Cap de Creus i Collioure:: Crònica i Fotos

Per a proposar sortides, viatges i les seves cròniques

Moderador: Airald

Respon
Carles
Presentats
Entrades: 3743
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:06 pm

Cap de Creus i Collioure:: Crònica i Fotos

Entrada Autor: Carles » dc. març 05, 2008 8:35 pm

Divendres 29.02.08

Aquest cap de setmana, i havent-nos agafat el divendres de festa, varem tirar cap al Cap de Creus per passar tots els dies per allà dalt. Per no pujar directe i així evitar la “autopasta” tirem cap a Blanes, Lloret de Mar, Tossa de Mar i St. Feliu de Guíxols fent la famosa carretera on no crec que hi hagi un sol tram recte... tot i que la visibilitat no és el punt fort d’avui.

Imatge

Des d’aquí agafem la carretera que ens porta cap a Palafrugell on aprofitem per dinar, que ja comença a ser hora. Per després desviar-nos una mica fins a Begur i Pals, pobles realment bonics. L’últim tram de la ruta el fem per carreteres interiors dels Aiguamolls de l’Empordà, acompanyats d’una fina pluja que ens permet arribar al bungalow sense mullar-nos gaire.

Imatge

Imatge Imatge

Imatge

Vistes des de Pals, amb Torroella de Montgrí al fons i l’omnipresent castell al cap d’amunt de la muntanya. Vistes que més tard tindríem des de Roses, però des d’un altre punt de vista.

Imatge

I més vistes, però ara cap a la Mar Mediterrània amb les Illes Medes al fons. La visibilitat segueix sense deixar-nos veure del tot clar l’horitzó...

Imatge

Arribem a Roses, on teníem reservat aquest bungalow.

Imatge

Dissabte 01.03.08

Ens aixequem d’hora, sense matinar gaire, per tirar per l’interior del Cap de Creus cap a la vessant sud del Rosselló, exactament a Collioure, poble visitat per molts de vosaltres.

Tot fent corbes en direcció França ens trobem amb aquest “mastodonte” que no deixa veure gaire més enllà que la seva part posterior, però no te pèrdua el “mural” que porta... sort que te carrosseria per posar-hi adhesius, perquè si portessin maletes com nosaltres els hi faltaria mooooolt d’espai...

Imatge

Just quan el podem passar i poder gaudir de les corbes de nou, ens trobem la frontera... i clar, no puc passar per una frontera i no parar a fer la foto... no és propi de mi!!!

Primer un i després l’altre... el vent bufa prou fort com per no poder deixar la càmera enlloc.

Imatge Imatge

Avui les vistes ja comencen a ser una mica millors, tot i que el plat fort vindrà el diumenge al Cap de Creus...

Vistes de la Costa Catalana, gairebé des del punt més proper a França.

Imatge

Portbou, pos bueno... pos fale...

Imatge

Després d’una estona més de carreteres de corbes, per fi arribem a Collioure... realment espectacular i molt recomanable. Com anècdota, podeu veure la barqueta que surt a la següent fotografia, es veu que deu estar allà per a això... perquè surt a les postals, als quadres que venen, als imants de les botigues de souvenirs, als... bé a tot arreu!!

Imatge

Comencem a rutejar pels carrerons que encerclen el Chateau Royale, carrers i més carrers on no es pot parar de fer fotos...

Imatge Imatge

Imatge Imatge

Imatge Imatge

Després de passejar durant una bona estona, decidim d’anar a veure la tomba del poeta modernista Antonio Machado (Sevilla, 26 de juliol de 1875 — Collioure, 22 de febrer de 1939), el qual va viure a Collioure durant el seu exili.
Antonio Machado ha escrit:Y cuando llegue el día del ultimo viaje,
y esté al partir la nave que nunca ha de tornar,
me encontraréis a bordo ligero de equipaje,
casi desnudo, como los hijos de la mar.
Imatge

Seguim passejant pels carrers, a punt d’anar a agafar la moto. Se’ns fa tard i hem de tornar a Roses, on tenim el bungalow.

Imatge

Imatge

Tot caminant per anar a buscar la moto, que la teníem en un aparcament de pago (tot i que el francès que cobrava es va enrotllar i no ens va cobrar, MERCI), varem veure aquesta moto... cosa curiosa i més per a nosaltres que a Catalunya no se’n veuen.

Imatge

Una vegada hem arribat a Roses, sortim a passejar i a gaudir de la posta de Sol i les vistes del passeig marítim des del port nàutic. No sense fer una visita i alguna foto als exteriors de la Ciutadella de Roses.

Imatge

Imatge

Imatge

Diumenge 02.03.08

El diumenge el dediquem al Cap de Creus en si... aprofitant que fa un dia esplèndid i la visibilitat és fantàstica. Comencem per visitar uns dels dolmens que encara es mantenen en peu per aquests territoris.

Imatge

Una vegada vist el monòlit de pedra, enfilem per les carreteres de la zona en direcció Cadaqués, poble que fins a finals del segle XIX no tenia comunicació directa amb la resta de la província i que va viure de cara al mar fins llavors.

Vista del port pesquer amb el poble pintat de blanc al fons i l’església Santa Maria presidint la fotografia.

Imatge

Imatge

Una vegada visitat Cadaqués, decidim acabar el cap de setmana visitant el Far del Cap de Creus, on podem estar tranquils sense gaire vent... cosa surrealista perquè ahir mateix tenien ventades de més de 140kms/h...

La nena... que gairebé no ha sortit en aquesta crònica...

Imatge

Imatge Imatge

Aquest punt em recorda una mica al Cabo de San Vicente, al sud de Portugal. On hi vaig estar aprofitant que varem baixar a la concentració de Faro.

Tot passejant pels voltants del Far, podem veure de prop i amb excursioneta de franc la Cova de s’Infern. Resulta ser una entrada d’aigua i vent entre les roques que produeix un soroll ensordidor, d’aquí el seu nom... aquest és el punt més a l’est de la peninsula.

Imatge

Passem per sobre de la cova per poder gaudir de les vistes de mar obert, on tenim una vista clara de l’Illa Encalladora.

Imatge

I ara una panoràmica de 180º, tot i que no m’ha acabat de sortir bé... serà que és la primera que faig??

Imatge

Això s’acaba i hem d’enfilar cap a casa. No sense fer una petita parada a El Port de la Selva, poble pesquer i amb unes aigües que semblen una bassa d’oli.

Imatge

Imatge

Fins aquí aquest cap de setmana fantàstic, hem descobert una zona de Catalunya que desconeixia per complert, però molt recomanable i de ben segur que hi tornarem.

Fins aviat!
Imatge

Steelman
Presentats
Entrades: 14816
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Entrada Autor: Steelman » dc. març 05, 2008 9:23 pm

Felicitats Carles!!
Es una zona molt maca que jo conec moooolt superficilament i tambe tinc ganes de descobrir-la

mOlt bones fotos!!

PD: ja em diras la direccio del bungalow per si algun cap de setmana hi puc pujar...
VS
Ex ...moltes coses

Josep973
Presentats
Entrades: 2131
Membre des de: dl. juny 04, 2007 2:25 pm
Ubicació: Preixens-Lleida

Entrada Autor: Josep973 » dc. març 05, 2008 9:42 pm

Carles i companyia , enhorabona , una sortida guapa
gracies per compartirla
no hi ha major plaer que el trovar un vell amic,
tret del de fer-ne un de nou.

Angel
Presentats
Entrades: 1284
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 11:37 pm
Ubicació: Vilafranca del Penedès

Entrada Autor: Angel » dc. març 05, 2008 9:46 pm

Quin cap de setmana mes ben muntat, Carles!!. A veure si agafo l’exemple i n’aprenc algun dia :roll: .

Felicitats pel magnífic cap de setmana a tu i la teva acompanyant, la Patrícia, oi?..

Salutacions.
Salutacions moteres.

Sharky
Presentats
Entrades: 2535
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 8:05 am
Ubicació: Vallbona d'Anoia (Barcelona) "Josep Lluis i Soco"

Entrada Autor: Sharky » dc. març 05, 2008 10:08 pm

Felicitats Carles per aquest cap de setmana tant ben aprofitat, ja també tinc ganes de fer aquesta zona.......

Salut.
PAN EUROPEAN 1300 ST PLATA

Ramon_vfr
Presentats
Entrades: 6889
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 2:27 pm
Ubicació: Qualsevol lloc del mon, sempre en misió secreta al servei de Sa Graciosa Majestat
Contacta:

Entrada Autor: Ramon_vfr » dc. març 05, 2008 10:17 pm

Gracies Carles per aquest magnific reportatge.

Com be sabeu tots aquesta es una de les meves rutes preferides i només de reviura-la en aquestes magnífiques fotos i comentaris fa que em senti totalment content.

Ara que aviat començarà la primavera podem muntar una ruteta algun diumenge.

Vsssssss
007

PS. Collioure en català es Cotlliure :wink:
NEVER SAY NEVER AGAIN

Imatge

Recte endavant no es pot anar gaire lluny...
El petit Princep

Itaca
Presentats
Entrades: 683
Membre des de: dt. gen. 01, 2008 8:34 pm
Ubicació: l'empordanet

Entrada Autor: Itaca » dc. març 05, 2008 10:21 pm

Guapa la sortida i fantàstiques fotos, aquests indrets ja els tenim una mica més coneguts..son més a prop de casa.
Gràcies per la crònica.
Les aigües del Port de la Selva no sempre semblen una bassa d'oli..sobretot quan bufa la tramuntana.
I quan creieu que arribeu, sapigueu trobar noves sendes.....http://youtu.be/6Gnde5_8VrI
Imatge

soci AMM nº 6862
BMW F 650 ST - BMW GS1200ADV

Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Entrada Autor: Randy-650 » dc. març 05, 2008 11:01 pm

Carai, Carles, has estat a un dels indrets preferits per la Montse i per mi! :D

Enhorabona per saber disfrutar d'aquesta manera. :wink:
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Lujoisla
Presentats
Entrades: 1018
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 2:47 pm
Ubicació: en la Llagosta...Luis...&....Mª Carmen

Entrada Autor: Lujoisla » dc. març 05, 2008 11:08 pm

carles una ruta muy guapa a mi me guto mucho cuado estuve el año pasado :wink:
Luis & Mª Carmen

ImatgeImatge

SOCIO DE AMM Nº 15.258

Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Re: Cap de Creus i Collioure:: Crònica i Fotos

Entrada Autor: Randy-650 » dc. març 05, 2008 11:12 pm

Per cert......
carles ha escrit:
Tot caminant per anar a buscar la moto, que la teníem en un aparcament de pago (tot i que el francès que cobrava es va enrotllar i no ens va cobrar, MERCI), varem veure aquesta moto... cosa curiosa i més per a nosaltres que a Catalunya no se’n veuen.

Imatge
Si que t'hi fixes, noi. Jo cada vegada que hi vaig paro a mirar-la. :lol: La veritat es que la CBX 400 Fll va ser una de les primeres motos que em vaig enamorar quan era jovenet i anava sempre que podia a Le France.:eyes

Imatge
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Siono1000
Presentats
Entrades: 2573
Membre des de: dc. març 28, 2007 2:12 am
Ubicació: Baix Empordà

Entrada Autor: Siono1000 » dc. març 05, 2008 11:18 pm

Veig que heu estat per "el pati de casa" i que el recorregut ha estat intens.
Un altre dia no deixeu de pujar a sant Pere de Roda, es l'unic que heu deixat d'aquesta zona.

Enhorabona per aquests dies i aquestes rutes.

Salut.
Salut i kilómetres

Atramuntanat
Presentats
Entrades: 734
Membre des de: dt. gen. 09, 2007 1:26 pm
Ubicació: Sant Feliu de Guixols - MGM 13254

Re: Cap de Creus i Collioure:: Crònica i Fotos

Entrada Autor: Atramuntanat » dc. març 05, 2008 11:44 pm

carles ha escrit:¡Fins aquí aquest cap de setmana fantàstic, hem descobert una zona de Catalunya que desconeixia per complert, però molt recomanable i de ben segur que hi tornarem.

Fins aviat!
molt wapes les fotos..ja aviat tindrem preparada la ruta per l'alt emporda, per que pogeu gaudir de la zona amb guia inclos 8)
Erg Chebbi - Merzouga

Imatge

Bayerische Motoren Werke R 1200 GS Ifigenia

Triniti.V
Presentats
Entrades: 1426
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 7:41 am
Ubicació: La Garriga
Contacta:

Entrada Autor: Triniti.V » dj. març 06, 2008 9:12 am

No m’estranya gens que en quedéssiu enamorats :D , vareu passejar-vos
per la part més bonica de la Costa Brava.. :wink:

Pel què es veu, va ser un cap de setmana realment Fantàstic...Gràcies per
compartir-lo amb tots nosaltres. :!: :!: :!:

Vvvssss
Honda Varadero XL1000V - La Negreta

Web Personal - Informació dels Alps a El Rincón Alpino

Vvvvvvssss

Kel
Presentats
Entrades: 3513
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 10:42 pm
Ubicació: Girona
Contacta:

Entrada Autor: Kel » dj. març 06, 2008 11:56 am

Carles, et recomano que si pots tornis per la zona del aiguamolls d'aquí d'unes setmanes.

Las fotos i el text, molt bo, pensa que l'Empordà és una trenyina de carreteres a més de Sant Pere de Rodes, també hi ha el monestir de Sant Quirze de Colera, que permet l'accés a França per una pista en molt bon estat i amb paissatges molt macos, també la Serra de l'Albera i més llocs encara.

Pots anar preparant, si vols, rutes per la zona, costarà molt fer-les totes :wink:
[align=center]http://www.remences.com[/align]
..........................................................................

Miquelpericas
Presentats
Entrades: 4360
Membre des de: dj. gen. 18, 2007 7:27 pm
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Miquelpericas » dj. març 06, 2008 12:33 pm

Moltes gràcies per la crònica!!! Quin viatget més maco que heu fet. :)
Miquel Pericas Castarlenas (AMM nº 15257)
Honda NT700VA Deauville '06: "La Fosca"
Album de fotos

Carles
Presentats
Entrades: 3743
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:06 pm

Entrada Autor: Carles » dj. març 06, 2008 1:19 pm

Bones!!!

Doncs la veritat és que al mirar les rutes tenia pensat pujar fins al Monestir de Sant Quirze de Colera, però no dona temps a tanta cosa... tot i que la zona de l'Albera te molt a descobrir... inclús aquestes pistes que comentes Stromkel...

Haurem de repetir... :lol: :lol: :lol:

Fins aviat!
Imatge

Respon

Torna a “Rutes, cròniques i viatges”