us explico una miqueta aquest Arguis 2008 i us penjo 4 fotos:
en realitat hi ha una crònica BONA i una de DOLENTA :twisted: :twisted: :twisted: però aquesta en un altre moment. Ara:
LA BONA
Per fi tenia un cap de setmana complert sense pressa, per disfrutar la moto i sense hora de sortida i arribada. Així que el dissabte a les 10 ja tenia la moto carregada direcció Arguis, com cada any des del 91 (2 excepcions de força major), així que qui no hi va és perquè no vol...simple qüestió de prioritats. Ja compraré els regals de Nadal un altre dia!
La idea original era anar cap al Nord i aprofitar el dia per fer alguns ports de muntanya però a Calaf la boira ja dominava i vaig pensar que si seguia cap a Ponts, Tremp pel coll de Comiols seguiria igual i em liaria massa lluny del meu objectiu així que primer canvi de plans i cap a Cervera, Agramunt, per Preixens i cap a Balaguer (últimament faig aquesta ruta alternativa a Autovia-tarrega-Balaguer perque és més tranquila i per variar). D’allà a Alfarràs i cap a Benabarri. A Alfarràs s’ha acabat la boira al sortir de la plana. La nova ruta que volta pel meu cap, improvisada sobre la marxa, és anar a Graus i saltar cap Ainsa. La neu ja és present al voltant de la carretera i quan arribo a Graus i paro per fer gasolina el termòmetre marca 2 graus i hi ha uns blocs de gel als tolls que impressionen.
A GRAUS

Això a les 12 del migdia i allí baix, què passarà als ports? Com que no ho veig clar (l’edat i les responsabilitats no perdonen) i vaig sol (inconvenient en aquests casos) em torno a replantejar la ruta (avantatge en aquests casos) mirant el meu GPS de paper sobre el dipòsit. Enllaçaré a Barbastre i aprofitaré per visitar a un amic a Osca aprofitant que vaig bé de temps. Com que no l’he localitzat i no estic segur de trobar-lo vaig fent via pensant noves carreteres per descobrir quan de cop un cartell m’indica Alquezar i la serra de Guara. Sempre passo per aquí amb presses, i és una assignatura pendent així que avui és el dia de fer una petita incursió en aquesta zona. Tot i que fa fred, el solet és fantàstic i trobo una terrasseta amb vistes a Alquezar on fer-me un pica-pica particular amb canyeta a l’hora de dinar. Visita recomanable.
ALQUEZAR

Després, encara tinc temps de fer el cafè a Osca amb el meu amic i cap a Arguis falta gent. El lloc d’acampada és nou. Cal travessar el poble i baixar per un camí. Tampoc està tan malament. Si es va d’acampada al pre-pirineu és bastant lògic que l’accés sigui un camí ple de fang si la setmana anterior va nevar. Xino-xano i cap avall. Arribada amb el temps just de muntar la tenda amb claror.
ACAMPADA SOTA EL POBLE

A partir d’aquí l’Arguis de sempre: trobada amb els amics (amb alguns d’ells d’any en any), conèixer noves cares d’alguns nicks de fòrums variats, cerveseta aquí (carpa), cerveseta allà (aquest any, bar del poble), mirar les motos que volten, noves i no tan noves, els francesos també han vingut aquest any...sidecars interessants, també nacionals...i així empalmant fins l’hora de sopar, la nit, la foguera...simple i sense més complicacions...fins que ja ens tanquen els bars i potser s’imposa buscar la tenda corresponent.
A LA FOGUERA (aquest Montesa venia desde Pamplona!!!)

O AL BAR DEL POBLE

Una de les coses que m’agrada d’Arguis és que per la seva situació (i pedigree, suposo) no és una concentració “regional” o “autonòmica” com tantes altres. Molts aragonesos, però molt català i de la zona basca i navarresa, a més de madrilenys i castellans...també domina el negre enfront dels colorins (ja m’enteneu) i es veuen molts barbours amb solera, jerseis d’elefantentreffen o adhesius de Nordkapp, TT of Man o escuts de mitja Europa...la gent volta.
L’altra cosa és la varietat de motos que s’hi troba. Últims models, clar. Molta GS i V-Strom però també motos entrades en anys que segueixen voltant tranquil•lament. I a més, sidecars. Els habituals dels francesos, però cada vegada més de nacionals, entre ells la PanEuro d’en gespann.
LOS VIEJOS ROCKEROS NUNCA MUEREN (o les incombustibles ruteres)

i pels amants de les Ducati, aquests motos esportives i poc fiables!!!!
DUCATI PASO 750

DUCATI 600 SS (fa anys que li vaig, allà)

DUCATI ST4s (va, aquesta si que es suposa rutera i moderna...)

Al moment de llevar-me -4º C, desmontar la tenda, una nova volteta, quatre fotos però quan arriba tota la gentada del motoalmuerzo (megasortida de diumenge) me les piro al bar del pantà (La Foz, el de tota la vida) a esmorzar més tranquil•lament. A més estic esperant dos companys més del foro Guzzi que pugen avui i que baixarem junts. Un estrena la Stelvio (tres, en vaig veure en el cap de setmana!!) i en una setmana i escaig ja porta 2000 kms...està que no caga. Arriben, esmorzar de colesterol gaudint del solet que fa i de bona companyia (al final ens hem ajuntat 7 guzzistes del foro) i per baixar, nova ruta però sense massa història: aquesta vegada Osca i per Sariñena fins a Fraga, també amb boira fins la Panadella i amb el de la Stelvio més content que un pèsol després d’aixecar-se a les 6 del dematí i fer uns 700 kms, 400 d’ells sota la boira i a 1º o 2º C...AQUESTS MOTOTURISTES ESTAN BOJOS!!!!!
SALUT I KMS