La moto, El moto
Moderador: Airald
- Pere
- Presentats
- Entrades: 946
- Membre des de: dl. gen. 08, 2007 11:16 am
- Ubicació: Lliçà d'amunt
La moto, El moto
Hola, ja fa temps, estic intrigat amb la manera d'anomenar, el que per mi es La moto.
Es femeni? la motocicleta, la moto.
Es masculi? El motociclisme, el moto.
No es per crear cap mena de pol.emica ni mal entes, es per sortir del dubte creat, al veure els dos usos.
Tambe estaria be, que ames de votar, es poses el per que creiem que es aixi.
Igual es correcte de les dues maneres, no ho se.
Salutacions
Es femeni? la motocicleta, la moto.
Es masculi? El motociclisme, el moto.
No es per crear cap mena de pol.emica ni mal entes, es per sortir del dubte creat, al veure els dos usos.
Tambe estaria be, que ames de votar, es poses el per que creiem que es aixi.
Igual es correcte de les dues maneres, no ho se.
Salutacions
- JoanF
- Presentats
- Entrades: 4333
- Membre des de: dl. gen. 08, 2007 6:31 pm
- Ubicació: Lleida
- Kel
- Presentats
- Entrades: 3513
- Membre des de: dl. gen. 08, 2007 10:42 pm
- Ubicació: Girona
- Contacta:
Jo penso que es diu L'amotoJoanF ha escrit:Jo voto, la moto. I encara diria més LA AMOTO.
Clar que de fet mai he estat un bon estudiant ....
[align=center]http://www.remences.com[/align]
..........................................................................
..........................................................................
- Ramon_vfr
- Presentats
- Entrades: 6889
- Membre des de: dl. gen. 08, 2007 2:27 pm
- Ubicació: Qualsevol lloc del mon, sempre en misió secreta al servei de Sa Graciosa Majestat
- Contacta:
En el meu poble de tota la vida n'em dit EL MOTO, tant la meva generació com les anteriors, ara molt gent diu la moto, però quan parlo amb gent coneguts de sempre diem EL MOTO.
Ara es pot dir de les dues maneres tant en masculí com en femení, almenys al meu país, que és el que he votat.
Vsssssssss
007
Ara es pot dir de les dues maneres tant en masculí com en femení, almenys al meu país, que és el que he votat.
Vsssssssss
007
NEVER SAY NEVER AGAIN

Recte endavant no es pot anar gaire lluny...
El petit Princep

Recte endavant no es pot anar gaire lluny...
El petit Princep
- Carles
- Presentats
- Entrades: 3743
- Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:06 pm
- Vendetta
- Presentats
- Entrades: 2529
- Membre des de: dv. gen. 12, 2007 1:27 pm
- J@N LINCE
- Presentats
- Entrades: 1106
- Membre des de: dg. gen. 14, 2007 7:40 pm
- Ubicació: TARREGA ( TERRA FERMA )
Institut d`estudis catalans: Diccionari de la llengua catalana DIEC2
motocicleta
f. [LC] [TRG] [EI] Vehicle automòbil de dues rodes, proveït de motor de combustió interna, que pot transportar un passatger o dos.
moto
1 f. [LC] [TRG] [EI] Motocicleta .
2 [SP] moto de neu Vehicle automòbil d’una o dues places, normalment amb carenat, que es desplaça per la neu mitjançant dos esquís curts al davant i un parell de cintes sens fi de cautxú al darrere.
moto-1
[LC] Forma prefixada del mot motor. Ex.: motocicle, motocultor.
moto-2
[LC] Prefixoide del mot motocicleta. Ex.: motopolo, motocròs.
Per lo que entenc, es femeni i a més es diu : MOTOCICLETA o:
LA MOTOCICLETA.
MOTO es un prefix per la formacio d`altres paraules.

P.D: Jo sempre he pensat( deixant de banda com es digui be), que cadasqu li digui com més li agradi.
motocicleta
f. [LC] [TRG] [EI] Vehicle automòbil de dues rodes, proveït de motor de combustió interna, que pot transportar un passatger o dos.
moto
2 [SP] moto de neu Vehicle automòbil d’una o dues places, normalment amb carenat, que es desplaça per la neu mitjançant dos esquís curts al davant i un parell de cintes sens fi de cautxú al darrere.
moto-1
moto-2
LA MOTOCICLETA.
P.D: Jo sempre he pensat( deixant de banda com es digui be), que cadasqu li digui com més li agradi.
Amic gracies pel GIF. Es una passada!!!!!

- Lluneta
- Presentats
- Entrades: 289
- Membre des de: dt. maig 29, 2007 10:08 pm
- Ubicació: Barcelona ( CATALUNYA)
- Pere
- Presentats
- Entrades: 946
- Membre des de: dl. gen. 08, 2007 11:16 am
- Ubicació: Lliçà d'amunt
- Bravo
- Presentats
- Entrades: 985
- Membre des de: ds. abr. 28, 2007 10:47 pm
- Ubicació: Viladecans
Caram, si que teniu les orelles ben delicades... :shock: :shock: :shock: :shock:Lluneta ha escrit::D Doncs jo crec que es diu la moto. es que el moto sona tan malament que els meus oides fan mal i tot. Imagineu... la casc? oi que sona malament...
Definitivament la moto
Penso que allò important és entendre-s'en. Si uns en diuen "el moto" entenc perfectament que m'estan parlant del que m'estan parlant. Més em carrega sentir el que he de sentir cada dia al borinot del meu quefe.
- Lluneta
- Presentats
- Entrades: 289
- Membre des de: dt. maig 29, 2007 10:08 pm
- Ubicació: Barcelona ( CATALUNYA)
- Randy-650
- Presentats
- Entrades: 14288
- Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
- Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n
- J@N LINCE
- Presentats
- Entrades: 1106
- Membre des de: dg. gen. 14, 2007 7:40 pm
- Ubicació: TARREGA ( TERRA FERMA )
Randy-650 ha escrit:És "el moto", en masculí. :sheep
Tothom diu "la moto" perquè en castellà es diu així. Jo tota la vida he dit el moto, i la gent amb la que em moc també.
Ara, sou lliures per dir-ho com vulgueu.
motocicleta
moto
moto-1
moto-2
LA MOTOCICLETA.
Que ara no serveix el diccionari del Institut D`estudis Catala ????? :shock: :shock: :shock: :shock:
Amic gracies pel GIF. Es una passada!!!!!

- Steelman
- Presentats
- Entrades: 14816
- Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
- Ubicació: Reus - CATALUNYA
- Contacta:
Sense voler entrar en polemiques...
Moto es el diminutiu de Motocicleta.
I vosaltres que dieu EL Moticicleta o La Motocicleta?
A part tal i com diu el Juajo, al diccionari del IEC (institut d´estudis catalans) ho posa clarament.
He trobat aixo (mirant els llibres normatius que te la Natalia (filologa catalana), i en quadre podreu veure com moto es un mot femeni.

De totes maneres....que cadascu li digui com vulgui, no pasa res.
Tampoc no esta permes Barco,pues,despues,bueno,carajillo,.... i molts ho diem ;) ,mentres ens entenguem...
A més dins del pais, en cada zona el llenguatge te una forma "dialectal" propia, amb el que sempre hi han matissos.
Moto es el diminutiu de Motocicleta.
I vosaltres que dieu EL Moticicleta o La Motocicleta?
A part tal i com diu el Juajo, al diccionari del IEC (institut d´estudis catalans) ho posa clarament.
He trobat aixo (mirant els llibres normatius que te la Natalia (filologa catalana), i en quadre podreu veure com moto es un mot femeni.

De totes maneres....que cadascu li digui com vulgui, no pasa res.
Tampoc no esta permes Barco,pues,despues,bueno,carajillo,.... i molts ho diem ;) ,mentres ens entenguem...
A més dins del pais, en cada zona el llenguatge te una forma "dialectal" propia, amb el que sempre hi han matissos.
Ex ...moltes coses
- Randy-650
- Presentats
- Entrades: 14288
- Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
- Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n
- Steelman
- Presentats
- Entrades: 14816
- Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
- Ubicació: Reus - CATALUNYA
- Contacta:
Si són femenins.Randy-650 ha escrit:Eppp!!! :shock:
En aquest quadre que has ficat, dent i anàlisi son en femení??? Jo sempre he senti "el dent" i "el anàlisi".
Es que es lo que deia no li donaria més voltes.
El catala que parlem tots, no es correcte la majoria de les vegades. Aixo es per la influencia de la llengua castellana durant molt de temps.
Es tant senzill com mirar el diccionari de l'IEC o la gran enciclopedia catalana i es veura, quina es la versió correcte.
Tambe a BCN es diu AIGA , quant esta clar que es aigua (la U esta per algo).
O que molta gent diu/diuem LA MAR i es EL MAR, o tb quan diem LA SUCRE i no EL SUCRE....
Ex ...moltes coses
- Miquelpericas
- Presentats
- Entrades: 4360
- Membre des de: dj. gen. 18, 2007 7:27 pm
- Ubicació: Barcelona
- Contacta:
Tal i com s'ha indicat ja en varis posts, motocicleta és un nom femení. Per tant, si o si és la motocicleta. I, per tant, és la moto. Un altre tema és com ho vulgui dir cadascú. Aquí ja no m'hi fico ja que sóc del parer que l'important és comunicar-se.J@N LINCE ha escrit:
motocicleta
moto
1 f [LC] [TRG] [EI] Motocicleta .
Si, randy, pots queixar-te al teu professor. Ambdues paraules són femenines. ;)Randy-650 ha escrit:En aquest quadre que has ficat, dent i anàlisi son en femení??? Jo sempre he senti "el dent" i "el anàlisi".
Miquel Pericas Castarlenas (AMM nº 15257)
Honda NT700VA Deauville '06: "La Fosca"
Album de fotos
Album de fotos
- Miquelpericas
- Presentats
- Entrades: 4360
- Membre des de: dj. gen. 18, 2007 7:27 pm
- Ubicació: Barcelona
- Contacta:
Jordi, no n'estic pas d'acord. Jo la gent que conec diu AIGUA... Crec que la generació d'AIGA també deien BUSÓN i ENCHUFE... jejeje. A dia d'avui, aquell que digui AIGA no té excusa. És senzillament incorrecte. ;)Steelman ha escrit:Tambe a BCN es diu AIGA , quant esta clar que es aigua (la U esta per algo).
La mar??? La sucre??? :shock: :shock: :shock: No ho havia sentit mai... :?Steelman ha escrit:O que molta gent diu/diuem LA MAR i es EL MAR, o tb quan diem LA SUCRE i no EL SUCRE....
Miquel Pericas Castarlenas (AMM nº 15257)
Album de fotos
Album de fotos
- Llagasta
- Presentats
- Entrades: 3270
- Membre des de: dc. gen. 17, 2007 11:18 am
- Ubicació: Vallès Occidental
El Déu que taprit, no nem pá béé.
Jo tot el meu vida hi sentit elmoto i mira que peta bé !
pró hi ha una má de gent que també diu: Porta el manida ( amanida ) el tall i les vellanes, per postres :roll:
Engega el ràdio que jeuré una estona i encabat niré a goitar una estona a la eixida per veure els vions.
Jo tot el meu vida hi sentit elmoto i mira que peta bé !
pró hi ha una má de gent que també diu: Porta el manida ( amanida ) el tall i les vellanes, per postres :roll:
Engega el ràdio que jeuré una estona i encabat niré a goitar una estona a la eixida per veure els vions.
Llagasta l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. abr. 09, 2008 12:32 pm, en total s’ha editat 2 vegades.

- Alucinamaripili
- Presentats
- Entrades: 7659
- Membre des de: dg. set. 30, 2007 11:37 pm
- Ubicació: Barcelona-Catalunya