Entrada
Autor: Angeleta » dl. abr. 06, 2009 9:47 am
Voldria fer una petita reflexió, un cop llegit el "magnífic" i, evidentment "objectiu" article publicat i després de llegir alguns comentaris.
Primer i principal: ¿Ja estem tots segurs que les veus que s'alcen en contra de la infraestructrura són majoritàries a la zona (parlo dels autòctons, que són els que realment han de tenir la veu)? Sovint la gent tendeix a fer cas de l'opinió que ve dels que més criden però aquests, normalment, són quatre gats, però ben cridaners, això sí.
Allunyem-nos un moment de la Garrotxa i pensem en altres comarques, el Berguedà, per exemple. ¿Algú sap l'índex de gent amb estudis superiors que es veu obligat a marxar de casa seva perquè el seu lloc de naixement no li ofereix una feina estable? No és una pena aquesta expulsió de fills cap a la ciutat? Sabeu la quantitat de gent que és del Berguedà i acaba treballant, a Manresa? Avui, amb la C-16, alguns han pogut quedar-se a viure a la ciutat-poble que els ha vist créixer i, de passada, no s'abandonen tant els pobles.
I les comarques del Pirineu lleidatà? Aquestes què? Ah! D'aquestes no ens queixem? Per exemple, la C-13, que puja cap als Pallars o l'eix que millora la comunicació entre Ponts i Artesa de Segre (un cop passat el Coll de Comiols). I el túnel del Cadí? Aquest també perfora el territori i, a sobre, es paga. Però és clar, no diem res de les ampliacions de carril o dels ponts construïts o de les perforacions perquè ens permeten anar a esquiar.
Siguem una mica més coherents, escoltem les veus del territori -totes- i llavors, parlem en conseqüència.
Nota: quan hi va haver la gran polèmica, jo vaig anar a Sant Andreu de la Vola a veure què carai era allò que aixecava tanta polseguera i em vaig entretenir a mirar les obres des de dalt. Em va semblar horrorosa la possible destrossa però avui, un cop feta la carretera, no té res a veure amb el cataclisme que alguns anunciaven.
Ah! Jo ja he guardat els mocadors de paper que gairebé fa treure l'article de la senyora que viu a prop de la carretera. :crys :Saltant
Hi va haver un temps en què els dimonis foren àngels