Arguis 2008..............fotos

Per a proposar sortides, viatges i les seves cròniques

Moderador: Airald

Respon
JordiTrident
Presentats
Entrades: 552
Membre des de: dc. gen. 10, 2007 9:45 pm
Ubicació: Igualada (Anoia)
Contacta:

Entrada Autor: JordiTrident » dg. des. 28, 2008 3:42 pm

Güenes!!
us explico una miqueta aquest Arguis 2008 i us penjo 4 fotos:

en realitat hi ha una crònica BONA i una de DOLENTA :twisted: :twisted: :twisted: però aquesta en un altre moment. Ara:

LA BONA

Per fi tenia un cap de setmana complert sense pressa, per disfrutar la moto i sense hora de sortida i arribada. Així que el dissabte a les 10 ja tenia la moto carregada direcció Arguis, com cada any des del 91 (2 excepcions de força major), així que qui no hi va és perquè no vol...simple qüestió de prioritats. Ja compraré els regals de Nadal un altre dia!

La idea original era anar cap al Nord i aprofitar el dia per fer alguns ports de muntanya però a Calaf la boira ja dominava i vaig pensar que si seguia cap a Ponts, Tremp pel coll de Comiols seguiria igual i em liaria massa lluny del meu objectiu així que primer canvi de plans i cap a Cervera, Agramunt, per Preixens i cap a Balaguer (últimament faig aquesta ruta alternativa a Autovia-tarrega-Balaguer perque és més tranquila i per variar). D’allà a Alfarràs i cap a Benabarri. A Alfarràs s’ha acabat la boira al sortir de la plana. La nova ruta que volta pel meu cap, improvisada sobre la marxa, és anar a Graus i saltar cap Ainsa. La neu ja és present al voltant de la carretera i quan arribo a Graus i paro per fer gasolina el termòmetre marca 2 graus i hi ha uns blocs de gel als tolls que impressionen.

A GRAUS
Imatge

Això a les 12 del migdia i allí baix, què passarà als ports? Com que no ho veig clar (l’edat i les responsabilitats no perdonen) i vaig sol (inconvenient en aquests casos) em torno a replantejar la ruta (avantatge en aquests casos) mirant el meu GPS de paper sobre el dipòsit. Enllaçaré a Barbastre i aprofitaré per visitar a un amic a Osca aprofitant que vaig bé de temps. Com que no l’he localitzat i no estic segur de trobar-lo vaig fent via pensant noves carreteres per descobrir quan de cop un cartell m’indica Alquezar i la serra de Guara. Sempre passo per aquí amb presses, i és una assignatura pendent així que avui és el dia de fer una petita incursió en aquesta zona. Tot i que fa fred, el solet és fantàstic i trobo una terrasseta amb vistes a Alquezar on fer-me un pica-pica particular amb canyeta a l’hora de dinar. Visita recomanable.

ALQUEZAR
Imatge

Imatge

Imatge

Després, encara tinc temps de fer el cafè a Osca amb el meu amic i cap a Arguis falta gent. El lloc d’acampada és nou. Cal travessar el poble i baixar per un camí. Tampoc està tan malament. Si es va d’acampada al pre-pirineu és bastant lògic que l’accés sigui un camí ple de fang si la setmana anterior va nevar. Xino-xano i cap avall. Arribada amb el temps just de muntar la tenda amb claror.

ACAMPADA SOTA EL POBLE
Imatge

A partir d’aquí l’Arguis de sempre: trobada amb els amics (amb alguns d’ells d’any en any), conèixer noves cares d’alguns nicks de fòrums variats, cerveseta aquí (carpa), cerveseta allà (aquest any, bar del poble), mirar les motos que volten, noves i no tan noves, els francesos també han vingut aquest any...sidecars interessants, també nacionals...i així empalmant fins l’hora de sopar, la nit, la foguera...simple i sense més complicacions...fins que ja ens tanquen els bars i potser s’imposa buscar la tenda corresponent.

A LA FOGUERA (aquest Montesa venia desde Pamplona!!!)
Imatge

O AL BAR DEL POBLE
Imatge
Imatge

Una de les coses que m’agrada d’Arguis és que per la seva situació (i pedigree, suposo) no és una concentració “regional” o “autonòmica” com tantes altres. Molts aragonesos, però molt català i de la zona basca i navarresa, a més de madrilenys i castellans...també domina el negre enfront dels colorins (ja m’enteneu) i es veuen molts barbours amb solera, jerseis d’elefantentreffen o adhesius de Nordkapp, TT of Man o escuts de mitja Europa...la gent volta.

L’altra cosa és la varietat de motos que s’hi troba. Últims models, clar. Molta GS i V-Strom però també motos entrades en anys que segueixen voltant tranquil•lament. I a més, sidecars. Els habituals dels francesos, però cada vegada més de nacionals, entre ells la PanEuro d’en gespann.

LOS VIEJOS ROCKEROS NUNCA MUEREN (o les incombustibles ruteres)
Imatge
Imatge
Imatge

i pels amants de les Ducati, aquests motos esportives i poc fiables!!!!:wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink:

DUCATI PASO 750
Imatge

DUCATI 600 SS (fa anys que li vaig, allà)
Imatge

DUCATI ST4s (va, aquesta si que es suposa rutera i moderna...)
Imatge

Al moment de llevar-me -4º C, desmontar la tenda, una nova volteta, quatre fotos però quan arriba tota la gentada del motoalmuerzo (megasortida de diumenge) me les piro al bar del pantà (La Foz, el de tota la vida) a esmorzar més tranquil•lament. A més estic esperant dos companys més del foro Guzzi que pugen avui i que baixarem junts. Un estrena la Stelvio (tres, en vaig veure en el cap de setmana!!) i en una setmana i escaig ja porta 2000 kms...està que no caga. Arriben, esmorzar de colesterol gaudint del solet que fa i de bona companyia (al final ens hem ajuntat 7 guzzistes del foro) i per baixar, nova ruta però sense massa història: aquesta vegada Osca i per Sariñena fins a Fraga, també amb boira fins la Panadella i amb el de la Stelvio més content que un pèsol després d’aixecar-se a les 6 del dematí i fer uns 700 kms, 400 d’ells sota la boira i a 1º o 2º C...AQUESTS MOTOTURISTES ESTAN BOJOS!!!!!

SALUT I KMS
...no canvio el nick, però ara tinc una Breva 1100

http://jordiguzzi.galeon.com
http://resacamotoclub.galeon.com

Pacs47
Presentats
Entrades: 1271
Membre des de: dg. abr. 08, 2007 9:59 pm
Ubicació: manresa

Entrada Autor: Pacs47 » dg. des. 28, 2008 3:53 pm

bones!!!!!!!!!!!!!!!!

unes bones fotos Jordi iuna bona cronica, esperem que l´altra no sigui gaire dolenta :twisted: :twisted: :twisted:

aquet any vaig pujar solsament una estona disabte per el mati, pero de ben segur que l'any vinent, farem el "quintillo" tranquilament

que et sembla el lloc nou per l'acampada??? la veritat que per sortir, amb la meva em va costar una mica

salut
SOCI A.M.M. 16284

Danielot
Presentats
Entrades: 641
Membre des de: ds. oct. 11, 2008 8:56 am
Ubicació: Lleida, terra ferma.

Entrada Autor: Danielot » dg. des. 28, 2008 4:39 pm

Quina enveja!!!

Fa molt que no vaig a cap concentracio i ho trobo a faltar...

Espero amb impaciencia la teva cronica dolenta.
Rodar en moto es lo meu

Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Entrada Autor: Randy-650 » dg. des. 28, 2008 8:58 pm

Caram, quanta història amaguen les clàssiques XJ, la Paso, la 1000 SP, la 600 SS, etc, uffffff!!!!

Molt bona crònica, si senyor. Tú ets dels autèntics. :wink:

Sobre la crònica dolenta...ja he llegit moltes coses a dia d'avui. :x
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

JordiTrident
Presentats
Contacta:

Entrada Autor: JordiTrident » dl. des. 29, 2008 1:00 am

Randy-650 ha escrit: Sobre la crònica dolenta...ja he llegit moltes coses a dia d'avui. :x
on? on? tinc curiositat...

per cert, i ja que ha sortit el tema del caminet d'entrada. Xafadejant al foro de bmwmotos m'he trobat aquesta foto que curiosament soc jo, baixant-lo :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: ja sabia jo que a aquests els hi agraden les Guzzi :roll: :roll: :roll: :roll:

Imatge

Siono1000
Presentats
Entrades: 2573
Membre des de: dc. març 28, 2007 2:12 am
Ubicació: Baix Empordà

Entrada Autor: Siono1000 » dl. des. 29, 2008 1:26 am

Merci per la crònica d'aquesta concentració i les fotos naturalment.
Ens donen una bona mostra del que representa aquesta concentració i jo encara no hi he anat mai. :cry:

Espero que el que comenteu de DOLENT sigui alguna anecdota sense masa importància. Ara ja m'heu encès la curiossitat, ja no podré dormir avui. 8)

Salut per tornar-hi.
Salut i kilómetres

Oscar
Presentats
Entrades: 1616
Membre des de: dt. jul. 17, 2007 8:45 pm
Ubicació: montroig de Segarra

Entrada Autor: Oscar » dl. des. 29, 2008 12:20 pm

:o Una crònica molt bona,aquests son els moteros
de tota la vida.I hi havia una sorpresa en la foto del
melenut,el del costat ès el meu tiet,aquest no es perd
cap.
Que gran aquest de Bilbao

Imatge

Vicenç
Presentats
Entrades: 189
Membre des de: dt. nov. 18, 2008 6:51 pm
Ubicació: Eivissa

Entrada Autor: Vicenç » dl. des. 29, 2008 5:18 pm

Buenas!!!

He de reconeixer que aquesta moto:

Imatge

Va ser una de les que de menut em feia somniar...
Salut!!!

Quant surts per fer el viatge cap a Itaca, has de pregar que el camí sigui llarg

Alucinamaripili
Presentats
Entrades: 7659
Membre des de: dg. set. 30, 2007 11:37 pm
Ubicació: Barcelona-Catalunya

Entrada Autor: Alucinamaripili » dl. des. 29, 2008 5:55 pm

M'ha agafat fred només de veure les fotos, però ha de ser molt ben parit.

Merci per compartir-ho. :cerv

JordiTrident
Presentats
Contacta:

Entrada Autor: JordiTrident » dc. des. 31, 2008 12:07 am

oscar ha escrit::... la foto del
melenut,el del costat ès el meu tiet,aquest no es perd
cap.
¿quí? el Domingo, el Norbert o el del jersei vermell...que aquest si que no se qui es :wink: :wink: :wink: :wink: casualitat ¿no? això del teu tiet...
que et sembla el lloc nou per l'acampada??? la veritat que per sortir, amb la meva em va costar una mica
Espero que el que comenteu de DOLENT sigui alguna anecdota sense masa importància. Ara ja m'heu encès la curiossitat, ja no podré dormir avui
va, a veure:

LA DOLENTA

Podriem dir que el que falla a Arguis, per mi es com esta organitzat actualment i, a mes, el tema economic.

M´explico: Quan vaig començar a anar-hi, l´any 91, pel modic preu de 1000 peles et donaven una medalla guapa (de les de fundicio, no una xapa com les actuals), el sopar (troç de butifarra que cadascu es feia al foc i despres completaves amb el que duies o al bar mateix), sorteig, bingo i tot aixo que en realitat m´es igual, esmorzar (bolleria industrial, pero esmorzar al cap i a la fi). No hi havia carpa, nomes musica i si et volies escalfar anaves de la foguera a la FOZ (el bar del panta) i viceversa. Les cerveses eren molt mes barates que al bar del meu poble.

Un any van muntar la carpa, i a sobre musica chumba-chumba i el preu va passar de les 1000 o 1500 peles (no ho recordo exactament) a les 2500... pero bueno, va...pero en realitat ja hi va haver gent (jo inclos) que com que no ens satisfeia la relacio qualitat-preu i com a "protesta" vam deixar d´inscriure´ns tot hi pujar-hi cada any. Gasto en feiem, i molt, al bar (tambe a la FOZ, es cert). Amb el canvi a l´euro ja eren 25 euros per un tall de botifarra i suposo que cada any era mes la gent que optava per aquesta opcio, pujant-se el sopar i tot plegat, aixi que l´any passat van abaixar el preu a 10 euros obligant a tothom que volia accedir a la carpa a pagar-los i donant nomes una xapa de record (molt cutre en comparacio a les antigues). Aixi que vam quedar-nos a la FOZ tota la nit fins que van aixecar barreres...

i per fi arribem a aquest any:

Canvi d´ubicacio. La veritat es que el lloc d´acampada es mes acollidor, i amb bones vistes. El cami d´acces no era cap meravella pero altres anys a baix al panta estava tambe molt malament. Crec que es logic que al pre-pirineu i en una hivernal passi aixo. No ho critico, nomes cal vigilar una mica i en cas necessari demanar a algu que et doni un cop de ma, com jo mateix vaig fer...sino, es deixa la moto a dalt i es baixen 100 metres a peu. No passa res.

pero resulta que sent malpensat, l´esplanada del panta estava buida i es podia fer alla com cada any. Amb el canvi allunyaven la competencia de la FOZ i t´obligaven de nou a insciure´t (cosa que vaig fer, "va, tot plegat son 10 euros i el bar del poble queda lluny). Pero, joder: birres de barril a 1,50 euros (com s´explica que en concentracions franceses te les cobrin a 1 euro?) Si volies pagar l´almuerzo eren 5 euros, pero si t´ho pensaves i ho deixaves per l´endema crec que eren 7...com s´explica que als dos bars del panta et costes 5 assentat en cadira, plat i cobert?
El remate va ser quan a les 11:15 de la nit es va acabar la cervesa...com pot ser aquesta falta de previsio si estem parlant de cerveses de barril? que no saben que els bidons que no es punxen te´ls abonen? sembla mentida que portin tans anys fent=ho. Al final, clar vam acabar al bar del poble...els demes obligats a veure cubates i a escoltar un grupet digne de la BBC (bodes, bautizos y comuniones) =: cutre, cutre, cutre....

Ja hi ha molta gent (dels habituals) que estava mosca pero crec que aquest any s´han superat. I ja dic que a mi no em sap greu pagar inscripcio pero que es deixin de grups xorres, de drag queens i en lloc de collar tant al personal, que s-ho currin una mica mes, o no, que de vegades val la pena simplificar les coses: 6 euros amb una medalla digna i s´apunta tothom, bar a preus raonables i no tindran queixes... abans "precios moteros" volia dir "economics" i avui vol dir "veniu, veniu, que es un dia a l´any..." aixi que l´any que ve alla ens veurem pero si cal, ens muntem la festa alternativa...

Perdoneu el totxo...

PD: i pq us serveixi de referencia un company i la seva parella organitzen una hivernal (uns 80 assistents) i per 25 euros acampes, fogera, caldo tot el dia, pots dinar dissabte, sopar (barra lliure de panceta, xorissos i colesterols varis), beus (barra lliure de cervesa tot el cap de setmana: quintos) i esmorzes mes colesterol tipus ous ferrats amb mes panceta o madalenes tambe barra lliure...
...si aixo ho fan dues persones, que no pot fer un MOto Club amb historia com la PMZ...

Imatge

Imatge

Oscar
Presentats
Entrades: 1616
Membre des de: dt. jul. 17, 2007 8:45 pm
Ubicació: montroig de Segarra

Entrada Autor: Oscar » dc. des. 31, 2008 9:25 am

¿quí? el Domingo, el Norbert o el del jersei vermell...que aquest si que no se qui es :wink: :wink: :wink: :wink: casualitat ¿no? això del teu tiet...

Doncs sí el tiet meu (polític,en realitat és de la meva dona),ès el Mingo un motero autèntic.Sempre m´agrada sentir les seves histories encara que ara ens veiem poc.
Que gran aquest de Bilbao

Imatge

Vicenç
Presentats
Entrades: 189
Membre des de: dt. nov. 18, 2008 6:51 pm
Ubicació: Eivissa

Entrada Autor: Vicenç » dc. des. 31, 2008 12:00 pm

Buenas!!!

Dues coses a aquesta darrera reflexió d'en Jordi.

La primera és que els moterus ens hem convertit en una peça mercantil més, i a sobre amb gust. Allà on ens diuen hi anem per qué això fa "moteru", Pigüinos, Jerez o Castelló. I és normal que veient que la cosa no afluixa... doncs facin el negoci.

No solc anar a concentracions per motius de disponibilitat, visc a una illa, però els cops que per casualitat o no m'he perdut en una cada cop em dic a mi mateix que serà la darrera. Massa gent, massa soroll, com bé dius grups musicals que... i el que no suporto i ja ni hi vaig... xous pseudo eròtics...

Al final una de dos... o haurem d'anar a concentracions de fora d'Espanya, els preus i les formes son diferents, o fer quedades de grupets encara que sigui a un cámping o a un lloc llogat i fer nosaltres mateixos la nostra "festa".

Jo mentres, aniré fent les meves rutes en solitari on no et trobes ni una sola moto i les tres que et trobes son uns anglesos...
Salut!!!

Quant surts per fer el viatge cap a Itaca, has de pregar que el camí sigui llarg

Respon

Torna a “Rutes, cròniques i viatges”