Montée Impossible D'Arette CRÒNICA

Per a proposar sortides, viatges i les seves cròniques

Moderador: Airald

Respon
JordiTrident
Presentats
Entrades: 552
Membre des de: dc. gen. 10, 2007 9:45 pm
Ubicació: Igualada (Anoia)
Contacta:

Montée Impossible D'Arette CRÒNICA

Entrada Autor: JordiTrident » dg. ago. 25, 2013 11:53 pm

Hola,
l'altre dia ja vaig posar alguna imatge en un altre fil però he escrit una mica de crònica...per si interessa.

Imatge

Fa més de 10 anys que vaig sentir a parlar per primera vegada de la Montée Impossible d'Arette (F). Un cop localitzada al mapa i veure que estava relativament aprop de casa, vora 400 kms, va quedar apuntada a la llista mental d'esdeveniments moto per anar. Aquest any, per dates, em quadrava amb dos dies lliures per escapar-me amb a moto, així que el destí estava clar. La ruta seria en solitari, però ja sabia que allà em trobaria algú conegut.

Arette està a pocs quilòmetres de la frontera francesa, entrant pel Valle del Roncal. Com que és una zona que no conec massa, surto dissabte al matí a primera hora per aprofitar la fresqueta matinera. Vaig per feina fins a Osca, no penseu pas que per autovia. No la soporto. Cervera, Agramunt, Montgai, Balaguer, Binéfar és una bona ruta sense trànsit i prou ràpida. A Monzón, petit tram d'autovia fins Barbastre on agafo la ja vella N-240. De nou tràfic nul, tranquilitat i via...El primer objectiu és parar al càmping motorista d'Anzánigo. Fa temps que no m'hi deixo caure i em fa gràcia veure com segueix i saludar a l'Emilio i la mªJesús. Ja fa 20 anys de la primera vegada i aprofitaré per fer un almuerzo d'aquells de colesterol. "Huevos fritos con longaniza" que diuen. Ayerbe, Riglos i pantano de la Peña et donen la benvinguda a una nova zona.

Imatge

Després d'omplir una mica la panxa i saludar algún vell conegut més, segueixo per la boteruda carretera sentit Jaca, desviant-me cap el monestir de San Juan de la Peña i baixant fins a Puente de la Reina. A partir d'aquí comença la improvització, jugant amb les carreteres de les diferents valls i donant preferència a les que tinc menys trillades....l'avantatge d'anar sol és que no he de negociar amb ningú, ni tan sols amb el meu GPS inexistent. Cop d'ull al mapa a la sobredipòsit i a cada trencall, depenent de l'hora i les ganes prenc la decisió. Kms, valls, ports, ombra a la dreta, ombra a l'esquerra, ombra davant o darrera...l'economia està fatal i em conformo amb l'entrepà de casa en una zona de picnic vora Isaba. Encara torno a saltar cap al valle de Salazar una altra vegada i entro a França pel Col d'Erroymendi.

Imatge

Paradeta a fer un cafè,comprar pa per sopar i algun producte gastronòmic de la zona que sempre és interessant.

Arribat a la zona de la montée, i després de pagar els 10 euros d'entrada busco la zona d'acampada gratuïta. Està molt ben distribuït, aparcaments, zona autocaravanes, parking moto, parking cotxe, corredors...es noten els 30 anys d'experiència. Planto tenda, saludo ja als coneguts i a voltar pel paddock per veure els experiments que es monten amb motors GSXR, VSTROM, CBR...o KX dels 80. Tant és.

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Es veu que abans a la nit no hi havia res, però aquest any hi ha obert un xiringuito per fer un parell de cervesetes amb els amics de Saragossa i explicar-nos quatre mentides sense que es faci massa tard.

Al matí, mentre estic veient més invents al parc tancat -hi ha un parell de Harleys!!!- em trobo l'Agustí del meu poble. És la tercera vegada que hi ve, aquest cop tornant amb l'autocaravana de vacances...el món és un mocador. A dos quarts de nou ja estan pujant motos. L'objectiu és arribar al cim després de recorrer 230 m amb unes inclinacions entre el 60 i el 89%...a les fotos no ho sembla, però això és molt dret!. Des de l'any 90, dades del programa, només han arribat dalt en 4 ocasions. Amb més o menys sort tots ho van provant, i entre ells les participants femenines que també n'hi ha.

Després del descans pujem a dalt per veure-ho des d'un altre punt de vista encara més espectacular. La medició es fa en el lloc on queda la moto parada, prenent com a referència l'eix davanter. El pobre de la KX amb dos motors, després d'enfilar-se fins els 210 m aprox, no va poder parar la moto a temps i va rodolar uns 100 m. avall...mala sort.

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

No em quedo fins al final. Vora les quatre acabo de recollir la tenda, em vesteixo de romà i cap a casa. Aquest cop entro pel coll de la Pierre Saint-Marin, faig tot el Roncal, port de Santa Bárbara i sempre per la vella N-240 cap a l'est. Es fa tard i, ara si, desde Monzón fins a casa vaig per l'avorrida autovia.

...............................

Si voleu veure aquesta mateixa crònica editada l'he penjat a la meva web montée a jordiguzzi...,

o directament totes les fotos a fotos montée a Picasa
Espero que us hagi agradat.

Salut i kms
JordiTrident l’ha editat per darrera vegada el dia: dg. ago. 25, 2013 11:56 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
...no canvio el nick, però ara tinc una Breva 1100

http://jordiguzzi.galeon.com
http://resacamotoclub.galeon.com

Steelman
Presentats
Entrades: 14816
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Re: Montée Impossible D'Arette CRÒNICA

Entrada Autor: Steelman » dl. ago. 26, 2013 7:24 am

Gracies Jordi.
Cada any penso que hi vull anar.....i cada any s´hem pasa.
Ex ...moltes coses

Vicenç
Presentats
Entrades: 189
Membre des de: dt. nov. 18, 2008 6:51 pm
Ubicació: Eivissa

Entrada Autor: Vicenç » dl. ago. 26, 2013 10:01 am

Bon dia!!!!

Bona crònica, company.
Una llàstima no haver-te pogut acompanyar.
Salut!!!

Quant surts per fer el viatge cap a Itaca, has de pregar que el camí sigui llarg

Pedroguzzi
Presentats
Entrades: 416
Membre des de: ds. jul. 07, 2012 12:41 pm
Ubicació: Lliça D'Amunt (Valles Oriental)
Contacta:

Entrada Autor: Pedroguzzi » dl. ago. 26, 2013 3:23 pm

Gracies Jordi , a veure si el any que be.....
En dues o tres rodes , a la fi del mon
Imatge

JordiTrident
Presentats
Entrades: 552
Membre des de: dc. gen. 10, 2007 9:45 pm
Ubicació: Igualada (Anoia)
Contacta:

Entrada Autor: JordiTrident » dt. ago. 27, 2013 12:06 am

[quote user="Steelman" post="241086"]Gracies Jordi.
Cada any penso que hi vull anar.....i cada any s´hem pasa.[/quote]

jo també he tardat lo meu...segur que algun any et quadra voltant pels pirineus :jajacat

[quote user="Vicenç" post="241095"]Bon dia!!!!
Bona crònica, company.
Una llàstima no haver-te pogut acompanyar.[/quote]

llàstima que no coincidicim amb dates...ja fa temps que no rodem junts

[quote user="Pedroguzzi" post="241126"]Gracies Jordi , a veure si el any que be.....[/quote]

Si Pedro, i si es quan baixis de Cap Nord millor :jajacat :jajacat

salut i kms
...no canvio el nick, però ara tinc una Breva 1100

http://jordiguzzi.galeon.com
http://resacamotoclub.galeon.com

Eva
Presentats
Entrades: 10516
Membre des de: dg. març 22, 2009 8:49 pm
Ubicació: Torroella de Montgrí

Entrada Autor: Eva » dt. ago. 27, 2013 5:46 am

Jordi, moltes gràcies.

M'en havien parlat i de fet amb els K-pijos varem passar-hi, però era l´hivern .

Moltes gràcies per compartir-ho amb tots nosaltres .

Pd. espero que ens veien de nou a la Rider1000 . :okcat

Cristina
Presentats
Entrades: 1857
Membre des de: dt. gen. 09, 2007 12:15 am
Ubicació: Vilabella (Alt Camp)

Entrada Autor: Cristina » dt. ago. 27, 2013 12:48 pm

.
Bones!!

Curiós esdeveniment, el desconeixia. Una bona opció per fer una escapada per aquella zona :okcat

Ja sé que no hi té res a veure, però m’ha vingut al cap el Cooper’s Hill Cheese-Rolling… uns pujen i altres baixen :jajacat

Minina
Presentats
Entrades: 2039
Membre des de: dl. oct. 04, 2010 8:07 pm
Ubicació: Cerdanyola del Valles - Nuri

Entrada Autor: Minina » dc. ago. 28, 2013 7:21 pm

Una bona escapada, moltes gràcies per compartir-ho! :birracat

Respon

Torna a “Rutes, cròniques i viatges”