic que no deixo mai a l´improvissació és la visita al taller. Sempre , sempre abans d´una tirada important i degut al meu desconeixament en el tema de manteniment de la moto, agafo la K i en Carles li revisa : neumàtic, frens i oli. Si aquests 3 elements están bé... marxo tranquil.la.
La K acaba de pasar la revissió dels 30.000 ,malgrat aixó la meva visita la taller és , per a mi imprescindible i básica abans de tot viatge.
A les 6 del matí , molt i molts puntuals sortíem de Torroella. Conduir sota la frescor em motiva molt a llevar-me d´hora i gaudir dels primers raigs de sol.
Primera parada per fer el café a Gurb i allà m´en vaig assenbentar del accident ferroviari Galleg.
Ostres .... em va entrar una cosa més rara al cos....... que durant un parell d´horetes em vaig plantejar deixar l viatge i tornar cap a casa.
Prop de Lleida ens varem parar per saludar en JoanXT. En Joan està molt recuperat fins i tot em va sorprendre el seu bon aspecte. Joan , esperem veure´t ben aviat.
Els Monegros son molt monótons... no h ha res de res per veure.....
Teniem molt de temps per endevant i ens varem parar a Logroño per visitar el centre históric:
Teniem gana i ens varem atrevir amb una "sartenada" amb patates , ous i pernil.... colesterol al 100*100
Visca... estem de vacançes !!!!!!
Desde Logroño fins a Burgos varem fer una carretera estreta plena de camions però em va donar la oportunitat de explicar a la Mar , tot atrevessant petits poblets l´história del CAMINO DE SANTIAGO.
No había reservat hotel, em vaig conectar a Booking i vaig buscar el hotel amb millor puntuació i que s´adecues al meu pressupost.
Resultat:
hotel:Hotel Fórum Evolution , nota mitja 9 .
Acabat de inaugurar i amb una decoració molt i molt moderna i divertida, habitacions amplies i molt tranquil.les.
A molts pocs metres del centre históric.
Ens varem dutxar i canviar i directes a visitar la CATEDRAL DE BURGOS.
El Papamoscas és un autòmat de la catedral de Burgos que totes les hores en punt obre la boca al mateix temps que mou el seu braç dret per accionar el batall d'una campana.
El Papamoscas està situat a la part alta de la nau major, en el finestral sobre el trifori, en el primer tram dels peus de la basílica. Es tracta d'una figura de mig cos que treu el cap sobre l'esfera d'un rellotge. Vesteix de encarnat, els trets del seu rostre són Mefistofele i mostra una partitura a la mà dreta. Amb aquesta mateixa mà empunya la cadena del batall d'una campana. Cada hora en punt s'acciona un mecanisme que mou el braç que provoca les campanades. La millor hora per veure en marxa al autòmat és, lògicament, les dotze del migdia, quan dóna dotze cops i obre i tanca dotze vegades la boca.
La Catedral de Santa Maria de Burgos, tercera catedral d'Espanya per les seves dimensions, després de Sevilla i Toledo, edifici gòtic .
És l'única catedral d'Espanya declarada Patrimoni de la Humanitat per la UNESCO (des del 31 d'octubre de 1984).
Em va agradar molt el sistema d´informació de la Catedral, et donen una mena de zapatófono i només cal buscar els números a les zones més interesants i escoltar el contingut històric. A la Catedral no es sentía ni una mosca.... silenci total.

.
I ja per acabar la visita.... una pujada en moto al Castell de la ciutat:
I com no varem degustar les famoses Morcillas de Burgos ( gràcies Cuco).
Ens haviem llevat molt d´hora i el cansament era evident.
Crec que em vaig adormir abans que la Mar i tot ( jeje)