Viatge A La Provença

Per a proposar sortides, viatges i les seves cròniques

Moderador: Airald

Respon
MikelRT
Presentats
Entrades: 784
Membre des de: dj. juny 18, 2009 7:47 pm
Ubicació: Hostalric La Selva

Viatge A La Provença

Entrada Autor: MikelRT » dg. jul. 05, 2009 10:35 am

Hola companys,
Es la primera vegada que fem una sortida de "veritat" amb la meva dona (km i fora catalunya) i per tant tambè es la primera crònica. A lo millor me passat de llarg, però en fi, em feia molta "ilu".......

Viatge a La Provença
Aquest viatge va ser planificat a partir de la crònica realitzada en el 2008 per la Sandra i en Kel, a qui estem molt agraïts. (un dels motius de fer-me de MOTOTURISME: las ganes de compartir que teniu en aquest foro)
El viatge es va programar per 5 jornades, de las que 2 ja las varem destinat al trallat. Varem llogar una case rural ( Chambre d´Hostes de las Gites de France) com a base.
El radi d’acció de visita turística/cultural està basada amb unes distancies que volten als 200/250 km entre anada i retorn.

El resultat de tot plegat ha estat el següent:
La casa: meravellosa
Els Propietaris: excel•lents
La Provença : esplendorosa
El Provençants: amables

1er dia 24 de juny.

Sortim d´Hostalric a las 10 del matí (dia desprès revetlla) i ens fiquem a l’autopista per realitzar els 525 km.
Com anècdotes, cal dir per una part que el preu de l´autop@sta es pràcticament la meitat que el preu del cotxe (això fa menys mal) i el fet que a cada 20km pots reposar amb els serveis basics, et dona certa conformitat al preu que s’acaba pagant per voler fer-ne mes avia.
Com “disparat” realitzat per un servidor com a conductor y responsable de LA LOGÍSTICA, vaig jugar amb foc i quasi bé em cremo: Quant portava 250 km, el indicador de benzina m’indica que m’aqueden 60 per esgotar el disposi’t (jo tranquil, m’han refio de la meva bestia) decideixo que reposto al cap de 20 km. Tot bé, però porto un seguit de KM avançant camions i quant tinc que agafar el desviament, “merda” m’empasso la benzinera. Yupiiiiiiiii.
Cap problema, veig un cartell que m’indica benzinera a 20 km. Per lo tant respiro i continuem com aquell que res, peròooooooooo de cop amb trobo amb el desviament de l’autopista per anar cap Aix en Provence, i es clar, la meva desitjada benzinera es camí de Lyon. (mua, mua, mua). Comença la desesperació….. em queden 30 km de benzina i cap cartell, m’en queden 20 i cap cartell, m’en queden 12 i per fi CARTELL DE BETZINERA A 10 km. El suó començar a baixar (i no del Sol) compta enrere; 11,10,9,8,7,6, ( he reduït a 90 km/hora per evitar sobre-consum)5,4,3 i per fi la veig!!! Tota meva, per mi sol, ja tot si val, si tinc que empenya, dons empenyo. Finalment el conte acaba bé; arribo al expenedor amb 2 km de benzina i cull…s, sortidor amb tarja de la TOTAL (me cago en tot), per sort, dels 6 sortidors, dos eren sense tarja.
Que em après: No val a badar i no cal ser gandul i apurar tant.
Finalment, després de totes las parades pertinents dels novells en fer km. Arribem a las 5 de la tarda al poble de Les Mees.
Imatge
i a 5´a la casa. PERFECTA, MERAVELLOSA: descarregar, conèixer els propietaris i anar a l’habitació i de pet a la PISCINA (epp, d’aigua salada)
Imatge Imatge
Acabem la jornada amb visita al poble de Les Mees, sopar i cap a casa.

2º dia: LES MES, SISTERON, SAULT, MONT VENTOUX, GORGES DE LA NESQUE, LES MEES 250 KMS.
Sisteron, amb una CIUTADELLA per veure, a part de carrerons i zona per vianants (botigues de records de La Provença : mel, lavanda, sabó, oli, etc)
Imatge
Camí del Mont Ventoux per carreteres secundaries, però ben senyalitzades i descobrim els primers Camps de Lavanda (de moment sorpresos pel poc color)
Imatge
DINAR a SAULT
Poble no massa gran però que i conflueixen quatre carreteres i una d´ elles la que fa camí del MONT VENTOUX. Té una terrassa que val la pena de dedicar-hi un temps per veure els primers grans Camps de Lavanda i Blat
Imatge
MONT VENTOUX es una muntanya no gaire alta, però prou curiosa per la seva manca de vegetació (només 1912 km) però que en un dia sense calitja, “diuen” que es pot veure el mar (zona de Marsella).
Imatge
Per tornar a la casa, visitem las gorges de la Nesque, que no tenen gens de vistositat, ja que el bosc i la roca no et deixen veure las gorges. Es un lloc que es té que baixar a peu per arribar al llit i poder admirar el curs de las aigües (no ho varem fer…., massa desnivell)
Arribem a casa, i de pet a la piscina (per nosaltres sols durant tres dies) ja que el Sol empeny de valent, encara que no hi ha humitat i es molt suportable, prova d’això es el resultat del peu de la meva dona després de 250 km: peu amb calçat tipus sandàlia = a cremada
Imatge
3er dia VALENSOLE,GRAN CANYON DU VERDON, MOUSTIERS SANITE MARIE.
Canviem de zona i ens dirigim cap a las gorgues mes grans d´Europa. Pel camí passem per el parc natural de VALENSOLA i aquí descobrim kilòmetres de LAVANDA i BLAT amb plena floració i amb diferents tonalitats que fa que sigui impressionant.
Imatge Imatge
Continuem fen camí i comencem a fer las Gorges. La carretera envolta el Gran Canyon du Vernon i aconsellats per els propietaris de la casa, agafem la carretera pel marge esquerra i tornem per el marge dret. Així sempre condueixes pel costat del marge i es veu millor.
Imatge
Realment es espectacular. La carretera en molts kilòmetres va serpentejant per las gorgues i encara que es força estreta la carretera, hi ha forces llocs per fer paradetes.
Imatge
Per últim, varem visitar el poble de Moustiers Saint Marie, un poble prou bonic per fer una paradeta. Llàstima que està plegat de botigues de venta de records.
Imatge
4art dia: LES MEES, LA MOUTTE DU CAIRE, LAC DE SERRA PONÇON, SEYNE, VERDACHES, DIGNE LES BAINS

La darrera jornada la fem completament per carreteres secundaries. Descobrim llocs prou bonics i amb sorpreses no previstes: petites gorgues, camps replets de pomeres, carreteres per sota de las roques. En fi, prou bonic per fer-ho amb moto i sense presa, tot admirant la natura.
Imatge
5e dia: LES MEES; HOSTALRIC

La tornada cap problema, autop@sta i aquet conte s´acabat.......

Us anexo un video una mica "retro" (arribo a casa i m´a cag@ en tot: el color ha desaparegut)que es pot veure las diferents carreteres que em anat trobant aquets dies (4 minutets)
[youtube]1zp212sr1Cs[/youtube]

Aquesta ruta ens ha agradat molt i molt, la recomano si l’idea es fer turisme amb tranquil•litat. Com sempre i a totes las excursions sempre queden coses per veure o inclús per tornar-les a veure.
Espero que us hagi agradat i si necessiteu mes informació, no ho dubteu: estem al servei de MOTOTURISME.
Salut

Albert
Presentats
Entrades: 7280
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 9:42 pm
Ubicació: Tarragona

Re: Viatge A La Provença

Entrada Autor: Albert » dg. jul. 05, 2009 10:54 am

Holaaaa,

Moltes gràcies miquel per la teva crònica. Potser es la primera, però no ho sembla pas.
Enhorabona per el viatge, sembla que ho heu passat molt be, i d’això es del que es tracta, però sandàlies per anar en moto? Mai, i de vacances menys encara, i no pas per el sol.

:D :D :D
Sort,

Triniti.V
Presentats
Entrades: 1426
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 7:41 am
Ubicació: La Garriga
Contacta:

Entrada Autor: Triniti.V » dg. jul. 05, 2009 11:40 am

Per ser la primera sortida fora de Catalunya no us hi heu posat per poc ;) , una ruta guapa, la zona genial i la piscina té una pinta impressionant. :eyes :eyes :eyes

Gracies per compartir-ho amb tots nosaltres... :jump :jump :jump

:kiss i Vvvvvssss

P.D: De cada viatge s’aprenen coses, de ven segur que la teva dona no tornarà a posar-se xancles per anar en moto :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: ... Quin mal !!!!! ;)
Honda Varadero XL1000V - La Negreta

Web Personal - Informació dels Alps a El Rincón Alpino

Vvvvvvssss

Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Entrada Autor: Randy-650 » dg. jul. 05, 2009 1:16 pm

Caram, per ser la primera crònica no ho has fet gens malament! :D

Molt bons paratges els d'aquella zona. M'apunto l'"hotelet" de Les Mees, per quan vagi per La Provença. ;)

Carinyosament et renyo per deixar anar a la senyora amb espardenyes. :sado Pensa que qualsevol tonteria us podia haver amargat les vacances. :tremolant
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Ramon_vfr
Presentats
Entrades: 6889
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 2:27 pm
Ubicació: Qualsevol lloc del mon, sempre en misió secreta al servei de Sa Graciosa Majestat
Contacta:

Entrada Autor: Ramon_vfr » dg. jul. 05, 2009 1:28 pm

:bow :bow :bow :bow :bow :bow :bow

Em trec el barret.

I dius que es es la primera crònica i la primera sortida ? Doncs com diuen els provençals : Chapeau !!!

La Provença, ja ho he dit altres vegades aquí al fòrum, es el lloc on se m'ha de buscar per si mai em perdo. No es gens estrany que tothom que hi va se n'enamori. Cada vegada que hi vas hi descobreixes mes coses i cada vegada mes maques, cada vegada et captiva més, t'encisa més, cada vegada l'olor de l'espígol ( lavanda es en castellà ) se't fica mes endins dels sentits i t'embriaga com la mes suau de les drogues i.... ja no te'n pots escapar.

Gràcies per l'excel·lent crònica, per compartir-la amb nosaltres, fins i tot la musica del vídeo ha estat encertada.

Vsssssss
007

[quote user="Randy-650" post="82542"] Carinyosament et renyo per deixar anar a la senyora amb espardenyes. :sado Pensa que qualsevol tonteria us podia haver amargat les vacances. :tremolant[/quote]

Dic el mateix que en Randy ;)
Ramon_vfr l’ha editat per darrera vegada el dia: dg. jul. 05, 2009 1:58 pm, en total s’ha editat 2 vegades.
NEVER SAY NEVER AGAIN

Imatge

Recte endavant no es pot anar gaire lluny...
El petit Princep

MikelRT
Presentats
Entrades: 784
Membre des de: dj. juny 18, 2009 7:47 pm
Ubicació: Hostalric La Selva

Entrada Autor: MikelRT » dg. jul. 05, 2009 7:48 pm

Després de haver rebut una estirada d´orelles (segurament merescudes) :sado Acceptats els consells : :oops:
Finalment no eran ni sandalies ni espardenyes: SABATES DE MONTANYA amb escletxes per sobre. La diferencia es si portes mitxons o res. Cert es que com las BOTES DE MOTO no hi ha res. :mestre

Anexo 3 planells de zona que m´havia oblidat (per els que no coneixen la zona......
Imatge
Imatge
Imatge
Salut :cerv

Pacs47
Presentats
Entrades: 1271
Membre des de: dg. abr. 08, 2007 9:59 pm
Ubicació: manresa

Entrada Autor: Pacs47 » dg. jul. 05, 2009 9:46 pm

bones!!!!!

bona ruta Miquel, la veritat es que son uns llocs per perdres, jo he estat amb uns companys del foro i la veritat, cada vegada descubreixes un lloc nou.

la primera vegada, que vaig enar-hi amb en Kel vaig disfrutar molt de les carreteras i dels paisatjes, sobre tot per la zona del llac de Serre Sant Ponçon, encara que no varem tindra tanta sort com tu amb la casa, pero aixo es una altra historia.

per cert el model de sandalia de la teva dona es força original
:shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

salut
SOCI A.M.M. 16284

Sagal
Presentats
Entrades: 5673
Membre des de: dj. ago. 09, 2007 8:23 pm
Ubicació: Calldetenes - Osona

Entrada Autor: Sagal » dg. jul. 05, 2009 10:55 pm

Osti Miquel, cròniques així fan venir ganes de fer viatges. La foto dels peus, tal com t'ha dit en Randy :sado :sado :sado , així mai, eh
Per cert l'explicació de la benzinera, molt bona, semblava que mi trobava jo.

Vinga ens veiem a Vic.

Moltes gràcies per la crònica
ImatgeImatge

Steelman
Presentats
Entrades: 14816
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Entrada Autor: Steelman » dl. jul. 06, 2009 4:25 pm

Bona ruta!
la provença es molt maca i els Canyo del Verdon fa temps que esta a la carpeta de "pendents" es epsctacular. Una mica mes a munt hi ha la zona del tarn que tb es preciosa.

Lo de les sandalies no dire res mes pero ....pensa que no cal una caiguda en marxa, una caiguda en parat, una pedra disparada d´un altre cotxe, ...en moto a l´estiu es pateix una mica :( pero te les recompenses del que heu plasmat en aquesta cronica.

per cert, lo de la gasolina. A mi tornant d´Eslovaqui al 2007 vaig fer la maxima tirada amb la varadero. Baixant tambe de l´autopista de la provença , no posem gasolina pq posa que en 60km's hi ha una benzinera. Nosaltres en portaven uns 200. Pero resulta que quant la autopista de la provença s´ajunta amb la Autopista de la costa, la benzinera era en direcció italia, i nosaltres en direcció a Catalunya no varem trobar cap benzinera fins a Montpellier.

Varen ser casi 400km's els que varem fer a 90km's els ultims 100. Tot i aixi. al posar benzina encara no s´havia ences la reserva!!!
Ex ...moltes coses

Respon

Torna a “Rutes, cròniques i viatges”