Com que no en vaig trobar cap específic per a motos, vaig seguir exemple de l'Steelman (moltes gràcies per resoldre'm els dubtes abans de comprar-me'l) i em vaig comprar aquest termòmetre per a cotxe que podeu trobar al Carrefour.

A part d'indicar-te la temperatura "interior" (sensor a l'aparell) i "exterior" (sensor a l'extrem d'un cable per instalar-ho on més convingui), informa del voltatge tant en parat com en marxa. Per tant, pots saber si l'alternador està carregant o no. També té un led vermell que s'encén quan hi ha perill de glaç. Per últim, indicar que va amb una pila AAA per alimentar els sensors i el visor, però va connectat a l'interruptor de la moto per detectar el voltatge i alimentar la retro-iluminació del visor.

Com que l'aparell no està pensat per treballar a la intempèrie, vaig pensar de fer-li una petita "caputxa" per protegir-lo una mica de les inclemències del temps. Com que la capsa en la que venia és de plàstic tou transparent, i com que ja té la forma del visor, doncs l'he aprofitada.

Només calia retallar amb una mica de gràcia i, posteriorment, posar-hi unes gotes de cola (o una brida) perquè quedi ben subjectat. Així evitarem que la pluja directa caigui sobre l'aparell.

La idea és instalar l'aparell sobre el manillar.

Per a subjectar-ho, farem servir velcro industrial. Cal que l'aparell es pugui treure ja que el compartiment on va la pila és a la part del darrere. És important netejar bé les superfícies abans d'enganxar el velcro.

Per evitar que es pugui treure amb tanta facilitat, podem aplicar-hi una brida que caldrà tallar quan s'hagi de treure. L'aparell quedarà així.

Ara cal passar els cables, tant d'alimentació com del sensor. Pel sensor hem buscar una zona que no quedi afectada per la temperatura del motor i on hi passi força aire. Com que el sensor sembla força estanc, no ens hem preocupat en excés del tema de les humitats. Tampoc ens interessava que es veiés massa el sensor. Per tant, la ubicació guanyador ha estat al palafanc de la roda davantera, al costat de l'amortidor esquerre, on hi hem lligat el sensor amb dues brides.

Per fer arribar el sensor fins allà de manera discreta, s'ha fet passar el cable juntament amb els tubs del circuit de frens. Això també ens donava la tranquilitat que no tindriem cap tipus de problema amb el cable en quan a mobilitat es refereix.

La resta del cable sobrant l'hem enrotllat i fixat amb una brida. Per últim, hem aplicat una brida per fixar el cable que arriba fins a l'aparell.

Ara falta passar el cable d'alimentació. El punt conegut on la corrent queda tallada al treure el contacte està a la part del darrere de la moto. Hem de fer arribar el positiu fins a aquest conector.

Per fer passar els cables, farem servir prèviament una guia de nylon rígida que en facilitarà la tasca. La guia entrarà per aquí.

I sortirà per aquí.

Un cop passada la guia i lligats els cables a l'extrem, tirem de la guia per fer passar els cables acuradament. (Aprofitarem per fer passar un cable vermell extra que servirà per a facilitar la tasca de passar cables en futures instalacions) Quan ja els tenim passats, connectem el negatiu directament a la bateria i el positiu el fem arribar a la part de darrere de la moto. Com que el cable no és prou llarg, fem servir una regleta i un xic més de cable.

Tant bon punt tinguem connectats ambdos cables, ja podem posar el seient de la moto i gaudir del nostre termòmetre. Confio que aquest petit bricolatge serveixi d'ajuda i/o inspiració a aquells que es vulguin instalar un termòmetre a la moto.