Hola nois/es:
He trigat més del compte en escriure aquesta crónica de la meva sortida a Montsegur-Foix, perquè la descoberta ha estat molt més interessant del que m’imaginava, i a hores d’ara quant fa ja vàries setmanes, encara no he aconseguit pair-la del tot, deixeume si més no fer un breu resum del que va ser una excel·lent sortida motera molt recomanable per a tots vosaltres si es que algun dia us ve de gust, doncs la sortida no presenta cap mena de dificultat, ans al contrari.
Com que anava amb una certa presa, havia de fer uns 600 Kms. Vaig sortir ben aviat, direcció Ripoll, Collada de Tosses, Puigcerdà, Bourgmadame, Col de Puymorens i d’allà a Ax-les-Termes, on vaig parar a fer un “café-au-lait” i una “eau avec le gaz”, el dia era esplèndit, doncs no feia calor i els núvols jogaven a fet i amagat amb el sol, tampoc hi havia vent.
Normalment hauria seguit per la carretera principal fins a Tarascon, però volia veure d’altres coses que m’interessaven, aprofitar per a veure passatges increíbles i llocs fantàstics, així que vaig agafar la carretera que des d’Ax va a Quillan, amb la intenció de visitar el Pas de l’Oeurs, així que passat el petit poble de Belcaire vaig pendre un desviament a l’esquerra per una pista forestal asfaltada i aixó és el que vaig trobar:

Em va sorprendre agradablement la soledat, els immensos espais oberts i les magnífiques vistes,

Tornant a la carretera que havia deixat anteriorment, vaig continuar entre boscos de conte de fades en direcció a Balesta, per agafar el desviament cap a Montsegur, la carretera és torna molt sinuosa amb trams espectaculars:

En alguns moments me’n recordava de les Gorgues que havia fet el dia de l’excursió a Rennes le Chateau:

però aquí de tant en tant trobaves espais oberts amb vistes espectaculars com:

o la Font de Fontestorbes (foto d’internet, no sé perquè no en van sortir ni aquesta ni les de Montsegur, merda!).

A Montsegur vaig trobar el material sobre n’Esclarmonda de Foix que cercava que em donarà feina per molts mesos, de tota manera podeu trobar una introdcció al personatge aquí:
http://terraxaman.blogspot.com/2007_08_06_archive.html
i una cronologia general aquí:
http://terraxaman.blogspot.com/2007_08_07_archive.html
Castell de Montsegur:

després de Montsegur em vaig dirigir a veure de lluny la Muntanya de St. Bartolomé

pic sagrat de la zona des de l’època pre-romana en l’anomenat Pais des Olmes

on és troba l’origen de l’anomenat camí dels “Bons Homes” (els càtars)

(foto extreta d’internet)
Des d’allà ràpit cap a Foix que ja era una mica tard per menjar 2/4 de 2 a França!, ui...ui...ui...
Vaig fer un menjar ràpid i sense cap atractiu, excepció de la beguda, em vaig permetre el luxe de prendre una cervesseta del país, psé... a mi com que no m’agrada gens... però un dia és un dia i a més vaig veure gairebé 2 lts. D’aigua freda...amb el dinar.
Per la tarda, visita a Foix –la veritat es que em va decepcionar- la recordava molt més autèntica...per cert vaig recorrer força llibreries de vell i de nou i no vaig trobar res de la informació que cercava

allà si que feia molta calor i no vaig aguantar gaire, així que tornant a la carretera en direcció a Tarascon, per anar a un altre indret màgic: Vicdesous

i arribar al Montcalm ja gairebé a Andorra...
A una petita ermita vaig trobar aquesta Marededeu

Com podeu veure es una verge negre i prenyada, un dia si voleu podem parlar-ne del simbolisme i difusió de les mares de Deu negres, així com de les verges prenyades que també tenen la seva cosa.
Tornant a Tarascon ja sense perdre més tems vaig tornar cap a casa.
Uns 560 Kms. En total i disfrutant com un vedell...
Una abraçada.