Steelman ha escrit:Si pero aixo ho ha fet tothom.I no fa tant ho feia l´industria española
seat 600
Fiat 600
Seat 124
Fiat 124
I altres exemples
Ep! que tots els Seat eran fabricats a Barcelona , sota llicència Fiat, també els Lada ( URSS) i Zastava ( Jugoeslavia) Polski (Polònia ) i fábriques argentines de Fiat es fabricavan primer sota llicència Fiat i després ja van vendre lliurement els seus propis models.
( Sabieu que els Lada Niva, estava fet de"retalls" de varis cotxes Fiat ( Capó i porta darrera llums i intermitents de davant de 127, portes de 128 etc etc )???
a Espanya llavors fabricaven : Renault (FASA) , Austin-Morris( Authi) , Simca-Chrysler-Dodge ( Barreiros) Citroën(Citroën Hispania ) ...Land Rover(Santana)..etc. l´unica fabrica amb disseny i fabricació a Espanya 100% era Pegaso (camions) i Llógicament OSSA.Bultaco, Montesa , Derbi i Sanglas, les altres eren totes sota llicència de les fábriques mares. tot aixó fins als anys 1980 amb el famós plan Sahagún, que va obrir les fronteres ( timidament ) a productes extrangers ( el primer cotxe " d´importació " si no recordo malament va ser el Citroën CX 2.2 D ) fins aleshores proteccionisme al 100%

:roll:
També Subaru, fa fabricar un cotxe petit pel mercat del EEUU als anys 80 que era dissenyat per durar 100000 kms. , es a dir, gran part del seu motor ( Culata - distribucio i bloc ) eren un "bloc "compacte, es a dir, no es podien desmontar ni la culata, ni les válvules ni arbre de lleves., prácticament no es "podia obrir motor" : aixó comportava un cost baix de fabricació i que.....quan s´espatllava, doncs cap a les ....escombraries.... :roll: