A la recerca de n'Esclarmonda de Foix

Per a proposar sortides, viatges i les seves cròniques

Moderador: Airald

Respon
Terraxaman
Presentats
Entrades: 544
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 11:19 am
Ubicació: Montseny-Les Guilleries
Contacta:

A la recerca de n'Esclarmonda de Foix

Entrada Autor: Terraxaman » dj. set. 13, 2007 1:35 pm

A la recerca del passat:

Hola nois/es:

He trigat més del compte en escriure aquesta crónica de la meva sortida a Montsegur-Foix, perquè la descoberta ha estat molt més interessant del que m’imaginava, i a hores d’ara quant fa ja vàries setmanes, encara no he aconseguit pair-la del tot, deixeume si més no fer un breu resum del que va ser una excel·lent sortida motera molt recomanable per a tots vosaltres si es que algun dia us ve de gust, doncs la sortida no presenta cap mena de dificultat, ans al contrari.
Com que anava amb una certa presa, havia de fer uns 600 Kms. Vaig sortir ben aviat, direcció Ripoll, Collada de Tosses, Puigcerdà, Bourgmadame, Col de Puymorens i d’allà a Ax-les-Termes, on vaig parar a fer un “café-au-lait” i una “eau avec le gaz”, el dia era esplèndit, doncs no feia calor i els núvols jogaven a fet i amagat amb el sol, tampoc hi havia vent.
Normalment hauria seguit per la carretera principal fins a Tarascon, però volia veure d’altres coses que m’interessaven, aprofitar per a veure passatges increíbles i llocs fantàstics, així que vaig agafar la carretera que des d’Ax va a Quillan, amb la intenció de visitar el Pas de l’Oeurs, així que passat el petit poble de Belcaire vaig pendre un desviament a l’esquerra per una pista forestal asfaltada i aixó és el que vaig trobar:
Imatge
Imatge
Imatge

Em va sorprendre agradablement la soledat, els immensos espais oberts i les magnífiques vistes,
Imatge
Tornant a la carretera que havia deixat anteriorment, vaig continuar entre boscos de conte de fades en direcció a Balesta, per agafar el desviament cap a Montsegur, la carretera és torna molt sinuosa amb trams espectaculars:
Imatge
Imatge
En alguns moments me’n recordava de les Gorgues que havia fet el dia de l’excursió a Rennes le Chateau:
Imatge
però aquí de tant en tant trobaves espais oberts amb vistes espectaculars com:
Imatge
o la Font de Fontestorbes (foto d’internet, no sé perquè no en van sortir ni aquesta ni les de Montsegur, merda!).
Imatge
A Montsegur vaig trobar el material sobre n’Esclarmonda de Foix que cercava que em donarà feina per molts mesos, de tota manera podeu trobar una introdcció al personatge aquí:
http://terraxaman.blogspot.com/2007_08_06_archive.html
i una cronologia general aquí:
http://terraxaman.blogspot.com/2007_08_07_archive.html

Castell de Montsegur:
Imatge
després de Montsegur em vaig dirigir a veure de lluny la Muntanya de St. Bartolomé
Imatge
pic sagrat de la zona des de l’època pre-romana en l’anomenat Pais des Olmes
Imatge
on és troba l’origen de l’anomenat camí dels “Bons Homes” (els càtars)
Imatge
(foto extreta d’internet)
Des d’allà ràpit cap a Foix que ja era una mica tard per menjar 2/4 de 2 a França!, ui...ui...ui...
Vaig fer un menjar ràpid i sense cap atractiu, excepció de la beguda, em vaig permetre el luxe de prendre una cervesseta del país, psé... a mi com que no m’agrada gens... però un dia és un dia i a més vaig veure gairebé 2 lts. D’aigua freda...amb el dinar.
Per la tarda, visita a Foix –la veritat es que em va decepcionar- la recordava molt més autèntica...per cert vaig recorrer força llibreries de vell i de nou i no vaig trobar res de la informació que cercava
Imatge
Imatge
allà si que feia molta calor i no vaig aguantar gaire, així que tornant a la carretera en direcció a Tarascon, per anar a un altre indret màgic: Vicdesous
Imatge
Imatge
i arribar al Montcalm ja gairebé a Andorra...
A una petita ermita vaig trobar aquesta Marededeu
Imatge
Com podeu veure es una verge negre i prenyada, un dia si voleu podem parlar-ne del simbolisme i difusió de les mares de Deu negres, així com de les verges prenyades que també tenen la seva cosa.

Tornant a Tarascon ja sense perdre més tems vaig tornar cap a casa.
Uns 560 Kms. En total i disfrutant com un vedell...

Una abraçada.

Terracota
Presentats
Entrades: 799
Membre des de: dl. maig 21, 2007 7:27 pm
Ubicació: Castellar del Valles

Entrada Autor: Terracota » dj. set. 13, 2007 2:51 pm

Impressionant com totes les teves cròniques. Per cert molt interessant el tema de les verges prenyades. :wink:
“Ní neart go cur le chéile”.
(proverbi irlandes: no hi ha força sense unitat)

Steelman
Presentats
Entrades: 14816
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Entrada Autor: Steelman » dj. set. 13, 2007 4:55 pm

Quina ruta mes xula i per quines carretere mes maques.
A mi Foix la veritat em va desiluisionar una mica, pero tot i aixi val la pena d´anar-hi un cop al menys :P

V's
Ex ...moltes coses

RafaCarme
Presentats
Entrades: 555
Membre des de: dv. gen. 12, 2007 11:52 am
Ubicació: Sant Cugat del Vallés

Entrada Autor: RafaCarme » dj. set. 13, 2007 11:14 pm

Tenim una gran sort de tenir la zona pirenaica a tir de pedra, perque ambdós costats son magnífics.

Espectacular la ruta i molt pedagógica la crónica.

Enhorabona,

Rafa

QSC
Presentats
Entrades: 1304
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 11:37 am
Ubicació: >>> Jordi i Júlia <<< (Sabadell)

Entrada Autor: QSC » dj. set. 13, 2007 11:21 pm

Ei ... Eduard !!!!, magnifica la sortida i "chapeau" per tu al aventurar-te per pistes franceses tot sol.

Parlant de tot .... estic amb tu, que podríem iniciar un col·loqui sobre la "fecundació in vitro" als anys 30 a.C. :lol: :lol: :lol: :lol:

V'ssssssssssss

Steelman
Presentats
Contacta:

Entrada Autor: Steelman » dj. set. 20, 2007 8:31 pm

Ara que he tingut una mica de temps a la feina m´he llegit els dos links de la teva ruta
Ets un crack ampliant amb informacio historica , les teves rutes.
Poder fer una sortida i/o viatge amb tu deu ser fascinant!!
A veure quant puc gaudir d´aquesta sort!
Ex ...moltes coses

Terraxaman
Presentats
Entrades: 544
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 11:19 am
Ubicació: Montseny-Les Guilleries
Contacta:

Entrada Autor: Terraxaman » dv. set. 21, 2007 2:59 pm

Hola nois/es:

Gracies a tots pels vostres comentaris, en particular a en Steelman... Jo també friso per poder fer una sortida mototurística i cultural, i no et pensis hi han coses molt properes i relativament fàcils...
La Ruta del Temple Sud (Monçó, Granera, Miravet, Tortosa) n'es una de possible i d'un sol dia, agradable i interessant, o la del Temple Nord (Masdeu, Aiguaviva, Bagà) menys espectacular però no menys intensa...
La dels megalits de l'Albera n'es una altre... la de les bruixes de la comarca d'Osona que teniu en el foto com "Una ruta ensangrentada"...i així fins l'infinit...
L'única cosa que ens cal és voler-les fer...

V'sssssssssssss
Terraxaman l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. set. 21, 2007 3:01 pm, en total s’ha editat 1 vegada.

Steelman
Presentats
Contacta:

Entrada Autor: Steelman » dv. set. 21, 2007 3:01 pm

Terraxaman ha escrit:Hola nois/es:

Gracies a tots pels vostres comentaris, en particular a en Steelman... Jo també friso per poder fer una sortida mototurística i cultural, i no et pensis hi han coses molt properes i relativament fàcils...
La Ruta del Temple (Monçó, Granera, Miravet, Tortosa) n'es una de possible i d'un sol dia, agradable i interessant...
La dels megalits de l'Albera n'es una altre... la de les bruixes de la comarca d'Osona que teniu en el foto com "Una ruta ensangrentada"...i així fins l'infinit...

V'sssssssssssss
Doncs es questió de posar-hi data ;)
Tu proposa data i si els meus caps no em fan quedar per treballar, jo i la Natalia ens apuntem segur a qualsevol d´aquestes que has proposat!
Ex ...moltes coses

Ramon_vfr
Presentats
Entrades: 6889
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 2:27 pm
Ubicació: Qualsevol lloc del mon, sempre en misió secreta al servei de Sa Graciosa Majestat
Contacta:

Entrada Autor: Ramon_vfr » dv. set. 21, 2007 4:16 pm

Steelman ha escrit:

La Ruta del Temple (Monçó, Granera, Miravet, Tortosa) n'es una de possible i d'un sol dia, agradable i interessant...

V'sssssssssssss
Tu proposa data i si els meus caps no em fan quedar per treballar, jo i la Natalia ens apuntem segur a qualsevol d´aquestes que has proposat!

Jo també m'hi apunto.!!!!

Vsssss
007
NEVER SAY NEVER AGAIN

Imatge

Recte endavant no es pot anar gaire lluny...
El petit Princep

Joscoma
Presentats
Entrades: 70
Membre des de: dv. juny 15, 2007 12:39 pm
Ubicació: vic (osona)
Contacta:

Entrada Autor: Joscoma » dj. oct. 04, 2007 10:17 am

CHAPEAU . COM SEMPRE TERRA. VSSSSSSSSSS

Albert
Presentats
Entrades: 7280
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 9:42 pm
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: Albert » dv. oct. 05, 2007 2:05 am

Holaaaa,
James_Bond ha escrit:
Steelman ha escrit:

V'sssssssssssss

Jo també m'hi apunto.!!!!

Vsssss
007

Doncs ja ho veus, voler-les fer segur que som molts, nomes cal concretar una mica.

Fins i tot si ens fas una proposta de ruta mes concreta podem mirar de fer-ho en una de les sortides mensuals, com ho veus?

:) :) :)
Sort,

Xurrumeka
Presentats
Entrades: 1769
Membre des de: dg. set. 02, 2007 6:10 pm
Ubicació: La Roca del Vallès

Entrada Autor: Xurrumeka » dv. oct. 05, 2007 11:35 am

nosaltres també ens apuntem!!!!!!!

a més........en la meva condició d'historiadora el tema m'apassiona!!!!!!!

apa, salut!!!!!!
xurrumeka

Imatge Imatge
DUCATI POWER!!!!!

Miquelpericas
Presentats
Entrades: 4360
Membre des de: dj. gen. 18, 2007 7:27 pm
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Miquelpericas » dv. oct. 05, 2007 12:04 pm

Steelman ha escrit:Doncs es questió de posar-hi data ;)
Això, això! Si és un cap de setmana que lliuri, vinc! :D Té molt bona pinta.
Miquel Pericas Castarlenas (AMM nº 15257)
Honda NT700VA Deauville '06: "La Fosca"
Album de fotos

Steelman
Presentats
Contacta:

Entrada Autor: Steelman » dv. oct. 05, 2007 12:05 pm

Ja saps que et toca Eduard, ves en aquest post ;)
http://mototurisme.cat/foros/viewtopic.php?t=2121
Ex ...moltes coses

Miquelpericas
Presentats
Entrades: 4360
Membre des de: dj. gen. 18, 2007 7:27 pm
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Miquelpericas » dv. oct. 05, 2007 12:55 pm

Steelman ha escrit:Ja saps que et toca Eduard, ves en aquest post ;)
http://mototurisme.cat/foros/viewtopic.php?t=2121
Eso, eso! A la llista de sortides oficials! :D
Miquel Pericas Castarlenas (AMM nº 15257)
Honda NT700VA Deauville '06: "La Fosca"
Album de fotos

Respon

Torna a “Rutes, cròniques i viatges”