Es la primera vegada que fem una sortida de "veritat" amb la meva dona (km i fora catalunya) i per tant tambè es la primera crònica. A lo millor me passat de llarg, però en fi, em feia molta "ilu".......
Viatge a La Provença
Aquest viatge va ser planificat a partir de la crònica realitzada en el 2008 per la Sandra i en Kel, a qui estem molt agraïts. (un dels motius de fer-me de MOTOTURISME: las ganes de compartir que teniu en aquest foro)
El viatge es va programar per 5 jornades, de las que 2 ja las varem destinat al trallat. Varem llogar una case rural ( Chambre d´Hostes de las Gites de France) com a base.
El radi d’acció de visita turística/cultural està basada amb unes distancies que volten als 200/250 km entre anada i retorn.
El resultat de tot plegat ha estat el següent:
La casa: meravellosa
Els Propietaris: excel•lents
La Provença : esplendorosa
El Provençants: amables
1er dia 24 de juny.
Sortim d´Hostalric a las 10 del matí (dia desprès revetlla) i ens fiquem a l’autopista per realitzar els 525 km.
Com anècdotes, cal dir per una part que el preu de l´autop@sta es pràcticament la meitat que el preu del cotxe (això fa menys mal) i el fet que a cada 20km pots reposar amb els serveis basics, et dona certa conformitat al preu que s’acaba pagant per voler fer-ne mes avia.
Com “disparat” realitzat per un servidor com a conductor y responsable de LA LOGÍSTICA, vaig jugar amb foc i quasi bé em cremo: Quant portava 250 km, el indicador de benzina m’indica que m’aqueden 60 per esgotar el disposi’t (jo tranquil, m’han refio de la meva bestia) decideixo que reposto al cap de 20 km. Tot bé, però porto un seguit de KM avançant camions i quant tinc que agafar el desviament, “merda” m’empasso la benzinera. Yupiiiiiiiii.
Cap problema, veig un cartell que m’indica benzinera a 20 km. Per lo tant respiro i continuem com aquell que res, peròooooooooo de cop amb trobo amb el desviament de l’autopista per anar cap Aix en Provence, i es clar, la meva desitjada benzinera es camí de Lyon. (mua, mua, mua). Comença la desesperació….. em queden 30 km de benzina i cap cartell, m’en queden 20 i cap cartell, m’en queden 12 i per fi CARTELL DE BETZINERA A 10 km. El suó començar a baixar (i no del Sol) compta enrere; 11,10,9,8,7,6, ( he reduït a 90 km/hora per evitar sobre-consum)5,4,3 i per fi la veig!!! Tota meva, per mi sol, ja tot si val, si tinc que empenya, dons empenyo. Finalment el conte acaba bé; arribo al expenedor amb 2 km de benzina i cull…s, sortidor amb tarja de la TOTAL (me cago en tot), per sort, dels 6 sortidors, dos eren sense tarja.
Que em après: No val a badar i no cal ser gandul i apurar tant.
Finalment, després de totes las parades pertinents dels novells en fer km. Arribem a las 5 de la tarda al poble de Les Mees.

2º dia: LES MES, SISTERON, SAULT, MONT VENTOUX, GORGES DE LA NESQUE, LES MEES 250 KMS.
Sisteron, amb una CIUTADELLA per veure, a part de carrerons i zona per vianants (botigues de records de La Provença : mel, lavanda, sabó, oli, etc)

Poble no massa gran però que i conflueixen quatre carreteres i una d´ elles la que fa camí del MONT VENTOUX. Té una terrassa que val la pena de dedicar-hi un temps per veure els primers grans Camps de Lavanda i Blat

Arribem a casa, i de pet a la piscina (per nosaltres sols durant tres dies) ja que el Sol empeny de valent, encara que no hi ha humitat i es molt suportable, prova d’això es el resultat del peu de la meva dona després de 250 km: peu amb calçat tipus sandàlia = a cremada

Canviem de zona i ens dirigim cap a las gorgues mes grans d´Europa. Pel camí passem per el parc natural de VALENSOLA i aquí descobrim kilòmetres de LAVANDA i BLAT amb plena floració i amb diferents tonalitats que fa que sigui impressionant.

La darrera jornada la fem completament per carreteres secundaries. Descobrim llocs prou bonics i amb sorpreses no previstes: petites gorgues, camps replets de pomeres, carreteres per sota de las roques. En fi, prou bonic per fer-ho amb moto i sense presa, tot admirant la natura.

La tornada cap problema, autop@sta i aquet conte s´acabat.......
Us anexo un video una mica "retro" (arribo a casa i m´a cag@ en tot: el color ha desaparegut)que es pot veure las diferents carreteres que em anat trobant aquets dies (4 minutets)
[youtube]1zp212sr1Cs[/youtube]
Aquesta ruta ens ha agradat molt i molt, la recomano si l’idea es fer turisme amb tranquil•litat. Com sempre i a totes las excursions sempre queden coses per veure o inclús per tornar-les a veure.
Espero que us hagi agradat i si necessiteu mes informació, no ho dubteu: estem al servei de MOTOTURISME.
Salut