El vehicle va ser dissenyat a l'escola d'art industrial "The Crucible" a Oackland, Califòrnia i conduït pel seu fundador Michael Sturtz.
"És genial saber que tenim la motocicleta més ràpida del món que funcioni a biodièsel, però sigui molt més que això" va dir Sturtz.
I va afegir que: "El repte estava en demostrar la capacitat del biocombustible i cridar l'atenció a la necessitat d'integrar la tecnologia automotriu a la responsabilitat ambiental. Provem que l'estil, la velocitat, i l'eficiència ambiental poden venir junts en un vehicle que ha assoleixo els 210 km/h amb sol el 22% de les emissions d'un motor standard"
L'equip voluntari de The Crucible, professionals capacitats en enginyeria, mecànica, disseny, fabricació i protecció del medi ambient, van construir la moto a partir del motor d'una BMWR1159 RT usant un 320d turbodièsel que van trobar en una de compactadora de ferro d'Anglaterra.
"Hem imposat la marca per a altres vehicles que funcionen amb combustibles alternatius per competir en proves de velocitat", va concloure Sturtz.
L'equip va voler anar per un rècord en una competició convencional on els altres corren amb combustibles regulars.

Està molt bé però no crec que serveixi de gaire doncs segueix necessitant benzina. :?